Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Deze zijn binnen de geldende regels weer mogelijk!!.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Bad Drieberg-Steinbrücke
Pagina's: 1 ... 20 21 [22]   Omlaag

Auteur Topic: Bad Drieberg-Steinbrücke  (gelezen 143961 keer)

iTom

• Vaste Inboedel
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen.
Re: Bad Drieberg-Steinbrücke
« Reactie #1050 Gepost op: vrijdag 03 juli 2020, 16:03:03 »

Met zeeschuim is het ook prima werken, zoveel mogelijk de zaadjes er uit schudden, kan je die weer planten voor een volgende oogst.
Anders heb je kans dat ze vanzelf aan de boom gaan ontspruiten en dat wil je niet mee maken.

Recht maken lukt soms wel door de takken eerst in het water te dompelen en daarna ondersteboven ophangen om te laten drogen, dan wel aan de onderkant een contra gewichtje hangen om de boel recht te trekken en daar komen vast nog wel meer tips over binnen.
Met vriendelijke groet Tom
ROCO Proline: DR5000, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft: h0

hier gaat het over onze hobby en hebben we respect voor elkaar.

Hero

• Vaste Inboedel
    • De bouw van Hero's baan
« Reactie #1051 Gepost op: vrijdag 03 juli 2020, 16:34:26 »

Die natte takjes drogen door de soldeerbout er op te drukken.
Dan kun je ze weer recht , of naar wens uitlijnen.

lucdiels

• Vaste Gast
« Reactie #1052 Gepost op: zaterdag 04 juli 2020, 14:02:37 »

Marcel, één woord: Wauw

Luc
Omne paulo difficile ante facile est

narwal

• Vaste Gast
« Reactie #1053 Gepost op: zondag 05 juli 2020, 13:42:24 »

Goedemiddag allen,

William: weer een post van mij! Gewoon gelijk meebouwen. Er is voor een modelspoorbaan altijd wel iets te doen of uit te proberen. Eerst dromen, maar daarna wel echt wat gaan doen anders gebeurd er niets! ;)

Tom: zaadjes er uitschudden? Hebben de leveranciers ze niet behandeld met zaaddodend middel? Aan de andere kant: gaan mijn zeeschuimbossen zich dan uit zichzelf uitbreiden? Dan kan natuurlijk ook wel makkelijk zijn. :D

Tom en Hero: met de tips van het recht maken van de zeeschuim bomen ga ik zeker eens aan de slag. Bedankt! :thumbup:

Luc: Dank, maar ik had dezelfde reactie bij het resultaat. Dat zegt niet veel over mijn kunsten maar meer over hoe eenvoudig het uiteindelijk gaat. Ik ga er wel vanuit dat de resultaten, hoe meer ik er mee bezig ben, ook nog verbeteren.

Gistermiddag voor het eerst sinds de corona crisis weer eens bij mijn schoonouders geweest. Terwijl ik aan de koffie zat bedacht ik mij in een keer mijn speel/zilverzand dilemma. Mijn schoonvader heeft volières met krijskippen (papegaaien noemt hij ze… 8o ... in mijn beleving kunnen die praten maar zijn kippen kunnen dat niet, die schreeuwen alleen maar) en ik vroeg hem wat hij eigenlijk voor zand gebruikte. Yes, zilverzand. Nou, meteen maar even een zakje gevuld om uit te proberen. ’s Avonds gelijk maar even geforceerd gedroogd in de oven en vanmorgen gezeefd. Kan ik daar eens mee stoeien. Ik ben benieuwd.

Na het zeven van het zilverzand de paar boompjes die ik al had gemaakt eens op mijn bergen/gras/struikjes/weggetje oefenstukje gezet om te zien of dat wat lijkt. Ik vind het wel wat. “In het echt” op de baan moeten er nog wel meer dingetjes worden uitgeprobeerd maar het resultaat van dit oefenstukje geven mij genoeg zelfvertrouwen om daar als het zover is mee aan de slag te gaan. De boompjes staan los, net als de struikjes (waar ik de onderkant al wel van heb afgeknipt) zodat ik ze later op de baan kan planten.

Voor mij is dit oefenstukje hierbij afgesloten en heeft het een tijdelijk plekje op de baan voor het “groeneffect”.

Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III. YouTube: Narwal BDS

ramdani

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #1054 Gepost op: zondag 05 juli 2020, 13:47:01 »

:favorite: mooi oefenstukje,Marcel

mvg,
Michel
Michel - z21start,c-rail+k-rail+tillig code 83 (Weichen-Walter),digikeijs decoder +terugmelding
iTrain 5
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

basjuh1981

• Stamgast
  • Den Haag Staatsspoor 1900
    • Testbaan "Die Sauerlandbahn"
« Reactie #1055 Gepost op: zondag 05 juli 2020, 18:01:04 »

Ik vind het er goed uit zien, Marcel  :thumbup:
K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Baanplan "Die Sauerlandbahn"
Mijn YouTube-kanaal

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
« Reactie #1056 Gepost op: zondag 05 juli 2020, 18:06:21 »

Marcel,

Het ziet er allemaal goed verzorgd uit. :) :thumbup: :thumbup:
Zeker bij foto 2020-07-05 (4) komen de details mooi tot zijn recht bij deze prachtig gefotografeerde foto.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Ruured

• Nieuwe Gast
« Reactie #1057 Gepost op: zondag 05 juli 2020, 22:16:51 »

Ha Marcel,

Je werk ziet er weer top uit! Gewoon lekker knutselen.
Op een van de foto's heb je een SB-Tankstelle staan. Van welk merk is die? Ik ben op zoek naar brandweerkazerne en ik kan niet echt mooi passende vinden voor op mijn baan. Deze is geschikt om om te bouwen.

Marc en Joeri

• Nieuwe Gast
Re: Bad Drieberg-Steinbrückep
« Reactie #1058 Gepost op: zondag 05 juli 2020, 22:32:26 »

Mooi oefenstuk Marcel. Dit ben ik ook van plan voor de komende tijd. Je hebt mij in ieder geval goed geïnspireerd! Vooral de kleur van je rotsen en de struikjes vind ik zeer tof geworden! Ben benieuwd hoe je het uiteindelijk op de baan gaat vormgeven. :thumbup:
Volg de bouw van onze baan -> Modelbaan Marc & Joeri

Nieuwenhuis

• Vaste Inboedel
  • Old Skool Märklin & Scratch Built scenery
« Reactie #1059 Gepost op: maandag 06 juli 2020, 08:03:03 »

Dag Marcel.

Het oefenstuk ziet er prachtig uit en heeft zeker goed dienst gedaan.
Dat zilverzand is een gewillig bouwmateriaal voor modelbouwers :thumbup:
Gemengd met zwarte kleurstof en houtlijm heb ik het toegepast als asfalt!

Groeten,

Erik.

Topic index  → met foto's             Märklin  -  M-rail  -  Modelbaan

narwal

• Vaste Gast
« Reactie #1060 Gepost op: maandag 06 juli 2020, 13:29:13 »

Goedemiddag allemaal,

Bedankt voor de bijval!

Bas: daar ben ik het wel mee eens! ;)

Michel2: Dank! Ik maak gewoon een paar foto's met mijn telefoon en wat niet mooi is gooi ik weg. Er zitten inderdaad soms mooie plaatjes tussen en die deel ik dan met jullie! :D

Ruud: Kibri 8704. Volgens mij zit die niet meer in het programma maar is er op het internet nog wel aan te komen. Zoals ik in een ander topic al eens riep: de bouwsels van dit merk vragen soms wat extra inspanningen om het strak te krijgen, maar mijn mooiste gebouwen zijn meestal van dit merk.

Marc en Joeri: de kleuren van de struiken/bomen moet nog meer mee gebeuren maar dan moet ik eerst nog wat bestellingen binnen krijgen. Mijn ideeën voor de landschappelijke invulling zijn er wel maar hoe dat in het echt uitpakt weet ik ook nog niet dus daar ben ik net zo benieuwd naar!

Erik: nu ik weet dat het zilverzand in grote hoeveelheden bij mijn schoonouders ligt staat mij niets in de weg om hier in ruime mate mee te experimenteren. Wie weet ga ik wel een mooie Egyptische modelspoorbaan maken! :D Een heel lang recht stuk rails en de rest wordt zand met zandkleurige bergen!

« Laatst bewerkt op: maandag 06 juli 2020, 16:14:12 door narwal »
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III. YouTube: Narwal BDS

Ruured

• Nieuwe Gast
« Reactie #1061 Gepost op: maandag 06 juli 2020, 22:24:57 »

Dank Marcel. Ik ga op zoek. Kibri vind ik in eerste opzicht vaak saai maar als je ze in elkaar hebt is het zeer degelijk en helemaal niet lelijk. Mijn station is ook van Kibri en in het enige gedurende de jaren dat ik het in bakken heb staan niet is verkleurd of iets van af is gebroken.