Ik ben erg sceptisch. Ik ken redelijk de beperkingen van een DKW die binnen het 24740 profiel moet passen na 9 stuks omgebouwd te hebben. Het kost mij best wat moeite om mijne er zo in te bouwen dat ie zelfs in de kleinste inbouwruimte die je met standaardrails kan bereiken, past. Die ruimte is gewoon echt heel klein.
Voor de boogstraal verwacht ik sowieso geen 1114mm. K Rail toont aan dat ze het kleiner kunnen, maar zoals ik al zei, dat vind ik een wanproduct. De 2275 zit op 902mm straal en 14 graden hoek. Daar heeft men precies een puko in kunnen prakken. De SL90, die ik dus gebruik, heeft een radius van 610mm (24").
Ik houd voorlopig mijn hart vast over de uitvoering. Onder de wissels passen met moeite 2 aandrijvingen. Of zou Märklin voor een Baeseler met buitenliggende tongen gaan? Laat ze dan alsjeblieft niet de lengte van de 071 erbij tellen, want dan valt ie buiten de geometrie en is ie voor inbouw in grotere wisselstraten ongeschikt.
Verder, nergens zegt de beste man dat het een slanke Engelsman is. Dat is puur onze speculatie.