Waarschuwing: er is al ten minste 120 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken. Boeie! 
Er vallen regelmatig flinke gaten tussen mijn treinspotters activiteiten daar ik het gewoon té druk heb met andere dingen! De een na laatste keer dat ik gespot heb is alweer enige tijd geleden, te weten op het Rail & Road Event in Blerick, de laatste keer was afgelopen zondag bij het IJzeren Eeuw evenement van de Museumstoomtram Hoorn - Medemblik.
Ik zal beginnen met de foto's van het Rail & Road event, daarna zullen de eerste SHM foto's volgen. De rest volgt in de loop van de tijd, om wat op voorraad te hebben

Veel geniet en kijkplezier!

Tijdens het Rail & Road event herleefden tussen Eindhoven en Venlo oudere tijden waarin de Mat '64 heer en meester was op het Nederlandse spoorwegnet.
In het kader van het Rail & Road reed Mat '64 904 van Stichting Mat '64 diverse slagen tussen Eindhoven en Venlo. Om half 3 had ik het wel gezien op het evenementen terrein en ben ik naar station Blerick terug gewandeld. Daar aangekomen had ik nog ongeveer 10 minuten de tijd vooraleer de 904 vanuit Venlo door zou komen onderweg naar Eindhoven

Op 25 mei was ik aanwezig bij het Rail & Road event in Blerick.
Bij de eerste loods stonden buiten 5 van de 8 1200'en (de 6e stond binnenin de tweede loods).
Van links naar rechts zien we de 1251 van Railexperts, de 1255, de 1254, de 1252 in het jasje van het Panorama

Op het Rail & Road evenement was er ook een line-up te vinden van diverse generaties en series diesellocomotieven van de NS.
We zien van links naar rechts sik 276, de NS 2215, de NS 2454 en de laatste NS 6461 in deze kleuren (!!) welke door de jaren heen diverse treinen tractie gaven.
De sik is uiteraard ingezet voor rangeerdiensten, alsmede op diverse lijntjes voor buurtgoederentreinen. Maar ook dit gebeurde tientallen decennia lang, waarmee deze kleine locomotor met recht tot de krachtpatsers der NS gerekend mag worden in mijn mening. Wat jullie?

Bij het afgelopen Rail&Road evenement was ook de NS 1501 (ex 27003) Diana weer aanwezig. Dit keer helaas niet buiten, maar binnen in de loods met een slecht fotografeerbare line-up in vrij donkere omstandigheden. Toch is de foto goed gelukt. Het was voor mij pas de tweede keer dat ik een NS 1500 heb gezien en gefotografeerd, daar deze locserie in 1985/'86 buiten dienst ging en ik pas rond 2012 ging trein spotten en deze locomotief voor mij toen nog meer dan onbekend was.

IJzeren Eeuw weekend
Op zondag 27 oktober bezocht ik het IJzeren Eeuw weekend van de SHM. Hierbij werd gebruik gemaakt van divers gastmaterieel in de historische driehoek en van Enkhuizen naar Hoorn en v.v.
Een van de aanwezige gasten op de lokaalspoorlijn was de 2454 van Michiel Dermois welke diverse slagen met zowel een korte goederentrein als de Oostenrijkers verzorgde tussen Hoorn en Medemblik.
We zien hier de 2454 met haar korte goederentrein op het station van Wognum-Nibbixwoud, wachtend op het veilige sein om koers te zetten naar Medemblik (er moet nog wel omgelopen worden) om daar 6 Oostenrijkers op te pikken voor de gemengde trein.

Tijdens het IJzeren Eeuw weekend van de SHM verzorgde de ex- NS 273 muizenneus tussen de NS dienstregeling door een eigen dienstregeling Hoorn - Enkhuizen v.v.
De trein werd opgewacht bij Bovenkarspel Flora alwaar de molen gepasseerd wordt en zet koers naar station Hoorn.

Een van de gasten van het IJzeren Eeuw weekend was de 1251 van RailExperts welke het hele weekend op het terrein van de Museumstoomtram te zien was op het stukje straatspoor tussen het seinhuis en het tramstation.
De fraaie machine, al vaker geklikt, maar nog niet eerder op het SHM terrein kon het hele weekend rekenen op de nodige belangstelling.