Citaat van: bengali op zaterdag 22 april 2017, 21:48:39
Ziet er weer netjes uit Michel & René
Dank je wel Pascal.

We doen ons best.

Citaat van: Maarten Marklin op zaterdag 22 april 2017, 21:49:19
Zoooooooooooooooooooo! En ik maar denken dat er niks gebeurt. Indrukwekkende schaduwstations op drie verdiepingen. Daar kunnen straks heel veel loks op staan. Ik denk dat je er nog wat loks bij moet gaan kopen om de schaduwsporen te vullen.
Die spaarzame zaterdagen die we samen vrij hebben worden goed benut hoor Maarten.

Ja er kunnen er een paar staan helaas wordt er door mij voorlopig geen locs gekocht eerst nu mdf platen voor het spiraal en later hout voor de bovenbaan en niet vergeten rails moet nog aardig wat rails kopen voor de bovenbaan.
Citaat van: Ragoem op zaterdag 22 april 2017, 21:50:23
Heren,
Dat ziet er strak uit! Mooi hoor.
Hartelijke groet,
Ragoem
Dank je voor je compliment Ragoem dat het er strak uit ziet.

We hebben veel plezier in het bouwen straks komt de uitdaging het spiraal die we beiden nog nooit gemaakt hebben maar we hebben er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Citaat van: Jørg op zaterdag 22 april 2017, 21:55:34
-Michel:
Das een update om U tegen te zeggen, mooie vorderingen vandaag weer gemaakt, en ook het begin van de helix ziet er zeer solide uit, 
Graag gedaan Jørg.

we hebben zeker mooie vorderingen gemaakt de dag ging ook weer erg snel om voordat we het wisten was het alweer 5 uur geweest.
Citaat van: marklintim op zaterdag 22 april 2017, 22:35:01
dat zijn mooie vorderingen michel.
voor je het weet rijden de treinen alweer over de zolder en begint het toch weer te kriebelen om er een mooie loc bij te halen

succes met de rest van de bouw.
Dank je wel Tim.

Helaas duurt het nog even voordat de treinen weer volgens schema rijden maar het komt wel steeds iets dichterbij het rijden.

De fase van kriebelen heb ik al gehad hoor ik wacht wel met smart op de insider loc met de bij passende wagons het proefrijden met deze loc en wagons zal bij René thuis gebeuren als mijn baan nog niet rijklaar is.
Maar wie weet krijg ik wel van mijn vrouw een loc voor mijn verjaardag over 2 maanden dat zou ik erg lief vinden zal haar wel war hints geven.
Citaat van: Haradigi op zaterdag 22 april 2017, 23:06:05
Hi Michel,
Dat begint een prachtige spiraal te worden.
Ga goed bij je afkijken want hier komt er ook eentje.
groet
Harald
We gaan ons best doen Harald.

Nu gaan we nog meer ons best doen want we willen jouw natuurlijk het goede voorbeeld geven hé.

Citaat van: PaT op zondag 23 april 2017, 06:47:28
Dit gaat volgens mij ongeloofeloos tof worden Mies en René. Zoiets zou ik t.z.t. ook wel willen.
Maar bij het zien van zoveel moois krijg ik altijd de gedachte 'daar ligt een klein fortuin aan rails, en dan moet er nog meer bij!'
Niet aan denken en gewoon van genieten!
Het ziet er nu al tof uit Patrick als ik boven op zolder kom.

Ik zeg gewoon doen ik heb er tot nu toe nog geen spijt van en het geld ja het geld mijn laatste ja s heeft geen zakken dus opmaken die handel aan iets wat ik leuk vindt de treinenhobby.
Verdere hobbys heb ik niet en aan sparen doe ik niet aan ik leef nu en kan het nu doen straks niet meer misschien maar dan staat de baan wel waar ik dan jaren mee kan rijden/spelen.
En ja gewoon genieten en dat doe ik nu al al rijd er nog geen trein op zolder.

Citaat van: Tony op zondag 23 april 2017, 09:32:40
Hoi Michel ( en René ),
Ik dacht even, dat je een box voor de kleinkids aan't maken was, maar het blijkt voor een wenteltrein te zijn 
Daar gaat nog wel wat werk in zitten, misschien toch maar een veldbedje voor René naast de baan zetten, dan kan hij 's morgens meteen weer doorgaan, terwijl jij het hout naar boven brengt 
De baan is groter dan ik dacht 
Grtz Tony
Nee Tony mijn kleinzoon krijg ik de box niet meer in hoor is al 6 jaar die wil alleen maar rennen en ravotten.

We zijn nog wel eventjes bezig maar dat geeft niks we hebben alle tijd en het veldbedje doen we ook maar niet dit gaat goed zo het moet niet op werken gaan lijken.

Wie weet maken we er nog eens ons brood van banen bouwen bij de mensen thuis.

Groot groot wat is groot volgens mij is gewoon de zolder te klein.

Citaat van: peterke33 op zondag 23 april 2017, 09:40:06
Michel & René
Jullie werken hard en ook heel mooi, het word prachtig bij jou.
Het spiraal gaat ook iets degelijks worden, en het word inderdaad groot met lekker veel lengtes.
Als ik ooit binnen 5 jaar dan terug opnieuw start wil ik ook zo een mooie baan hebben.
Dank je Peter en nee zo hard werken we niet hoor we houden ook koffie pauzes en een lunch pauze maar we hebben er zin in daarom gaat het lekker en wordt het heel mooi.

Het spiraal gaat een uitdaging worden maar we hebben er alle vertrouwen in dat het mooi en degelijk gat worden.

5 jaar ? jij gaat zo snel met je scenery dat jij ook snel weer aan een andere baan moet beginnen.

Citaat van: ikke650 op zondag 23 april 2017, 09:41:25
Hallo Michel,
Wat leuk nog een helix bouw om te volgen.
Het ziet er allemaal goed uit. Super om te volgen.

Later wil ik ook een ovale helix bouwen, dus wel erg leuk allemaal.
M.vr.gr. Erwin
Hoi Erwin,
Ja er zijn vele (mooie) spiralen om te volgen op het forum ook wij hebben gekeken bij de andere zodat we weten waar we aan toe zijn.
Of de onze ook zo mooi wordt dat gaat de toekomst uitwijzen als hij mar doet waarvoor hij gemaakt is om de treinen van boven naar beneden te brengen en andersom.

Helaas zit mijn commandocentrum naast het spiraal anders was hij ook groter/langer geworden nu hebben we berekend om de stijging rond de 2% te houden dat er een paar extra wendelingen bij moeten komen.
Edit Looney Tunes: citaat gerepareerd