Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Rangeerbaantje. Ondertussen bezig met wissels en iets van polarisatiepuntstukken

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

iTom, hermanvk en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Rangeerbaantje. Ondertussen bezig met wissels en iets van polarisatiepuntstukken
 @citaat goed om te horen dat het fysiek beter gaat en dat de "lol" er ook zeker weer is (alsof t'ie ooit is weggeweest) 

gr. Ruud
Re: Rangeerbaantje. Ondertussen bezig met wissels en iets van polarisatiepuntstukken
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Mooi gemonteerd Tom, je moet even een paar draadjes aansluiten maar dan heb je ook wat  :thumbup: :thumbup: 
Je bent het nog niet verleerd  ;) 

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Dag Tom,

Mooi verslag hoor!  :thumbup:

Alleen dat laatste zinnetje; da's nou jammer  :(

Henk
(foutloos met worstenvingers)
Ja Tom werk met polarisatie is nu éénmaal eigen aan 2-spoor, maar dat is nu éénmaal een keuze die men maakt.
Toch succes ermee en hopelijk kan je het probleem oplossen.

Luc

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Inmiddels alles wat door te meten valt doorgemeten en alles is goed aangesloten.
Ging al zelfs denken om de adereindjes te vervangen maar ook die gaven met het doormeten geen probleem.
Dan ga je denken wat nu, de moed opgeven nee das geen optie.
Maar wat kan je dan nog meer bedenken en vanmorgen dacht ik doe eens gek en draai het lokje eens om.
En ja hoor, rijden als een trein, blijkt dat alleen de achterste wielen contact maken.
Dat wist ik ook niet dus de terugmelder-offset in iTrain was niet goed.
Opnieuw die afstanden gemeten en na de terugmelder-offset te hebben aangepast is het probleem opgelost en kan er ook gerangeerd worden want dat is uiteindelijk de bedoeling.

Straks met Riet in de rolstoel Rotterdam onveilig maken, gezellig met zoon en schoondochter rondje Rotterdam doen en na afloop borrelen.
Ik mag wel 2 keer van Riet de Hoerenloper op en dan heen en weer lopen. Word genieten.
Citaat van: iTom op zaterdag 17 mei 2025, 12:57:29Ik mag wel 2 keer van Riet de Hoerenloper op en dan heen en weer lopen. Word genieten.

Doktersvoorschrift toch?

Veel plezier samen en geniet ervan.

Henk
Gelukkig is het probleem opgelost, soms zit de oplossing in een klein hoekje en dat hoekje heb je gevonden.
Geniet van de uitstap naar Rotterdam , maar de "Hoerenloper" is hier in Bellegem niet bekend. Maar ik ga ervan uit dat je er van zult genieten...

Luc
@citaat "Hoerenloper" is hier in Bellegem niet bekend
Ik woon wel niet in Bellegem, zelfs niet kortbij, maar insgelijks de term "Hoerenloper" is helemaal onbekend.
Klinkt wel niet "aardig" ;)

De "Hoerenloper"is een voetgangers/fietsbrug in Rotterdam.
Deze brug verbind de wijk Katendrecht met de aansluiting naar Rotterdam Centrum.
Katendrecht was heel vroeger een wijk waar veel zeelieden aan wal kwamen en daar op zoek gingen naar de vrouwen van de lichte zeden.
Inmiddels is er een oeververbinding gemaakt voor wandelaars en fietsers en noemen de echte Rotterdammers het de "Hoerenloper"
Inmiddels is Katendrecht heel erg gezellig met leuke terrasjes en ook als wandelgebied.
O.a. de SS Rotterdam (H.A.L. Schip)ligt er afgemeerd en is zeker leuk om die ook eens te bezoeken.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

@citaat
Jullie hebben het wel laat gemaakt in Rotterdam Tom  ;)
De SS Rotterdam schijnt erg leuk te zijn om te bezoeken, ik heb er meerdere mensen over gehoord, jullie hebben een lekkere dag gehad samen  :thumbup: :thumbup: 

Mvg,

Peter Degeluidsman 

@citaat We mochten laat thuis komen hoor. :-)
Maar wat een middag, heerlijk op het terras bij Loos aan de Veerhaven in het zonnetje met een grote borrelplank en wat vocht.
Eind van de middag werd het wat koeler en zijn we naar binnen gegaan.
Genoten met iedereen die binnen zat van het songfestival echt een guilty pleasure om weer eens mee te maken.
Nu beetje bijkomen en misschien nog paar stukken rails leggen en draadjes trekken.

zonder fantasie ook geen creativiteit

Grappig: wist niet dat de Rijnhavenbrug brug ook een bijnaam had als De Hoerenloper. Ken de brug, wel op ca. 5 minuten lopen van het kantoorgebouw waar ik werk. De brug gaat een beetje omhoog dus dat moet best wel een klim voor jullie zijn geweest Tom. Katendrecht is zeker een leuk gebied tegenwoordig en je hebt daar ook een gezellige horeca-gelegenheid 'Belvédère verhalenhuis'. Een schitterend oud hoekpand met een sfeer uit de jaren '20 van de vorige eeuw. Gelukkig is op 10-05-1940 niet alles in Rotterdam verloren gegaan.

Waarom Katendrecht (de Kaap) niet werd gebombardeerd en het een verboden gebied was voor de Duitsers.
VERBODEN VOOR DUITSERS

Mooi stuk geschiedenis waar op het laatst het ook nog over "Belvédère" gaat maar dan in oorlogstijd.

Bron:
Herman Romer, Katendrecht op de golfslag van de tijd (Zaltbommel 1998).
Tinus de Does, Rotterdam-Katendrecht in vroegere tijden (Deboektant zj).

Citaat van: iTom op Vandaag om 10:27:18songfestival echt een guilty pleasure om weer eens mee te maken.
Ik ben dat songfestival helemaal uit het oog verloren...
Waar ik dan aan denk, uit de goede oude tijd - toen het volgens mij nog een songfestival was:

Maar dat is dan ook mijn aller-individueelste expressie van mijn aller-individueelste emotie ;)
Citaat van: iTom op Vandaag om 10:27:18@citaat We mochten laat thuis komen hoor. :-)
Maar wat een middag, heerlijk op het terras bij Loos aan de Veerhaven in het zonnetje met een grote borrelplank en wat vocht.
Eind van de middag werd het wat koeler en zijn we naar binnen gegaan.
Genoten met iedereen die binnen zat van het songfestival echt een guilty pleasure om weer eens mee te maken.
Nu beetje bijkomen en misschien nog paar stukken rails leggen en draadjes trekken.

Dat doen jullie goed Tom! Daar kunnen velen jaloers op zijn een voorbeeld aan nemen :thumbup: .
Groot gelijk Herman, het songfestival is al lang het songfestival niet meer. Bij mij komt dan meteen Lenny Kuhr in gedachten. Maar ook Vicky Leandros (2x).
En tot slot nog dit over Katendrecht.