Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Je hebt je netjes gedragen Michel. Top!  :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Hoi Michel,

Toch knap dat er nog steeds geen nieuwe loc is bijgekomen en we zitten al bijna op de helft van het jaar.

Nog bedankt voor het meenemen van de kabeltjes  :thumbup: :thumbup:

Succes met het aansluiten van de bedrading jij ziet er tegenop maar ik weet zeker dat het je lukt, anders kom je hier de kunst maar even afkijken.


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
-Michel:
Gaan we jouw toch aan het solderen krijgen, wordt dat ff spannend, >:-D
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Hij heeft geen keus  :D


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
-Michel,
Komt er dan toch iets van een kleine "techneut" tevoorschijn? Of houdt jij nog iets verborgen voor ons?  8)  :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Citaat van: peterke33 op zondag 21 mei 2017, 17:43:38
Hoi Michel
Jij kan gelukkig weer verder, met je spullen en wat lees ik nu die loc niet gekocht  8o zo dat is flink van je hoor  :D
Die klemmetjes zien er wel handig uit, maar dat is voor mij helaas te laat  :? alles is aangesloten en werkende hier.
Maar ooit als ik weer opnieuw begin, dan wil ik die ook wel toepassen hier.  :P

Ik kan zeker weer (bijna) verder ondanks de vele mooie locs die ik zag ging de voorkeur naar de railslijst en andere dingen nodig voor de baan.

Deze klemmetjes ga ik nu voor het eerst gebruiken aan deze baan wordt iets meer aandacht geschonken dan aan de vorige (eerste) baan. :)

Citaat van: Jørg op zondag 21 mei 2017, 17:54:44
-Michel:
Dat zijn weer zeer nuttige aanwinsten, en helaas geen loc er tussen  >:-D hoe kan je het over je hart krijgen om die te laten liggen.
Fijn dat je weer een zeer geslaagde dag hebt gehad,  :thumbup:
Nu kan je er weer volop tegen aan om je schaduwstation te gaan beboosteren en de ringleiding te plaatsen.
En die voeding ziet een flinke uit daar kan je wel wat ledjes mee doen oplichten.

Ja het zijn zeker nuttige aanwinsten waar ik heel blij mee ben. :)
Er zal dit jaar hopelijk heus wel een locje binnen rijden maar die krijg ik dan van mij vrouw voor mijn verjaardag of voor een andere speciale gelegenheid althans dat hoop ik dan daarom kijk ik erg uit naar de insider loc dan komt er toch in iedere geval één binnenrijden.

De dag was erg gezellig en was zo om gevlogen.
Vandaag draad bestellen voor de ringleiding en dan op mijn gemak de ringleiding bevestigen en aftakkingen aan de rails maken.
De voeding lijkt mij maar dan genoeg voor de led verlichting in het schaduwstation.

Citaat van: i_m_johny op zondag 21 mei 2017, 18:25:26
@Peter en Jørg,

Echt, ik heb me verbaasd over de vasthoudendheid betreffende het (niet) aanschaffen van een extra mooie loc die eigenlijk best wel tussen de indrukwekkende verzameling zou passen.

Echt. Gewoon niet hé. Ik heb het echt geprobeerd, maar hij hield vol dat de prio nu elders lag.
Bewonderingswaardig.....

Dus heb ik maar een paar leuke wagonnetjes gescoord om de gezamelijke pijn te verlichten  :D  :D ...

Indrukwekkende baan. Nu al. Gewoonweg 3 nivo's om de verzameling locs en treinstellen straks te kunnen parkeren. En dan de opzet van de toekomstige paradebaan, die stomweg 'verplaats' kan worden. Ben zeer nieuwsgierig.

Een goed uitgedachte helix en de voorbereidingen om stroomgebrek geen kans te geven, al bezig zijn eerste booster te plaatsen. 'Er volgen er meer...' zegt hij vastbesloten. Ik geloof het meteen. De uitvoering van de opstelsporen lijkt gelukkig erg veel op hetgeen ikzelf in mijn recente ontwerpen heb vastgelegd, alleen zal het bij mij iets kleiner uitvallen.

De dag ging snel om, de helix in mijn gedachten gegrifd en mijzelf belovend ook eindelijk eens zelf wat actiever te worden.

Michel en Karin, nogmaals bedankt voor de hartelijke ontvangst en de lekkere koffie.

Groeten,

Jan

Jan al had ik het erg moeilijk met de loc inc vitrine eerst de spullen voor de baan zodat ik hopelijk aan het eind van het jaar kan gaan rijden.
Volgend jaar zullen er weer locjes binnen komen rijden daar ga ik wel vanuit.

De nieuwe baan is voor vele jaren rijplezier of we moeten een pak geld in ons schoot geworpen krijgen dan komt er een Michelstadt 3.0 met nog meer en vooral langere schaduwstations nee zonder gekheid hier hoop ik jaren van te kunnen genieten en de verrijdbare tafel dat zal wel moeten op deze manier anders kan ik op sommige plekken er niet goed bij komen.
Het idee is om van de helix de laatste bocht eraf te halen is zodat de tafel over dat gedeelte heen geschoven kan worden zodat ik 70 cm meer ruimte heb aan de achterkant om er bij te komen.
De tafel zelf zal rond de 1 meter of iets hoger zijn zodat ik met mijn gebrekkige knie gewoon op mijn kont onder de tafel kan zitten zodat ik bij mijn schaduwstations kan komen zonder moeite wat ik afgelopen zondag liet zien.

Het was zeker een gezellige dag samen die we zeker weer eens over gaan doen in de toekomst jij namens Karin en ik bedankt voor de lekker Friese lekkernij die helaas alweer op is mmmmm heerlijk waren ze.

En veel rijplezier met je mooie aanwinsten vooral die rode wagon die is prachtig mooi. :thumbup:

Citaat van: GWS op zondag 21 mei 2017, 18:48:43
-Michel,
Dat zijn zeer belovende spullen voor jouw "MIchelstad"! Goed scoring in Houten! Kwam jou weer tegen met een tas vol, maar inderdaad er zat geen trein in! Dus, bravo!  :-) Geen uitbreiding! Hou vol, Michel! Ja, die bekende "koekjes" zullen altijd er wel ingaan! Ik wist niet dat jij daar zo dol op was! Mocht ik nog eens langs komen, dan weet ik tenminste wat ik kan meenemen.  >:-D
Suk6 verder met de opbouw en het leggen van de rails!  :thumbup: :thumbup:

Tuurlijk probeer ik het vol te houden mede omdat ik nog vele andere spullen nodig heb voor de baan en ik wil toch voor het eind van het jaar gaan rijden op zolder want rijden mis ik natuurlijk wel met het weinige materiaal wat ik heb leggen. ;)

Ik zag en proefde deze koekjes voor het eerst en ja ze zijn voor herhaling vatbaar kan ik zeggen. :P
De deur staat altijd voor je open althans als ik thuis ben anders komen er andere figuren binnen die niet zo gezellig zijn als jij. :D
Dank je de rails van afgelopen zaterdag is bedoelt voor de boven baan dus die blijven nog even in de doos zitten wel wordt de wissel vast klaargemaakt met een (doorgesoldeerde) aandrijving en decoder.

Citaat van: Michel15 op zondag 21 mei 2017, 19:25:09
Hopla weer een blije Michel ! Kan je lekker draadjes gaan trekken . 😈😈😈😈
Mvg Michel

Ik ben zeker een blije Michel Michel. :thumbup:
Ik kijk ernaar uit naar het draden trekken dan ben ik weer een stap verder naar het rijden toe. ;)

Citaat van: ikke650 op zondag 21 mei 2017, 19:36:34
Hallo Michel,
Dat zijn weer mooie aanwinsten. :thumbup: :thumbup: (Ook had ik er al wat van gezien.) :-)
En dat voor de 2e dag achter elkaar dat we elkaar ontmoeten.
Maar graag gedaan afgelopen vrijdag. En wordt vervolgd..
M.vr.gr. Erwin

Dank je wel Erwin. :thumbup:
Was weer even gezellig om elkaar weer even te spreken op de beurs. :)
Ik verheug mij op de gasten dag dit jaar vooral jouw workshop over je prachtige brug staat ook zeg maar bovenaan op mijn agenda. :) :thumbup:

Citaat van: Shaggy op zondag 21 mei 2017, 19:39:01
Michel, netjes hoor... alleen spullen voor de baan zelf. En als je het niet uithouden kan je altijd nog een analoge loc uit je verzameling om laten bouwen. Win-win!

Peter en Sandra leuk om jullie weer eens gezien te hebben erg gezellig gelukkig hadden jullie meer tassen vol met spullen als ikzelf dus viel ik dit keer niet op in Houten. :D

En goede tip van het ombouwen komt er toch wat nieuws te rijden ondanks dat ik hem al in bezit had. :P

Citaat van: Trainhenk op zondag 21 mei 2017, 20:32:50
Je hebt je netjes gedragen Michel. Top!  :thumbup:

Ik doe mijn best Henk maar kan ik niet doen het scheelt ook dat ik niet meer naar iedere beurs in Houten ga of kan.

Citaat van: degeluidsman op zondag 21 mei 2017, 20:50:03
Hoi Michel,
Toch knap dat er nog steeds geen nieuwe loc is bijgekomen en we zitten al bijna op de helft van het jaar.
Nog bedankt voor het meenemen van de kabeltjes  :thumbup: :thumbup:
Succes met het aansluiten van de bedrading jij ziet er tegenop maar ik weet zeker dat het je lukt, anders kom je hier de kunst maar even afkijken.
mvg,
Peter Degeluidsman

Knap he in den begine had ik het moeilijk nu soms met een loc die op de verlanglijst staat lees loc in vitrine ik zag er zaterdag 3 staan die ik op de lijst heb staan toch maar eerst een booster gekocht. :D

Graag gedaan hoor de kabels was toch in de buurt. :D

Ik ga mijn best doen met de bedrading mede dankzij jouw advies komt het helemaal goed en ja ik kom zeker nog eens de kunst bij jouw baan afkijken alleen de volgende keer wel een emmer onder mijn kin hangen want ik blijf kwijlen de vorige keer van hoe mooi alles gemaakt is. :)

Citaat van: Jørg op zondag 21 mei 2017, 22:22:59
-Michel:
Gaan we jouw toch aan het solderen krijgen, wordt dat ff spannend, >:-D

Gelukkig heb ik al vaker gesoldeerd maar dat was met een dikke soldeerbout nu ga ik met mijn nieuwe soldeer station solderen ben benieuwd. :)

Citaat van: degeluidsman op zondag 21 mei 2017, 22:26:25
Hij heeft geen keus  :D
mvg,
Peter Degeluidsman

Keuze's zijn er altijd maar wat is de juiste keus. :D

Nee serieus wil ik de baan en mijzelf lees soldeerkunst naar een hoger niveau brengen dan zal ik wel moeten.  :)

Citaat van: GWS op maandag 22 mei 2017, 07:49:55
-Michel,
Komt er dan toch iets van een kleine "techneut" tevoorschijn? Of houdt jij nog iets verborgen voor ons?  8)  :thumbup:

Gerard, ik zal nooit het soldeer niveau zoals ik wel eens zie bij sommige andere forumleden dat zijn soldeerkunstenaars. :thumbup:

Maar zolang alles vast blijft zitten en de treinen rijden dan ben ik dik tevreden met mijn soldeerkunsten. :)

Het soldeerstation had ik al een tijdje maar gaat nu echt gebruikt worden voor het grote werk is al een paar keer gebruikt voor wat simpele dingetjes nu voor het echte werk op zolder. :P
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.

Nou Mies,

Die handelaren zullen onderhand in totale verwarring zijn  8o
Normaal leggen ze, als ze je aan zien komen, de betere waar alvast wat meer in het zicht, maar je loopt gewoon voorbij  :D

Je blijft mooi op koers zo en stevent recht op de haven af  :thumbup:

Grtz Tony

Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
 @citaat
Nu begrijp ik ook de opmerkingen dat er ander handelaren op de beurs waren en dat ze op andere plaatsen stonden.  O:-D
H0_miessie komt er aan en dus we willen onder de aandacht komen zodat ik loks aan hem kan slijten.  :D :D
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Je gaat lekker Michel, bij mij ligt het helemaal stil vanwege de warmte op zolder.
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Hoi Mies,

Aan de klemmetjes op de draadjes meen ik de hand van René te zien. Hij heeft bij mij ook de nodige draden van deze klemmetjes voorzien. Zo voorkom je dus mooi dat je de draad er te ver indruk en contact probeert te maken op de isolatiemantel ;)

Het soldeerstation heb ik ook, alleen in die iets minder krachtige 80A versie. Daar ga je nog veel plezier mee hebben! Succes met de verdere bouw.
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Citaat van: h0_miessie op maandag 22 mei 2017, 08:25:28
Het soldeerstation had ik al een tijdje maar gaat nu echt gebruikt worden voor het grote werk is al een paar keer gebruikt voor wat simpele dingetjes nu voor het echte werk op zolder. :P
B) Dat is een heel mooi soldeerstation, goed gereedschap is al het halve werk.
En je word en vanzelf handiger in, gewoon een beetje alles aan elkaar vast lassen bakken smelten eeehhh ... solderen. :P

Citaat van: Maarten Marklin op maandag 22 mei 2017, 13:19:04
Je gaat lekker Michel, bij mij ligt het helemaal stil vanwege de warmte op zolder.
:o) Juist ideaal weer om te solderen, je hoeft minder voor te verwarmen.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
@Tony,
Er zijn er zelfs handelaren bij die zeggen 2 halen één betalen maar nee eerst alles voor de baan dan pas weer locjes. :)
Ja met deze formule van werken gaat het lekker zo. ;)

@Henk,
Jammer dat hun een pechdag hadden maar eens komt de dag dat ze weer gaan glimlachen maar wanneer die is. :D

@Maarten,
Ik doe mijn best. :)
Hier geen zomer stop raam open en lekker doorgaan alleen het werk wat ik moet doen wil nog wel eens roet in het eten gooien. :D

@Patrick,
Neen helaas zit René hier niet achter al hadden we het er wel over maar toen had Sander ze al bestelt voor mij. :)
Ik zag deze dingen voor het eerst bij Peter ( de geluidsman) en dacht die wil ik ook het staat mooier en professioneler  :D en minder kans op sluitingen dus een win-win situatie lijkt mij.
Ja het soldeerstation is een investering maar je hebt er zoveel plezier van. :thumbup:
Bedankt Patrick gaat zeker lukken. :)

@Dirk-Jan,
Inderdaad goed gereedschap is het halve werk en ja ondanks het lassen bakken en smelten gaat het nu veel beter. :D
Jij snapt het Dirk-Jan scheelt weer stroom dus kan ik extra rails kopen. ;)
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Michel

Je hebt daar een mooi soldeerstation staan, heb de 50W hier en als je mijn soldeer ziet in het begin tegen nu.  :D
Het solderen komt helemaal goed hoor, gewoon doen ik kon ook niet solderen in het begin maar nu gaat het ook al vlotter en beter.
Kan zelfs led strips solderen, wat ik eerst ook niet kon dus gewoon lekker doen.... .
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Idd Michel een volwaardig station. En goed matriaal is de helft van het werk . Hiermee ga je gehaaid mooie en deftig kunnen solderen. Jorg gaat er jaloers op worden .  ;) ;) ;)

Mvg Michel

PS Let op je vingers en als ik sommige forumleden mag geloven die onder de tafel werken ook op je bips  :D :D
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
-Michel15:
Vergeet niet dat ik 1200 solderingen meer ervaring heb,  >:-D
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
solderen, ik krijg het er warm van ... #lol
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
@Peter,
Ja al doende leert men hé. :thumbup:
Met dit mooie soldeerstation kan het gewoon niet fout gaan eigenlijk en ja het gaat steeds beter het solderen. :thumbup:

@Michel,
Zeker goed materiaal is het halve werk. :)
Nee ik vrees dat ik Jørg niks kan leren wat betreft het solderen het zal eerder andersom zijn dat hij mij wat leert. ;)
Bedankt voor de tip ik zal ze onthouden vooral de bips tip is erg handig. :D

@Jørg,
Zoveel draadjes als wat jij hebt gesoldeerd hoop ik niet te doen hoor. :D
Daar in tegen hebt door al die draadjes te solderen heb je er veel ervaring erbij gekregen. :thumbup:

@Stijn,
Zeker met deze aangename temperaturen buiten. :D
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 24 mei 2017, 08:06:41
@Jørg,
Zoveel draadjes als wat jij hebt gesoldeerd hoop ik niet te doen hoor. :D
Daar in tegen hebt door al die draadjes te solderen heb je er veel ervaring erbij gekregen. :thumbup:
Michel,
Dat kon je nog wel eens vies tegenvallen.
Neem het aantal blokken wat er in je baan komt te liggen en dat met 11 vermenigvuldigen.
In elk blok 3 bezetmelders en 2 x 2 aansluitdraden (stroom en massa).
Dat is 7 draden in een blok en 11 x solderen.
2x solderen? ja, de voeding aan je rails en aan je ringleiding.

Ik ben benieuwd.  >:-D
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Henk,

In rij in mijn schaduwstations één kant op dus ik heb een inrijmelder en een stopmelder nodig.
Verder krijgt iedere blok maar 1 x stroom uit de ringleiding.
Dus 4 draden ipv 7. :)

Alleen in het spiraal komen er 2 x stroom uit de ringleiding.
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Zie ik je zondag nog bij Harlaar?
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Maarten,

De bedoeling is van wel.
Heb van mijn vader vast verjaardaggeld gekregen om een loc te kopen dus wil ik wel kijken of er wat bij legt voor mij. :)

Misschien tot morgen. :)
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.

Aha !

Eindelijk komt er straks weer eens wat nieuws binnen rijden  :D

Geniet alvast van de voorpret, Michel  @citaat

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Als het maar geen loc is,  >:-D
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Miessie zag een lokkie leggen,
o, uit Beieren zo'n snelle mooie stoot.
Men hoorde nog zijn vader zeggen,
pak maar gerust, die is voor jou begroot.

Gij zijt altoos zo braaf geweest
en bijna jarig bovendien.
Een loc erbij brengt extra feest,
we gaan hem hier straks zien !

Grtz Tony O:-D










Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
 @citaat Prachtig poëem :important:
Mooi, die leggende lok ...  ;)
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Een leggende loc is dat er een die eieren legt dan? :)
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Je kan beter 1 locomotiefje thuis hebben leggen, dan 10 in de winkel!  ;)

Ik ben van plan morgen rond 12.00 bij Harlaar op de stoep te staan. Misschien tot morgen?
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
 Nee Johnny, die lok is levendbarend. Legt "Z" wagentjes. Zorgvuldig opkweken levert dan H0 wagens. :D
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 27 mei 2017, 06:51:31
Misschien tot morgen. :)

Inderdaad, ik ben er morgen ook.
Misschien komen we elkaar tegen. :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
 :offtopic: Zoogdieren werpen hun jong,  @citaat
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
@Tony,
Ik hoop het wel is toch een aardige tijd geleden dat ik een locje heb mogen bekijken in de auto onderweg naar huis. :)

@Jørg,
Ik vrees het wel. :D

@Tony,
Bedankt voor dit prachtige gedicht. :thumbup:

@Wim,
Altijd scherp hé.

@Johnny,
Ja köffjes. :D

@Frank,
Jij snapt het. ;)
Ik zal er vroeg zijn dus tot straks. :)

@Wim,
Z wagonnetjes gaan meteen de kliko in of worden gedumpt in het verkoop hoekje.

@Henk,
Tot straks . :)

@Jørg,
Inderdaad. :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Hallo Michel,

we zijn niet nieuwsgierig, maar welke is het geworden ?  >:-D >:-D

Of was het niet zoveel, dat je niets heb gevonden heb ?

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Hallo Erwin,

Ondanks dat ik een loc mocht kopen ben ik niet geslaagd er één te kopen. :(
Weinig leuke Märklin aanbiedingen er lagen wel wat sets en wat locs maar vond de prijzen niet erg magazijn verkoop waardig.

Voorgaande jaren lagen er nog wel eens FX locs die leuk waren afgeprijsd naar 75? maar helaas lagen deze er dit jaar niet bij.

Dus bij deze een lege dio presentatie. :D

Daar in tegen wel even gezellig met Henk (Trainhenk) en Maarten (Maarten Marklin) staan kletsen. :) :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.

Al is het dio nog een lege,
de juiste loc kom je nog tegen !
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Hallo Michel,

Bedankt voor het plaatsen voor de mooie foto, erg rustgevend.  :thumbup: :thumbup:

Maar er komen nog genoeg kansen, en dan meteen een mooie.
Maar wel vreemd van de firma, want meestal waren er wel leuke koopjes.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
@Tony,
Bedankt voor het gedichtje. :thumbup:

@Erwin,
Graag gedaan hoor. :)
Er zullen zeker kansen genoeg komen voor een mooie loc gaat goed komen dat voel ik.
Ja ben al meerdere keren bij de magazijn verkoop geweest altijd wel paar leuke locjes weggehaald voor een aardige prijs dit jaar helaas niet jammer maar niks aan te doen.

Mijn vrouw en ik hebben er een leuk uitje van gemaakt lekker binnendoor gereden ivm afsluiting van de A6 en een heerlijke lunch gedaan ergens onderweg dus de kleine teleurstelling was snel weer verdwenen. :P
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Ik wil wel een keer met mijn aankoop langskomen om even in je dio te plaatsen hoor. >:-D

Het was leuk je weer gezien te hebben. :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten mei 2017.
Henk,

Ik vrees dat jouw hopelijk schreef ik het goed anders krijg ik last met de forum taal politie nieuwste aanwinst niet zal passen op de dio. :D

Dat weerzien was geheel wederzijds. :thumbup: :thumbup:
Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Omdat een forumlid zich aangemeld had als insiderlid en mijn naam als referentie opgaf kreeg ik afgelopen vrijdag een leuk geschenk van Märklin hiervoor. :thumbup:
Altijd leuk om een mooie wagon te krijgen deze gaat zeker een leuk plekje krijgen in de vitrine. :)

Omdat mijn vrouw en ik een kort pinksterweekendje weg waren naar Limburg zijn we gisterenmiddag bij een vriend langs geweest die daar in de buurt woont en helaas om gezondheidsredenen moet stoppen met hobby om wat rails bij hem op te halen die ik van hem overnam.

Bij ontvangst bij hem en zijn lieve vriendin moest er natuurlijk echte Limburgse vlaai gegeten worden we hadden heerlijke kersenvlaai genomen maar hij vertelde dat de rijstevlaai nog lekkerder is dus de volgende keer wordt het rijstevlaai. :P

Na een paar gezellige uurtje zijn we weer huiswaarts gegaan met een verhuisdoos vol treinen en andere modelspoorspullen.
De uitbreiding voor Michelstadt 2.0 bestaat dit keer uit 184 stukken rails en 7 wissels en 22 wisselaandijvingen en 16 wisseldecoders en nog een doos met kleine dingetjes zoals draad en de rode middengeleider-isolatie stukjes en heel veel mannetjes en vrouwtjes voor de bedrading.

Met deze rails ben ik bijna klaar met de railsbestand voor Michelstadt 2.0 nog maar 47 stukken rails en 7 slanke wissels dan heb ik alles in huis alleen nog hout voor de boven baan want het hout voor het spiraal ligt al in huis en als het hout voor de boven baan gekocht is kan ik weer aan het beginnen met kopen van locs wat toch al bijna een half jaar op een heel laag pitje staat. :)

Alleen de volgende beurs in Houten kan ik helaas niet dus wordt het pas de beurs van 26 augustus dat ik weer rails / wissels kan kopen.
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
-Michel:
Prachtige aanwinsten weer.  :thumbup:
Wagon is ook wel een uniek stukje, zal de vitrine mooi opvrolijken.
Nog enkele stukken rails om je baan compleet te maken, dan kan je weer naar hartelust rails locs gaan verzamelen,  :D
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Wauw  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Zo gaat het hard Michel, bijna rond met de rails dus eind van het jaar rijden de treinen weer bij jou.

Veel plezier met de nieuwe spullen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Dat is een mooie stapel rails Michel. Nog maar een kleine 60 stukjes te gaan, wow! Dat gaat echt heel vlot! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al eens je baanplan van Michelstad 2.0 geplaatst? Ongetwijfeld, maar ik kan het mij niet herinneren.
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
-Michel,
Wat mij zo verbaasd, is eigenlijk dat jij maar spreekt over een zgn. "halfjaar" om locs te kopen. Het lijkt wel een heel jaar geleden! Wordt echt tijd, om je te gaan oriënteren op de volgende keuze. Ach, als jij weer in een goede 'loc-bui' bent, kunt je toch die éne loc niet laten 'lopen'! Jammer, dat jij pas weer in augustus "jouw gestalte" kan laten zien in Houten. Men zal dan de vlag gaan uitsteken!  >:-D
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Zozo Michel, schitterende wagon, schitterende stapel railsen! En ja, ik kan het beamen, rijstevlaai of vla zoals ze dat in Limburg zeggen, is de héérlijkste vla(ai) die je je maar kan bedenken! Sowieso vindt ik alle Limburgse vla(aien) erg lekker! Veel plezier met de wagon en de megastapel rails en wees maar zuinig op zulke vrienden!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Michel

Zo jij kan weer wat verder, nog even en je kan je baan helemaal compleet maken.  :P

Die wagon dat is een mooie een extra vitrine kast voor de speciale wagons  :help:  :thumbup:
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.

Das een flinke bult rails en een leuk vitrinejuweeltje, Michel  :thumbup:

Nou nog een flinke bos hout en het timmerfeest kan beginnen  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Michel

Dat zijn weer mooie aanvullingen en op die manier schiet het ook lekker op  :thumbup:
En ja rijstevlaai mijn mag je er mee wakker maken  ;)

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Mooie aanwinsten :thumbup: :thumbup:
Groeten Quinten
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Hoi Michel,

Dat is weer een fraaie uitbreiding en het eind van de rails komt dus in zicht. Kunnen we eindelijk weer genieten van de nieuwe loc aankopen die er aan zitten te komen :D.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } gratis wagon en rails rails rails en nog eens rails erbij.
Hi Michel,

Jammer dat een "vriend / soortgenoot" om gezondheidsredenen moet stoppen.
Maar door je nieuwe hoeveelheid rails schiet je wel erg hard op.

groet
Harald