Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Michelstadt } Roco SBB Cargo wagon.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Wauw Mies,

Jullie hebben niet stilgezeten  :thumbup:
Nog even en er kan weer genoten worden van rijdende treinen.
Vraagje, dat stopcontact net boven je baan kun je dat niet verplaatsen zonde als het straks in het zicht van je baan zit.

Jij boft maar met zo,n hulp  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Mooie vorderingen Michel.
Dat van die gevangenis had ik nog niet meegekregen.
Kom je beroepsmatig in aanraking met zo?n instelling?  >:-D
Die led-verlichting is wel bruikbaar zo te zien.

Grtz, Arjan
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
-Michel:
Jullie hebben weer een ton werk verzet, wow,  :thumbup:
Blijft genieten om jullie bouwkunsten te zien.
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Michel & René

Jullie hebben weer hard gewerkt aan de baan, daar kan een loc worden neergezet  8o

En plaats voor scenery heb je ook nog, dat is ook heel belangrijk bij een baanbouw af en toe rijden huisjes bouwen ballast leggen enzo.  :P
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Het ziet er heel strak uit Michel, grappig dat je de rails rood heb geschilderd zodat goed te zien is waar de stopsecties zijn. Bij neef Erik plakken we overal gekleurde tape, wat toch echt minder goed werkt!
Bewerk je die groene platen nog met houtlijm of verf tegen het stof en de splinters die er vanaf komen?
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
He Michel,

Dat ziet er heel fraai en solide uit, mooi werk hoor!
En ik ben, net als Peter,  zeer benieuwd naar dat stopcontact,
Of komt er nog een laag op?
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
-Michel,
Dat ziet er helemaal uit op z'n "Michels"! Degelijk werk afgeleverd en dat zal zich ook wel gaan uiten op alle secties van jouw baan. Ik moet toegeven, dat ik nooit zo'n grote kamer in gedachten had bij mijn laatste bezoek! Het lijkt mij nu heel veel groter!  8) Nu jouw ideetjes verder uitwerken en bouwen aan alle scenery zoals huisjes, wasserij en vooral die gevangenis! Tsjonge, menigeen die aan zoiets niet denkt! Jij wel!  :-) Maar jij hebt mooie foto's van alles gemaakt en dat geeft heel veel inzicht in al het gebeuren!
Dank voor jouw uitleg en nog veel plezier met de 'afbouw'!  :thumbup:
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Hoi Mies,

Misschien is het een leuk idee / oplossing om er bv een aan de achterzijde opengewerkt huisje voor te plaatsen?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Indrukwekkende hoeveelheid opstelspoorlengte heb je daar.  :)

MvG,

Timaximus
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.

Indrukwekkend, Mies ( en René  natuurlijk ) :thumbup:

Ik maak me toch wel zorgen om de bereikbaarheid van de achterste sporen in het bovenste schaduwstation  :?
Al uitgeprobeerd ?

Kan me trouwens goed voorstellen, dat je met een grote smile en watertandend de zoldertrap op komt lopen  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Goeiedag zeg, wat een schitterend bouwwerk gaat het toch worden. Jullie hebben echt eer van je werk.
Mooie ruimte en goed benut, moet straks toch een geweldige beleving gaan worden als de bovenste laag er op ligt en het landschap gestoffeerd gaat worden, ook wel de scenery genoemd ;) :)
Is er proef gereden en getest, want dat is natuurlijk wel heel erg belangrijk, testen, testen en nog eens testen.
Als ik dit allemaal zie dan moet ik nog steeds terug denken aan jaren geleden op een zaterdag in Houten waar je vol aandacht in zo'n Märklin banenplanboekje stond te kijken en weg te dromen. Zo zie jdat dromen kunnen werkelijkheid worden ook al is het niet helemaal uit zo'n banenboekje.
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Michel,

Dat zijn fraaie vorderingen die je ons voorschotelt! Het ziet er allemaal goed uit en binnenkort dus al weer treinen op de baan. Samen nog even stug doorklussen en het komt allemaal dik voor elkaar!

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
 :) Michel, jullie zijn weer leuk bezig geweest met houtjes zagen en vastschroeven, het ziet er weer gelikt uit. B) :thumbup:

Citaat van: ArjanBosman op zondag 28 januari 2018, 08:39:46
Dat van die gevangenis had ik nog niet meegekregen. Kom je beroepsmatig in aanraking met zo?n instelling?  >:-D
Nee, ze hebben hem nog steeds niet gesnapt bij het uitoefenen van activiteiten die het daglicht niet kunnen verdragen.
Eigenlijk is Michel gewoon een hele nette jongen. O:-D
:o) Hoewel je je wel kunt afvragen hoe ie aan al die lokkies komt. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Michel, ziet er allemaal weer mooi en strak uit. Benieuwd naar de verdere bouw.
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Hoi Michel

Wat een prachtig geheel wordt het zo mooi timmerwerk  :thumbup:
En ja het is al gezegd dat stopcontact blijf een doorn in het oog misschien kan je het weg werken in een berg
of zo als peter zeg een huisje ervoor .

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 28 januari 2018, 11:41:20
Hoewel je je wel kunt afvragen hoe ie aan al die lokkies komt. :mrgreen:

De meeste ritselt tie volgens mij via ene Karin >:-D. En hij heb natuurlijk zn connecties bij tante M :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Hi Michel,

Dat ziet er al behoorlijk goed uit en wat een meters spoor.
Nog ff en je kan "bovenop" ook al rijden.

groet
Harald
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Ben wel benieuwd, of hij dit jaar ook naar die "Open dagen" gaat!  :-)
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Is dat Karin of is dat tante M  in post # 4572 ? :)
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
 @citaat

Sssttt...... das Tante M*, Karin hoeft dat niet te weten. >:-D :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Degene die Karin kent weet het,   :-)
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
 :offtopic:
Citaat van: GWS op zondag 28 januari 2018, 13:18:39
Ben wel benieuwd, of hij dit jaar ook naar die "Open dagen" gaat!  :-)

En of die andere mannen dan ook weer meegaan!?
Je zou toch maar net van dat ?trauma? af willen komen. En dan zijn er steeds 3railers die je er weer mee confronteren  8o
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Aardig opgeschoten Michel, nog even en je kunt alle rails neerleggen.
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Mooi Michel !! Jij bent aardig opgeschoten; chapeau  :thumbup: :thumbup:
Volgens mij duurt het nu niet meer lang voordat er heel veel moois rond gaat rijden.
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Om met als Peter (de geluidsman) de citaten wat overzichtelijk te houden geef ik de antwoorden op de berichten van forumleden wat ik trouwens heel erg waardeer  :thumbup: in verschillende delen.

Deel 1/4

Citaat van: degeluidsman op zondag 28 januari 2018, 08:24:05
Wauw Mies,
Jullie hebben niet stilgezeten  :thumbup:
Nog even en er kan weer genoten worden van rijdende treinen.
Vraagje, dat stopcontact net boven je baan kun je dat niet verplaatsen zonde als het straks in het zicht van je baan zit.
Jij boft maar met zo,n hulp  :thumbup: :thumbup:

Lekker ontspannen gebouwd afgelopen zaterdag Peter met de nodige pauze's en toch veel werk verricht omdat de samen werken perfect gaat tussen ons. :)
Er kan inderdaad straks al gereden worden helaas nog zonder koploper want daar moet ik nog de nodige spullen voor kopen / bestellen maar dat is niet erg als er maar gereden kan worden. :)
Dat stopcontact verleggen zou kunnen maar dan moeten we een flink stuk van de schaduwstations afbreken en dat gaat ons net te ver. :D
Dus zal er pas besloten worden als de rails naar ons zin goed legt wat we met het stopcontact gaan doen ik denk een huisje/flat eroverheen maken zodat hij verdwijnt uit het zicht. ;)

Citaat van: ArjanBosman op zondag 28 januari 2018, 08:39:46
Mooie vorderingen Michel.
Dat van die gevangenis had ik nog niet meegekregen.
Kom je beroepsmatig in aanraking met zo?n instelling?  >:-D
Die led-verlichting is wel bruikbaar zo te zien.

Dank je Arjan  :thumbup: we hebben ons best weer gedaan afgelopen zaterdag. :)
Die Faller gevangenis waar de gevangen nog via een motortje over de binnenplaats heen bewegen zal ik voor het eerst op een modelbaan staan in Duitsland en was er meteen verliefd op dus heeft mijn vrouw dit "exclusiv modell" nummer h0 999 nog nieuw in de plastiek verpakking voor mij gevonden en gekocht. :thumbup:
Tja wat ik met gevangenissen heb beroepsmatig kwam ik er wel eens om er wat dingen af te geven maar ook heb ik wel eens wat ontbijtjes op naam van de onze toenmalige koningin Beatrix daar gegeten. :D
De led verlichting is geweldig alleen hebben ze andere gestuurd dan de onderste 2 schaduwstations deze is iets warmer ach ja een beetje afwisseling is ook niet erg. ;) 

Citaat van: Jørg op zondag 28 januari 2018, 08:50:32
Jullie hebben weer een ton werk verzet, wow,  :thumbup:
Blijft genieten om jullie bouwkunsten te zien.

Dank je Jørg  :thumbup: we gaan lekker en zijn nog steeds erg gemotiveerd om te gaan bouwen. :)
Leuk dat je blijft genieten maar helaas ben je niet de enigste wat wij genieten ook van de gedane werkzaamheden. :P

Citaat van: peterke33 op zondag 28 januari 2018, 09:00:18
Jullie hebben weer hard gewerkt aan de baan, daar kan een loc worden neergezet  8o
En plaats voor scenery heb je ook nog, dat is ook heel belangrijk bij een baanbouw af en toe rijden huisjes bouwen ballast leggen enzo.  :P

Peter, er zullen meerdere locs neergezet worden. :P
Er is wat plaats voor scenery maar de eigenlijke scenery vindt straks plaats tussen het rangeer terrein en het station in op uitneembare platen hout maar we kunnen op deze platen al wat scenery maken. :)

Citaat van: frank-103 op zondag 28 januari 2018, 09:08:36
Het ziet er heel strak uit Michel, grappig dat je de rails rood heb geschilderd zodat goed te zien is waar de stopsecties zijn. Bij neef Erik plakken we overal gekleurde tape, wat toch echt minder goed werkt!
Bewerk je die groene platen nog met houtlijm of verf tegen het stof en de splinters die er vanaf komen?

Dank je wel Frank voor je compliment dat je het er straks uit vindt zien. :thumbup:
Ik had het ook met rood en groen plakband gedaan maar dat liet steeds los nu met de verf erop blijft het veel beter zitten wel moest ik het twee keer schilderen om het echt goed te zien straks vanuit het commandocentrum. :)
Ik bewerk de groene platen niet wat het stof betreft het valt mij niet op als er wat oplegt aan stof en eventuele splinters of andere hout stukjes stofzuig ik weg alleen hout ik de stofzuiger er iets boven anders zuigt hij soms de rails mee omhoog. :P

Citaat van: edward op zondag 28 januari 2018, 09:24:11
Dat ziet er heel fraai en solide uit, mooi werk hoor!
En ik ben, net als Peter,  zeer benieuwd naar dat stopcontact,
Of komt er nog een laag op?

Dank je wel Edward dat je het een fraai en solide bouwwerk vindt. :thumbup:
Zoals ik al schreef bij Peter we gaan eerst het rails uitleggen dan zal er iets overheen komen misschien een seinhuis bedenkt ik mij net of iets anders spoor gericht.
Nee dit is de laatste laag 3 lagen schaduwstations en 1 laag voor het maaiveld /boven baan kan helaas niet hoger door de schuine wanden want anders waren er nog 2 lagen schaduwstations bij ge komen. ;) 
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Deel 2/4

Citaat van: GWS op zondag 28 januari 2018, 09:39:16
Dat ziet er helemaal uit op z'n "Michels"! Degelijk werk afgeleverd en dat zal zich ook wel gaan uiten op alle secties van jouw baan. Ik moet toegeven, dat ik nooit zo'n grote kamer in gedachten had bij mijn laatste bezoek! Het lijkt mij nu heel veel groter!  8) Nu jouw ideetjes verder uitwerken en bouwen aan alle scenery zoals huisjes, wasserij en vooral die gevangenis! Tsjonge, menigeen die aan zoiets niet denkt! Jij wel!  :-) Maar jij hebt mooie foto's van alles gemaakt en dat geeft heel veel inzicht in al het gebeuren!
Dank voor jouw uitleg en nog veel plezier met de 'afbouw'!  :thumbup:

Dank je Gerard voor je compliment dat we degelijk werk afleveren. :) :thumbup:
Door aan de zijkanten het rangeergedeelte te maken blijft de zolder nagenoeg leeg als je boven bent straks als het station diagonaal er staat zal het voller lijken maar dat moet je met je eigen ogen maar weer eens bekijken als je hier weer eens heen komt. :)
Ja ideeën zat voor de scenery nu nog ik de praktijk brengen straks eerst rijden want daar gaat het tenslotte in mijn ogen om. :P
De foto's probeer ik zo mooi mogelijk te doen voor jullie maar ook om ze op de harde schijf op te slaan voor later zodat ik er nog een snaar kan/wil kijken. :)
Hopelijk worden de foto's nog mooier met mijn nieuwe telefoon die ik gisteren gekocht heb nog meer pixels nog betere foto's.
Graag gedaan hoor de uitleg. :thumbup:

Citaat van: degeluidsman op zondag 28 januari 2018, 09:39:40
Misschien is het een leuk idee / oplossing om er bv een aan de achterzijde opengewerkt huisje voor te plaatsen ?

Peter, jij schreef het gisteren en ik zat er aan te denken twee zielen één gedachten mijn vriend. ;) :thumbup:

Citaat van: Timaximus op zondag 28 januari 2018, 09:41:29
Indrukwekkende hoeveelheid opstelspoorlengte heb je daar.  :)

Het blijft een prachtig gezicht om naar te kijken Tim als een enkel loc het schaduwstation inrijd en er lang over doet om vooraan de komen. :)

Citaat van: Tony op zondag 28 januari 2018, 10:15:29
Indrukwekkend, Mies ( en René  natuurlijk ) :thumbup:
Ik maak me toch wel zorgen om de bereikbaarheid van de achterste sporen in het bovenste schaduwstation  :?
Al uitgeprobeerd ?
Kan me trouwens goed voorstellen, dat je met een grote smile en watertandend de zoldertrap op komt lopen  :D

Dank je Tony  :thumbup: we doen ons best om er wat moois van te maken.
Niet alleen het bovenste schaduwstation in de middelste ging eens op het achterste spoor een loc slapen dus op zijn kant leggen met kunst en vlieg werk lukt het allemaal net met behulp van stokken grijpers en andere hulpmiddelen. :D
Als ik bovenkom dan is de glimlach die ik trouwens beneden ook had omdat ik wist dat ik naar boven ging erg groot en dan rijden er nog niet eens treinen laat staan als die straks geen rijden hoe groot mijn glimlach dan zal zijn.  :P

Citaat van: iTom op zondag 28 januari 2018, 10:26:47
Goeiedag zeg, wat een schitterend bouwwerk gaat het toch worden. Jullie hebben echt eer van je werk.
Mooie ruimte en goed benut, moet straks toch een geweldige beleving gaan worden als de bovenste laag er op ligt en het landschap gestoffeerd gaat worden, ook wel de scenery genoemd ;) :)
Is er proef gereden en getest, want dat is natuurlijk wel heel erg belangrijk, testen, testen en nog eens testen.
Als ik dit allemaal zie dan moet ik nog steeds terug denken aan jaren geleden op een zaterdag in Houten waar je vol aandacht in zo'n Märklin banenplanboekje stond te kijken en weg te dromen. Zo zie jdat dromen kunnen werkelijkheid worden ook al is het niet helemaal uit zo'n banenboekje.

Tom, we hebben veel plezier tijdens het bouwen en ook wij genieten van de gedane bouwwerkzaamheden als we lunchen of tussendoor een bakkie koffie/thee doen. :)
Sommige delen van scenery zit al in mijn hoofd maar of het er zo uitkomt te zien zal de toekomst uitwijzen want zo een scenery als wat jij bent zal ik helaas niet worden vrees ik. ;)
Peter (pjedro2) heeft deze prachtige baanontwerp gemaakt helaas is de bovenbaan iets anders omdat René en ik vreesden voor de bereikbaarheid met het maken van de scenery maar ook ingeval van calamiteiten ja en dan moet je soms wat schipperen met het baanplan. :)
En ja dromen kunnen uitkomen als je wilt nu die ene nog dan ben ik uit gedroomd nee geen mooie vrouw want die heb ik al een megajackpot zou mooi zijn niet meer werken en de hele dag op zolder met de baan heerlijk lijkt mij dat. :P

Citaat van: Wico op zondag 28 januari 2018, 11:01:16
Dat zijn fraaie vorderingen die je ons voorschotelt! Het ziet er allemaal goed uit en binnenkort dus al weer treinen op de baan. Samen nog even stug doorklussen en het komt allemaal dik voor elkaar!

Graag gedaan Wico. :thumbup:
We gaan zeker door want het eind is in zicht en dan ja wat je schreef gaan de treinen rijden en als ze gaan rijden dan wordt jij zeker uitgenodigd om het te bekijken hoe het langzaam groeiende Zwitser materiaal hier zijn rondje rijd. :)
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Je zou ook een vorkdoosje onder je toplaag kunnen plaatsen en vandaaruit, m.b.v. een kroonsteen en één of twee drie aderige snoeren, naar een stopcontact kunnen gaan daar waar jij ze wil en kan hebben.

Zo'n vorkdoosje valt ruim buiten het PVR zo te zien.


Bron: Formido (ter illustratie)

MvG,

Timaximus
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Deel 3/4

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 28 januari 2018, 11:41:20
:) Michel, jullie zijn weer leuk bezig geweest met houtjes zagen en vastschroeven, het ziet er weer gelikt uit. B) :thumbup:

Citaat van: ArjanBosman op zondag 28 januari 2018, 08:39:46
Dat van die gevangenis had ik nog niet meegekregen. Kom je beroepsmatig in aanraking met zo?n instelling?  >:-D
Nee, ze hebben hem nog steeds niet gesnapt bij het uitoefenen van activiteiten die het daglicht niet kunnen verdragen.
Eigenlijk is Michel gewoon een hele nette jongen. O:-D
:o) Hoewel je je wel kunt afvragen hoe ie aan al die lokkies komt. :mrgreen:

Ja we gaan na al die weken samen bouwen nog steeds erg lekker en we worden ook steeds beter in het vastschroeven van het hout aan elkaar. :D
Hoe ouder hoe slimmer he en ik doe het ook nog eens overdag ook. :P
Nee je hebt gelijk Dirk-Jan ik ben een nette jongen die van de straat is door zijn treinen hobby en waar hij veel geestelijke rust uithaalt in deze gejaagde wereld. :)
Afvragen mag altijd hoor en ik wil je daar best antwoord opgeven via mijn lieve vrouw want die vindt het heerlijk als haar mooie maar vooral lieve man in de buurt is en ik rook en drink niet meer dus veel geld over voor de prachtige hobby en ik heb geen andere hobby's ook dat scheelt weer geld. :P

Citaat van: Kaleb op zondag 28 januari 2018, 11:45:33
Michel, ziet er allemaal weer mooi en strak uit. Benieuwd naar de verdere bouw.

Henk, dank je wel voor je compliment dat het er mooi en strak uit ziet. :) :thumbup:
Over een kleine veertien dagen gaan we aan de laatste fase beginnen het diagonale station wat op zolder komt te staan maar ik zal je/jullie op de hoogte houden van de bouwwerkzaamheden doormiddel van een fotosessie. :)

Citaat van: Alex 0850 op zondag 28 januari 2018, 12:21:09
Wat een prachtig geheel wordt het zo mooi timmerwerk  :thumbup:
En ja het is al gezegd dat stopcontact blijf een doorn in het oog misschien kan je het weg werken in een berg
of zo als peter zeg een huisje ervoor .

Het wordt zeker een prachtig geheel zo Alex nu de bovenbaan erop ligt. :)
Het stopcontact gaat denkelijk verdwijnen achter een huis of flatgebouw of een grootseinhuis ideeën genoeg eerst de rails dan kijken wat er het mooist bij staat. :)

Citaat van: Wico op zondag 28 januari 2018, 12:53:52
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 28 januari 2018, 11:41:20
Hoewel je je wel kunt afvragen hoe ie aan al die lokkies komt. :mrgreen:
De meeste ritselt tie volgens mij via ene Karin >:-D. En hij heb natuurlijk zn connecties bij tante M :P.

Alles voor een loc Wico maar dan ook (bijna) alles. :P :D

Citaat van: Haradigi op zondag 28 januari 2018, 13:15:03
Dat ziet er al behoorlijk goed uit en wat een meters spoor.
Nog ff en je kan "bovenop" ook al rijden.

Dank je wel Harald. :thumbup:
Ja de meter spoor wat er al ligt wordt straks met nog een aantal meter rails maar de dozen met rails en wissels begint nu wel te slinken dus het eind is in zicht. :)
Misschien moet ik nog een aantal stukken rails erbij kopen maar dat zullen er niet heel veel meer zijn denk nog één keer naar Houten voor rails en dan weer naar beurzen om materiaal te kopen. ;)

Citaat van: GWS op zondag 28 januari 2018, 13:18:39
Ben wel benieuwd, of hij dit jaar ook naar die "Open dagen" gaat!  :-)

Jawel Gerard dat is wel dat staat wel in de planning om met de Duurstede vrienden groep om die kant af te reizen. :) :thumbup:
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Deel 4/4.

Citaat van: Johnnytrein op zondag 28 januari 2018, 14:25:09
Is dat Karin of is dat tante M  in post # 4572 ? :)

Johnny, Karin mijn vrouw staat niet op de foto die gemaakt is in Göppingen maar een lieve Duitse dame die werkzaam is bij één van de mooiste bedrijven in Duitsland. :)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 28 januari 2018, 14:27:51
@citaat
Sssttt...... das Tante M*, Karin hoeft dat niet te weten. >:-D :mrgreen:

Goed geschreven Dirk-Jan want ik wil niet dat de loc toevoer hier door wordt dicht gedraaid. :P ;)
Hopelijk heet ze wel iets spannender dan Tante M. :)

Citaat van: Jørg op zondag 28 januari 2018, 16:13:17
Degene die Karin kent weet het,   :-)

Jij dus. :) :thumbup:

Citaat van: ArjanBosman op zondag 28 januari 2018, 17:23:45
:offtopic:
Citaat van: GWS op zondag 28 januari 2018, 13:18:39
Ben wel benieuwd, of hij dit jaar ook naar die "Open dagen" gaat!  :-)
En of die andere mannen dan ook weer meegaan!?
Je zou toch maar net van dat ?trauma? af willen komen. En dan zijn er steeds 3railers die je er weer mee confronteren  8o

Ja die gaan ook weer mee Arjan. :) :thumbup:
Een trauma is/was het zeker niet hoor. ;)

Citaat van: MdBruin op zondag 28 januari 2018, 20:09:23
Aardig opgeschoten Michel, nog even en je kunt alle rails neerleggen.

We zijn zeker lekker opgeschoten Marius. :thumbup:
Ja dat rails neerleggen zal niet al te lang meer duren hoop ik. :)
Als alles meezit en ik heb het laatste beetje hout gehaald denken we nog één bouw zaterdag nodig te hebben en dan kan de zaag en andere bouwmateriaal opgeruimd worden en gaan we alles gereed maken voor koploper dus bezetmelders plaatsen bedrading aanleggen ringleiding maken dus nog wel wat werk te doen maar het afvinklijstje wordt minder en minder. :)

Citaat van: Treinofiel op zondag 28 januari 2018, 20:43:27
Mooi Michel !! Jij bent aardig opgeschoten; chapeau  :thumbup: :thumbup:
Volgens mij duurt het nu niet meer lang voordat er heel veel moois rond gaat rijden.

Dank je wel voor je compliment dat we lekker opgeschoten zijn Rolf. :) :thumbup:
De laatste loodjes zijn inzicht en als die verdwenen zijn kan het prachtige materiaal over 4 etages heen en weer rijden en om eerlijk te zeggen schrijven ik ben er klaar voor heb er zin in om te genieten van een prachtige rollende landestrasse of een koploper of een Re 4/4 in tractie uit het spiraal de baan op te zien rijden. :) :) :)

Citaat van: Timaximus op maandag 29 januari 2018, 08:45:32
Je zou ook een vorkdoosje onder je toplaag kunnen plaatsen en vandaaruit, m.b.v. een kroonsteen en één of twee drie aderige snoeren, naar een stopcontact kunnen gaan daar waar jij ze wil en kan hebben.

Zo'n vorkdoosje valt ruim buiten het PVR zo te zien.


Bron: Formido (ter illustratie)

Bedankt voor deze informatie Tim, :thumbup:
Ik ga het met René overleggen die heeft er meer verstand van dan ikzelf. ;)
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Hoi Michel, dat ziet er heel mooi uit. Spoorlengte genoeg denk ik om al jouw mooie locs op kwijt te kunnen. Succes alvast met het bovengedeelte.
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
michel,
dat ziet er mooi uit.
knap werk, kwestie van railzen erop, draadjes eraan en gaan met die banaan :P
succes met de railzen leggen en natuurlijk het systeem koploper :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Zo jij hebt een paar meter spoor liggen 8o het ziet er erg strak uit! Succes met aansluiten, daar zul je nog wel de nodige uurtjes zoet mee zijn :)
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lekker bezig, mannen !  :thumbup:  :D
Ziet er strak uit, allemaal !
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Hoi Michel,

Weer flinke vorderingen gemaakt.
Jullie zijn goed bezig, ziet er weer mooi strak uit.
Blijf zo door gaan.

Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Citaat van: Maarten Marklin op maandag 29 januari 2018, 14:02:45
Hoi Michel, dat ziet er heel mooi uit. Spoorlengte genoeg denk ik om al jouw mooie locs op kwijt te kunnen. Succes alvast met het bovengedeelte.

Dank je wel Maarten. :thumbup:
Ja rails legt er zat straks als ik klaar ben. :P
We gaan ons best doen om er wat leuks van te maken op heet bovengedeelte.

Citaat van: marklintim op maandag 29 januari 2018, 16:22:34
dat ziet er mooi uit.
knap werk, kwestie van railzen erop, draadjes eraan en gaan met die banaan :P
succes met de railzen leggen en natuurlijk het systeem koploper :thumbup: :thumbup:

Bedankt Tim.  :thumbup:
Klopt helemaal wat je schrijft alleen de tijd om die dingen te doen ontbreekt helaas dus alles in etappes maar doen vandaag de ledverlichting afmaken en dan morgen een deel van de groene platen die ik heb leggen erop doen.
Zaterdag nog een pak groene platen halen en dan kunnen we zondag wat rails neerleggen kijken of het klopt met wat ik in mijn hoofd heb.

Citaat van: Martijn op maandag 29 januari 2018, 17:13:18
Zo jij hebt een paar meter spoor liggen 8o het ziet er erg strak uit! Succes met aansluiten, daar zul je nog wel de nodige uurtjes zoet mee zijn :)

Er ligt voorlopig genoeg rails om lekker te rijden Martijn. :)
Bedankt vor je compliment dat het er straks uit ziet. :thumbup:
Er zullen inderdaad nog de nodige uurtjes duren voordat alles rijd met koploper maar gelukkig zijn dit de laatste loodjes dus het aftellen is begonnen. :P

Citaat van: Wim op maandag 29 januari 2018, 18:31:56
Lekker bezig, mannen !  :thumbup:  :D
Ziet er strak uit, allemaal !

Dank je wel Wim. :) :thumbup:

Citaat van: marcel op maandag 29 januari 2018, 20:49:16
Weer flinke vorderingen gemaakt.
Jullie zijn goed bezig, ziet er weer mooi strak uit.
Blijf zo door gaan.

Ja er kan veel werk verzet worden in een dagje bouwen op zolder en zeker als je met zijn tweetjes bent. :)
We doen ons best om het zo mooi en strak mogelijk uit te laten zien en dat allemaal zo uit het hoofd van ons beiden want lekker kletsen van hoe zullen we dit maken en hoe zal dat zo staan als we het zo doen werkt prima bij ons. :)
Leuk dat je het er strak uit vindt zien. :thumbup:
En ja we gaan zeker zo door al zal het wel straks vreemd zijn al we niet meer een bouw zaterdag hebben maar dan kan René altijd gezellig langs komen want dan maken we gewoon eens in de zoveel weken een rij zaterdag zodat we lekker samen de hele dag kunnen rijden met de treinen. :) :) :)
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Hallo Michel,

Door omstandigheden liep ik een stukje achter. Maar je gaat wel erg hard zo, je kan bijna rijden. :thumbup: :thumbup:

En ben benieuwd naar je bovenste nivo, komen daar ook nog hoogte verschillen in ?

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
 @citaat

We gaan met zijn tweetjes lekker door Erwin gelukkig is het bijna de 10de dan gaan we weer verder. :)
Er komen geen verhogingen of iets dergelijks in deze keer gewoon lekker vlak. :P


Groet Michel

Edit: datum veranderd.
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
 @citaat @citaat
Erwin,

Dat kan niet.
Zijn Zwitserse loks zullen er geen last van hebben maar de rest krijgt last van hoogtevrees.
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Hoi Michel,

Je hebt je weer lekker kunnen uitleven op je treinenkamer. Was weer flink bijlezen. Ziet er mooi uit  :thumbup:
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Bouw boven baan.
 @citaat @citaat
Goed punt Henk van dat hoogtevrees van de niet Zwitserse locs maar gelukkig komen er steeds meer Zwitserse locs bij die daar geen last van hebben. ;) :)

@citaat
Ja Dick we zijn weer lekker bezig geweest de laatste keer. :)
Leuk dat je weer helemaal bij bent met lezen. :thumbup:
Bedankt voor je compliment dat het er mooi uitziet. :) :thumbup:
Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Op de vorige beurs had ik twee Märklin ombouwsetjes gekocht en twee esu dcc decoders gekocht om de Re 4/4 (3434) en de fraaie slanke Zwitserse krokodil (3356) om te bouwen zodat deze prachtige locs op mijn baan konden rijden.

Vorige week dinsdagavond (30-1-18) was ik naar Sander (seinwezen) gereden en daar hebben wij samen Sander de krokodil en ik de Re 4/4 omgebouwd en omdat het mijn eerste keer was heeft Sander mij begeleid door het ombouw proces heen en het ging best goed wel erg langzaam vooral met het solderen. :D
Nadat de locs waren omgebouwd gingen we naar zolder waar de locs via een lokprogramma van Esu ingesteld werden en had Sander een verrassing voor mij omdat hij wat tijd over had omdat ik vrij langzaam soldeerde had hij cabine verlichting gemaakt in de krokodil en dat was een prachtig gezicht zeg en ik was zeer blij met deze extra optie. :P

Beide locs zijn nu geijkt en rijden lekker hun rondje op de nieuwe baan. :thumbup:

Gisteren (4-2-18) was ik met mijn vrouw naar Steenwijk om daar een beurs te bezoeken we hebben mooie banen gezien maar helaas weinig verkoopkramen er stond één grote kraam van een meneer die ook altijd in Houten staat en daar kocht ik een mooie containerset van de SBB (47096) voor achter de omgebouwde Re 4/4 te hangen ik zal nog zo een aantal bij kopen zodat er een leuk sleepje achter de fraaie loc komt te hangen
De omgebouwde krokodil gaat straks in tractie rijden met de bestelde insider loc 2018 de rangeerkrokodil.

Ook heb ik gisteren het laatste beetje hout gekocht zodat René en ik zaterdag genoeg hebben om aan het laatste deel van Michelstadt 2.0 te beginnen zodat de eindfase inzicht is van onze leuke bouwavontuur.
Maar eerst gaan we zaterdagochtend naar een spoor 1 treffen in Maarn ook reuze gezellig. :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
-Michel:
Dat zijn weer prachtige aanwinsten, die containerwagons zullen een mooie sleep vormen eens er aan aantal bijkomen,  :thumbup:
De collectie Zwitserse loc"s groeit gestaag.
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Michel

Een loc ombouwen laat ik over aan iemand die er verstand van heeft  :D
Ja hoor weer mooie aanwinsten gekocht, het zal mooi zijn als alles op je baan staat.  :)
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Michel,
Mooi gedaan en met begeleiding is het allemaal een prachtig geheel geworden! Daar kunt je best trots op zijn! :-) :thumbup:
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Altijd imposante machines, die krokodillen. Zal mooi staan voor een lange sleep!
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Hoi Mies,

Knap, dat jou het ombouwen is gelukt  :thumbup:
En fijn, dat Sander jou daarmee geholpen heeft natuurlijk !

Ik heb zo het vermoeden, dat er straks op jouw baan heel wat containers vervoerd gaan worden.
Zo houd je zeker je preiser-collega-chauffeurs aan het werk  :P

Veel plezier gewenst met je loc's en extra wagen !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Mooi spul weer. Je kan nu lekker zelf de locs ombouwen.
Knap hoor, is niet aan mij besteed, ben bang dat ze dan gaan vliegen i.p.v. netjes over de glimmende rails rijden. ;)
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Hi Michel,

Weer mooie locs heb je nu ook digitaal, zeker met de inbouw kunde van Sander en nu ook die van jou.

groet
Harald
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Citaat van: h0_miessie op maandag 05 februari 2018, 04:58:12
Vorige week dinsdagavond (30-1-18) was ik naar Sander (seinwezen) gereden en daar hebben wij samen Sander de krokodil en ik de Re 4/4 omgebouwd en omdat het mijn eerste keer was heeft Sander mij begeleid door het ombouw proces heen en het ging best goed wel erg langzaam vooral met het solderen. :D

Dag Michel,

Mooi resultaat hoor!
Hoe lang denk je dat ik over mijn eerste ombouw deed?
Dat was een oude NS1200 met een zee van ruimte en nog heb ik er bijna een hele dag over gedaan.
Mijn vrouw dacht dat wij lekkage hadden maar dat waren mijn zweetdruppels.  8o
Veel een regelmatig solderen dan gaat het vanzelf beter en sneller.  :thumbup:
En ja, ik heb ook een keer van een decoder een rookpluim zien opstijgen.
Was gelukkig geen dure decoder.
Re: Michelstadt } analoge locs omgebouwd en een nieuwe Zwitsere aanwinst.
Michel,

Mooi materiaal uit oude en nieuwe doos heb je op je baan gekregen. En nog eigenhandig ingebouwd ook, dan heb je dubbel plezier. En Zwitsers dus altijd goed :P.

Veel plezier ermee en inderdaad nog een paar van die SBB Cargo wagons voor een mooie sleep!!!

Groeten,
Wico