Hallo
ik heb een paar weken thuis geweest uit Canada door een niersteen (nu weet ik wat pijn is
). Ze hadden in het ziekenhuis twee pogingen nodig om die eruit te krijgen waardoor ik vijf weken thuis zat.
Tussendoor heb ik wat tijd gehad om aan mijn baan te werken. Ik heb mijn controlebord opgesteld en bekabeld zodat ik daarna aan mijn eerste schaduwstation kan beginnen met aan sluiten.
Zoals je ziet heb ik 3 CS staan. (Ik had twee CS2, één in België en één in Qatar, en heb een CS3 aangeschaft).
De bedoeling is om de CS3 te gebruiken voor het aansturen van de locomotieven samen met 3 boosters.
De eerste CS2 zal dan de wissels aansturen en een deel van de terugmeldingen voor zich nemen via een L88.
De tweede CS2 zal dan de seinen aansturen en het andere deel van de terugmeldingen ook via een L88.
De CS3 wil ik dan nog gebruiken voor aansturen van allerlei verlichtingen en motoren in de scenery.
Voordeel is dat ik seinen en wissels dan beide van nummer 1 kan beginnen.
Alle drie zijn ze verbonden met Windigipet voor de besturing van het geheel.
Op deze manier hoop ik dat de communicatie vlot en snel zal verlopen.
Ik ben nu bezig met het aanbrengen van de kabelbanen voor de terugmeldingen onder het niveau van het eerste schaduwstation.
Daarna komen de ringleiding voor de sporen en de wissels van het eerste schaduwstation aan bod.
Daar zal ik tijdens de kerstperiode aan werken want nu zit ik weer in Canada.
Tot zover deze update.
mvrgr
Luc