Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Staalfabriek in aanbouw; toch vorderingen - een brug erbij

Gestart door BlikkenTinus maandag 04 april 2016, 00:12:54

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Staalfabriek in aanbouw; torpedowagen-project
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; torpedowagen-project

Als je dat maar weet  :P
Re: Staalfabriek in aanbouw; torpedowagen-project
Peter

Je hebt dat heel erg mooi gedaan met die wagon, hij is lekker in bedrijf genomen en dat mag wel bij een bedrijf van heet ijzer.  :P
Re: Staalfabriek in aanbouw; torpedowagen-project
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; torpedowagen-project
Peter,

Mooi resultaat hoor!
Re: Staalfabriek in aanbouw;cokesovens geprint
Het is helaas even stil gebleven in mijn bouwdraadje. Het oppimpen van de torpedowagen was een lekker overzichtelijk klusje, maar er moest nog wat getimmerd en gezaagd worden. Van de hoogbunkers moet een afrit naar de rest van het fabrieksterrein komen. Een gedachte was om dat spoor verdekt achter of bijna in de cokesfabriek te laten lopen, maar dat gaat domweg niet; de hoogte van de cokes ovens is niet voldoende en redenen om die op een soort platform te zetten, hoger dan nu, zou vrij onzinnig zijn.
Dus moet het erachter lopen en daar moet op zijn minst virtueel ruimte zijn voor de afvoer van de vers gebakken cokes. Ook vond ik de twee batterijen van 18 ovens nog steeds wat klein ogen. Konden er nog maar 18 bij; dan werd het totaal 54. Dat is nog steeds niet veel, maar het maakt meer indruk, smoelt beter. Het probleem is dat de kit van Walthers niet meer verkrijgbaar is  Ik hoef ook alleen een voorkant, ovendek en alle pijpen.
Maar die laatste had ik al eens geprint. Als het nu eens zou kunnen de hele boel te printen? Daar ben ik wel even mee bezig geweest, aanvankelijk zonder tastbaar resultaat. Het moest eerst ontworpen worden en nog steeds kan mijn 3D printer maar een kubus van 10x10x10 cm aan. Maar met veel geduld en gepruts zijn er 3 delen uit de printer gekomen die na vele bewerkingen met allerlei middelen (warme lucht, dremel, handvijl, schuurpapier, plamuur en verf) redelijk voldoen. Van dichtbij is zichtbaar dat de kwaliteit minder is dan wat uit de bouwdoos komt.
Heel misschien laat ik het nog wel eens professioneel printen, ooit. Maar voor nu ben ik niet ontevreden. Eerst maar eens zien dat de cokesfabriek in zijn geheel afkomt!

Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; update na even stilte
O, nog even een totaaltje... Eine Gesamteindruck so zu sagen...
Re: Staalfabriek in aanbouw; update na even stilte
Peter,

Had je geen siliconen mal van een ovendeel  kunnen trekken?
Nagieten in resin is dan een eitje.

Mvg,Robin
Re: Staalfabriek in aanbouw; update na even stilte
Ha Robin,

Dan had ik dat het beste kunnen bedenken voor ik de boel in elkaar zette! Niet dat ik die techniek beheers, die jij beschrijft, maar het is een optie... Voor een ander project.
Het 3-D Ontwerp dat ik nu heb, laat zich waarschijnlijk met een geavanceerdere printer en met ander materiaal dan PLA mooier printen. Maar, het is nu ook weer niet zo lelijk dat ik vind dat dat echt moet. Het was alleen een heel karwei; geen eitje, het hield mij lekker bezig.

Groet,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; update na even stilte
Hoi Peter

Dat ziet er weel erg mooi uit, top gemaakt het gaat allemaal de goede weg op  :thumbup: :thumbup:
Re: Staalfabriek in aanbouw; update na even stilte
Peter,

Fijn ook weer een reactie van jou te zien, man! Ik knutsel gewoon vrolijk door, de ene keer wat intensiever dan de andere. Langzaam vordert het werk. Wie weet komt het ooit eens af... Maar wat dan te doen? Voorlopig is het nog geen zorg; plannen en ruimte genoeg.


Groet,

Peter

Re: Staalfabriek in aanbouw; update na even stilte
Peter,

Mooi wat jij allemaal maakt, heb een en ander terug zitten kijken.
Goed bezig!

Gr.Wim
Re: Staalfabriek in aanbouw; update na even stilte
Peter,

Techniek is een groot woord.  >:-D

Origineel insmeren met een prutje ,in een bakje leggen en dan ondergieten.
Na uitharden heb je een mooie mal.

Gieten is niets anders dan mengen en de mal volgieten.Even de zijkant van de schuurmachine ertegenaan om luchtbellen te verdrijven en je hebt een kwartiertje later een eerste kopie.

Mvg Robin
Re: Staalfabriek in aanbouw; alleen goederen?
In de eerste ontwerpen van mijn modelbaan had ik in het zichtbare gedeelte alleen maar industriespoor gepland. Toch zou het ook wel eens leuk zijn een trein langs te zien paraderen en dan misschien ook iets anders dan goederentreinen.
En zo kwam er een soort paradespoor (nauwelijks 2 meter lengte) in de planning. Een paar oude D-trein rijtuigen worden door een BR 18.4 voortgetrokken en er zijn nog een paar blauwe DB-rijtuigen bijgekomen.
Op een beurs kwam ik een leuke BR 75 tegen die eigenlijk ook wat te doen moet krijgen en dan niet als rangeerlok. De serie Langenschwalbachers trok mijn aandacht. Leuke korte rijtuigjes met draaistellen, ooit bedoeld voor een slingerend zijlijntje, maar misschien ook heel geschikt om het personeel naar de fabriek te brengen. Op krappe industriebogen zullen ze het vast ook goed doen.
Maar wat zijn die wagons moeilijk te krijgen!
Totdat formumlid Jan (i_m_johnny) er zo maar 5 in de aanbieding had. Ze staan nu bij mij op het spoor met een al elders gekocht exemplaar erbij. Dikke pret!

Groet,

Peter

Re: Staalfabriek in aanbouw; zijn er ook personentreinen?
Peter

Erg mooie sleep wagons heb je nu, ik heb deze ook op mijn baantje staan.

Deze worden getrokken door mijn BR23  :)
Re: Staalfabriek in aanbouw; zijn er ook personentreinen?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; zijn er ook personentreinen?
Fraaie sleep Peter :thumbup: Gefeliciteerd met deze aanwinsten. :thumbup:
Deze zullen zich dankzij de draaistellen prima thuis voelen op de M-rails!

Groeten,

Erik.
Re: Staalfabriek in aanbouw; zijn er ook personentreinen?
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; zijn er ook personentreinen?
Peter,

Ziet er goed uit de rijtuigen achter de BR 75 zal een mooie afwisseling zijn met de goederentreinen. :) :thumbup:
Ja Jan (i_m_johnny) heeft mooie dingen in de verkoop waaronder deze prachtige wagons.
Veel rijplezier toegewenst met de mooie samengestelde trein. :)

Groet Michel
Re: Staalfabriek in aanbouw; zijn er ook personentreinen?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; zijn er ook personentreinen?

Dat is een mooi setje, Peter  :thumbup:

Nu zijn jullie allebei "boven Jan"  :D

Grtz Tony
Re: Staalfabriek in aanbouw; kleine stappen
In de afgelopen dagen heb ik door drukke werkzaamheden en het mooie weer maar een paar kleine dingen gedaan. Niettemin vordert het wel gestaag.
De internetverbinding liet te wensen over en daarom verwijderde een KPN monteur het oude aansluitpunt om te vervangen voor iets nieuws. dat hielp nog weinig en is ook helemaal niet interessant voor dit forum.
Maarrr.... Er bleef een mooi plastieken ding over, heel licht conisch, dat best goed als verticale opslagtank zou kunnen doen. Letters 'PTT' eraf gedremeld en al bijna klaar (moet nog wel een beter kleurtje en wat vervuiling, uiteraard.
Verder treffen jullie nog twee overzichtsfoto's aan van de Hoogoven met giethal en de cokesovens met de transportbanden voor de aanvoer van kolen en de sorteertorens. Het begint zo al wat meer smoel te krijgen.

Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; een paar plaatjes ter vermaak
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; een paar plaatjes ter vermaak
Peter,

Kleine maar mooie vorderingen aan je staalfabriek. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Staalfabriek in aanbouw; een paar plaatjes ter vermaak
Wat een bouwwerk, dat ziet er geweldig mooi uit die staalfabriek.
Re: Staalfabriek in aanbouw; een paar plaatjes ter vermaak
Peter


Het word heel erg mooi dat fabriek, nog even de hoogovens kunnen warm gestookt worden.  :P
Re: Staalfabriek in aanbouw; stukje betonmuur
De zomerperiode betekent geen volledige stop, maar het werk aan het spoor heeft wel een veel trager verloop...
Maar toch zijn er nog een paar kleine vorderingen te melden.
De oprit naar de hoogbunker achter de cokesfabriek verdiende nog een mooie betonnen muur. Inmiddels is het recept redelijk beproefd. Eerst is er een laagje kant en klare stucpasta (Knauf Renoband) op het hout aangebracht. Om steunkolommen na te bootsen heb ik een paar stripjes golfkarton gesneden en geplakt. Daarna een dekkende laag middelgrijze verf, gevolgd door een verdunde donkere wash, afgerond door lichte horizontale strepen om de planken van de bekisting te simuleren en wat 'high lights' te creëren. Misschien moet er nog een roestspoortje op en wat regenstrepen, maar eerst hier maar eens even aan wennen.

Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; Uitdrukmachine
Gebeurt en dan helemaal niks meer? Nee, gelukkig niet, maar vanwege allerlei beroepsmatige verplichtingen, lagen de werkzaamheden aan het spoor en de scenery wel een tijdje stil.
Het echter werd intussen wel hoog tijd aan de cokesfabriek verder te bouwen. Aan de zichtbare kant wilde ik een zogenoemde uitdrukmachine maken. Daarmee worden de cokes door de ovenkamer heen naar de andere kant (in mijn geval de achterkant) geduwd. Bij moderne cokesfabrieken zijn het gigantische machines maar tot eind jaren zestig kwamen wat bescheidener en best simpel uitziende apparaten voor. Door plaatsgebrek heb ik de afmetingen nog wat gecomprimeerd. Ik denk dat het er wel mee door kan. Het is nog niet klaar, maar zo is er een beetje een indruk van wat het wordt. Met afvalkarton, styreenprofieltjes en wat restjes van het 3D-printen heb ik iets in elkaar geflanst. Voor een beter begrip voeg ik een foto bij van de voormalige cokesfabriek in Sluiskil (www.zeeuwseankers.nl is er voor meer info).

Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; gebeurt er nou nog wat?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; gebeurt er nou nog wat?
Leuk om te zien wat een beetje karton en creativiteit allemaal teweeg brengt Peter  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Staalfabriek in aanbouw; gebeurt er nou nog wat?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; gebeurt er nou nog wat?
Mooi projectje, Peter  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Staalfabriek in aanbouw; nog wat verder knutselen
En het projectje is nog niet helemaal klaar!
Er moest nog een dakje op het geval en er moest nog wat vuiligheid op. Het dakje moest even wennen; maar met lijm, elastiekjes en veel geduld heeft heeft zich uiteindelijk geplooid naar mijn wensen.
Daarbij moet de uitdrukmachine heen en weer kunnen rijden op twee nog neer te leggen railstaven. Daartoe is een stuk tweedehands roco line rail mishandeld. Met veel gepruts is ook dit gelukt. Er moet nog een verfje overheen, maar het zit vast en de uitdrukmachine past erop. Rijden zal hij niet, daar is hij teveel een dummy voor...

Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; ja, er weer een beetje voortgang...
 @citaat Als je niks meer te doen hebt, kun je altijd nog kijken of je het rijdend kan maken :D
Re: Staalfabriek in aanbouw; ja, er weer een beetje voortgang...
En dan de vulwagen bovenop ook functioneel maken! 

... Als ik tijd heb, en een beetje ervaring met zelf een locje bouwen, dat ook nog eens op een hobbelig spoor moet rijden met een nog nooit vertoonde spoorwijdte, dan begin ik eraan. Dus... Nog even geduld, beste vrienden! Maar wie weet, gebeurt het ooit


Groet,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; de hoek om
Het verborgen spoor dat achter de hoogoven en de cokesfabriek loopt, buigt af naar rechts en zal verborgen blijven in en achter de nog te bouwen eigenlijke staalfabriek. Het verbergen van de sporen in die hoek heeft me wel wat hoofdbrekens gekost, maar ik denk dat ik eruit ben. Rechts achter de cokesfabriek en de blustoren komt de opslag van steelkool om de cokes van te maken. Onder de opslagplaats zal het spoor doorlopen en kunnen afbuigen. Ook zijn daar de aftakkingen voor de (verborgen) aan- en afvoer van schroot, van volle en lege wagens met blokvormen en grondstoffen of bulkgoed. Aan de achterkant van de staalfabriek komen ze binnen zonder dat dit te zien is en aan de voorkant komen ze eruit, of precies andersom, net wat er nodig is.

Eerst moest het houten skelet voor de kolenopslag klaar en dat is vandaag ongeveer gebeurd. In het zicht (achter de gashouder) ligt al provisorisch de op- en afrit naar de opslagbunkers voor erts, cokes en kalk. Het afmaken daarvan zal het laatste echte ruwbouwproject worden voor het baanplan. Wel moeten er nog rangeersporen aangelegd worden, maar echt grote timmerklussen verwacht ik niet meer. Best gek, na twee jaar geregeld timmeren. Te modelbouwen en aan elektra te prutsen is er nog wel genoeg.

Het voorlopige resultaat van een weekendje knutselen is te zien op de bijgevoegde foto's.

Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; een timmerklusje
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; een timmerklusje
Ziet er weer mooi uit Peter!  :thumbup:
Re: Staalfabriek in aanbouw;Coke!?
De kolenopslag achter de cokesbatterijen moest nog vorm krijgen. Bij Appie Heijn lagen grote blokken oase voor de kerststukjes voor 1 euro per blok. Dat leek mij een goede basis voor de bergen kolen. Nou, dat is het niet helemaal. Het materiaal is licht en makkelijk in vorm te snijden, maar zuigt zich uiteraard vol met wat je erop smeert (lijm, gips, whatever) en wordt er snel zacht van. Toch is het gelukt om ze met gips te bedekken en stevige bergen te krijgen. Het droogde wel supersnel.

En zonder verf leken het wel grote bergen... ja, eh, coke, geen kolen of cokes. Om narigheid met de Opiumwet te voorkomen fluks aan het verven en bepoederen gegaan. Woodland scenics strooimateriaal en eigen fijngestampte steenkool erop met veel voorstrijk en het gaat al ergens op lijken!

Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; bergen.... coke achter de cokesfabriek?
Ziet er goed uit :thumbup:
Re: Staalfabriek in aanbouw; bergen.... coke achter de cokesfabriek?
Ik heb jaren gewerkt in een bedrijf met als buur de cokesfabriek in Sluiskil.
Jouw model komt zo herkenbaar over. Schitterend werk.
Je zou wel het kolenstof op de auto's moeten simuleren, daar kan ik van meespreken  :)

groetjes

Luc
Re: Staalfabriek in aanbouw; bergen.... coke achter de cokesfabriek?
Dank voor de complimenten! En vooral van een voormalig buurman van de fabriek uit Sluiskil... Luc, mooi dat het voor jou herkenbaar oogt. Ik ben daar erg blij mee. Voor mij is het namelijk vooral plaatjes kijken en proberen die sfeer te vangen. Al ben ik een keertje bij Hoogovens geweest en heb ik de kooksfabrieken 1 en 2 (en de rest) daar vanuit de excursietrein met interesse zitten bekijken. Maar wat had ik graag zelf plaatjes gemaakt en verder ongehinderd rond gekeken.

Enne, meer kolenstof komt! Ik wil mij grofweg houden aan het tijdperk 1950-1970 (of eigenlijk '68 vanwege de omnummering) en toen telden het milieu en het welzijn van de werknemers nog wat minder. Een vieze bende mag het dus worden, zij het alleen in model. Het is maar goed dat we het in het echt netjes proberen op te ruimen.

Tot slot voor de lol nog wat plaatjes.

groeten,

Peter


Re: Staalfabriek in aanbouw; bergen.... coke achter de cokesfabriek?
Met dat sfeertje gaat het wel goed komen.

Voor wat kolenbergen kun je altijd nog naar Roubaix rijden :D
Re: Staalfabriek in aanbouw; bergen.... coke achter de cokesfabriek?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; bergen.... coke achter de cokesfabriek?
Ik kan wel wat fijnstof om kolengruis/vervuiling te simuleren, voor je regelen.
Mvg. Marcel.
Re: Staalfabriek in aanbouw; compressorhal voorzien van machine
De compressorhal die ontstaan is uit kartonnen doos van een webwinkel moest eigenlijk nog een beetje inhoud krijgen. Faller maakt een voor mij erg interessant bouwpakket (180383) van een tandemstoommachine die met een beetje fantasie een compressor kan hebben aangedreven (de ene helft stoommachine en de andere compressor). Stiekem vond ik het bouwpakketje gewoon heel leuk en heb ik het meegenomen van een beurs. Maar hij lijkt ook wel heel erg op de machine die dienst heeft gedaan in Sluiskil bij de cokesfabriek, dus dat past wel in mijn straatje.

Met wat passen en meten lukte het zowaar het ding in mijn webwinkeldoos te proppen voor de grote ramen van mergpijpjesverpakking. Lampje erboven geprutst en het motortje erin. Het lijkt uiteindelijk nog heel wat! Door de vuile ramen kun je het vliegwiel zien, dat langzaam ronddraait.

De groeten,

Peter

Re: Staalfabriek in aanbouw; compressorhal nog wat aangekleed
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; compressorhal nog wat aangekleed
Al even niet meer gereageerd, volg wel en kan je zeggen, dat het iedere keer weer mooier ( en realistischer/geloofwaardiger ) wordt  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Staalfabriek in aanbouw; compressorhal nog wat aangekleed
Dank Tony! Ook ik volg vrolijk al jouw verwikkelingen en reageer niet steeds. Kijken doe ik wel, zeker te weten! Leuk dat het bij ook zo gaat en dat zal wel voor meer mensen gelden.

Groet,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; compressorhal nog wat aangekleed
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; compressorhal nog wat aangekleed
Hoi Peter,

Leuk dat je met deze materialen zulke resultaten kunt krijgen  :)
Ramen van mergpijpjes verpakkingen je moet er maar opkomen  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Staalfabriek in aanbouw; compressorhal nog wat aangekleed
Peter

Wauw gewoon prachtig wat jij aan het maken bent, het word mooier en mooier  :thumbup:
Re: Staalfabriek in aanbouw; compressorhal nog wat aangekleed
Peter en Peter,

Dank voor jullie positieve commentaar!

Groet,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; compressorhal nog wat aangekleed
Hallo Peter,

@citaat "Maar hij lijkt ook wel heel erg op de machine die dienst heeft gedaan in Sluiskil bij de cokesfabriek,"

Bij ons bij Yara (toen NSM) stonden er ook zulke compressoren in de oude Synthese. Ik heb ze nog weten draaien. Nu staat er één op het fabrieksplein als monument.
Prachtige machines en ze staan mooi in jouw fabriekshal.

Groetjes Luc
Re: Staalfabriek in aanbouw; compressorhal nog wat aangekleed
Hallo Peter,

Net ff je draadje doorgelezen. Ziet er goed uit...!
Ik heb ook nog zo'n metaalwagen liggen. Niet van J maar van de hema...  Belangstelling?
Gr
Paul
Re: Staalfabriek in aanbouw; compressorhal nog wat aangekleed
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; compressorhal nog wat aangekleed
Dag Peter,

Ziet er allemaal schitterend uit!
Re: Staalfabriek in aanbouw; bedrading en decoders
Beste Mensen,

De feestdagen geven gelukkig gelegenheid om eens een paar uurtjes flink te klussen. Het begint steeds voller te worden op het fabrieksterrein rond de hoogoven en de cokesfabriek, maar spoor ligt er nog nauwelijks. Lastig is dat er daarvoor eerst nog bedrading moest worden aangelegd en decoders moesten worden aangesloten. Daarvoor moest het hele terrein weer leeggemaakt worden.

Wie het draadje vanaf het begin heeft gevolgd, zal hebben gezien dat ik delen van de bovenbouw opklapbaar heb gemaakt om bij het schaduwstation te kunnen voor groot onderhoud of in geval van echte calamiteiten. Om de zaak te kunnen opklappen, moeten de hoogbunkers en de oprit erheen weggenomen worden, evenals de fabrieksgebouwen. Aangezien er ook terugmelders en een wissel in de wegneembare baandelen zitten, moet alle bedrading eenvoudig los te nemen zijn. Met kroonsteentjes, contrastekers en 9 polige D-sub connectors kunnen alle verbindingen nu gemaakt en en verbroken worden. Een geruststelling is dat zich in de afgelopen twee jaar nauwelijks problemen hebben voorgedaan en dat de plaat niet opgeklapt hoefde te worden. Hopelijk zal dat in de toekomst ook heel zelden voorkomen.

Er moesten verder ook nog (heel wat) draden getrokken worden van de ondertafel naar boven voor de baanstroom, de terugmelding, de voeding van de decoders en voor het digitaal signaal voor de decoders. De onderstaande plaatjes zeggen waarschijnlijk genoeg. Het digitaal concept met 'twee draadjes naar de rails' is een mooie utopie gebleven!

Het vergde alles bijeen wel wat denkwerk en een hoop geknutsel, maar het is gelukt. Nu moeten de nieuwe melders nog in Rocrail gezet worden en kan ik weer wat gaan testrijden.
De volgende fase is het aanleggen van de sporen naar de hoogoven, maar de belangrijkste infrastructuur daarvoor ligt nu.


Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; infrastructurele werkzaamheden
Hoi Peter,

Allereerst de beste wensen voor 2019.

Je hoogoven wordt met de update mooier, leuk voor je om te horen dat er mensen zijn die dit herkennen.

Je bedrading ziet er mooi en doordacht uit.

Gr.
Piwie.
Re: Staalfabriek in aanbouw; infrastructurele werkzaamheden
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; infrastructurele werkzaamheden
Daar is goed over nagedacht, Peter  :thumbup:

De foto's geven ook een duidelijk beeld van hoe en wat. Prima gelukt dus  ;)

Grtz Tony
Re: Staalfabriek in aanbouw; infrastructurele werkzaamheden
Je bent met een indrukwekkende staalfabriek bezig. Complimenten :thumbup:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Staalfabriek in aanbouw; infrastructurele werkzaamheden
Wat een feest om naar te kijken...
Re: Staalfabriek in aanbouw; infrastructurele werkzaamheden
Dank voor bovenstaande reacties!
Het is even stil op mijn draadje, want de voortgang is wat minder zichtbaar. Ik ben bezig sporen te leggen bij de hoogoven. Het aansluiten van de wissels met servo's, de stroomvoorziening en terugmelddraden is wat tijdrovend. Het goed regelen van de snelheid van de servo's en het programmeren in Rocrail biedt weinig visueel genot. Niettemin vordert het gestaag. De linkerpoot van de modelbaan gaat min of meer af raken. Foto's volgen nog!

Groet,

Peter