Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Staalfabriek in aanbouw; toch vorderingen - een brug erbij

Gestart door BlikkenTinus maandag 04 april 2016, 00:12:54

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Staalfabriek in aanbouw; de giethal
Hierbij nog even een korte update van de bouw van de giethal. De muren heb een eerste bewerking gekregen met cif, vermengd met een beetje verf. De gietvloer, die met enige moeite zichtbaar zal zijn, is ook mishandeld met verf en wat zand. Misschien maak ik het dak wel demontabel om voor de lol af en toe naar binnen te kunnen kijken. Er gaat niet zoveel gebeuren, hoewel er misschien wel ooit een poging tot lichteffecten in komt. Ik wil alleen niet dat het kitscherig wordt - dat risico is er wel... Wat ik ken uit filmpjes over het aftappen, is dat het lijkt op een vulkaanuitbarsting. Het is indrukwekkender dan wat ik met ledjes zal kunnen imiteren. Maar het idee kriebelt wel.

Groet,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; de giethal vervolg
-Peter:
Mooi knutselwerk,  :thumbup:
Re: Staalfabriek in aanbouw; de giethal vervolg
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; de giethal vervolg
Zo bij elkaar ziet het er prima uit, Peter  :thumbup:

Heel geloofwaardig  :P en in die lampjes zou ik niet veel tijd steken; persoonlijk ben ik op zulke dingen gauw uitgekeken.

Succes weer met verder knutsen !

Grtz Tony
Re: Staalfabriek in aanbouw; de giethal, pannenbier!
Eindelijk, het dak zit er op!
De giethal nadert zijn voltooiing. De neiging tot kromtrekken van de constructie gaf wat kopzorgen. Daarom heb ik de kolommen nog even losgemaakt van de gietvloer (de eerste etage) en heb ik hier en daar een pilaar met een millimetertje ingekort. De boel heb ik weer in elkaar gezet en dan weer moedig voorwaarts gegaan. Door het aanbrengen van de wanden en uiteindelijk het dak, heeft de constructie flink aan stevigheid gewonnen. Het staat nu allemaal redelijk vlak en haaks.
Nabehandeling met een paar lagen vervuiling moet nog plaats hebben; ook zal er hier of daar nog een hek en een trap moeten komen. Aan de achterzijde moet nog wat gemaakt, maar dat staat nog niet op de foto. Dat houden jullie nog tegoed.

Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; de giethal vervolg
-Peter:
Dat is een heel mooi resultaat,  :thumbup: Zo een industriele giethal heeft altijd wel iets.
Re: Staalfabriek in aanbouw; de giethal vervolg
Jørg, dat was wel een heel snelle reactie. Ik had meer tijd nodig het streepje te vinden voor de o in je naam om passend te kunnen reageren.
Re: Staalfabriek in aanbouw; de giethal vervolg
 :thumbup: >:-D
ALT155 = ø
Re: Staalfabriek in aanbouw; hoogoven bijna af!
Eindelijk raakt de doos van het bouwpakket leeg. De meeste onderdelen zitten op hun plek en het hele ding heeft de vorm gekregen die ik in gedachten had, al is het nodige al werkend en een beetje improviserend ontstaan.

Nu volgen nog de laatste details: trappen, ladders, hekwerk en weatheren. Helaas kwam er nog een trapleuninkje beschadigd uit de doos. Met geduld en dunne styreen stripjes is dat ook weer op orde. Een beetje verf en een verouderingsbehandeling moeten de reparaties onzichtbaar maken.

Hierbij weer een paar plaatjes om te tonen wat ik de afgelopen dagen in elkaar heb zitten frutselen. Over een tijdje zal het in dit topic over de bouw van een nieuw onderdeel gaan; de hoogbunker moet gebouwd worden voor de aanvoer van erts, cokes en kolen. Nu de oven af is, kan ik gaan bepalen hoe deze het beste kan worden ingepland. Er komt in elk geval een (dubbel) spoor achter de hoogoven langs op een hoogte van ongeveer 7,5 cm. Eronder loopt een verborgen spoor uit het schaduwstation waarover de treinen naar het emplacement van de staalfabriek komen en weer verdwijnen. Het zou fijn zijn als dat spoor bereikbaar blijft bij calamiteiten. De bunker zal met de sporen erop afneembaar, of tenminste liftbaar (is dat een woord?), moeten zijn. Dat wordt weer puzzelen!

Groet,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; hoogoven nadert voltooiing!
-Peter:
Je bouwwerk is prachtig geworden  :thumbup:
Met die aflopende roest op het dak, zeer realistisch.
Re: Staalfabriek in aanbouw; hoogoven nadert voltooiing!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; hoogoven nadert voltooiing!

Ik sluit me bij Jørg aan, Peter  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Staalfabriek in aanbouw; hoogoven nadert voltooiing!
Wat een pronkstuk! Echt mooi geworden.
Re: Staalfabriek in aanbouw; hoogoven nadert voltooiing!
Peter

Nou ik kijk even met mijn open hier, ik dacht dat ik mijn gebouwen mooi verweerde (weatheren).
Maar als ik dit zie dan wil ik bij je op de leer komen.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Staalfabriek in aanbouw; hoogoven nadert voltooiing!
Dank weer, mannen! Voor het bezoeken van mijn draadje en voor de complimenten.

Tja, dat weatheren. Eigenlijk komt het voor mij neer op wat aan rotzooien met verf. En met Jif, vloeibaar schuurmiddel, ideaal voor het 'voegen'. Met wat zwart erin wordt het vanzelf een beetje groezelig. Het belangrijkst is het om verschillende keren met  een beetje van elkaar verschillende kleuren te verven, soms heel sterk verdund. En dan een beetje drybrushen om het af te maken. Het is voor mij nog steeds een zoektocht.

Foto's kijken van oude verweerde gebouwen, dat helpt goed bij het krijgen van een indruk. Op welke plaatsen ontstaat wat? Roest, kalkuitslag, schimmel, algen. En dan is het fijn als je er met je gepruts dichtbij komt. Let ook op het klimaat. In droge warme streken ziet het er heel anders uit dan in gebieden waar het vaak regent.

Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; hoogoven nadert voltooiing!
Fraai bouwwerkje! :thumbup:
Re: Staalfabriek in aanbouw; hoogoven nadert voltooiing!
Hallo Peter,

Zeer goed gelukt. :thumbup: :thumbup:

Leuk om te lezen dat je met gewoon uitproberen tot zo'n resultaat bereikt.

Ben benieuwd naar het vervolg. :)

M.vr.gr. Erwin
Re: Staalfabriek in aanbouw; hoogoven nadert voltooiing!
Hallo Peter,

Het eindresultaat van deze bouwfase mag er zijn, ziet er zeer goed uit.

Gr.
Piwie.
Re: Staalfabriek in aanbouw; voorraadbunkers voor erts, cokes en kalk
En na enige stilte in mijn bouwdraadje, is er weer nu eens iets te melden. Ik heb wat geknutseld, maar de vorderingen waren nog niet echt het vermelden waard. Er moest eerst wat gemeten en gelezen worden, toen gezaagd en geplakt.
Achter de hoogoven is namelijk de opslag van de grondstoffen gelegen. Er is niet echt een bouwpakketje voor, maar heel ingewikkeld is nou ook weer niet; er zijn alleen nogal wat constructies in de echte wereld bedacht, maar wat zou er nu bij mij kunnen passen? Wat denk ik zelf te kunnen maken? Ik heb mij laten inspireren door verschillende voorbeelden op foto's van (oude) hoogovencomplexen en door wat modelspoorders aan materiaal op internet en tijdschriften hebben gezet. Overigens moeten de bunkers een spoor uit het schaduwstation verstoppen.
Het moest mogelijk zijn, dacht ik, om uit 9 mm dik multiplex de betonnen muren te maken. Daar moet een laag grondverf overheen en dan een laagje gips. Mijn idee is om met behulp van een soort stempel de houtstructuur van de bekisting in het stuclaagje te drukken. Het daarvoor bestemde hout komt van een mandje of bakje; ik weet niet eens meer wat er ooit inzat, maar het bleek makkelijk te snijden tot 'planken'. Het eerste experiment op een los stukje hout met modelgips, doet vermoeden dat het lukken kan. De close up foto is misschien wat grof, maar op een afstandje en met wat kleur erop, hoop ik op een redelijk resultaat.
Verder heb ik foto's bijgevoegd van de bunkers, in enkele stadia van de bouw. Het staat nu in de grondverf en is klaar om gestuct te worden om voor beton te spelen.
Als dat lukt, mag de boel geverfd worden en uiteindelijk moeten er grote hopen erts, cokes en kalk in.

Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
-Peter:
Das dan ook heel aardig gelukt,  :thumbup:
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?

Stuccen maar , Peter  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Peter,

Goed idee mooi resultaat. :)
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Hallo Peter,

Leuk om weer wat van je te lezen. :thumbup: :thumbup:
En leuk bedacht de stempel, voor het bewerken van de gips afdrukken.

Ben benieuwd hoe het eruit ziet als deze een kleur heb. Dan komt de structuur beter tot zijn recht.

M.vr.gr. Erwin
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Hi Peter,

:thumbup:

groet
Harald
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
 :) Leuk en inventief idee, ik ben benieuwd hoe het eindresultaat er uit gaat zien. :roll:
Dit is toch één van de leuke aspecten van onze hobby, gewoon met wat "rommeltjes" iets moois maken. B)
In het ergste geval lukt het niet, en is er ook niets verloren, alleen wat vrije tijd.
(En dat ook niet eens echt, wat je bent lekker bezig geweest aan de treinenhobby)

Dirk-Jan
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Dank heren voor alle vrolijke commentaar!

Het is de vraag of het lukt, want het gips blijkt heel kwetsbaar. Het beetje structuur dat het 'bekistingstempel' brengt, is wel mooi, maar je veegt het er zo af met een kwast.  Dus dat wordt een uitdaging bij het verven. Misschien nog even met iets anders stucen. Spul dat harder wordt.
Maar zoals Dirk-Jan al zei: het knutselen zelf is ook leuk genoeg. Het houdt je van de straat en je leert nog eens wat.
Ik pruts fijn door.

Groet,

Peter

Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
En als je nu in DAS klei stempelt?
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Citaat van: BlikkenTinus op maandag 27 maart 2017, 22:07:13
Het is de vraag of het lukt, want het gips blijkt heel kwetsbaar. Het beetje structuur dat het 'bekistingstempel' brengt, is wel mooi, maar je veegt het er zo af met een kwast.  Dus dat wordt een uitdaging bij het verven. Misschien nog even met iets anders stucen. Spul dat harder wordt.
Je hebt verschillende soorten gips sommige worden bijna zo hard als beton alleen blijft het wel breekbaar ;)
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Hoi Peter,

Je kunt ook het gips een keer kwasten met verdunde houtlijm.

Grtz Tony
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Hoi Peter

Dat is erg mooi gemaakt, vind je staalfabriek erg mooi  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Peter,

Bij de bouwmarkten verkopen ze lichtgewicht muurvuller speciaal voor plafoonds van Alabastine.
Na droging heeft het dezelfde eigenschappen als de blauwe ondervloerplaten voor laminaat.

Het is iets duurder maar voor mij is het een goed alternatief voor gips.

Henk
Re: Staalfabriek in aanbouw; wat is dit nu toch?
Allemensen, wat een tips!
Er is heel wat te experimenteren: Das klei, porseleingips, plafondstuc en (verdunde) houtlijm om het gips (achteraf) mee te verstevigen. Van het laatste zou het ook gaan glanzen, las ik.  Geen probleem, ik moet toch verven en een glibberig oppervlak is een goede basis voor een wash. Ik heb trouwens nog een experiment liggen met gipsplaat-stuc. Kijken hoe dat zich houdt.
De volgende stap is mogelijk porseleingips. Het is fijn als het kleine details vasthoudt zoals de nerven van het hout en de dunne naden tussen de plankjes.
Veeleisend voor zo'n grof bouwwerk misschien, maar ik hoop dat het juist daardoor iets extra's krijgt. De hele baan ligt echt op ooghoogte (als je staat) en er is weinig diepte waardoor veel details zichtbaar zullen zijn.
Afijn. Ik houd jullie op de hoogte!

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; vullen van de bunkers
En weer een stukje verder. Het 'stucen' van de buitenwanden van de betonnen bunkers moet nog gebeuren. De competitie gaat tussen gipsplaatvuller en een ander kant-en-klaar smeersel, van Knauf (Renoband). Het stempel voor de bekistingstructuur zuigt helaas te veel mee als het product te nat is en het laat weer geen afdruk achter als het smeersel te ver ingedroogd is. Delicaat. Gedrenkt in naaimachine-olie lukt het wel redelijk om het plakken tegen te gaan. Heerlijk geklieder alles bijeen.
Maar ik ben eerst begonnen met de inhoud. Ik was bang dat teveel gehannes met het hele ding, tijdens het bouwen, de buitenkant zou beschadigen. Dat moet dus even wachten.
Ik ben lekker met modelgips en horrengaas aan de knutsel geweest. Alle bakken zijn nu gevuld met gips of PUR-schuim (verrassend hoe dat uitzet...). Mijn idee om drie kleinere bakken te maken, voor kolen, erts en kalk, direct bij de 'lift' naar de oven was leuk, maar hoe deze gevuld moeten worden? Met een loopkraan zou dat kunnen, hoewel het spoor dat er overeen loopt het vullen met een grijper bemoeilijkt. Dus misschien veranderen die drie compartimenten nog wel in een bak die met een zelflosser bediend wordt, net als alle andere. Het echte samenstellen van de vulling van de oven, gebeurt doorgaans in de gangen onder de bunkers, hoewel ik ook een foto ken uit de jaren '30 van de Heinrichshütte waar iets soortgelijks op staat als ik geprutst heb. Dat leek mij juist mooi.
Als laatste ben ik nog aan kolen breken geweest. Want was is het beste materiaal om kolen en cokes te simuleren? Gewoon steenkool. De SSN zal die paar kooltjes niet gemist hebben, hoop ik. en niemand leest dit. Intussen heb ik een kleine voorraad; hopen maar dat het genoeg is.

Groet,

Peter

Re: Staalfabriek in aanbouw; verder met de voorraadbunkers
Hallo Peter,

Ziet er allemaal goed uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Heb je er ook wel eens over gedacht om das klei te nemen ?
Zelf ga ik dit ook proberen voor de landhoofden van mijn brug.

M.vr.gr. Erwin
Re: Staalfabriek in aanbouw; verder met de voorraadbunkers
Hallo Peter

Zo jij bent goed bezig zelf kolen kapot kappen, dan word het inderdaad nog echter  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Staalfabriek in aanbouw; Beton
Na het zorgen voor een deel van de inhoud van de voorraadbunkers, moest de buitenkant weer eens aandacht krijgen.
Eerder had ik al een stempel gefabriekt om te proberen de afdruk van de bekisting na te bootsen door het stempel in een dunne stuclaag te drukken.
Maar werkte het ook?

Eh nee, niet zoals gedacht. Het beste gips leek renoband van Knauf. Dat smeert goed uit en kan wel wat fijne details vasthouden na droging, maar de structuur van de plankjes bleek niet goed achter te blijven; op het stempel plakte het gips nogal, ook na insmeren met vettigheid of olie. Heel slecht was het resultaat toch ook weer niet, alleen een beetje anders dan gedacht.
Na wat schuren heb ik de boel in de grijze acryl verf gezet en een vervolgens ingesmeerd met een bruinige wash. Die was nogal kleurloos en deed niet zo veel.

Ik wilde toch liever een poging doen om de plankenstructuur van een bekisting weer te geven. Met een licht grijze verf op terpentinebasis heb ik horizontale strepen getrokken tussen twee stukken afplaktape en die steeds een paar centimeter verplaatst. Door het kwastje niet te verzadigen in de verf, ontstond een effect dat mij wel bevalt. Er moeten nog wat verticale vervuilingssporen op, van erts, kolenstof en kalk die door regen langs de wanden zijn afgezet, maar eerst wil ik het huidige resultaat even op mij laten inwerken. Met de foto's hebben jullie een beetje een idee, hoe het er nu voor staat.

Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; BETON!!!
Peter

Dat ziet er echt zoals beton uit, en zoals het in echt ook knap werk geleverd hoor  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Staalfabriek in aanbouw; BETON!!!
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; BETON!!!
Ik vindt het geen slecht resultaat Peter
Denk dat ik daar best tevreden mee zou zijn.
Re: Staalfabriek in aanbouw; BETON!!!
Ook al was het resultaat (ook) naar mijn tevredenheid, toch kon het nog wel een finishing touch gebruiken.
Dus toch maar even de 'vervuilingsverf' erbij gehaald. Het resultaat staat op de foto's.
Ik ben er weer iets blijer mee.

En passant nog een proefrit met een Franse Köf gemaakt op de twee sporen onder de hoogoven en die is goed verlopen. De sporen krijgen apart stroom want hele complex moet wegneembaar zijn om bij ongelukken te kunnen ingrijpen.

De voorraadbunkers verdienen nog verdere aankleding met bordessen en hekken, en uiteraard de sporen voor het lossen van de grondstoffen. Ik knutsel vrolijk door!

Groet,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; Nieuw: Oud beton!
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; Nieuw: Oud beton!
 :thumbup:
Re: Staalfabriek in aanbouw; Nieuw: Oud beton!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; Nieuw: Oud beton!
Hallo Peter.
Al vaak gekeken en bewonderd maar nog niet gereageerd.
De fabriek is al prachtig geworden maar de verdere aankleding maakt alles nog veel fraaier.
Ook de betonnen (keer)wanden zijn erg mooi geworden en ook de vulling hiervan zal alles nog verder verfraaien.
Zal als geheel straks een prachtig stukje industrie op de baan vormen.

Veel plezier en succes met de verdere afbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Staalfabriek in aanbouw; Nieuw: Oud beton!
-Peter:
Mooi ineen geknutseld, mooie betonimitatie,  :thumbup:
En het Koffje is een mooie aanvulling.
Re: Staalfabriek in aanbouw; Nieuw: Oud beton!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; Nieuw: Oud beton!
De muren waren al schitterend, maar met de veroudering erop zet je het puntje op de bekende i.

Het is een mooi geheel zo, het kofje past er goed bij.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Staalfabriek in aanbouw; Nieuw: Oud beton!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; Nieuw: Oud beton!

Op het resultaat mag je best trots zijn, Peter  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Staalfabriek in aanbouw; Nieuw: Oud beton!
Peter

dat is echt een pracht van een eindresultaat dat je hebt behaald  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Staalfabriek in aanbouw; Brugdelen gemonteerd
De afgelopen dagen konden worden benut voor het maken van de bruggen waarover de wagons met grondstoffen kunnen worden gereden over de bunkers. Ik heb gekozen voor een simpele constructie die ik heb afgekeken van voorbeelden uit de jaren '30 tot '50. Soms zijn de bunkermuren opgehoogd tot het niveau van de spoorstaven en soms liggen de brugdelen op de dwarse scheidingswanden. Die optie heb ik gekozen.
Ik heb styreen strips van 1 mm dik gesneden op een breedte van ongeveer 12 mm. Op de 2 cm een stripje styreen geplakt van een 1 mm dik om de verstevigingsribben aan te duiden. Het geheel heb ik tegen de kopse kant van de bielsen aan geplakt en zo is zijn een (rudimentair soort) bruggen ontstaan. Het zit in de verf en moet nog wat verder afgewerkt worden met sporen van roest, kolengruis en kalk. Het voorlopige resultaat kon getoond worden (zie foto's  :))
Er moeten nog voldoende trappen en leuningen gemaakt worden voor het personeel dat betrokken is bij het lossen van de verschillende wagentypen, vooral zelflossers (die het kennelijk toch niet helemaal zelf kunnen).
Alles bijeen was het weer een lekkere klus. De proefrit met de Köf verliep naar behoren. Er is stroom!

Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; Storten maar!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; Storten maar!
Netjes gemaakt Peter. :thumbup:
Mooi dat de proefrit met de Köff goed verlopen is. :)
Re: Staalfabriek in aanbouw; Storten maar!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; Storten maar!

Ziet er goed uit, Peter  :thumbup:

Mooi extraatje op de baan  :P

Grtz Tony
Re: Staalfabriek in aanbouw; Storten maar!
Hoi Peter

Het word ook steeds mooier bij jou, echt klasse werk word er bij jou geleverd  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ziet er allemaal echt uit  :)
Re: Staalfabriek in aanbouw
In een langzaam tempo heb ik in de afgelopen maanden wat verfraaiingen aangebracht aan de erzbunkers. Niet alleen voor het mooi, maar vooral voor de veiligheid. Er moesten nog hekken en loopbruggen gemaakt worden voor het personeel.
Och, had ik nu toch maar de muren opgetrokken en de bruggen 'verzonken' aangebracht; dat was misschien toch simpeler geweest Nu moeten er trappen en ingewikkelde leuningen bij. Intussen is het toch weer wat gevorderd. Zie foto's en zoek de verschillen...
Verder heb ik een overkapping gemaakt. Völklingen had een dergelijke Möllerhalle. De belangrijkste reden dit te bouwen, is om de treinen uit het zicht te krijgen en zo een stiekeme doorgang naar het schaduwstation te maken om zo volle en lege treinen te kunnen laten verschijnen. Als deze constructie bevalt, beplak ik het karton met golfplaat. Maar het kan ook zijn dat ik nog overstap naar een houten (triplex) basis.

Groeten,

Peter
Re: Staalfabriek in aanbouw; in de tussentijd...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; in de tussentijd...
Dag Peter.

Tja, wanneer je alles van te voren weet ... :wink:
Een goede planning van de werkzaamheden helpt om inzicht te krijgen, maar of het hierbij een oplossing had gegeven? :roll:

Kijk nog eens even (af) bij Pierre: hij maakt ook gebruik van kunststof bindbanden als traanplaat, maar heeft deze in korte
stukjes toegepast en een dry-brusch gegeven, wat een zeer fraai resultaat oplevert :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Staalfabriek in aanbouw; in de tussentijd...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Staalfabriek in aanbouw; in de tussentijd...

Misschien meer werk nu, Peter, maar het ziet er prima uit hoor  :thumbup:

Grtz Tony