Op de valreep van 2023 toch nog een update. Ik heb me geregeld met andermans zaken bemoeid en zelf niet zo vreselijk veel ondernomen dat getoond kan worden. Vooral wat testrijden, wat met scenery zitten schuiven en een beetje vast komen te zitten in de gedachten.
Eerst moest er nog een brug komen en geen enkel bestaand model paste. Tenminste niet wat ik leuk vind. En ik had al iets ontworpen in 123D Design. Ik kan daar nog steeds het makkelijkst mee overweg al is het wat verouderd en misschien ook beperkt. De PC heeft er ook moeite mee, maar met geavanceerdere software nog meer.
En het lastige is, de brug moet in een paar segmenten geprint worden omdat het bouwvolume van mijn printer beperkt is. het eerste resultaat was heel bemoedigend. Het kwam goed uit de printer en alles paste heel aardig... Maar de brug is te smal! Het eerste stukje spoor ligt nog in een boogje en daarop loopt net alles vast. Even verschalen en opnieuw printen leidde toch tot de dikke onderdelen. Dus alleen het frame wat vergroot en de brugwandjes hetzelfde gehouden.
Dat was best mooi, maar de passing was minder. Toch wat vervorming opgetreden. Het is niet helemaal OK. Ik draai nog een nieuwe print en hopelijk kan ik uit alle beschikbare onderdelen een definitief exemplaar prutsen.
Hier zijn alvast wat indrukken van het voorlopige resultaat. Ik ben wel blij met de manier waarop dit model brug in de scenery past. Dat is de eerste stap!
Groet,
Peter