Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 10 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } bouw schaduwstations klaar nu begonnen met het spiraal.
Michel en Sander bedankt voor het linkje. Precies wat ik zocht. :arrow: :thumbup:
Re: Michelstadt } bouw schaduwstations klaar nu begonnen met het spiraal.
Citaat van: Shaggy op maandag 01 mei 2017, 13:31:28
Tja, hier moet eerst een tafel-geraamte worden gebouwd en rails worden gekocht. Ik denk dat dit laatste niet eens meer gaat lukken dit jaar.
Ik kom anders ook gerust bij jou eens langs. Dat heb ik immers nog nooit gedaan dus dat wordt misschien eens tijd.

Het jaar duurt nog lang he al zijn we wel alweer in maand 5 al beland. :D
Gezellig stuur maar een mailtje als je deze kant op wilt komen dan spreken we wat af. :thumbup:

Citaat van: ceess op maandag 01 mei 2017, 13:41:11
Michel en Sander bedankt voor het linkje. Precies wat ik zocht. :arrow: :thumbup:

Graag gedaan Cees. :thumbup:
Michelstadt } verder met het spiraal.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } verder met het spiraal.
Na de vorige bouwsessie met René heb ik niet zoveel gedaan aan de bouw van Michelstadt 2.0 alleen de wisselstraat aangepast en de befaamde groene platen neergelegd en de definitieve opstelling van de rails op de groene platen.
Alleen het laatste stukje richting spiraal heb ik nog niet gedaan met de groene platen dit in verband met de bouw van het spiraal.
 
Gisteren was er weer een bouw dag met René en we zijn verder gegaan met het spiraal.
Na vele metingen omtrent de hoogte van de wendingen zijn we begonnen met bouwen en hadden we voor de lunch 2 wendingen gedaan en ja we vonden het er goed uit zien onze eerste spiraal.

Toen we aan de lunch zaten kwam Peter (Pjedro2) gezellig langs om een Roco zaagje te brengen aangezien ik wat stukkende stukken rails heb en hee wat kleine stukje rails nodig heb 24064 of de 24077 en veel 24071 kan ik mooi de stukkende rails hier voor gebruiken scheelt weer geld voor andere dingen die ik nog moet kopen voor de baan.

Na de lunch eigenlijk niet veel meer gedaan behalve lekker zitten kletsen met zijn drieën en was het weer zo tijd dat René en Peter weer huiswaarts gingen. :(

Volgend stap is het bestellen van een Esu booster en een ringleiding aanleggen voor het onderste schaduwstation en het spiraal als die klaar is. 
Later bestel ik nog een booster voor het middelste en bovenste schaduwstation dan gebruik ik de Ecos voor de bovenbaan ook via een ringleiding zodat ik overal stroom genoeg heb beter iets teveel dan te weinig zullen we maar zeggen.

Door vele verplichtingen is er even een bouw stop en gaan we denkelijk halverwege juni weer verder met de bouw van Michelstadt 2.0.

Ondertussen ga ik als ik de booster binnen heb een ringleiding maken en de draden aan de rails solderen voor de bezetmelders.
Er komen 4 blokken per opstelspoor x 6 is 24 blokken en op het opstelspoor naast het inrijspoor komen 10 blokjes waar alleen locs komen te staan want ik blijf het een mooi gezicht vinden om alleen een loc te zien rijden over de baan.

Straks als ik klaar ben heb ik 72 blokken en 30 blokjes voor de enkele locs lijkt mij genoeg voor de komende jaren rij en speelplezier. :D

En zo als jullie zien op de tweede foto met de groene platen staan er wat treinen ja ik kon het niet laten door even te rijden met wat spul uit de vitrine. :P


Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Hallo Michel,

Ziet er allemaal super uit, en lekker kletsen is ook wel leuk.  :thumbup: :thumbup:
Maar een bouwstop tot juni ? Dan moeten we wel erg lang wachten op de leuke update's. :-(

Maar begrijp het wel het is en blijft een hobby.

Maar je rail spiraal ziet er ook super uit, stiekem al uitgeprobeerd ?

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Daar is door gewerkt.
En vakkundig.
Misschien tussendoor het houtwerk schilderen, op den duur gaat het blanke hout verkleuren en zal t.o.v. de bouw een minder fraai gezicht worden.
Ziet er verder geweldig uit.
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Hoi Michel,
Dat begint al aardig op een modelspoorbaan te lijken. :)  En nou het soldeerwerk voor alle bezetmelders maken, dat is een flinke klus! Je schiet elke keer een flink eind op. Dat wordt straks een hele leuke baan met al die loks van je er op en die mooie lange slepen.
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Hallo Michel,

Jullie hebben flink wat werk verricht, ziet er goed uit.

Gr.
Piwie.
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Zo te zien, moet je het voorlopig met een laag-bij de -gronds-baantje, Michel  :D

Terug naar je jeugd en weer op de knieën.
En nog een hele bult (technisch) werk voor de boeg.

Maar je kunt alvast tussendoor wat rijden  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
-Michel,
Tsjonge, ik krijg het er 'warm' van. Wat een 'bouwwerk' en dat allemaal in jouw treinkamer? Ik kan het mij niet voorstellen, omdat ik in gedachten heb dat het veel kleiner zou zijn. Maar alles staat en ziet er tot nu toe perfect uit! Prima "handenarbeid" (het vak waar jij vroeger zo'n hekel aan had  >:-D)! Niet stoppen, maar doorgaan! Nu zit de 'smaak' erin en dat niet laten wegvallen!
Maar wat jij in het hoofd hebt zitten, zal niet snel veranderen. Dus toch maar eens een praatje gaan maken met "Karin"! Stilzitten is niets voor jou!
:thumbup:
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
-Michel en Co:
Wat een prestaties, het is een echt meesterwerk aan het worden, nog even en je staat in het Guiness boek, >:-D
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
 :) Erg indrukwekkend allemaal, jullie zijn lekker bezig. B) :thumbup:
Die bouwstop is wel erg jammer, wij willen meer updates zien en al dat treinspul zien ontsporen rijden. >:-D
Als je nou effe je agenda hier neerzet met al je afspraken voor de komende tijd dan kunnen wij wel
beoordelen of dat echt allemaal zo belangrijk is. :o) Prioriteiten stellen, daar draait het om. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
-Dirk-Jan:
Je begeeft je hier op glad ijs om Michel zijn agenda te bepalen,  >:-D
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Hoi Michel,

Als jullie zo doorgaan dan rijd het bij jou eerder dan bij mij  :)
Het ziet er goed uit, het aansluiten van stroom en bezetmeld draden is een hoop werk maar noodzakelijk.

Snel die treinen van de baan en weer door bouwen, die stop gaat jou toch niet lukken  >:-D


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Hoi Michel

Dat gaat ook lekker bij jou, nog even en dan kan je genieten van je locs die op je baan gaan rijden.  :)

Prachtig spiraal bouwen jullie daar echt vakmanschap  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Hoi Michel

Dat is weer een zeer mooie update lekker op geschoten zo   :thumbup:

Alleen die foto met die opstelling mis ik toch wat locs  >:-D

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Dag Michel,

Mooie up-date.
Je spiraal begint stilaan vorm te krijgen.
Een vraagje: Waarom leg je de spoortracé in je spiraal op plaatjes en waarom niet rechtstreeks vastmaken aan de draadstangen?  Ik zou denken dat nu het spoortreé los ligt.
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Hoi Michel,
Dat ziet er allemaal goed uit. Succes met de verdere bouw,

Albert.
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Goed bezig, Michel :thumbup:, wordt een indrukwekkend geheel!
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Citaat van: ikke650 op zondag 07 mei 2017, 09:39:51
Hallo Michel,
Ziet er allemaal super uit, en lekker kletsen is ook wel leuk.  :thumbup: :thumbup:
Maar een bouwstop tot juni ? Dan moeten we wel erg lang wachten op de leuke update's. :-(
Maar begrijp het wel het is en blijft een hobby.
Maar je rail spiraal ziet er ook super uit, stiekem al uitgeprobeerd ?
M.vr.gr. Erwin

Dank je wel omdat je het er goed uit vindt zien. :thumbup:
Helaas wel een bouwstop het is even niet anders maar René en ik houden contact zodra we even een gaatje vinden beginnen we weer en er zijn zat mooie banen die sneller een update hebben zoals de baan van Peter de geluidsman. :thumbup:
Nee nog niet geprobeerd pas als hij vast legt aan de rails bij het schuwstation. :)

Citaat van: iTom op zondag 07 mei 2017, 09:42:51
Daar is door gewerkt.
En vakkundig.
Misschien tussendoor het houtwerk schilderen, op den duur gaat het blanke hout verkleuren en zal t.o.v. de bouw een minder fraai gezicht worden.
Ziet er verder geweldig uit.

Ja Tom weg gaan lekker door met zijn tweeën en ja ook vakkundig mede door René zijn ervaringen met bouwen. :thumbup:
Nee ik vrees dat het schilderen niks wordt als mijn lieve echtgenote mij met een kwast en verf omhoog ziet lopen dan is de baan voorlopig niet klaar kan ik eerst het huis doen. :D
Dank je wel voor je compliment dat het er geweldig uitziet. :)

Citaat van: Maarten Marklin op zondag 07 mei 2017, 09:45:17
Hoi Michel,
Dat begint al aardig op een modelspoorbaan te lijken. :)  En nou het soldeerwerk voor alle bezetmelders maken, dat is een flinke klus! Je schiet elke keer een flink eind op. Dat wordt straks een hele leuke baan met al die loks van je er op en die mooie lange slepen.

Ja Maarten we maken vorderingen ach het soldeerwerk is geen rot werk dus dan valt het wel mee.
Er komen lekker veel losse locs te rijden vindt ik gewoon mooi en ik hop dat het een hele leuke baan wordt in mijn gedachten zit het wel goed nu de praktijk nog. :P

Citaat van: Piwie op zondag 07 mei 2017, 09:48:09
Hallo Michel,
Jullie hebben flink wat werk verricht, ziet er goed uit.
Gr.
Piwie.

Dank je wel Piwie we doen ons best. :)

Citaat van: Tony op zondag 07 mei 2017, 09:48:48
Zo te zien, moet je het voorlopig met een laag-bij de -gronds-baantje, Michel  :D
Terug naar je jeugd en weer op de knieën.
En nog een hele bult (technisch) werk voor de boeg.
Maar je kunt alvast tussendoor wat rijden  :P
Grtz Tony

Terug naar de jeugd zou mooi zijn maar helaas op de knie(en) gaat bijna niet meer na mijn ongeval moet eerst 2 hoofdkussen neerleggen waar ik met mijn knie(en) op kan steunen.

Je er komt nog het nodige technische dingen bij die ik moet instaleren maar we hebben alle tijd gelukkig en ja dat heen en weer rijden in het schaduwstation had ik wel even nodig miste het wel hoor even lekker rijden en verstand op 0. :)

Citaat van: GWS op zondag 07 mei 2017, 09:51:29
-Michel,
Tsjonge, ik krijg het er 'warm' van. Wat een 'bouwwerk' en dat allemaal in jouw treinkamer? Ik kan het mij niet voorstellen, omdat ik in gedachten heb dat het veel kleiner zou zijn. Maar alles staat en ziet er tot nu toe perfect uit! Prima "handenarbeid" (het vak waar jij vroeger zo'n hekel aan had  >:-D)! Niet stoppen, maar doorgaan! Nu zit de 'smaak' erin en dat niet laten wegvallen!
Maar wat jij in het hoofd hebt zitten, zal niet snel veranderen. Dus toch maar eens een praatje gaan maken met "Karin"! Stilzitten is niets voor jou!
:thumbup:

Ik krijg het er ook warm van Gerard. :D
En ja het past allemaal het gaat nog steeds goed volgens de berekeningen van Peter (Pjedro2) die de baan in Wintrack voor mij getekend heeft. :thumbup:
We gaan zeker door maar dan moeten we wel tijd hebben ik moet vrienden helpen hun huis bouwen dan zijn er nog verjaardagen van dochter en andere familie leden en naar Houten natuurlijk de 20ste dus dan gaat het snel met de maand. ;)
Karin houd mij wel in de gaten hoor dat komt helemaal goed hoor. :)
En ja hoor op zijn tijd stilzitten daar kan ik heerlijk van genieten. :P

Citaat van: Jørg op zondag 07 mei 2017, 10:19:30
-Michel en Co:
Wat een prestaties, het is een echt meesterwerk aan het worden, nog even en je staat in het Guiness boek, >:-D

Dank je wel Jørg. :thumbup:
Ach een meesterwerk ik zie mooiere bouwsels maar ik ben een simpele jongen ben hier dik en dik tevreden mee hoor. :)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 07 mei 2017, 10:39:47
:) Erg indrukwekkend allemaal, jullie zijn lekker bezig. B) :thumbup:
Die bouwstop is wel erg jammer, wij willen meer updates zien en al dat treinspul zien ontsporen rijden. >:-D
Als je nou effe je agenda hier neerzet met al je afspraken voor de komende tijd dan kunnen wij wel
beoordelen of dat echt allemaal zo belangrijk is. :o) Prioriteiten stellen, daar draait het om. O:-D
Dirk-Jan

Dank je ja wij zijn lekker en goed bezig inderdaad. :)
Is zeker jammer maar niks aan de doen gaat ons wel weer motivatie om nog harder te werken as we weer gaan bouwen. :D
Blij dat jij kan gaan beslissen welke afspraken belangrijk zijn en welke niet want ik heb er nog al moeite mee. >:-D

Aankomende zaterdag de 13de bouwen aan het huis van vrienden.
De 20ste naar Houten.
De 27ste wederom bouwen aan het huis van vrienden en een verjaardag.
Weekend van 3 juni weg met de vrouw naar Duitsland.
10 juni zou eventueel weer een klusdag kunnen worden. :)

Citaat van: Jørg op zondag 07 mei 2017, 11:33:55
-Dirk-Jan:
Je begeeft je hier op glad ijs om Michel zijn agenda te bepalen,  >:-D

Ach van Dirk-Jan kan ik het wel hebben die heeft een streepje streep voor. >:-D

Citaat van: degeluidsman op zondag 07 mei 2017, 11:50:36
Hoi Michel,
Als jullie zo doorgaan dan rijd het bij jou eerder dan bij mij  :)
Het ziet er goed uit, het aansluiten van stroom en bezetmeld draden is een hoop werk maar noodzakelijk.
Snel die treinen van de baan en weer door bouwen, die stop gaat jou toch niet lukken  >:-D
mvg,
Peter Degeluidsman

Mocht het hier eerder rijden Peter dan kom je maar met al je locs hierheen mogen ze hier hun asjes strekken geen probleem hoor mijn vriend en voor het vervoer hoef je je geen zorgen te maken ik regel wel een busje. :)
Ik vindt het geen naar werk de draden voor alles neerleggen zijn weer leermomentjes zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit een ringleiding aangelegd dus ik kijk er naar uit. :)
Treinen gaan morgenmiddag weer de vitrine in maar ik kon het even niet laten om ze te pakken. :P

Citaat van: peterke33 op zondag 07 mei 2017, 12:03:53
Hoi Michel
Dat gaat ook lekker bij jou, nog even en dan kan je genieten van je locs die op je baan gaan rijden.  :)
Prachtig spiraal bouwen jullie daar echt vakmanschap  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Helaas gaat dat nog even duren Peter maar ik kijk er wel naar uit. :)
We zijn met het tot nu gebouwde gedeelte zeer tevreden zoals eerder al geschreven het is onze eerste spiraal die we bouwen dus wij zijn tevreden mannen. :)

Citaat van: Alex 0850 op zondag 07 mei 2017, 12:21:14
Hoi Michel
Dat is weer een zeer mooie update lekker op geschoten zo   :thumbup:
Alleen die foto met die opstelling mis ik toch wat locs  >:-D
Gr Alex 0850

Ja we zijn lekker opgeschoten mede omdat we lekker samenwerken en ondertussen veel kletsen over de mooie hobby die we samen delen. :)
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de locs ik ga het later goed overdoen voor je. ;)

Citaat van: iVanDL op zondag 07 mei 2017, 14:07:52
Dag Michel,
Mooie up-date.
Je spiraalbegin stilaan vorm te krijgen.
Eenvraagje: Waarom leg je de spoortracé in je spiraal op plaatjes en waarom niet rechtstreeks vastmaken aan de draadstangen?  Ik zou denken dat nu het spoortreé los ligt.

Dank je. :thumbup:
Waarom we dat doen dat weet ik niet zonder overleg zijn we zo begonnen en aangezien ik al wat van die kleine plankjes gezaagd heb houden we het denkelijk zo mede ook omdat we al een deel van de mdf platen van de oude baan al zo gezaagd hebben leggen klaar voor gebruik zeg maar.

Citaat van: AlbertG op zondag 07 mei 2017, 18:51:08
Hoi Michel,
Dat ziet er allemaal goed uit. Succes met de verdere bouw,
Albert.

Dank je wel Albert voor je compliment. :thumbup:
Gaat helemaal goed komen. :)

Citaat van: Hanzi op zondag 07 mei 2017, 22:44:45
Goed bezig, Michel :thumbup:, wordt een indrukwekkend geheel!

Dank je wel Hans. :thumbup:
We doen ons best en ondanks dat dit het begin pas is is dit nu al indrukwekkend als ik boven op zolder kom. :)
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Jullie zijn lekker bezig !  :thumbup:

Er zit schot in  :D
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Michel,

echt vakwerk wat jullie daar presteren, goed bezig  :thumbup:
ziet er zeer mooi uit, doe zo verder :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Hallo Michel,

Ik heb je vorderingen weer eens bijgelezen. Man, wat ben jij een enorme baan aan het bouwen! Dat is wel wat anders dan de eerste baan die je had. Ik heb al eens met bewondering naar je stationsontwerp gekeken, maar de drie lagen schaduw biedt meer ruimte dan op mening NS-emplacement!

Succes met de bouw! En ga je bij Jørg in de leer voor het soldeerwerk? Misschien kun je hem wel inhuren, nu hij zo ongeveer klaar lijkt te zijn met dat werk :D

Hartelijke groeten,
Roel
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Hi Michel,

En toch schiet het op ..... steeds een half uurtje verder, maar vergeet niet ook van het mooie weer te genieten (als het er is)  ;)

groet
Harald
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } verder met het spiraal.
Citaat van: Wim op maandag 08 mei 2017, 19:53:44
Jullie zijn lekker bezig !  :thumbup:
Er zit schot in  :D

Ja inderdaad Wim we zijn lekker bezig. :)
We gaan steeds meer zien van de beoogde baan de plannen komen langzaam tot leven. :P

Citaat van: Kelderspoorder op maandag 08 mei 2017, 20:14:16
Michel,
echt vakwerk wat jullie daar presteren, goed bezig  :thumbup:
ziet er zeer mooi uit, doe zo verder :thumbup: :thumbup:

Of het vakwerk is weet ik niet maar wij zijn er dik en dik tevreden over het tot nu toe gebouwde frame voor het schaduwstations en het begin van het spiraal. :)
Dank je wel voor je compliment dat het er goed uit ziet. :thumbup:
En ja we gaan zeker zo verder. :)

Citaat van: RoelMarklin op maandag 08 mei 2017, 20:34:30
Hallo Michel,
Ik heb je vorderingen weer eens bijgelezen. Man, wat ben jij een enorme baan aan het bouwen! Dat is wel wat anders dan de eerste baan die je had. Ik heb al eens met bewondering naar je stationsontwerp gekeken, maar de drie lagen schaduw biedt meer ruimte dan op mening NS-emplacement!
Succes met de bouw! En ga je bij Jørg in de leer voor het soldeerwerk? Misschien kun je hem wel inhuren, nu hij zo ongeveer klaar lijkt te zijn met dat werk :D
Hartelijke groeten,
Roel

Het is zeker iets anders dan wat ik had staan om mee te rijden alleen met die baan zat ik aan mijn grens wat betreft het materiaal laten rijden en om te gaan wisselen met materiaal dat kan ik niet want ik vindt alles mooi wat ik heb en wil dus alles neerzetten en laten rijden. ;)
Ja voorlopig heb ik ruimte genoeg om alles en eventueel nog te kopen materiaal. :P

Gaat helemaal goedkomen Roel met de bouw dat weten wij zeker René en ik. :)
Jørg mag altijd komen assisteren met het solderen van de draadjes al heb ik er niet zoveel als dat hij gedaan heeft. :D
En Jørg heft het tegenwoordig veels te druk met gipsen van zijn bergen dus is de vraag heeft Jørg wel tijd om mij te helpen met solderen. ;) :)

Citaat van: Haradigi op maandag 08 mei 2017, 21:57:31
Hi Michel,
En toch schiet het op ..... steeds een half uurtje verder, maar vergeet niet ook van het mooie weer te genieten (als het er is)  ;)
groet
Harald

We schieten zeker op en als een bouw dag hebben gaan we lekker door. :)
Van het mooie weer kan ik ook genieten als ik aan het werk ben. :D
En na het werk gaan we met dit weer gaan we vaak even een stukje fietsen op de nieuwe fietsen die we pas aangeschaft hebben. :thumbup:
Hopelijk wordt het wel wat beter en is de koude temperatuur 's nachts ook snel verdwenen zodat ik ook vroeg op de fiets naar mijn werk kan genieten van het weer.
Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Afgelopen vrijdag kwam er een forumlid en die ook nog eens een goede vriend is langs om naar de vorderingen van de nieuwe baan te kijken en omdat we elkaar een tijd niet gezien hadden hebben we eerst lekker bij geklets voordat we naar boven gingen.

Ik kreeg van hem een zeven tal autootjes die hij had gescoord op de braderie op koningsdag.
De hulpdiensten en de auto gaan een mooi plekje krijgen op de nieuwe baan.

Verder had hij namens een vriend van hem een start set met bovenleiding van Märklin bij zich want die vriend wil de set namelijk verkopen en ik had er eventueel wel interesse in.
Start set 70000 bezit vele bovenleidingmasten en bovenleidingdraad waar je vele meters bovenleiding kan maken op je baan.
De set in nog helemaal nieuw alleen een paar masten waren uit de verpakking gehaald verder was alles nog dicht in de verpakking en toen de prijs ook meeviel heb ik de set overgenomen.

Zodra als de baan klaar is en de rails legt op de nog te bouwen tafel dan ga ik verder met het verzamelen van bovenleidingspullen zodat ik iedere keer de bovenleiding kan uitbreiden in Michelstadt 2.0.
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Hoi Michel,

Mooie uitbreiding van je wagenpark en de eerste paar meter bovenleiding. B)

Gr.
René
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
-Michel,
Zo'n 'vriend' mag je zeker wel op 'handen' dragen!  :-) Maar zo'n kado loont de moeite van het bezitten! Maar vraagt om 'uitbreiding'; dus: meer bezoeken brengen aan Houten!!  :-) :-) :thumbup:
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Hoi Michel,

Bij jou is weer mooi materiaal binnen gekomen  :thumbup:

groet
Harald
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Hoi Michel

Mag ik je een gouden tip geven  :warning: mss best op zoek gaan naar de oudere bovenleiding voor in je schaduwstations ? of ga dat anders aanpakken, want nieuwe bovenleiding kost meer dan die oudere versie.
En je vind van die oude heel veel op beurzen en op andere sites  :P
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Hallo Michel,

Je gaat lekker met de opbouw van je baan.
Je baan verrijken met bovenleiding, past goed bij het materieel dat je hebt.
Succes

Groet,
Erik
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Hoi Michel,
Daar heb je vrienden voor.  :thumbup:

Albert.
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
 :o) Eeehhh, een beetje late reactie, maar ik zal toch nog effe je agenda bespreken:

Citaat van: h0_miessie op maandag 08 mei 2017, 05:05:28
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 07 mei 2017, 10:39:47
Als je nou effe je agenda hier neerzet
Blij dat jij kan gaan beslissen welke afspraken belangrijk zijn en welke niet want ik heb er nog al moeite mee. >:-D

Aankomende zaterdag de 13de bouwen aan het huis van vrienden. Oeps, dat was gisteren :o)
De 20ste naar Houten. Ja, das wel heel belangrijk. O:-D
De 27ste wederom bouwen aan het huis van vrienden en een verjaardag. Hhhmmm.... nou ja, dat mot dan maar. :roll:
Weekend van 3 juni weg met de vrouw naar Duitsland. Ja, ja, dat is goed, dat verdient :-* Karin. O:-D En er zullen vast wel weer treintjes aan te pas komen, groot of klein. >:-D
10 juni zou eventueel weer een klusdag kunnen worden. :) Nou, deze dag dan maar inplannen, om 05.30 opstaan,ontbijten
en 06.00 beginnen tot 18.00 uur, dat is eigenlijk maar een halve dag werken en dan schiet het een beetje op. :D


Citaat van: h0_miessie op maandag 08 mei 2017, 05:05:28
Citaat van: Jørg op zondag 07 mei 2017, 11:33:55
-Dirk-Jan:Je begeeft je hier op glad ijs om Michel zijn agenda te bepalen,  >:-D
Ach van Dirk-Jan kan ik het wel hebben die heeft een streepje streep voor. >:-D
:) Dank je Michel, dat vind ik erg leuk om te horen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dus Jørg;  :P :P :P >:-D


Dirk-Jan

Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
 :) Michel, leuke uitbreiding van je  wagenpark heb je erbij gekregen, autootjes zijn altijd leuke hebbedingetjes. B)
En ik zie bovenleiding, dat is helemaal :thumbup:
Maar ga je alles van bovenleiding voorzien of alleen bepaalde delen? (het kan zijn dat je dat hier al eens gemeld hebt, dat heb ik dan effe gemist)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Leuke vrienden heb jij Mies, mooie startset om met bovenleiding te beginnen.
Bouw maar lekker door dan kom ik de kunst bij jou afkijken  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Mooie aankopen Michel :thumbup:
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
-Michel:
Mooie aanwinsten weer,  :thumbup: en E-loc's zonder bovenleiding is als een café zonder bier,  >:-D of nog beter als eenSchot zonder W.
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Citaat van: Lokkie op zondag 14 mei 2017, 18:23:50
Hoi Michel,
Mooie uitbreiding van je wagenpark en de eerste paar meter bovenleiding. B)
Gr.
René

Dank je wel. :)
Autootjes kan je nooit genoeg hebben komen altijd van pas en het begin van de bovenleiding is er kan nu niet meer terug. ;)

Citaat van: GWS op zondag 14 mei 2017, 19:08:54
-Michel,
Zo'n 'vriend' mag je zeker wel op 'handen' dragen!  :-) Maar zo'n kado loont de moeite van het bezitten! Maar vraagt om 'uitbreiding'; dus: meer bezoeken brengen aan Houten!!  :-) :-) :thumbup:

Dat weet hij dat ik hem op handen draag. :)
De autootjes waren kado helaas de bovenleiding niet. ;)
Zaterdag gaan we weer eens naar Houten sinds een lange tijd zo wil ik het in de toekomst ook doen eens in de zoveel maanden bevalt mij prima eigenlijk kan ik lekker veel in één keer kopen. :D

Citaat van: Haradigi op zondag 14 mei 2017, 19:46:38
Hoi Michel,
Bij jou is weer mooi materiaal binnen gekomen  :thumbup:
groet
Harald

Dank je wel Harald. :thumbup:

Citaat van: peterke33 op zondag 14 mei 2017, 19:48:18
Hoi Michel
Mag ik je een gouden tip geven  :warning: mss best op zoek gaan naar de oudere bovenleiding voor in je schaduwstations ? of ga dat anders aanpakken, want nieuwe bovenleiding kost meer dan die oudere versie.
En je vind van die oude heel veel op beurzen en op andere sites  :P

Alleen op de boven baan komt bovenleiding niet in het schaduwstation(s).
In het spiraal ga ik nog experimenteren hoe ik de pantografen ga opvangen of met een draad of met minitrix flexrails tegen de bovenkant gemonteerd.

De nieuwe versie komt overal boven is wat duurder maar persoonlijk vindt ik het mooier als de oude variant.
Alsnog erg bedankt voor de tip. :thumbup:

Citaat van: erik01 op zondag 14 mei 2017, 20:34:43
Hallo Michel,
Je gaat lekker met de opbouw van je baan.
Je baan verrijken met bovenleiding, past goed bij het materieel dat je hebt.
Succes
Groet,
Erik

We gaan zeker lekker René en ik. :)
Bovenleiding maken een baan helemaal af ik zelf vindt het altijd prachtig om te zien en vindt het altijd sfeer verhogend bovenleiding en ja ik heb vele e-locs dus die zullen blij zijn als ze straks boven komen en de bovenleiding zien hangen. :P
Dank je wel gaat helemaal goed komen. :)

Citaat van: AlbertG op zondag 14 mei 2017, 20:37:22
Hoi Michel,
Daar heb je vrienden voor.  :thumbup:
Albert.

Inderdaad. :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 14 mei 2017, 20:51:05
:o) Eeehhh, een beetje late reactie, maar ik zal toch nog effe je agenda bespreken:

Citaat van: h0_miessie op maandag 08 mei 2017, 05:05:28
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 07 mei 2017, 10:39:47
Als je nou effe je agenda hier neerzet
Blij dat jij kan gaan beslissen welke afspraken belangrijk zijn en welke niet want ik heb er nog al moeite mee. >:-D

Aankomende zaterdag de 13de bouwen aan het huis van vrienden. Oeps, dat was gisteren :o)
De 20ste naar Houten. Ja, das wel heel belangrijk. O:-D
De 27ste wederom bouwen aan het huis van vrienden en een verjaardag. Hhhmmm.... nou ja, dat mot dan maar. :roll:
Weekend van 3 juni weg met de vrouw naar Duitsland. Ja, ja, dat is goed, dat verdient :-* Karin. O:-D En er zullen vast wel weer treintjes aan te pas komen, groot of klein. >:-D
10 juni zou eventueel weer een klusdag kunnen worden. :) Nou, deze dag dan maar inplannen, om 05.30 opstaan,ontbijten
en 06.00 beginnen tot 18.00 uur, dat is eigenlijk maar een halve dag werken en dan schiet het een beetje op. :D


Citaat van: h0_miessie op maandag 08 mei 2017, 05:05:28
Citaat van: Jørg op zondag 07 mei 2017, 11:33:55
-Dirk-Jan:Je begeeft je hier op glad ijs om Michel zijn agenda te bepalen,  >:-D
Ach van Dirk-Jan kan ik het wel hebben die heeft een streepje streep voor. >:-D
:) Dank je Michel, dat vind ik erg leuk om te horen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dus Jørg;  :P :P :P >:-D
Dirk-Jan

Blij dat je de agenda goedgekeurd hebt Dirk-Jan. :thumbup:
Alleen beginnen we na de koffie/thee rond 10.00 het moet niet op werken gaan lijken hé. :D

En graag gedaan hoor van de streep:)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 14 mei 2017, 20:57:47
:) Michel, leuke uitbreiding van je  wagenpark heb je erbij gekregen, autootjes zijn altijd leuke hebbedingetjes. B)
En ik zie bovenleiding, dat is helemaal :thumbup:
Maar ga je alles van bovenleiding voorzien of alleen bepaalde delen? (het kan zijn dat je dat hier al eens gemeld hebt, dat heb ik dan effe gemist)
Dirk-Jan

Zeker zijn autootjes leuke hebbedingetjes en je kan ze altijd gebruiken ergens op de baan. :)
Ja bovenleiding maken een baan compleet en deze aanbieding kom ik niet afslaan. :P
Nee alleen de laatste bocht uit het spiraal en de boven baan worden voorzien van bovenleiding in het schaduwstation(s) staan de pantografen omhoog en worden opgevangen als ze het spiraal in gaan. 
Jij wat missen ik kan het mij niet voorstellen. ;)

Citaat van: degeluidsman op zondag 14 mei 2017, 20:58:10
Leuke vrienden heb jij Mies, mooie startset om met bovenleiding te beginnen.
Bouw maar lekker door dan kom ik de kunst bij jou afkijken  :D
Mvg,
Peter Degeluidsman

Het is zeker een leuke goede vriend voor ik blij mee ben om die als vriend te hebben maar dat geld ook voor jouw. :)
Ben zeer content met deze startset zit lekker veel in dus de eerste meters van Michelstadt zijn al gereserveerd. :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op zondag 14 mei 2017, 21:31:02
Mooie aankopen Michel :thumbup:

Dank je wel Henk. :thumbup:

Citaat van: Jørg op zondag 14 mei 2017, 23:00:27
-Michel:
Mooie aanwinsten weer,  :thumbup: en E-loc's zonder bovenleiding is als een café zonder bier,  >:-D of nog beter als eenSchot zonder W.

Dank je wel Jørg. :thumbup:
Leuke tegeltjes spreuken. :D
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.

Hoi Michel,

Blijft wennen zo; nieuwe aanwinsten op de foto, maar geen loc ertussen  :D
Wel goed om te zien, dat Michelstadt voorbereid is op eventuele calamiteiten  :thumbup:
En als straks de hele infrastructuur gemonteerd is, kun je op zolder lekker bovenleidinggevende gaan spelen  B)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Aah, mooie start voor bovenleiding inderdaad. Ik ga deze later ook nodig hebben, maar daar ben ik nog lang niet :D
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Hallo Michel,

Mooie aanwinsten. En onlangs heb ik ook zo'n start set gekocht.

Als je over bovenleiding veel tips zoek, is het boek van Viessmann een aanbeveling.
Heb deze zelf ook gekocht.
Hier staan veel tips in.
En ik boek van de Marklin bovenleiding mooie foto's.

Let wel op er zitten wel verschillen in de Viessmann bovenleiding t.o.v. de Marklin bovenleiding.
Al zijn deze wel beide door elkaar te gebruiken.

Het verschil zit in de hoogte en de kleur.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Hoi Michel

Dat is weer een mooie aanwinst zal ook weer een hele andere uitstraling geven op je baan  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste bovenleidingen zijn binnen.
Citaat van: Tony op maandag 15 mei 2017, 09:15:53
Hoi Michel,
Blijft wennen zo; nieuwe aanwinsten op de foto, maar geen loc ertussen  :D
Wel goed om te zien, dat Michelstadt voorbereid is op eventuele calamiteiten  :thumbup:
En als straks de hele infrastructuur gemonteerd is, kun je op zolder lekker bovenleidinggevende gaan spelen  B)
Grtz Tony

Ja mooi he Tony en dat al 5 en een halve maand geen loc tussen de aanwinsten. :D
Mooi woord trouwens bovenleidinggevende en ja dat zal mij wel bevallen als ik dit op zolder ga doen. :)

Citaat van: Shaggy op maandag 15 mei 2017, 12:30:25
Aah, mooie start voor bovenleiding inderdaad. Ik ga deze later ook nodig hebben, maar daar ben ik nog lang niet :D

Peter,

Ik ben der ook nog niet aan toe maar vast wat sparen is niet erg dan heb ik dat vast leggen als ik er aan ga beginnen. :)

Citaat van: ikke650 op maandag 15 mei 2017, 13:57:55
Hallo Michel,
Mooie aanwinsten. En onlangs heb ik ook zo'n start set gekocht.
Als je over bovenleiding veel tips zoek, is het boek van Viessmann een aanbeveling.
Heb deze zelf ook gekocht.
Hier staan veel tips in.
En ik boek van de Marklin bovenleiding mooie foto's.
Let wel op er zitten wel verschillen in de Viessmann bovenleiding t.o.v. de Marklin bovenleiding.
Al zijn deze wel beide door elkaar te gebruiken.
Het verschil zit in de hoogte en de kleur.
M.vr.gr. Erwin

Leuk dat jij ook de zelfde set aangeschaft hebt kunnen we vrijdag mooi over kletsen. ;)
Ik zal een aan mijn vriend vragen of hij dat boek ook heeft zo ja of ik die kan lenen zo nee dan zal ik een op de beurs kijken of ik hem zie leggen.
Bedankt voor de tip. :thumbup:
Ik weet dat beide door elkaar heen te gebruiken zijn maar ik blijf bij één soort bovenleidingen das mooier.

Citaat van: Alex 0850 op maandag 15 mei 2017, 17:26:01
Hoi Michel
Dat is weer een mooie aanwinst zal ook weer een hele andere uitstraling geven op je baan  :thumbup:
Gr Alex 0850

Dank je wel Alex. :thumbup:
Het zal zeker iets extra's toevoegen aan de baan als de bovenleidingen erop staan gemonteerd. :)
Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Houten mei 2017.
Rond kwart over 8 was Jan (I_am_johny) bij mij voor een lekker bakje koffie en na wat gekletst te hebben zijn we rond 9 uur naar Houten vertrokken waar we om 9.45 aankwamen.
Het viel op dat we lekker dichtbij konden parkeren en ook bij de kassa stonden we zo vooraan en na een korte plaspauze gingen de deuren van de hallen al snel open ja voor 10.00. :thumbup:

Ik kreeg het verzoek om van mijn 2 forumvrienden om wat spullen voor ze op te halen dus dat meteen als eerste gedaan.

Ondertussen wat handen geschud van forumleden en vele andere zien lopen.

Ook in de hallen was het vrij rustig en kon ik op mijn gemak kwijlen bij de vele mooie locs die op de kramen lagen ook een mooie loc met vitrine die ik nog niet had stond er ook maar nee niet gekocht Miessie is zo doorgelopen. :P

Ikzelf heb deze beursgang 2 seintjes gekocht (een grootsein en een dwergsein) een bezetmelder van Rosoft een 2 slanke wissels en 12 stukken bochtrails (24912) voor mijn baantje en als klap op de vuurpijl een Ecu booster voor mijn onderste schaduwstation en voor het te bouwen klimspiraal. :)
Mijn eerste booster daar ben ik heel blij mij er zal er nog één volgen want beter iets teveel stroom dan iets te weinig zullen we maar zeggen. :D

Helaas kon ik niet de juiste draad dikte vinden op de beurs zodat ik deze nu via internet ga bestellen zodra ik deze in huis heb gaat ik aan de ringleiding beginnen zal net als mijn booster de eerste ringleiding wezen die ik ga maken ben benieuwd.

Na de beurs blijf Jan nog gezellig even hangen in Michelstadt en kreeg ik van Jan een doosje Fruske Dúmkes heerlijk harde koekjes uit je raad het al uit Friesland Jan bedankt voor deze lekkernij. :P

Jan bedankt voor je gezelligheid en voor de leuke dag. :thumbup: :thumbup:

Na een uurtje gezellig op zolder te hebben gepraat en gekeken is jan weer vertrokken richting huis en moest ik naar een bedrijfsetentje van 16.00 tot 19.00 waar mijn vrouw mij ophaalde zodat we de spullen naar Peter en Sander konden brengen en waar ik weer spullen mee naar huis kon meenemen die voor mij klaar lagen.

Ik heb meteen mijn Ecos meegenomen naar Sander zodat hij hem voor mij kon voorzien met de laatste update voor de Ecos dus die is nu klaar voor als de insider loc komt met zijn vele functies Sander bedankt je bent een topper  :thumbup: want pc's en ecossen en update's dat is geen goede combinatie. :)

Verder had Sander voor mij wat spullen zoals draad en een tang en van die hulsjes waar je draad in kan doen die ik weer met de nieuwe tang kan bevestigen dus die gingen mee naar Almere.

Ook moest ik wat spulletjes bij Peter afgeven en heeft hij voor mij een voeding gekocht op internet voor mijn ledverlichting die ik ga maken in het schaduwstation Peter ook jij bedankt voor het kopen van de voeding. :thumbup:

Kortom een leuke dag vroeg op laat thuis de volgende ochtend pas maar zeer zeer geslaagde dag met mooie spullen en het rails bestand wordt kleiner en kleiner Michelstadt 2.0 komt steeds dichterbij. :P
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Hoi Michel

Jij kan gelukkig weer verder, met je spullen en wat lees ik nu die loc niet gekocht  8o zo dat is flink van je hoor  :D

Die klemmetjes zien er wel handig uit, maar dat is voor mij helaas te laat  :? alles is aangesloten en werkende hier.
Maar ooit als ik weer opnieuw begin, dan wil ik die ook wel toepassen hier.  :P
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
-Michel:
Dat zijn weer zeer nuttige aanwinsten, en helaas geen loc er tussen  >:-D hoe kan je het over je hart krijgen om die te laten liggen.
Fijn dat je weer een zeer geslaagde dag hebt gehad,  :thumbup:
Nu kan je er weer volop tegen aan om je schaduwstation te gaan beboosteren en de ringleiding te plaatsen.
En die voeding ziet een flinke uit daar kan je wel wat ledjes mee doen oplichten.
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
@Peter en Jørg,

Echt, ik heb me verbaasd over de vasthoudendheid betreffende het (niet) aanschaffen van een extra mooie loc die eigenlijk best wel tussen de indrukwekkende verzameling zou passen.

Echt. Gewoon niet hé. Ik heb het echt geprobeerd, maar hij hield vol dat de prio nu elders lag.
Bewonderingswaardig.....

Dus heb ik maar een paar leuke wagonnetjes gescoord om de gezamelijke pijn te verlichten  :D  :D ...

Indrukwekkende baan. Nu al. Gewoonweg 3 nivo's om de verzameling locs en treinstellen straks te kunnen parkeren. En dan de opzet van de toekomstige paradebaan, die stomweg 'verplaats' kan worden. Ben zeer nieuwsgierig.

Een goed uitgedachte helix en de voorbereidingen om stroomgebrek geen kans te geven, al bezig zijn eerste booster te plaatsen. 'Er volgen er meer...' zegt hij vastbesloten. Ik geloof het meteen. De uitvoering van de opstelsporen lijkt gelukkig erg veel op hetgeen ikzelf in mijn recente ontwerpen heb vastgelegd, alleen zal het bij mij iets kleiner uitvallen.

De dag ging snel om, de helix in mijn gedachten gegrifd en mijzelf belovend ook eindelijk eens zelf wat actiever te worden.

Michel en Karin, nogmaals bedankt voor de hartelijke ontvangst en de lekkere koffie.

Groeten,

Jan
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
-Michel,
Dat zijn zeer belovende spullen voor jouw "MIchelstad"! Goed scoring in Houten! Kwam jou weer tegen met een tas vol, maar inderdaad er zat geen trein in! Dus, bravo!  :-) Geen uitbreiding! Hou vol, Michel! Ja, die bekende "koekjes" zullen altijd er wel ingaan! Ik wist niet dat jij daar zo dol op was! Mocht ik nog eens langs komen, dan weet ik tenminste wat ik kan meenemen.  >:-D
Suk6 verder met de opbouw en het leggen van de rails!  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Hopla weer een blije Michel ! Kan je lekker draadjes gaan trekken . 😈😈😈😈

Mvg Michel
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Hallo Michel,

Dat zijn weer mooie aanwinsten. :thumbup: :thumbup: (Ook had ik er al wat van gezien.) :-)

En dat voor de 2e dag achter elkaar dat we elkaar ontmoeten.
Maar graag gedaan afgelopen vrijdag. En wordt vervolgd..

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Michel, netjes hoor... alleen spullen voor de baan zelf. En als je het niet uithouden kan je altijd nog een analoge loc uit je verzameling om laten bouwen. Win-win!