Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer minimaal € 25 euro in onze Stichting 3rail Shop en krijg de 3railforum jaarkalender 2026 gratis!!

Michelstadt } 2x PanGas en Eisenbahn-Romantik muss bleiben!

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

frank-103 en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } kerstcadeaus 2017.

Märklin fahren-ärger sparen

Carl's neefje Ulli is bij Michel onder de achterdeur gekropen en heeft met veel moeite de zolder kunnen bereiken.
Daar vond hij Miessies'notitieblokje  B) Er was al aardig in opgenoteerd  :D
Hij heeft hij een foto kunnen maken en die aan Carl gemaild.........

trotse M-rail rijder

michel,
dat zijn weer een paar mooie aanwinsten. veel plezier ermee.
en ook die railmagazine, mooi numeer. heb hem ook maar gehaald want er stonden een paar leuke verslagen in :D

Zeeland

Michel de 39374 is geen taurus maar een Br 101

Zelf heb ik alleen de 37219 1600 raillogix NL in de planning (voorlopig  >:-D )

Maar ben nu wel benieuwd naar z.o.z  :P :D
Michel,

Dat is een hele lijst die je daar neerpent.  Het is wel een mooie keuze, alleen wat ga je dan de rest van het jaar nog aan locs kunnen kopen :D

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: Kelderspoorder op woensdag 27 december 2017, 08:08:39
Mooie aanwinsten ook bij jou ,veel rijplezier gewenst  :) :)

Dank je wel Freddy. :thumbup:
Gisteren is de loc geijkt net als vele andere locs vandaag gaat de boel opgestart worden in koploper en gaat de Rheingold zijn eerste rondjes rijden door een gedeelte van Michelstadt. :)

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 27 december 2017, 09:09:34
B) U heeft daar een mooie Rheingold lok gekregen. :thumbup: B)
En de andere presentjes zijn ook erg leuk.
Tis wel een beetje een dooie boel zo'n begraafplaats op je modelbaan, maar ja,
na het eten van teveel Bratwursten zal er toch wel eens af en toe een Preisertje omvallen. :o)
Mooi dat je dan toch een plekkie om de baan hebt om ze ten ruste te legge. O:-D

Hij is mooi he. :)
Wie in Michelstadt is geweest wil er nooit meer weg vandaar de begraafplaats. :P

Citaat van: Tony op woensdag 27 december 2017, 10:48:21
Carl's neefje Ulli is bij Michel onder de achterdeur gekropen en heeft met veel moeite de zolder kunnen bereiken.
Daar vond hij Miessies'notitieblokje  B) Er was al aardig in opgenoteerd  :D
Hij heeft hij een foto kunnen maken en die aan Carl gemaild.........

Ik denk dat mijn vrouw erin geschreven heeft want zo mooi schrijf ik niet maar een mooi lijstje heeft ze gemaakt voor mij. :P

36193 helaas heb ik die al maar ja vooruit in tractie is hij wel erg mooi. :)
36626 is een hele mooie die wil ik wel hebben hoor. ;)
36613 die wil ik ook wel hebben hoor. :)
36633 prachtige loc die mag hier zeker rijden hoor. :)
37219 schitterende loc ik zeg rij maar snel hier binnen. :P
36290 prachtige loc ik welkom in Michelstadt. :)
39837 ja hoor laat maar binnen rijden hier. :)
26527 al rij ik in een betere auto deze mooie set is toch welkom hier hoor. :)
39837 vooruit hij staat 2x op de lijst dus 2x welkom in Michelstadt. :D
39374 alles waar Märklin op staat mag rijden in Michelstadt. :D

Kortom een prachtige lijst die hier allemaal welkom zijn op mijn baan gelukkig heb ik nog wat plek over in mijn schaduwstations. :P :)

Citaat van: marklintim op woensdag 27 december 2017, 11:01:39
dat zijn weer een paar mooie aanwinsten. veel plezier ermee.
en ook die railmagazine, mooi numeer. heb hem ook maar gehaald want er stonden een paar leuke verslagen in :D

Dank je wel Tim. :thumbup:
Gaat helemaal goed komen met het plezier en zeker ook met plezier van het mooie blad Railmagazine staan zeker mooie artikelen in. :)

Citaat van: Barry1972 op woensdag 27 december 2017, 18:26:12
Michel de 39374 is geen taurus maar een Br 101
Zelf heb ik alleen de 37219 1600 raillogix NL in de planning (voorlopig  >:-D )
Maar ben nu wel benieuwd naar z.o.z  :P :D

Ik zal het mijn vrouw doorgeven dat ze beter moet opletten met wat ze opschrijft. ;)
Mooi vooruitzicht als die bij jouw komt te rijden deze prachtige loc. :) :thumbup:
Ik ben ook benieuwd naar de andere bladzijdes. :P

Citaat van: iVanDL op woensdag 27 december 2017, 23:27:21
Dat is een hele lijst die je daar neerpent.  Het is wel een mooie keuze, alleen wat ga je dan de rest van het jaar nog aan locs kunnen kopen :D

Vrees dat er weinig zullen komen volgend jaar eerst de baan afmaken daar gaat nog wat tijd en geld inzitten maar één loc komt er zeker en dat is de Insider loc 2018 de rangeer krokodil die hier trouwens dan niet alleen gaat rangeren maar gewoon mee gaat rijden in de dienstregeling en in tractie want er staat nog een analoge Zwitserse krokodil in de vitrine die ik met de tijd ga digitaliseren met een goede vriend van mij. :)

Edit: zin aangepast bij het laatste antwoord.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Vrees dat er weinig zullen komen volgend jaar eerst de baan afmaken daar gaat nog wat tijd en geld inzitten maar één loc komt er zeker en dat is de Insider loc 2018 de rangeer krokodil die hier trouwens dan niet alleen gaat rangeren maar gewoon mee gaat rijden in de dienstregeling en in tractie want er staat nog een analoge Zwitserse krokodil in de vitrine die ik met de tijd ga digitaliseren met een goede vriend van mij. :)

@citaat

Dat lazen we in 2016 ook over 2017 Mies  :D :D :D
ik denk dat er toch wel weer een paar loc,s bij gaan komen, dat zit in jou DNA en daar kun jij niets aan doen  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman

what else?

Eindelijk,  daar is ie,  die mooie Wilde Reihngold BR 101  :thumbup: :thumbup:
Jij bent weer lekker verwend onder Kerstboom,  mooi hoor!  Geniet ervan!

Wat betreft die locs voor volgend jaar.... Gewoon doorgaan met je locpark uit te breiden hoor  :D :P. Ik zou zeggen: 5 per jaar is toch n mooi gemiddelde.... dan doe ik met je mee ;)
Die baan komt echt wel n keer af  :)

Ik vond "jouw" handschrift al verdacht regelmatig, Mies  B)
Da's dus van Karin  :D
Ze weet geloof ik, wel precies wat jij mooi vindt  :thumbup:

Ik wacht weer rustig af, welke er als eerste in januari verschijnt hier  O:-D

Grtz Tony

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Mooie kerstcadeaus Michel.  :thumbup:

Citaat van: degeluidsman op donderdag 28 december 2017, 07:31:01
Dat lazen we in 2016 ook over 2017 Mies  :D :D :D
ik denk dat er toch wel weer een paar loc,s bij gaan komen, dat zit in jou DNA en daar kun jij niets aan doen  >:-D

Ik heb mij er afgelopen jaar aardig aan gehouden en dat ga ik volgend jaar ook doen. ;) :P
Tuurlijk zullen er een paar bij komen mede omdat mijn vrouw goed voor aanvoer zorgt. :)
En ja ik blijf het een prachtig gezicht vinden een losse loc rijdend over de baan. :thumbup:

Citaat van: Treinofiel op donderdag 28 december 2017, 08:31:28
Eindelijk,  daar is ie,  die mooie Wilde Reihngold BR 101  :thumbup: :thumbup:
Jij bent weer lekker verwend onder Kerstboom,  mooi hoor!  Geniet ervan!
Wat betreft die locs voor volgend jaar.... Gewoon doorgaan met je locpark uit te breiden hoor  :D :P. Ik zou zeggen: 5 per jaar is toch n mooi gemiddelde.... dan doe ik met je mee ;)
Die baan komt echt wel n keer af  :)

Hij is zeker mooi Rolf. :)
Genieten doe ik er zeker van net als het vooruitzicht dat wij volgend jaar ons loc bestand met 5 locs gaan uitbreiden. :P :thumbup:
En gelukkig is de baan bijna klaar alleen nog de bovenbaan en het station maken. :)

Citaat van: Tony op donderdag 28 december 2017, 11:38:43
Ik vond "jouw" handschrift al verdacht regelmatig, Mies  B)
Da's dus van Karin  :D
Ze weet geloof ik, wel precies wat jij mooi vindt  :thumbup:
Ik wacht weer rustig af, welke er als eerste in januari verschijnt hier  O:-D

Zij weet precies wat ik mooi vindt en gelukkig voor haar vindt ik bijna alles mooi dus lekker makkelijk voor haar. :P
Ik zeg blijf rustig wachten en wie weet wordt het wachten beloond. ;) :)

Citaat van: Trainhenk op donderdag 28 december 2017, 22:19:37
Mooie kerstcadeaus Michel.  :thumbup:

Dank je wel Henk. :thumbup:
Michelstadt } filmpje van losse locs in spiraal

Michelstadt } filmpje van losse locs in spiraal
De afgelopen dagen heb ik zitten stoeien met koploper het ging niet zoals ik wilde maar gelukkig met wat adviezen van vrienden van de Duurstede Group is het helemaal goed gekomen. :thumbup:
Er staan nu 19 losse locs op de baan waarvan er op het hoogte punt reden er twaalf locs in de rondte. :P
Dat zal straks helemaal een mooi gezicht zijn met de wagons erachter. :)

In het begin bleven veel locs stil staan zodat ik ze een zetje moest geven om op gang te komen dus blijf ik rennen van hot naar her gelukkig door het vele rijden wordt dat veel erg veel minder en kan ik lekker zittend in mijn troon genieten van alle geluiden ja die heb ik allemaal aangedaan en de rijdende locs.
Ook had ik problemen met blok 111 net voor de kruiswissel waar de locs te ver doorreden met als gevolg steeds een aanrijding en lagen er locs op hun kant na een nachtje slapen heb ik de rode isolatie schoentjes vervangen en de (stop)bezetmelder op een andere rials gesoldeerd en toen was het probleem over en komt de loc langzaam tot stilstand terwijl er een loc uit het schaduwstation komt rijden. :)

Ook nu er meer gereden wordt zie ik dingen die in het spiraal aangepast moeten worden zoals verdiepingen iets naar boven of naar beneden afstellen zodat de rails mooier legt dus ook weer een probleem straks opgelost. :)

Vandaag tot nu toe lekker gereden met soms een loc die stil staat ik het schaduwstation waar ik op punten ATF heb gesmeerd maar waar ik nog geen verbetering zie hier door.
Straks weer naar boven lekker rijden en genieten. :P

Verder wil ik iedereen een gezellig uiteinde van 2017 en een super goed maar vooral gezond 2018 toewensen. :thumbup:

Klik hier voor de film
Re: Michelstadt } filmpje van losse locs in spiraal.
Hoi Michel,

Prachtig gezicht, al die loc's in het spiraal. B)
Dat hebben we samen toch wel mooi gemaakt. O:-D

Ik wens jou en Karin ook een fijne jaarwisseling en een voorspoedig en gezond 2018.

Gr.
René

PS. En de laatste foto is super. :thumbup: :D

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

-Michel,
Ik ben geen zeurpiet, maar wat ik zie gebeuren, is, dat er in jouw derde bocht (naar beneden rijdend) de rails niet vast ligt. Wordt door de voorbij rijdende lok naar onderen geduwd. Volgens mij - maar wie ben ik - zal er meer glooiend omhoog en/of naarwaarts moeten worden gereden. Dus eventjes aanpassen. :important:
Overigens heb ik evenzo als jij erbij zit naar jouw mooie video gekeken. Toch fantastisch zoals jij zoiets in elkaar gezet hebt; neen niet die video, maar jouw baan met al die foefjes erin verwerkt! Jij bent onderweg naar een "KEI" in wording met 'koploper'! :-)
Bravo!  :thumbup: :thumbup:
-Michel:
Mooie vertoning op je helix,  :thumbup: 200% genieten.

Geen brug is te ver.

Hallo Michel,

Sluit me aan bij Gerard, het lijkt er wel op dat het punt waar het hout wordt ondersteunt ietsje te hoog ligt. Weet niet of het zo is, maar daar lijkt het wel op.
Dus dat het punt waar de draadeinden zit allemaal ietsje te hoog zit.

Voor de rest rijd alles super. Helaas ben ik nog niet zover.
En je zit er lekker ontspannen bij.

Prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2018.

M.vr.gr. Erwin

Geen reactie is ook een reactie

Mooie jaarafsluiting Mies, eindelijk genieten van je rijdende loc's
Voor jou en Karin een goed uiteinde en een fantastisch (modelspoor)jaar toe gewenst.
Gr, Koos

Hallo Michel,

Citaat van: ikke650 op zondag 31 december 2017, 14:46:12
Sluit me aan bij Gerard, het lijkt er wel op dat het punt waar het hout wordt ondersteunt ietsje te hoog ligt. Weet niet of het zo is, maar daar lijkt het wel op.

Ik denk dat het eerder andersom is.
Je loks zijn te zwaar voor de punten tussen twee draadeinden of de afstand is te groot dus daar zul je moeten ondersteunen.
Wat je kunt doen is een balkje met twee lijmklemmen vastzetten (aan twee kanten van een draadeind) en dan er met een van je zwaarste loks (qua gewicht) er overheen rijden en kijken of ze dan nog een sprongetje maken.

Lig er niet van wakker maar het wordt volgend jaar wel opgelost.
Voor nu een goede jaarwisseling en lekker aan de champagne.

Henk
Prachtig modelbouwresultaat en genieten zo aan het eind van het jaar.
Gaaf hoor die 12 locs!
 :) Nou Michel, op wat kleine aandachtspuntjes na heb je een mooie spiraal gebouwd. :thumbup: B)
Gewoon nog een beetje verder mee stoeien, het komt vast en zeker wel goed.
Een fijne avond en een mooi begin van 2018.
En doe maar een :-* voor Karin.

Dirk-Jan

De film is me net iets teveel van het goede, Mies  :P
Ik zou er gek van worden  :?
Maar ik weet, hoe graag jij zoiets ziet en kan me je tevreden snuitje er helemaal bij voorstellen  ;)

De laatste foto is wat mij betreft nu al een klassieker; dit geeft het helemaal weer  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En de beste wensen ook van je peetje  :D

Grtz Tony
Lijkt me super om zo je treinen door de spiraal te zien rijden. Tuurlijk nog wat tunen, maar wat wil je het is in opbouw.

Geniet ze.

Oudjaars groet
Erik
Dat is idd echt genieten als er zoveel tegelijkertijd onderweg zijn.
Dat is echte voldoening na een hele periode van bouwen.

Aller eerst wil ik iedereen het aller beste wensen voor het nieuwe jaar 2018.

Citaat van: Lokkie op zondag 31 december 2017, 14:32:05
Prachtig gezicht, al die loc's in het spiraal. B)
Dat hebben we samen toch wel mooi gemaakt. O:-D
Ik wens jou en Karin ook een fijne jaarwisseling en een voorspoedig en gezond 2018.
PS. En de laatste foto is super. :thumbup: :D

Het is zeker een prachtig gezicht van welke kant je ook kijkt. :P
Dat hebben we zeker mooi gemaakt en ik in iedere geval ben er zeer trots op dit gehele bouwwerk wat er tot nu toe staat. :)
Ook namens Karin bedankt voor je nieuwjaarsgroet uiteraard het zelfde voor jouw en Saskia en de kinderen. :)
Vrees alleen dat we minder tijd om te bouwen van het laatste gedeelte hebben want er zal nu tochwel meer gereden worden op de klus zaterdag(en). :D
Die is zeker super Karin wilde het krukje al terug in de keuken hebben maar nee nee die is gepromoveerd tot voeten bankje. ;)

Citaat van: GWS op zondag 31 december 2017, 14:36:49
Ik ben geen zeurpiet, maar wat ik zie gebeuren, is, dat er in jouw derde bocht (naar beneden rijdend) de rails niet vast ligt. Wordt door de voorbij rijdende lok naar onderen geduwd. Volgens mij - maar wie ben ik - zal er meer glooiend omhoog en/of naarwaarts moeten worden gereden. Dus eventjes aanpassen. :important:
Overigens heb ik evenzo als jij erbij zit naar jouw mooie video gekeken. Toch fantastisch zoals jij zoiets in elkaar gezet hebt; neen niet die video, maar jouw baan met al die foefjes erin verwerkt! Jij bent onderweg naar een "KEI" in wording met 'koploper'! :-)
Bravo!  :thumbup: :thumbup:

Nee hoor Gerard jij bent geen zeur je zegt wat je ziet en ja dat was mij ook al opgevallen nu ik met de locs eroverheen rij en is zeker een verbeterpuntje wat René en ik zeker gaan aanpakken. :)
Nou met koploper ben ik zeker nog geen kei hoor moet nog een hoop leren maar met behulp van mij Duurstede vrienden gaat alles goed komen. :thumbup:

Citaat van: Jørg op zondag 31 december 2017, 14:41:47
Mooie vertoning op je helix,  :thumbup: 200% genieten.

Dank je wel dan genieten we samen 400%. :) :thumbup:

Citaat van: ikke650 op zondag 31 december 2017, 14:46:12
Voor de rest rijd alles super. Helaas ben ik nog niet zover.
En je zit er lekker ontspannen bij.
Prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2018.

Ik ga der met René aan werken Erwin zodra we weer in de gelegenheid zijn want ook in 2018 zijn de weekenden weer aardig vol. :(
Het rijd inderdaad super nadat ik wat verbeteringen in de bezetmelders had gedaan kan ook niet wachten om de wagons achter de locs te hangen want dan zal het een nog mooier gezicht zijn. :)
Ja ik heb het beste plekje uitgezocht om het commandocentrum neer te zetten zodat ik een mooi overzicht heb op het spiraal en de baan en ook straks met het stations gedeelte. :P
Bedankt voor je nieuwjaarswens ook voor jouw en je gezin het aller beste maar vooral gezondheid toegewenst. :thumbup:

Citaat van: KdeB op zondag 31 december 2017, 15:01:36
Mooie jaarafsluiting Mies, eindelijk genieten van je rijdende loc's
Voor jou en Karin een goed uiteinde en een fantastisch (modelspoor)jaar toe gewenst.

Het was een gezellig jaarafsluiting Koos de hele oudejaarsdag lekker op zolder gezeten met de radio aan en kijken en luisterend naar de loc's. :)
Dank je wel Koos ook voor jouw en je lieve vrouw het aller beste met veel geluk en gezondheid toegewenst. :thumbup:
En nu het rijd volgende keer hier afspreken om een drankje en kleine versnapering te doen en lekker te kletsen over de mooie hobby die we delen ?   

Citaat van: Trainhenk op zondag 31 december 2017, 15:21:09
Ik denk dat het eerder andersom is.
Je loks zijn te zwaar voor de punten tussen twee draadeinden of de afstand is te groot dus daar zul je moeten ondersteunen.
Wat je kunt doen is een balkje met twee lijmklemmen vastzetten (aan twee kanten van een draadeind) en dan er met een van je zwaarste loks (qua gewicht) er overheen rijden en kijken of ze dan nog een sprongetje maken.
Lig er niet van wakker maar het wordt volgend jaar wel opgelost.
Voor nu een goede jaarwisseling en lekker aan de champagne.

Dank Henk voor je tip alles wordt opgeschreven en dan gaan René en ik er mee aan de slag om alles in het spiraal goed te krijgen. :)
Wakker heb ik er vannacht niet van gelegen hoor wel van de week waarom de locs stopte op de kruiswissel maar nu dat verholpen is slaap ik weer als een baby. :P
Hoop dat jij ook een goede jaarwisseling heb gehad en dat je niet alle champagne heb opgedronken ik zat lekker aan de waterlimonade. :D

Citaat van: ArjanBosman op zondag 31 december 2017, 19:56:43
Prachtig modelbouwresultaat en genieten zo aan het eind van het jaar.
Gaaf hoor die 12 locs!

Dank je Arjan René en ik zijn er zeer ik zeg zeer content mee hoe alles gebouwd is vooral omdat dit mij maar ook René's eerste spiraal is wat we gebouwd hebben. :)
Met die twaalf locs was het zeker genieten en straks gaan er nog een aantal locs op de baan kijken hoeveel er dan tegelijk gaan rijden. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 31 december 2017, 20:02:15
:) Nou Michel, op wat kleine aandachtspuntjes na heb je een mooie spiraal gebouwd. :thumbup: B)
Gewoon nog een beetje verder mee stoeien, het komt vast en zeker wel goed.
Een fijne avond en een mooi begin van 2018.
En doe maar een :-* voor Karin.

Die kleine aandachtspunten zullen niet ontsnappen aan onze aandacht en die staan op de to-do lijst waar gelukkig nog weinig op staat voor 2018. :D
Jij ook een super goed 2018 toegewenst en wat ik al schreef in jouw topic het wordt jouw jaar 2018 en ik moest je een dikke kus  :-* terug sturen van mijn vrouw. :)

Citaat van: Tony op zondag 31 december 2017, 20:53:33
De film is me net iets teveel van het goede, Mies  :P
Ik zou er gek van worden  :?
Maar ik weet, hoe graag jij zoiets ziet en kan me je tevreden snuitje er helemaal bij voorstellen  ;)
De laatste foto is wat mij betreft nu al een klassieker; dit geeft het helemaal weer  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En de beste wensen ook van je peetje  :D

Nee Tony gek wordt ik er zeker niet van ik geniet alleen maar ervan. :)
Ja mijn glimlach is lekker breed als ik aan het rijden ben. ;)
Ja dit wordt mijn favoriete houden vrees ik als ik aan het rijden ben. :D
Ook voor jouw en je gezin en natuurlijk petekind Carl de alles beste wensen voor 2018 mijn gewaardeerde Limburgse vriend. :) :thumbup:

Citaat van: erik01 op zondag 31 december 2017, 22:11:38
Lijkt me super om zo je treinen door de spiraal te zien rijden. Tuurlijk nog wat tunen, maar wat wil je het is in opbouw.
Geniet ze.
Oudjaars groet

Het is zeker super Erik om alles zo rond te zien rijden in het spiraal maar ook door de schaduwstations. :thumbup:
Ik zeg kom eens een keertje langs dan kan je het zelf aanschouwen want we zeggen iedere gasten dag kom eens langs bij elkaar maar komt er nooit van dus in 2018 gaan we daar verandering in brengen lijkt mij een goed voornemen enne dit is de enigste voornemen wat ik heb hoor. :D
Met het genieten komt het goed hoor van zowel de treinen als de baan. :P

Citaat van: ceess op zondag 31 december 2017, 22:58:24
Dat is idd echt genieten als er zoveel tegelijkertijd onderweg zijn.
Dat is echte voldoening na een hele periode van bouwen.

Cees het is zeker genieten als er veel rij activiteiten zijn op de baan. :thumbup:
Inderdaad een echte voldoening voor mij maar ook zeker voor René die straks toch als hij h0 gaat missen hier lekker ermee kan gaan rijden als hij wil want de deur staat voor mijn ik mag wel zeggen bouwmaatje altijd open. :) :thumbup:

Mooi filmpje Michel, wat een schitterend materiaal heb je rijden, ik heb er van genoten :thumbup:

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Michel,

Mooi hé, zoveel beweging op de baan! Als alles dan werkt zoals het de bedoeling is dan kun je lekker achterover leunen en genieten!  :thumbup:

Een foto kwam mij wel heel erg bekend voor! Had wel in Bad Drieberg-Steinbrücke genomen kunnen zijn.  :D

Verder de beste wensen!
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

@citaat

Mooie sloffen Marcel, net als je baan overigens  :)

Fijn dat het rijd Mies, de verbeterpuntjes staan op je netvlies en zullen netjes opgelost worden.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Beste wensen voor 2018.

En zitten die slofjes soms ook in de kledinglijn van het 3railforum  O:-D haha

Citaat van: ks1985 op maandag 01 januari 2018, 10:44:45
Mooi filmpje Michel, wat een schitterend materiaal heb je rijden, ik heb er van genoten :thumbup:

Ik ben blij om te lezen dat je van het filmpje en materiaal genoten heb Koen. :thumbup:
Dat motiveert mij om er snel weer één te maken maar dan een film met de wagons/rijtuigen achter de locs. :)

Citaat van: narwal op maandag 01 januari 2018, 12:20:57
Mooi hé, zoveel beweging op de baan! Als alles dan werkt zoals het de bedoeling is dan kun je lekker achterover leunen en genieten!  :thumbup:
Een foto kwam mij wel heel erg bekend voor! Had wel in Bad Drieberg-Steinbrücke genomen kunnen zijn.  :D
Verder de beste wensen!

Hoe meer bewegingen op de baan hoe beter. :P
Soms rijd het een uurtje lekker soepel en dan is het zeker genieten met de voetjes over elkaar heen en soms moet ik weer opstaan omdat er ergens een loc stil staat maar dat houd de spieren weer soepel zullen we maar zeggen. ;)
Leuke geniet foto van je mooie sloffen trouwens. :)
Bedankt voor je beste wensen jij en de familie ook de aller beste wensen voor 2018 toegewenst. :thumbup:

Citaat van: degeluidsman op maandag 01 januari 2018, 12:27:36
@citaat
Mooie sloffen Marcel, net als je baan overigens  :)
Fijn dat het rijd Mies, de verbeterpuntjes staan op je netvlies en zullen netjes opgelost worden.

Inderdaad Marcel heeft mooie sloffen en zeker een hele mooie baan. :thumbup:
De verbeterpuntjes worden zeker niet vergeten en staan op papier daar gaan René en ik zeker wat aandoen maar eerst de hoofdbaan afmaken zodat ik rond over de zolder kan rijden want dit rijden tussen schaduwstations en spiraal smaakt natuurlijk naar meer. :) :)

Citaat van: Barry1972 op maandag 01 januari 2018, 20:18:58
Beste wensen voor 2018.
En zitten die slofjes soms ook in de kledinglijn van het 3railforum  O:-D haha

Dank je wel Barry voor je nieuwjaarswens. :thumbup:
Ook voor jouw en de familie het de beste wensen voor 2018 toegewenst. :)
De slofjes zullen jouw ook vast goed staan denk ik. ;)

Misschien kan er een topic gestart worden met sloffelfies
Iedereen met zijn in sloffen verpakte poezelige pootjes -met de baan op de achtergrond- op de foto  :D

Kan 2018 in januari al niet meer stuk  :P

Grtz Tony

( kon het niet laten, om ook met mijn Spaanse Sloffen aan een plaatje te schieten  O:-D )
Michel

De beste wensen voor jou en Karin en fam.
Zitten genieten van het filmpje smaak inderdaad naar meer van alleen rondjes wordt je een beetje duizelig  >:-D  :thumbup:

Gr Alex 0850
Michel,

Prachtig!!!

Na de fine-tuning zal alls wel perfect in elkaar zitten.  Zo zie je maar dat zelfs wanneer je 200% je aandacht bij het bouwen houdt er toch nog akkefietjes op de baan kunnen zijn.  Dat is (een deel van) de hobby zeker: Problem solving.
Dat zien er heerlijk warme sloefkes (pantofels) uit.  :thumbup:

Wat een uitsloffers allemaal.
 :offtopic: Michel en ook aan uw dierbaren een voorspoedig 2018 en een goede gezondheid.
Ik heb vandaag al héééél wat bijgelezen. Wat een vorderingen zeg maar vooral de foto's van de "sloefen" vind ik heel inspirerend. :-)

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Ook vanuit Dordt de beste wensen voor 2018 met een hoop geluk, gezondheid en gehobby.

Heb weer genoten van het filmpje, geschrokken van het ongeluk maar ook zelf even zitten genieten van een stukje scenery op mijn eigenste baantje, lekker met de slofjes omhoog wat voor mijn oude beentjes niet echt meeviel.

De ?sportieve? slof, ben ik sneller bij de koelkast   :P :D
 @citaat Waar het bier koud staat zeker? :D

oh jee, oh jee,
wat een jolijt allemaal.

Als Miessie nu maar niet uit zijn slof schiet.

Geen brug is te ver.

Michel en familie ook vanuit Zaandijk de beste wensen voor 2018.

En zonder sloffen, loop thuis altijd op mijn sokken.  :D :D.

Wel leuk trouwens allemaal sloffen,  :idea: nieuw draadje op het forum ?  "De spoorbaan achter de slof".

M.vr.gr. Erwin

Mooie topictitel, Erwin  ;)

Of; Laat de hobby niet versloffen.

Aan Mies de eer, zo'n topic te starten en de/een leuke titel te kiezen.

Grtz Tony

Citaat van: Tony op dinsdag 02 januari 2018, 08:59:02
Misschien kan er een topic gestart worden met sloffelfies
Iedereen met zijn in sloffen verpakte poezelige pootjes -met de baan op de achtergrond- op de foto  :D
Kan 2018 in januari al niet meer stuk  :P
( kon het niet laten, om ook met mijn Spaanse Sloffen aan een plaatje te schieten  O:-D )

Strak plan Tony om zo een topic te beginnen :thumbup: ik ben namelijk een pantoffelheld en durf geen topic te beginnen. :D
Mooie slofjes trouwens nog nieuw ?  :D

Citaat van: Alex 0850 op dinsdag 02 januari 2018, 09:07:07
De beste wensen voor jou en Karin en fam.
Zitten genieten van het filmpje smaak inderdaad naar meer van alleen rondjes wordt je een beetje duizelig  >:-D  :thumbup:

Dank je wel Alex  :thumbup: ook voor jouw en je familie de aller beste wensen voor 2018 toegewenst. :)
Blij dat genoten hebt van het filmpje en het smaakt zeker naar meer dus worden er aan de bouwwerkzaamheden snel  begonnen zodat de treinen hun grote rondte kunnen maken in Michelstadt. :P
Ik heb nog geen klachten gehoord van de machinistjes dat ze duizelig worden ze zijn eerder blij dat ze weer mogen rijden. ;) :P

Citaat van: iVanDL op dinsdag 02 januari 2018, 11:00:29
Prachtig!!!
Na de fine-tuning zal alls wel perfect in elkaar zitten.  Zo zie je maar dat zelfs wanneer je 200% je aandacht bij het bouwen houdt er toch nog akkefietjes op de baan kunnen zijn.  Dat is (een deel van) de hobby zeker: Problem solving.

Het is zeker prachtig Ivan om alles zo te zien rijden. :)
Inderdaad blijven er altijd wat verbeterpuntjes ondanks geconcentreerd bouwen maar dit komt bij de volgende bouwsessies zeker aan de orde zodat dit wordt opgelost. :)

Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 02 januari 2018, 14:29:44
Dat zien er heerlijk warme sloefkes (pantofels) uit.  :thumbup:

En dat zijn ze ook heerlijk warm aan de voetjes. :P :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 02 januari 2018, 15:40:32

Prachtige old skool sloffen  :thumbup: maar ben je niet bang dat deze toch wel zware sloffen niet door de plastiek deksel heen zakken ?  ;) :D

Citaat van: Staf de Vlaming op dinsdag 02 januari 2018, 16:26:06
:offtopic: Michel en ook aan uw dierbaren een voorspoedig 2018 en een goede gezondheid.
Ik heb vandaag al héééél wat bijgelezen. Wat een vorderingen zeg maar vooral de foto's van de "sloefen" vind ik heel inspirerend. :-)

Dank je wel Staf voor je nieuwjaarswens. :thumbup:
Ook voor jouw en familie en iedereen die je een warm hart toedraagt een zeer goed maar vooral gezond 2018 toegewenst. :) :thumbup:
Ja de "sloefen" geven een gezicht achter de man en zijn modelbaan weer. ;) :P
Enne welkom terug Staf blij om je berichtjes weer te zien verschijnen in diverse topics. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: iTom op dinsdag 02 januari 2018, 17:28:08
Ook vanuit Dordt de beste wensen voor 2018 met een hoop geluk, gezondheid en gehobby.
Heb weer genoten van het filmpje, geschrokken van het ongeluk maar ook zelf even zitten genieten van een stukje scenery op mijn eigenste baantje, lekker met de slofjes omhoog wat voor mijn oude beentjes niet echt meeviel.

Dank je wel Tom. :thumbup:
Ook voor jouw en de familie de aller beste wensen voor 2018 toegewenst. :thumbup:
Blij dat je genoten ehbt en ja een ongevalletje hoort er wel eens bij met koploper rijden is soms met vallen en opstaan in dit geval de loc. :D
Het is zeker een geniet moment om zo te zitten in je prachtige slofjes naar je scenery te kijken op je mooie baan. :) :thumbup:
Hopelijk zit je niet met je hak in je scenery want dan kan je weer overnieuw beginnen. :D

Citaat van: Barry1972 op dinsdag 02 januari 2018, 17:43:46
De “sportieve” slof, ben ik sneller bij de koelkast   :P :D

Kijk hieraan herken je de jonge slofdrager die zijn nog sportief  ;) ikzelf ben wat luier en neem mijn drinken mee naar boven zodat ik niet snel naar de ijskast hoeft te lopen/rennen. :P

Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 02 januari 2018, 18:57:42
@citaat Waar het bier koud staat zeker? :D

Misschien bij Barry een lekker biertje maar ik nuttig geen alcohol meer alleen maar waterlimonade en melk. :P

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 02 januari 2018, 19:36:08
oh jee, oh jee,
wat een jolijt allemaal.
Als Miessie nu maar niet uit zijn slof schiet.

Nee hoor Henk ik schiet niet zo gauw uit mijn slof hoor. :)

Citaat van: ikke650 op dinsdag 02 januari 2018, 21:12:59
Michel en familie ook vanuit Zaandijk de beste wensen voor 2018.
En zonder sloffen, loop thuis altijd op mijn sokken.  :D :D.
Wel leuk trouwens allemaal sloffen,  :idea: nieuw draadje op het forum ?  "De spoorbaan achter de slof".

Heel erg bedankt Erwin ook van mijn vrouw. :)
Uiteraard ook voor jouw en je lieve gezin de aller beste wensen voor 2018 toegewenst met vooral veel gezondheid want dat is toch het belangrijkste wat er is. :)
Nee ik loop het liefst op mijn Spaanse slofjes die gaan zelfs mee op vakantie heerlijk aan mijn mooie voetjes want koude badkamervloeren dat vinden ze niet zo erg fijn en mijn vrouw ook niet als ik dan weer in bed stap. :D
Zeker een mooie topic naam voor een sloffen topic misschien mag Tony die lenen van je als hij hem gaat openen ?   ;) :P

Citaat van: Tony op dinsdag 02 januari 2018, 23:37:50
Mooie topictitel, Erwin  ;)
Of; Laat de hobby niet versloffen.
Aan Mies de eer, zo'n topic te starten en de/een leuke titel te kiezen.

Zeker een mooie topic naam maar zoals ik in het eerste antwoord al aan je schreef ik ben een pantoffelheld en durf geen topic te oenen ;) dus aan jouw de eer mijn vriend. :)

Komt voor elkaar, Mies  :P

Ik ga meteen naar het E-Café !

Grtz Tony
Michel

Ik loop wat achter met het lezen van berichten en kijken van mooie filmpjes, het bezoek is weg hier hebben lekker gegeten goed gedronken.

Wens jou en Karin een goed en gezond 2018

@citaat @citaat
Tony,
Ik zag het goed gedaan je bent een topper. :thumbup: :thumbup:

@citaat
Peter,

Dank je wel ook voor jouw en Myriam & Wout de aller beste wensen voor 2018 toegewenst. :thumbup:

Edit: jaar aangepast. ;)
Michel

Dank je wel ik denk dat je datum niet klopt  8o 1028  :-) :-)

Peter, dank je wel naar de verwijzing van de foute datum. :thumbup:
Heb blijkbaar weinig met jaartallen want dit is al de tweede keer dat ik het jaartal fout schreef in een topic. :(

Citaat van: h0_miessie op woensdag 03 januari 2018, 08:18:42
Citaat van: Trainhenk op dinsdag 02 januari 2018, 15:40:32

Prachtige old skool sloffen  :thumbup: maar ben je niet bang dat deze toch wel zware sloffen niet door de plastiek deksel heen zakken ?  ;) :D

Paar haakjes aan het plafond rolletje visdraad erbij gepakt en je ziet er niets van.
Opgelost!

@citaat

Mooie oplossing Henk. ;) :P :thumbup:
Michelstadt } Hout gehaald voor de laatste fase van de bouw.
Vanavond voor het avondmaal hebben mijn vrouw en ik hout gehaald voor de boven baan. :)
Volgende week het restant hout halen en dan kunnen René en ik eind van de maand gaan beginnen met de bouw.
De platen voor de boven baan langs de muren worden 85 cm breed net als de platen voor het station.
De palen die als poten gaan fungeren zijn 92 cm hoog/lang deze hoogte hebben wij genomen zodat ik mooi over de baan / station heen kan kijken als ik in mijn troon zit te kijken naar de treinen. :)
Re: Michelstadt } Hout gehaald voor de laatste fase van de bouw.
Succes het meeste zaagwerk is al gedaan zie ik, dus gauw de sloffen maar weer aan. :thumbup: :)
Het verlanglijst mag er best zijn zitten leuke aanwinsten bij, dus maar gauw beginnen.