Aller eerst wil ik iedereen het aller beste wensen voor het nieuwe jaar 2018.Citaat van: Lokkie op zondag 31 december 2017, 14:32:05
Prachtig gezicht, al die loc's in het spiraal. 
Dat hebben we samen toch wel mooi gemaakt. 
Ik wens jou en Karin ook een fijne jaarwisseling en een voorspoedig en gezond 2018.
PS. En de laatste foto is super.

Het is zeker een prachtig gezicht van welke kant je ook kijkt.

Dat hebben we zeker mooi gemaakt en ik in iedere geval ben er zeer trots op dit gehele bouwwerk wat er tot nu toe staat.

Ook namens Karin bedankt voor je nieuwjaarsgroet uiteraard het zelfde voor jouw en Saskia en de kinderen.

Vrees alleen dat we minder tijd om te bouwen van het laatste gedeelte hebben want er zal nu tochwel meer gereden worden op de klus zaterdag(en).

Die is zeker super Karin wilde het krukje al terug in de keuken hebben maar nee nee die is gepromoveerd tot voeten bankje.

Citaat van: GWS op zondag 31 december 2017, 14:36:49
Ik ben geen zeurpiet, maar wat ik zie gebeuren, is, dat er in jouw derde bocht (naar beneden rijdend) de rails niet vast ligt. Wordt door de voorbij rijdende lok naar onderen geduwd. Volgens mij - maar wie ben ik - zal er meer glooiend omhoog en/of naarwaarts moeten worden gereden. Dus eventjes aanpassen. 
Overigens heb ik evenzo als jij erbij zit naar jouw mooie video gekeken. Toch fantastisch zoals jij zoiets in elkaar gezet hebt; neen niet die video, maar jouw baan met al die foefjes erin verwerkt! Jij bent onderweg naar een "KEI" in wording met 'koploper'! 
Bravo!

Nee hoor Gerard jij bent geen zeur je zegt wat je ziet en ja dat was mij ook al opgevallen nu ik met de locs eroverheen rij en is zeker een verbeterpuntje wat René en ik zeker gaan aanpakken.

Nou met koploper ben ik zeker nog geen kei hoor moet nog een hoop leren maar met behulp van mij Duurstede vrienden gaat alles goed komen.

Citaat van: Jørg op zondag 31 december 2017, 14:41:47
Mooie vertoning op je helix,
200% genieten.
Dank je wel dan genieten we samen 400%.

Citaat van: ikke650 op zondag 31 december 2017, 14:46:12
Sluit me aan bij Gerard, het lijkt er wel op dat het punt waar het hout wordt ondersteunt ietsje te hoog ligt. Weet niet of het zo is, maar daar lijkt het wel op.
Dus dat het punt waar de draadeinden zit allemaal ietsje te hoog zit.
Voor de rest rijd alles super. Helaas ben ik nog niet zover.
En je zit er lekker ontspannen bij.
Prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2018.
Ik ga der met René aan werken Erwin zodra we weer in de gelegenheid zijn want ook in 2018 zijn de weekenden weer aardig vol.

Het rijd inderdaad super nadat ik wat verbeteringen in de bezetmelders had gedaan kan ook niet wachten om de wagons achter de locs te hangen want dan zal het een nog mooier gezicht zijn.

Ja ik heb het beste plekje uitgezocht om het commandocentrum neer te zetten zodat ik een mooi overzicht heb op het spiraal en de baan en ook straks met het stations gedeelte.

Bedankt voor je nieuwjaarswens ook voor jouw en je gezin het aller beste maar vooral gezondheid toegewenst.

Citaat van: KdeB op zondag 31 december 2017, 15:01:36
Mooie jaarafsluiting Mies, eindelijk genieten van je rijdende loc's
Voor jou en Karin een goed uiteinde en een fantastisch (modelspoor)jaar toe gewenst.
Het was een gezellig jaarafsluiting Koos de hele oudejaarsdag lekker op zolder gezeten met de radio aan en kijken en luisterend naar de loc's.

Dank je wel Koos ook voor jouw en je lieve vrouw het aller beste met veel geluk en gezondheid toegewenst.

En nu het rijd volgende keer hier afspreken om een drankje en kleine versnapering te doen en lekker te kletsen over de mooie hobby die we delen ?
Citaat van: Trainhenk op zondag 31 december 2017, 15:21:09
Ik denk dat het eerder andersom is.
Je loks zijn te zwaar voor de punten tussen twee draadeinden of de afstand is te groot dus daar zul je moeten ondersteunen.
Wat je kunt doen is een balkje met twee lijmklemmen vastzetten (aan twee kanten van een draadeind) en dan er met een van je zwaarste loks (qua gewicht) er overheen rijden en kijken of ze dan nog een sprongetje maken.
Lig er niet van wakker maar het wordt volgend jaar wel opgelost.
Voor nu een goede jaarwisseling en lekker aan de champagne.
Dank Henk voor je tip alles wordt opgeschreven en dan gaan René en ik er mee aan de slag om alles in het spiraal goed te krijgen.

Wakker heb ik er vannacht niet van gelegen hoor wel van de week waarom de locs stopte op de kruiswissel maar nu dat verholpen is slaap ik weer als een baby.

Hoop dat jij ook een goede jaarwisseling heb gehad en dat je niet alle champagne heb opgedronken ik zat lekker aan de waterlimonade.

Citaat van: ArjanBosman op zondag 31 december 2017, 19:56:43
Prachtig modelbouwresultaat en genieten zo aan het eind van het jaar.
Gaaf hoor die 12 locs!
Dank je Arjan René en ik zijn er zeer ik zeg zeer content mee hoe alles gebouwd is vooral omdat dit mij maar ook René's eerste spiraal is wat we gebouwd hebben.

Met die twaalf locs was het zeker genieten en straks gaan er nog een aantal locs op de baan kijken hoeveel er dan tegelijk gaan rijden.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 31 december 2017, 20:02:15
Nou Michel, op wat kleine aandachtspuntjes na heb je een mooie spiraal gebouwd.

Gewoon nog een beetje verder mee stoeien, het komt vast en zeker wel goed.
Een fijne avond en een mooi begin van 2018.
En doe maar een
voor Karin.
Die kleine aandachtspunten zullen niet ontsnappen aan onze aandacht en die staan op de to-do lijst waar gelukkig nog weinig op staat voor 2018.

Jij ook een super goed 2018 toegewenst en wat ik al schreef in jouw topic het wordt jouw jaar 2018 en ik moest je een dikke kus

terug sturen van mijn vrouw.

Citaat van: Tony op zondag 31 december 2017, 20:53:33
De film is me net iets teveel van het goede, Mies 
Ik zou er gek van worden
Maar ik weet, hoe graag jij zoiets ziet en kan me je tevreden snuitje er helemaal bij voorstellen 
De laatste foto is wat mij betreft nu al een klassieker; dit geeft het helemaal weer

En de beste wensen ook van je peetje 
Nee Tony gek wordt ik er zeker niet van ik geniet alleen maar ervan.

Ja mijn glimlach is lekker breed als ik aan het rijden ben.

Ja dit wordt mijn favoriete houden vrees ik als ik aan het rijden ben.

Ook voor jouw en je gezin en natuurlijk petekind Carl de alles beste wensen voor 2018 mijn gewaardeerde Limburgse vriend.

Citaat van: erik01 op zondag 31 december 2017, 22:11:38
Lijkt me super om zo je treinen door de spiraal te zien rijden. Tuurlijk nog wat tunen, maar wat wil je het is in opbouw.
Geniet ze.
Oudjaars groet
Het is zeker super Erik om alles zo rond te zien rijden in het spiraal maar ook door de schaduwstations.

Ik zeg kom eens een keertje langs dan kan je het zelf aanschouwen want we zeggen iedere gasten dag kom eens langs bij elkaar maar komt er nooit van dus in 2018 gaan we daar verandering in brengen lijkt mij een goed voornemen enne dit is de enigste voornemen wat ik heb hoor.

Met het genieten komt het goed hoor van zowel de treinen als de baan.

Citaat van: ceess op zondag 31 december 2017, 22:58:24
Dat is idd echt genieten als er zoveel tegelijkertijd onderweg zijn.
Dat is echte voldoening na een hele periode van bouwen.
Cees het is zeker genieten als er veel rij activiteiten zijn op de baan.

Inderdaad een echte voldoening voor mij maar ook zeker voor René die straks toch als hij h0 gaat missen hier lekker ermee kan gaan rijden als hij wil want de deur staat voor mijn ik mag wel zeggen bouwmaatje altijd open.