Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Grootspoor foto's van Marten - Veluwsche Stoomtrein Mij

Gestart door The MaSt zondag 28 juni 2015, 16:46:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hondekop in Lelystad en 3railforum excursie
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hondekop in Lelystad en 3railforum excursie
Bedankt voor de reacties jongens!! Hier nog een kleine serie, en een filmpje van de BR 38!
Veel kijkplezier!



044 377-0, loc 146 en 053 075-8



V661 loc van de Mittelweserbahn



BR 38 op de slakkenkuil



Schienenbus van de Ruhrtalbahn



BR 38 in de regen.....

Filmpie!!


Bedankt & tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Wispeltuurder  B)
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hondekop in Lelystad en 3railforum excursie
-Marten:
Dank voor het plaatsen, keep up the good work,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hondekop in Lelystad en 3railforum excursie
Mooie foto's en gaaf filmpje Marten!  :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hondekop in Lelystad en 3railforum excursie
Prachtig !  :D
Bedankt !  :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hondekop in Lelystad en 3railforum excursie
Erg fraai!
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hondekop in Lelystad en 3railforum excursie
mooie foto's marten :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hondekop in Lelystad en 3railforum excursie
Hoi Marten,

mooie foto's weer.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor het plaatsen.

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hondekop in Lelystad en 3railforum excursie
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hondekop in Lelystad en 3railforum excursie
Goedeavond volgers van dit Grootspoordraadje!

Het draadje is een beetje verstoft geraakt, dit vanwege diverse omstandigheden, maar we gaan even een inhaalslagje maken!
Ik ben namelijk een poosje terug naar Het Spoorwegmuseum geweest met Dave (Davio), Hans (Hans V200), Lokkie (René, vader Dave) en natuurlijk me eigen! Goh logisch. Duhhh  :D
En vorig weekend ben ik 4 dagen in Frankrijk geweest op Het Fête du Rail van de Chemin de Fer Touristique du Sud des Ardennes (CFTSA).
Ik heb nog niet zo heel veel foto's van dit laatst genoemde op Flickr staan, want met spreiden hou je het interessant. Echter staat het treinspotten op een laag pitje, jammer, maar daarom gaat het allemaal wat langzamer dan jullie gewend zijn. Jaaaahhhh ook ADHD'ers KUNNEN langzaam zijn...........  >:-D >:-D Goed. We beginnen in ons mooie Utreg!

We beginnen in de nieuwe museumhal, waar deze fraaie Turkooizen 1200 een plekje heeft gekregen;



Dan snel door naar buiten, want daar staat de 1125 / 1122 en de 1312 met een stammetje rijtuigen klaar voor de foto;



We gaan het seinhuis in, maar ik hou me eigen afzijdig, want wil niet de rol van de seinhuiswachter overnemen, dus ik vermaak me eigen met plaatjes schieten vanaf het bordesje;



Daarna snel naar binnen, want we horen een groene hond blaffen!!  :O :O :O
Het is gelukkig niet Bello (de NS 7742), want die is een x aantal kilometer verderop bij de Stoomtram Hoorn - Medemblik. Het is de 386 Hondekop 2 die zo staat de blaffen! Foei! Stil! In je mand!



Ook nog even in het DDAR / DDM rijtuig geweest, nog even lollig wezen doen via de omroep, geen foto's van, want dan breekt het beeldscherm in twee en ben ik weer gespleten.....  :? >:-D O:-D

En buiten stond de 1010 geduldig met 2 keuninklijke wagens te wachten. Oranje gedoe.....



En nu doorrrrr naar Frankrijk!! Naar De Franse Ardennen!!!! Ooh we zijn er alweer! Uitstappehh!! Maar eerst nog 8 km zwoegen in de hitte met veel bagage om in Attigny te komen - wat me eigenlijk bespaard had kunnen worden, want ik kon gewoon in Amagne opstappen als ik even had gewacht..... maar daar
a) mijn geduld 0,0 is;
b) mijn Frans niet 100,00 is;
en
c) ik dacht, het vált wel mee.......
was ik gaan lopen.... nou het viel dus NIET mee, dus volgende keer doen we dat anders.....

Goed, de volgende dag (het was toen zondag, ik had al 1 dag van het feest gemist.....) meegegaan met de trein naar Amagne, waar ik tot de ontdekking kwam, dat ik wel een oerstom rund was, want ik was daar gister langs gelopen........
Naja, goed. Foto's!!!!!

[/url]

Picasso X 3800 te Amagne, later terug naar Attigny meegeweest in de cabine bovenin, was errug gaaf, warm en lawaaierig, maar ook wel erg gaaf, want ik was weer eens de enige, later was dit om onduidelijke reden niet mogelijk!

Nou en toen vanaf Attigny met de trein naar Vonq gegaan, op de terugweg werd 2 keer gestopt om wat te vertellen,  maar ik begreep er toch niks van, dus ben lekker foto's gaan maken. Iets wat bij een latere rit niet weer gebeurde, had ik het verpest?!!? Ik hoop het niet!  :O



Weer in Attigny voor filmpjes en verdere foto's, nou toen stond deze trein daar, waar ik de volgende dag (maandag) nog in had gezeten....



Maandag was alles dicht!  :-( :-( :? :? Want een of andere Katholieke feestdag.... barst, geen boodschappen kunnen doen, alleen 's ochtends wat voor overdag.... maandag gaan fietsen naar Vouziers, voor deel 2 van het Fête du Rail. Achteraf waren er mensen die mijn wel wilden brengen..... wist ik ook niet, maar de volgende dag hadden me ze naar Rethel gebracht met de auto, dat was wel fijn.

En op zaterdag, ging ik vanuit een noodgedwongen overnachting in Charleville Mezieres verder naar Amagne, maar eerst 3 uur wachten (HEEEEEEEEEELPPPPP!!!!!!!!!) en toen met de trein, toen moest ik op Rethel nog 50 minuten wachten (HEEEEEEEEEEEEEEEELPPP!!!!!!!!!!) en toen heb ik deze leuke TER dubbeldekker maar gefotografeerd en vandaag omgezet naar HDR, ik vond dat wel kunnen.



Ennn filmpjes moeten er ook zijn!! Dus ik heb hier 10 minuut 46 aan Fête du Rail film!! Veel plezier!!



Gaarne op HD klikken voor betere kwaliteit!!

Tot zover deze hyperactieve update, ik weet niet waarom ik zo hyperactief ben, terwijl ik eigenlijk van het 13 uur reizen afgelopen dinsdag en 4 nachten slecht slapen toch aardig kaduuk ben........ Vreemd figuur!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder  8)
Polderkever  B)
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Marten,

Mooie foto's en film van zowel het spoorwegmuseum en van je vakantie. :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor het kijkplezier. :)
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
 B) Nou, of het nou snel is of langzaam, de foto's zijn super. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan

Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
-Marten:
Dank voor het plaatsen van weer mooie beelden en en dito filmpje,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
-Marten,
Prachtige foto's en dito filmpje!  :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Mooie foto's en filmpje Marten :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
bedankt voor het plaatsen.

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Toch wel leuk dat ze in Frankrijk alles dichtgooien op mijn verjaardag.  :D :D :D
Mooie serie foto's
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Dag Marten.

Wat een leuk topic heb je hier gecreeerd! :thumbup:
Een grote verscheidenheid aan foto's van materieel wordt
afgewisseld met ander spoor-gerelateerde foto's en filmpjes.
Erg fijn om te bekijken :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Super mooie beelden!
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Bedankt voor de reacties vrienden!!
Ik heb nog een paar beelden voor jullie, ook wat detailfoto's!



Aankomst Picasso motorwagen in Attigny



Vertrek van duo Picasso motorwagens uit Vouziers richting St. Morel



Old gauges......



Turn that wheel......

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
De Wispeltuurder  8)
Polderkever  B)
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
-Marten:
Mooie detailopnamen, dank voor het delen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Mooie foto's  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
bedankt voor het delen!
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Supergave plaatjes Marten  :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
bedankt!!!

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Mooie foto's. :thumbup: Maar... véél te groot. Verkleinen vóór uploaden s.v.p. Zie de forumregels.
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Marten,

Schitterende plaatjes. :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Hyperactief inhaalslagje; NSM en Frankrijk!
Oh!!! Foeiii!!!!! Door diverse omstandigheden en nog wat  aanverwante zaken, de afgelopen maand(en), géén foto's kunnen plaatsen, kan nu tóch niet slapen, dus wat let het me dan ook.... anders vergeet ik het toch weer met m'n warheufd  :o)

Na, veel plezier en hopelijk binnenkort weer eens op pad, maar ik vrees het niet, want ik heb net even mijn activiteiten vullende dag/avondschema gemaakt; en het is DRUK!!! Net zo druk als ik zelf soms ben....  8o O:-D :o)
We beginnen met de Stoomtram Hoorn - Medemblik (het weekend van 17 september, 40 jaar historische driehoek)



Stoomtram Hoorn - Medemblik: werkplaats Hoorn



Op een klein stationnetje.....



NS 7742 - Bello - met historische rijtuigen



VSM op bezoek bij de SHM



Terug in de tijd bij de Stoomtram Hoorn - Medemblik

Tot in de pruimentijd!!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Nachtelijk inhaalslagje van SHM 17 september
Marten,

Prachtige (kleine) foto's. :thumbup: :thumbup:
Vooral de laatste is schitterend mooi op de foto gezet. :) :)
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Nachtelijk inhaalslagje van SHM 17 september
 :) Mooie foto's. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Vooral foto 2 klopt helemaal zo met die fietsen en lantarenpaal, echt een mooi nostalgisch beeld. B)

Dirk-Jan
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Nachtelijk inhaalslagje van SHM 17 september
Héél mooi :important: :thumbup: Dank je wél :exclaim:
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Nachtelijk inhaalslagje van SHM 17 september
Het zijn weer mooie plaatjes :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Nachtelijk inhaalslagje van SHM 17 september
-Marten:
Dank voor het plaatsen van weer mooie platen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: spijtig dat je er op de gastendag niet kan bijzijn.
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Nachtelijk inhaalslagje van SHM 17 september
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Nachtelijk inhaalslagje van SHM 17 september
Volgende keer beter Jörg! Zit de week ervoor 4 dagen in Brussel voor het Vlaams Jeugd Parlement; ik denk niet dat ik daarna nog energie heb voor een gastendag....!

Veel plezier iig en tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Nachtelijk inhaalslagje van SHM 17 september
hoi marten,
dat zijn erg mooie foto's :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Nachtelijk inhaalslagje van SHM 17 september
Weer mooi!
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Nachtelijk inhaalslagje van SHM 17 september
Mooie foto's Marten  :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Mooie dia's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Mooie dia's
Mart heeft weer mooie nostalgische foto's weten te bemachtigen en Mart deelt die graag met hullie  :D
We beginnen met de enige 3 NS foto's uit het pakket.

NS 1002 te Tilburg



Naar stuurstand verbouwde Plan D te Tilburg Werkplaats



Beneluxstuurstand met NS vishaaklogo



Dat was het begin, later nog een aantal....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten

Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Mooie dia's
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Mooie dia's
Mooie platen Mart.  :thumbup: :)
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Mooie dia's
-Marten:
Dank voor het plaatsen,  :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Ik heb hier een dia, maar ik kom er niet uit welk plaatsje dit kan zijn?! Ik dacht zelf aan Wiendorf, maar dat klopt niet....
Wie weet er dan ook meteen wat voor STOOMlocomotiefje dit kan zijn?!
Alvast dank!



Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Hoi Marten, mooie foto's heb je weer gevonden en geplaatst!

Dat lokomotiefje op de laatste foto is een stoomlokomotief, ben er vrijwel zeker van!  ;)
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Als je goed kijkt zitten er elektrische lampen op dus is het een elektrische loc.  >:-D

groet
Harald
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Stelletje lolbroeken.......  :D

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Ufendorf ?

met een BR 89 ?
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Lissendorf ?
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Hoi Marten,

Het is een 1 C lokje, oftewel 1 voorloopas en drie aangedreven assen, en volgens mij is het ook een smalspoor lokje.

Die beginnen ergens bij BR 99 en dan nog wat, maar er is niks van te zien op de foto, althans geen bedrijfsnummer.

Wiendorf zal het ook niet wezen, maar ik kom al niet uit de eerste letter van dat gotische geschrift, al lijkt het verdacht veel op een U ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Het betreft het dorpje Asendorf.
Daar is een smalspoormuseum te vinden, nl. Museumseisenbahn Bruchhausen-Vilsen. Misschien dat je daar nog meer op kunt zoeken.

Font die het meest lijkt op de tekst op het bord is Becker Fraktur:

bron afbeelding
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Bedankt voor het meedenken en helpen allemaal!!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!


Ze bestaan nog steeds Marten dus je kan ze nog bezoeken ook dan zet je hem meteen modern op de foto :)

@ Frank,

Toch leuk hoe dat geschrift ons op een dwaalspoor zette, maar ja dat gotische gedoe is ook niet voor iedereen weggelegd ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?!
Nou, laten we dan meteen maar weer een nieuw setje scans uit mijn collectie toevoegen!
Nog altijd geldt: helaas zijn de foto's niet van mijn hand, maar ze bevinden zich gelukkig wél in mijn collectie!
Jammer genoeg bevatten deze foto's geen gegevens, dus bijschriften zijn vaak beperkt helaas..... alvast mijn excuus voor het ongemak
Na, genoeg geleuter en gemier, we willen foto's hier!



SBB - CFF 11504



Baureihe 103 op Station Hamburg Hbf



RHB-TW 23 met een korte goederentrein



De Hersenkraker cq Smalspoorlocomotief 'Spreewald' bij Asendorf

Zo, dit was hem dan weer, verdere foto's in de toekomst: eerst boompjes bouwen voor mijn diorama!!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?! Nieuwe scans uit mijn collectie
 :) Hoi Marten, het zijn weer erg mooie platen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Die Br 103 is nu actueel, het is de nieuwe Insider lok voor 2017. B)

Dirk-Jan
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?! Nieuwe scans uit mijn collectie
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?! Nieuwe scans uit mijn collectie
Hallo Robbie,

Wat bedoeld u precies?! Ik mis de context geloof ik...
Alvast dank voor uw reactie.

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?! Nieuwe scans uit mijn collectie
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Grootspoor foto's van The MaSt - Wie o wie?!?! Nieuwe scans uit mijn collectie
Ooohh dat komt omdat dit scans zijn (kleinere foto's), en die andere foto's (grotere foto's) van mijn eigen kiekdoos komen!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten