Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Michelstadt } Roco SBB Cargo wagon.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Hallo Michel,

Liep aardig een stuk achter met lezen. Maar even ingehaald.

Mooie aanwinsten erbij, ziet er allemaal goed uit. Daar ga je een hoop plezier van beleven.

Dat kleurverschil had ik ook, volgens mij is het stof vervuiling, want het grind is lastig schoon te m aken. Ik doe het met WD40, en een oude tandenborstel. Klein beetje op de borstel en je wil niet weten wat eraf komt. Daarna ziet het er weer goed uit, En de boel wordt niet aangetast, gebruik het al jaren.

Zie ik je nog de 15e ?? En anders de gastendag ?

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 04 september 2018, 04:46:52
Citaat van: speeltmettreintjes op maandag 03 september 2018, 21:55:11
Da's een hele fraaie, die krokodil. Als ik ooit besluit om ook electrische locs te kopen, dan staat die bovenaan m'n lijstje.

Hij is inderdaad fraai Rob en een goede keus om hem bovenaan de lijstje te zetten mocht je gaan overswitchen. :P :thumbup:

Groet Michel

Switchen doe ik niet hoor, oh nee, ik vind de locs die ik heb veel te mooi om afscheid van te nemen! Nee, als ik op een gegeven moment besluit toch maar eens met bovenleiding te gaan beginnen gaat er niets weg, dan komen er gewoon meer locs bij.
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
 @citaat @citaat

Erwin, leuk om te lezen dat je weer bij bent. :) :thumbup:
Ja van de aanwinsten zal ik zeker een hoop plezier beleven.
Bedankt voor de tip van het schoonmaken van de rails zelf stoort het mij niet maar toch leuk om eens schoon te maken en dan één kleur rails in het zicht gedeelte te hebben.
Helaas zie je mij op zowel de 2de rijdag als de gastendag niet misschien de volgende keren wel weer.

@citaat
Heel goed Rob niks weg doen dat doe ik ook niet en als ik er niet meer mee rij gaat het de vitrine(s) in wat ik wel doe gewoon meer locs erbij nemen alleen zijn het bij mij vaak e-locs of diesels.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Citaat van: h0_miessie op donderdag 06 september 2018, 05:17:06
Helaas zie je mij op zowel de 2de rijdag als de gastendag niet misschien de volgende keren wel weer.

Miessie, Miessie, Miessie.
Wat maak je ons nou!
Organiseren we een rijdag bij jou om de hoek zodat je je krok kunt showen en dan kom je niet.
Jammer hoor!

Schitterende lok Michel,
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe telexkoppelingen functioneren.
Als dat goed bevalt en ik hoor geen negatieve berichten op het forum ga ik een paar loks ermee ombouwen.

Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Tja, open huis bij Märklin.
Ga je daar wel heen Michel?
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
 @citaat @citaat
Ja Henk soms zijn er al andere afspraken al lang gemaakt dus gaan we die doen en inderdaad de krok had daar mooi zijn asjes kunnen inrijden op de mooie lange rijtafels. :)
Nu zal hij het op mijn kleine rangeerterrein meten doen. :P
Veel plezier toegewenst volgende week zaterdag. :thumbup:

@citaat
Jawel Eric-Paul daar ben ik te vinden in het Mekka van de modeltreinen en gelukkig maar want mijn vrouw houd een vriendinnen weekend hier thuis. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Een Krokodil was vroeger niet alleen mooi als handtas, maar ook als lok.  Gelukkig zie je dat eerste artikel niet meer en kunnen wij nu nog wel de pracht van dit technisch hoogstandje uit de spoorwereld bewonderen. :thumbup:
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
 @citaat

Goed geschreven Ivan ik heb er niks aan toe te voegen. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
Hi Michel,

Mooi z'n Krokodil.
Je zult het niet geloven maar tussen al dat zwart (met schoorsteen) staat zelfs bij mij er eentje (voorlopig nog in de vitrine).

groet
Harald
Re: Michelstadt } Aanpassingen in het rangeerterrein en een Zwitserse aanwinst.
 @citaat

Hij is zeker mooi. :) :thumbup:
En ik geloof je altijd als jij wat zegt of schrijft. :P
Als je (droom)baan klaar is voor gebruik mag de krokodil dan uit de vitrine komen om mee te rijden op je baan ?

Groet Michel
Michelstadt } Extra spoortje bij de diesel loods.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Extra spoortje bij de diesel loods.
Gisteren was ik lekker de hele dag aan het rijden met de treinen zodat ik ze meteen na kon kijken of er slipbandjes af waren gereden en ja bij drie stuks was dat het geval uiteraard meteen vervangen.

Toen kreeg ik een :idea: om toch nog wat rails neer te leggen in het rangeergebied. :D

Naast de diesel loods lag een spoortje om diesel te tanken de diesel pomp heb ik weg gehaald en verhuisd naast de e-loc loods en waar de dieselpomp stond is een wissel en wat rails komen te leggen zodat ik weer een diesel kan parkeren daar.

Meteen de wissel van een decoder en wisselaandrijving voorzien en hop Miessie kom meteen er een diesel parkeren. :)

Dit spoortje van pak hem beet 60 cm staat mooi en geeft net niet een drukke indruk meer rails neerleggen in het rangeer gedeelte trouwens zal dat wel gaan doen denk ik.

Hierbij wat foto's van de oude en nieuwe situatie naast de diesel loods.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Extra spoortje bij de diesel loods.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Extra spoortje bij de diesel loods.


Hoi Mies,

Ik weet dat je graag alles vol rails wil leggen, maar een beetje evenwicht in de verhouding scenery/rails  kan ook geen kwaad  O:-D
Misschien is dit hieronder een mooier en wat logischer alternatief  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Extra spoortje bij de diesel loods.
 @citaat

8) Ja ventje, je bent de klos, haal die rails maar weer los. :-)
Wat Tony in Paint doet is goed. O:-D
Dus leg de rails maar op de goede plek, dan oogt het niet zo gek. :o)

Dirk-Jan
Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
 @citaat  @citaat
Tony, na je geweldige foto in paint ben ik naar boven gegaan en heb het meteen uitgeprobeerd en ja het ziet er meteen stukken beter uit de dieselpomp achter de diesel loc loods. :) :thumbup:
Ik zeg schrijf Tony bedankt weer voor deze waardevolle tip. :-* :thumbup:

@citaat
Dirk-Jan, als scenery goeroe Tony mij advies geeft ga ik het meteen uitproberen en de klos ben ik niet hoor met het los halen van de rails alleen het stopblok moest er af en wat rails erbij en een stukje rails met een stootblok erop gemonteerd weer vastmaken. ;)
Want rails neerleggen blijft het mooiste wat er is dus ik ben weer gelukkig met die 20 cm meer rails in het rangeerterrein. :) :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Waar zouden we zijn zonder de trein ... en het forum ;)
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Hallo Michel,

Dat gaat weer hard, voor een sporadisch forumbezoeker haast niet bij te houden. Je hebt een geweldig rangeerterrein neergelegd! Tip van Tony pakt heel mooi uit, is een hele verbetering. :thumbup:
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Mooie vorderingen Michel!
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Michel

Weer een mooie update, het gaat ook lekker bij jou.  :thumbup: :thumbup:

Ik zelf ga ook uitbreiden met wachtsporen  :D
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Hi Michel,

Leuk die "diesel" plek, nu nog ergens een bak met kolen....  >:-D

groet
Harald
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Citaat van: Eric-Paul op zondag 09 september 2018, 10:59:49
Waar zouden we zijn zonder de trein ... en het forum ;)

Voor beiden geldt Eric-Paul nergens. :P

Citaat van: narwal op zondag 09 september 2018, 16:46:03
Hallo Michel,
Dat gaat weer hard, voor een sporadisch forumbezoeker haast niet bij te houden. Je hebt een geweldig rangeerterrein neergelegd! Tip van Tony pakt heel mooi uit, is een hele verbetering. :thumbup:

Toch maar regelmatig kijken Marcel. ;)
Ja ik ben zeer tevreden met het rangeerterrein kan lekker aan de knopen van de Ecos draaien. :P
Inderdaad de tip van Tony pakt zeker mooi uit en geeft meteen weer meer speel plezier mede doordat je nu de dieseltank in beeld heb geeft het visueel meer speel plezier vooral als er straks preisertjes bij komen te staan. :)

Citaat van: ks1985 op zondag 09 september 2018, 18:07:48
Mooie vorderingen Michel!

Dank je Koen. :)
Ieder stukje extra rails geeft weer meer rijplezier. :D

Citaat van: peterke33 op zondag 09 september 2018, 19:40:14
Michel
Weer een mooie update, het gaat ook lekker bij jou.  :thumbup: :thumbup:
Ik zelf ga ook uitbreiden met wachtsporen  :D

Graag gedaan Peter. :)
Ja ik rij lekker iedere dag een paar uurtjes laat twee treinen rond rijden van onder naar boven en dan rangeer ik ondertussen met een paar locs in het rangeerterrein.
Ik ben benieuw naar je uitbreiding van de wachtsporen dus houd ik je draadje in te gaten.

Citaat van: Haradigi op zondag 09 september 2018, 20:46:21
Hi Michel,
Leuk die "diesel" plek, nu nog ergens een bak met kolen....  >:-D
groet
Harald

Leuk dat je het leuk vindt Harald. :)
Voor één van de twee in mijn bezit stoomlocs heb ik al een locloods neergezet of er ook een bak met kolen komt dat moet ik nog bekijken hoe het met de ruimte zit.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Om even bij het rijmpje van Dirk-Jan te blijven.

Op de 2e foto is naar mijn idee gebleken
dat de onderste rail is afgeweken
Naar mijn zicht liggen ze niet op 1 lijn
Misschien is het gezichtsbedrog,  dat zou wat zijn
Maar voordat je de rails gaat monteren
Zou ik het maar eens controleren

Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
 @citaat
Goedemorgen Tony,

Ik ben nog niet op zolder geweest en vandaag ook niet mede door de vele afspraken en rare werktijden maar ik denk dat het door het zwarte streep gezichtsbedrog is en dat de stootblokken gelijk leggen.
Maar als ik de tijd kan vinden zal ik het voor je na kijken of ze op de mm gelijk leggen. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Extra tankspoortje bij de diesel loods.
 @citaat @citaat
Tony, door drukke werkzaamheden en dit weekend een reisje naar de open deuren dagen in Göppingen nog geen tijd gehad om naar de stootblokken te kijken. :-(
Maar zondagmiddag ben ik thuis en ga ik er naar kijken ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat je schreef.
Verder erg leuk om weer in het Mekka van mijn favoriete treinenmerk te zijn.
Heb twee leuke wagonnetjes gekocht misschien komt er vandaag nog wat bij voordat we naar huis gaan.
Verder blijft het rond lopen door de fabriek erg leuk en kon ik zien hoe de broertjes van mijn insider loc gemaakt werden erg leuk om naar te kijken naar de vele handelingen die de dames van Märklin moeten doen voordat deze prachtige loc de verpakking ingaat.

Groet Michel
Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Tony, ik heb het na gekeken maar ze leggen precies gelijk dus zal het wel opties bedrog zijn als je naar de foto kijkt. ;)

Afgelopen vrijdag ben ik met mijn forum vrienden Peter / Aad / Sander naar Göppingen geweest naar de open deuren dagen bij mijn geliefde merk Märklin en we gingen met de ICE.
Het was mijn eerste keer dat ik met de trein (ICE) naar Duitsland ging meestal ga ik met de oude vertrouwde BMW maar dit was een leuke bijzondere belevenis. :)

Ik ging eerst met de sprinter van Almere naar Utrecht CS waar mijn goede dierbare vrienden stonden te wachten op perron 19 moesten we nog even wachten totdat de trein naar Nijmegen was vertrokken en daar kwam onze ICE SBB aan ja SBB want deze reed door naar Bazel Zwitserland dus mijn dag kon als Zwitserland materiaal rijden niet meer stuk. :P
Na wat stops bij diverse steden en plaatsen moesten we overstappen in Mannheim om de ICE naar Stuttgart te nemen en dat keer was het een ICE 1 de eerste en die reed ook heel erg lekker den afwerking in de trein is wat robuuster maar het rijgenot is bijna gelijk als de ICE 3 die we heen hadden.
In het prachtige Stuttgart moesten we het laatste stuk met een regio trein naar Göppingen waar we na aankomst waar Eric-Paul op mij stond te wachten  :) :thumbup: na hadjes schudden en een klein praatje want Eric-Paul zijn trein was onderweg zijn we meteen naar de fabriek gelopen 15 minuutjes lopen (goed voor de lijn zullen we maar zeggen) :D.

Het gebouw van de toekomstige museum ziet er schitterend uit en de shop is zeker erg groter geworden dan die oude meuk waar ze eerst in zaten de uitverkoophoek vond ik maar dat is persoonlijk tegenvallen klein rommelig en totaal geen leuke koopjes voor mij.
Buiten stond er een grote tent met ook afgeprijsde materiaal en daar vond ik een mooie Märklin magazin wagon 2013 en dus ging hup in mijn Märklin insider tas en uiteraard de open deuren wagon gekocht en mijn insider cadeautje opgehaald gewoon een leuk hebbedingetje.

De fabriek was leuk zoals altijd maar over twee jaar sla ik over heb de fabriek nu wel gezien al blijft het leuk hoe men altijd de insider loc ditmaal de rangeer krokodil wordt opgebouwd en in elkaar wordt gezet.

Zaterdag na het heerlijke ontbijt zijn we nog eventjes naar de uitverkoophoek geweest waar mijn vrienden nog wat gekocht hebben en ikzelf in de winkel wat leuke brillendoekjes heb gekocht.
Daarna zijn we vroeg in de ochtend naar Stuttgart gegaan om wat in de stad te lopen en te eten en drinken en daarna zijn we treinen gaan spotten op het station.
Wat je veel ziet is de Br 147 die veel voor de regio rijtuigen rijd maar verder veel ICe treinen en een Franse hoge snelheidstrein TGV en heel veel lokale treinen de camera maakte over uren. :P

Ook Peter zijn favoriete de Taurussen waren volop aanwezig die van de ÖBB kwam met de trein uit Wenen en werd door een andere Taurus weer richting Wenen gebracht en de achter gebleven Taurus moest wachten op de volgende trein uit Wenen.

Hierbij wat foto's van de aanwinsten en van een aantal locs van station Stuttgart.

Groet Michel
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Hoi Mies,

Leuk verslag van onze trip naar Göppingen, het was weer zoals vanouds leuk om gezamenlijk dit avontuur te beleven.
Je hebt prachtige foto,s gemaakt, de BR 147 staat nu wel op mijn verlanglijstje en die wilde ik juist zo leeg mogelijk houden  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Hallo michel,

Leuk om zo'n bezoek samen met vrienden te doen. Een helebeleving om met plus 300 te rijden.

Gefeliciteerd met je aanwinsten. Ik ben niet zo van het moderne spul maar vind het leuk om de groene taurus in het echt te zien.

Nu lekker na genieten.
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
-Michel,
Zo'n 'uitstapje' is een hele belevenis! Het blijft jammer, dat het nu slechts twee dagen waren, maar allicht volgend jaar "beter"! De "IMA" is altijd een stuk groter! Ja, en dan jouw verhaal erbij! Geweldig, het is als of je het weer beleefd. Dank daarvoor!
Trouwens jouw serie foto's zijn heel erg mooi en "opendag" wagon is een juweeltje! Wat een strakke uitmonstering! Die zal zeker heel mooi staan in de vitrine.
Het is een mooi 'uitje' geweest met evenzo mooie aanwinsten! Jij kunt 'boven' in de treinkamer heerlijk gaan "dromen" van alles wat achter de rug is!
Suk6! Bedankt!
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Halo Michel,

Bedankt voor je leuke verslag, en de mooie foto's van je nieuwe aanwinsten.

Wil ook nog steeds die kant een keer op, maar nu was de rijdag ook weer erg leuk.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Hoi Michel, een leuk verslag van een prachtig weekendje weg.
Zo te lezen en vooral te zien hebben jullie weer kunnen genieten.
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.

Je hebt je weer goed geamuseerd daar Mies, als ik dat zo lees  :thumbup:

Ik vind alleen de buit wat mager  :?, dacht dat je die vrienden mee had genomen om die zware -met loc's gevulde- tassen voor je te dragen  :D
Was dus alleen voor de gezelligheid  O:-D

Zo'n rode 147 mag wel op het verlanglijstje !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Michel,

Mooie aanwinsten weer en gelijk een leuke herinnering aan een paar fijne dagen op stap. Mooie foto's ook van het grootspoor. Volgend jaar toch maar eens een tripje naar Zwitserland maken om SBB materieel op de foto vast te leggen :).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
 :) Michel, dat heb je toch maar weer mooi allemaal effe meegemaakt, leuk verslag. :thumbup:
De open deur wagon is ook een mooie, altijd leuk om er weer een herinnering wagon bij te hebben. B)
:o) Je had trouwens aan die lui van Märklin effe een paar foto's van je spiraaltje moeten laten zien,
dan wisten ze gelijk dat jij grootafnemer bent van C-rails, had je vast wel wat van ze gekregen. :D

Citaat van: Tony op zondag 16 september 2018, 15:36:11
Ik vind alleen de buit wat mager  :?, dacht dat je die vrienden mee had genomen om die zware -met loc's gevulde- tassen voor je te dragen  :D
:o) Dat zal :-* Karin wel prettig vinden, blijft er nog eens wat geld over voor een nieuwe handtas of zo. :mrgreen: :-)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Hoi Michel,

Leuk verslag en even zo mooie foto?s erbij. Goed te lezen dat je het naar je zin had! Bedankt voor het plaatsen.  :thumbup:
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Hoi Michel,

Bedankt voor het verslag met de foto's. Dat is weer een leuk weekendje geweest.
Mooie treinen gespot daar.

En gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Oke, optische bedrog, kan heel goed. .

Tevens mooie foto´s en weer leuke aanwinsten.
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Citaat van: degeluidsman op zondag 16 september 2018, 13:35:42
Hoi Mies,
Leuk verslag van onze trip naar Göppingen, het was weer zoals vanouds leuk om gezamenlijk dit avontuur te beleven.
Je hebt prachtige foto,s gemaakt, de BR 147 staat nu wel op mijn verlanglijstje en die wilde ik juist zo leeg mogelijk houden  :)
Mvg,
Peter Degeluidsman

We hebben zoals altijd weer een hoop lol gehad en daar gaat het om. :P
Ja een paar uurtje treinen spotten levert hele mooie plaatjes op ik zal er nog 5 voor je plaatsen. :)
De Br 147 staat ook op mijn lijstje hopelijk kan ik hem er snel vanaf halen als mijn Swiss Rail loc binnen komt.
Nee niet leeg houden je verlanglijstje lekker vol schrijven mijn vriend dan heb je wat om naar uit te kijken. :D

Citaat van: erik01 op zondag 16 september 2018, 13:43:14
Hallo michel,
Leuk om zo'n bezoek samen met vrienden te doen. Een helebeleving om met plus 300 te rijden.
Gefeliciteerd met je aanwinsten. Ik ben niet zo van het moderne spul maar vind het leuk om de groene taurus in het echt te zien.
Nu lekker na genieten.

Ik kijk er altijd naar uit erik om wat te ondernemen met mijn Duurstede groep vrienden. :P
Het snelste wat de trein reed was 301,2 kilometer. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ondanks dat je niet zo van het moderne spul houd ben je altijd welkom hoor in Michelstadt. ;) :thumbup:
Die groene Taurus is zeker mooi om te zien en geeft het spoor een leuke frisse kleur. :P
Vandaag lekker rustig aan gedaan en ja lekker na genoten. :)

Citaat van: GWS op zondag 16 september 2018, 14:59:13
-Michel,
Zo'n 'uitstapje' is een hele belevenis! Het blijft jammer, dat het nu slechts twee dagen waren, maar allicht volgend jaar "beter"! De "IMA" is altijd een stuk groter! Ja, en dan jouw verhaal erbij! Geweldig, het is als of je het weer beleefd. Dank daarvoor!
Trouwens jouw serie foto's zijn heel erg mooi en "opendag" wagon is een juweeltje! Wat een strakke uitmonstering! Die zal zeker heel mooi staan in de vitrine.
Het is een mooi 'uitje' geweest met evenzo mooie aanwinsten! Jij kunt 'boven' in de treinkamer heerlijk gaan "dromen" van alles wat achter de rug is!
Suk6! Bedankt!

De IMA zijn inderdaad wat groter maar ook drukker beide evenementen zijn leuk om te bezoeken. :P
Ja de open dag wagon is zeker een juweeltje en die staat straks als de tweede en derde vitrine hangt mooi te pronken in één van beide.
Ik heb inderdaad heerlijk boven zitten rijden en dromen op zolder en net als mijn vrienden verlang ik nu alweer terug naar dit geweldige weekend. :D

Citaat van: ikke650 op zondag 16 september 2018, 15:00:55
Halo Michel,
Bedankt voor je leuke verslag, en de mooie foto's van je nieuwe aanwinsten.
Wil ook nog steeds die kant een keer op, maar nu was de rijdag ook weer erg leuk.
M.vr.gr. Erwin

Graag gedaan Erwin. :) :thumbup:
Gewoon een keer heen gaan is het bezoeken waard zeker volgend jaar als de IMA dagen er weer zijn. :)
De rijdag was een groot succes heb ik gelezen helaas dat ik er niet bij kom zijn voor de tweede keer  :-( hopelijk lukt het de derde keer wel.

Citaat van: ceess op zondag 16 september 2018, 15:12:05
Hoi Michel, een leuk verslag van een prachtig weekendje weg.
Zo te lezen en vooral te zien hebben jullie weer kunnen genieten.

We hebben veel plezier en lol gehad Cees prachtig hoe vier volwassen kerels de hele dag(en) over groot en model spoor kunnen kletsen. :D

Citaat van: Tony op zondag 16 september 2018, 15:36:11

Je hebt je weer goed geamuseerd daar Mies, als ik dat zo lees  :thumbup:
Ik vind alleen de buit wat mager  :?, dacht dat je die vrienden mee had genomen om die zware -met loc's gevulde- tassen voor je te dragen  :D
Was dus alleen voor de gezelligheid  O:-D
Zo'n rode 147 mag wel op het verlanglijstje !
Grtz Tony

Tony, ik heb mij kostelijk vermaakt dit weekend die daardoor weer om gevlogen is. :(
De buit is groot genoeg voor mij en locs die zullen er behalve de drie die in bestelling staan niet meer bijkomen volgend jaar weer gelukkig is dat al snel. :P :D
Het plezier moet voorop staan en dat is gelukt zoals altijd als we op stap gaan met zijn viertjes. ;)
Die rode 147 wordt bij mij een geel/witte uiteraard een Zwitsers model. :P

Citaat van: Wico op zondag 16 september 2018, 17:10:49
Michel,
Mooie aanwinsten weer en gelijk een leuke herinnering aan een paar fijne dagen op stap. Mooie foto's ook van het grootspoor. Volgend jaar toch maar eens een tripje naar Zwitserland maken om SBB materieel op de foto vast te leggen :).
Groeten,
Wico

Dank je ja het zijn zeker mooie aanwinsten waar ik heel blij mee ben. :P
Met mijn nieuwe camera kan ik uren treinen spotten op een station of in een weiland hier bij huis en mijn camera en ik willen dolgraag eens in het mooie Zwitserland SBB materiaal vastleggen dus bij deze afspraak staat Wico. :) :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 16 september 2018, 17:24:06
:) Michel, dat heb je toch maar weer mooi allemaal effe meegemaakt, leuk verslag. :thumbup:
De open deur wagon is ook een mooie, altijd leuk om er weer een herinnering wagon bij te hebben. B)
:o) Je had trouwens aan die lui van Märklin effe een paar foto's van je spiraaltje moeten laten zien,
dan wisten ze gelijk dat jij grootafnemer bent van C-rails, had je vast wel wat van ze gekregen. :D

Citaat van: Tony op zondag 16 september 2018, 15:36:11
Ik vind alleen de buit wat mager  :?, dacht dat je die vrienden mee had genomen om die zware -met loc's gevulde- tassen voor je te dragen  :D
:o) Dat zal :-* Karin wel prettig vinden, blijft er nog eens wat geld over voor een nieuwe handtas of zo. :mrgreen: :-)
Dirk-Jan

De open deuren wagon is zeker een mooie herinnering waar ik als ik naar de wagon kijk die straks in de vitrine staat aan dit leuke weekend zal denken. :)
Helaas zag ik niemand van het Märklin management als zei Peter wel dat de directeur van Märklin vlak naast mij stond dan had ik mijn spiraaltje kunnen laten zien. ;)
Wie weet kreeg ik dan korting op de rest wat ik nog moet kopen. :)
Karin schrok inderdaad wel toen ik zei wat ik gekocht had dit jaar twee wagonnetjes en toch een gelukkig gevoel hier mee.

Citaat van: Hans Biere op zondag 16 september 2018, 17:50:26
Hoi Michel,
Leuk verslag en even zo mooie foto?s erbij. Goed te lezen dat je het naar je zin had! Bedankt voor het plaatsen.  :thumbup:

Graag gedaan Hans.
Als ik zoals gisteren de foto's in een map in de laptop doe komt het plezier van het uren lopen en zitten op station Stuttgart weer terug.

Citaat van: marcel op zondag 16 september 2018, 20:43:00
Hoi Michel,
Bedankt voor het verslag met de foto's. Dat is weer een leuk weekendje geweest.
Mooie treinen gespot daar.
En gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.

Graag gedaan hoor Marcel dit kleine verslagje van een super gezellig weekendje die weer veels te snel voorbj ging.
Ja er rijd mooi spul daar in en rond Stuttgart en dank je wel voor je felicitatie. :) :thumbup:

Citaat van: Hitmaan op zondag 16 september 2018, 20:47:57
Oke, optische bedrog, kan heel goed. .
Tevens mooie foto´s en weer leuke aanwinsten.

Misschien dat het zwarte rand van de oude situatie je op de verkeerde been zet Tony maar ze leggen precies het zelfde.
Je de camera maakt mooie foto's en de paar aanwinsten zijn zeker leuk. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Ha die Michel.
Leuk om je verslag te lezen van een bijzonder geslaagd bezoekje aan Göppingen.
Toch ook weer mooie aanwinsten gevonden en de foto's van het "echte" materieel zijn weer prachtig.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Je hebt gewoon de ICE4 op de plaat gezet en een tgv Dasye! Oh, oh, wat had ik daar graag bij willen zijn! Erg mooie foto's Michel.

En je baan gaat ook als een speer. Mooi!
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Hi Michel,

Mooie aanwinsten en leuk dat het, met jullie groepje, weer erg gezellig is geweest.
Helaas kon ik dit jaar niet, naar Domburg Jazz geweest, maar volgend jaar staat voor ons al in de agenda.

groet
Harald
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Citaat van: AlbertJan op maandag 17 september 2018, 07:08:12
Ha die Michel.
Leuk om je verslag te lezen van een bijzonder geslaagd bezoekje aan Göppingen.
Toch ook weer mooie aanwinsten gevonden en de foto's van het "echte" materieel zijn weer prachtig.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Leuk om te lezen dat je het verslagje leuk vond AlbertJan. :) :thumbup:
Ja was weer een gezellig weekend en de paar uurtjes hangen op station Stuttgart leverd altijd mooie plaatjes op. :P

Citaat van: PaT op maandag 17 september 2018, 09:28:34
Je hebt gewoon de ICE4 op de plaat gezet en een tgv Dasye! Oh, oh, wat had ik daar graag bij willen zijn! Erg mooie foto's Michel.
En je baan gaat ook als een speer. Mooi!

Ik vond het al een aparte trein die ICE4 al bijzonder mede door zijn grijze kleur ipv het vertrouwde wit en de TGV die ging via Strasbourg naar Parijs en ja het is een prachtige hogesnelheidstrein.
Ik zal mijn andere foto's die ik van de TGV genomen heb onder dit berichtje plaatsen voor je.
En de baan is precies zoals ik heb voor ogen had René en ik zijn daarom dik tevreden met het eindresultaat. :P

Citaat van: Haradigi op maandag 17 september 2018, 11:49:15
Hi Michel,
Mooie aanwinsten en leuk dat het, met jullie groepje, weer erg gezellig is geweest.
Helaas kon ik dit jaar niet, naar Domburg Jazz geweest, maar volgend jaar staat voor ons al in de agenda.
groet
Harald

Dank je Harald het zijn zeker mooie aanwinsten. :)
We hebben altijd veel lol met elkaar en de dagen vliegen altijd helaas snel voorbij. :-(
Is ook leuk om heen te gaan naar Domburg Jazz misschien zien we elkaar volgend jaar in Göppingen. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
Bedankt weer voor het delen  :thumbup:
En wat een leuk baan plan, daar in het station  :)
Re: Michelstadt } open deuren dagen bij Märklin in Göppingen.
 @citaat
Graag gedaan Barry. :)
En ja het zag er leuk uit het modelbaantje in het station.

Groet Michel
Michelstadt } insider jaarwagon opgehaald.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } insider jaarwagon opgehaald.
Afgelopen zaterdag was ik even bij Harlaar omdat mijn Zwitserse postwagon bleef ontsporen. :(
Nadat ze hem bekeken hadden en ook zij konden niks vreemd vinden en zoals altijd ontspoorde hij bij hun natuurlijk niet hebben ze wat aan de draaistel gedaan hopelijk was het euvel volgens hun verholpen maar thuis gekomen ontspoorde hij nog wel iets minder vaak maar toch.
Thuis meteen gebeld met de bevindingen en ik mag hem omruilen de volgende keer als ik weer langskom. :thumbup:
En omdat ik zo slim was om mijn bon voor de insider jaarwagon mee te nemen kon ik dit leuke wagonnetje meteen meenemen zodat hij straks in de nog op te hangen vitrine kan staan te pronken.

Bij Harlaar zag ik ook een Rolbrug staan de 72941 dus uit de doos even lekker bekeken en weer terug gezet.
In de auto er met mijn vrouw overgesproken hoe mooi het zal staan en vooral omdat ik met de hand in het rangeerterrein ga rijden wordt hij lekker vaak gebruikt. :P
Dus vandaag tijdens mijn rit mijn vrouw gebeld en gezegd dat ik hem ga kopen inclusief overgangsrails dus net voor zes uur toen ik thuis kwam mijn favoriete treinenwinkel gebeld en zaterdag haal ik hem op zodat ik hem zondag kan instaleren op de baan.

En dan is de baan helemaal af en ga ik aan de bezetmelders beginnen in het spiraal en bovenbaan zodat ik weer eens met koploper kan gaan rijden want dat heeft al veels te lang stil gelegen mede omdat ik er geen zin meer in had in automatisch rijden maar de spirit is weer terug. :) :) :) :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } insider jaarwagon opgehaald.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } insider jaarwagon opgehaald.
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 25 september 2018, 19:03:16
..............  maar de spirit is weer terug. :) :) :) :)

Hi Michel,

Ik wist niet dat je wat kwijt was  ;)  maar goed dat het weet terug is.  :D

groet
Harald
Re: Michelstadt } insider jaarwagon opgehaald.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } insider jaarwagon opgehaald.
Ja die was ik wel degelijk kwijt Harald.
Ik reed/rij alleen met de knopen van de Ecos omdat het mij tegen stond om bezetmelders te maken in het spiraal en bovenbaan.
Maar nu ga ik op mijn vrije zondag kijken waar de bezetmelders moeten komen en berekenen hoeveel Rosoft bezetmelders ik er nog bij moet kopen op de aanstaande beurs in Houten.

Groet Michel
Re: Michelstadt } insider jaarwagon opgehaald.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } insider jaarwagon opgehaald.
-Michel,
Dat zijn dan vele felicitaties bijeen! Zo ziet je maar dat een 'ongeluk' jou weer verder gebracht had, dan oorspronkelijk de bedoeling was! Maar de conclusie is natuurlijk wel, dat jij een vrouw  :favorite:  hebt uit duizenden! (alleen jammer, dat zij de auto niet "uit" mocht) Of toch 'opzet'?  :-)
Re: Michelstadt } insider jaarwagon opgehaald.
 :) Dat is weer een mooie wagon voor je vitrine. B) :thumbup:
Mooi dat je die Zwitser kan omruilen, van dat ontsporen word je ook gek van natuurlijk. :roll:

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 25 september 2018, 19:03:16
Dus vandaag tijdens mijn rit mijn vrouw gebeld
Toch wel handsfree gebeld naar ik mag aannemen? O:-D

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 25 september 2018, 19:03:16
zodat ik hem zondag kan instaleren op de baan.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 26 september 2018, 05:30:28
ga ik op mijn vrije zondag
Dat word die vrije zondag nog een druk daggie. >:-D
:o) Weet meneer pastoor al dat je weer geen tijd heb om langs te komen? :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } insider jaarwagon opgehaald.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } insider jaarwagon opgehaald.
Wagens voor in de vitrine tellen eigenlijk niet, Mies  :D

Dus die rolbrug is een goed alternatief  :thumbup:
Daar ga je vet veel plezier aan beleven  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } insider jaarwagon opgehaald.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } insider jaarwagon opgehaald.
Citaat van: GWS op woensdag 26 september 2018, 07:16:37
-Michel,
Dat zijn dan vele felicitaties bijeen! Zo ziet je maar dat een 'ongeluk' jou weer verder gebracht had, dan oorspronkelijk de bedoeling was! Maar de conclusie is natuurlijk wel, dat jij een vrouw  :favorite:  hebt uit duizenden! (alleen jammer, dat zij de auto niet "uit" mocht) Of toch 'opzet'?  :-)

Gerard,
Forumleden nog slecht over mij denken omdat mijn vrouw de auto niet uit mocht mijn lieve vrouw mag altijd de auto uit waar en wanneer zij alleen als we stilstaan natuurlijk. :D
En ik heb zeker een vrouw uit duizenden waar ik vaak de boot af houd met dat komt wel als ik moois zie stimuleert zij mij juist om het meteen te kopen zodat ik er dan langer van kan genieten dan alleen maar sparen geld moet rollen dus genieten met de hap en daar heeft ze een puntje vindt ik. :P

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 26 september 2018, 07:52:45
:) Dat is weer een mooie wagon voor je vitrine. B) :thumbup:
Mooi dat je die Zwitser kan omruilen, van dat ontsporen word je ook gek van natuurlijk. :roll:

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 25 september 2018, 19:03:16
Dus vandaag tijdens mijn rit mijn vrouw gebeld
Toch wel handsfree gebeld naar ik mag aannemen? O:-D

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 25 september 2018, 19:03:16
zodat ik hem zondag kan instaleren op de baan.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 26 september 2018, 05:30:28
ga ik op mijn vrije zondag
Dat word die vrije zondag nog een druk daggie. >:-D
:o) Weet meneer pastoor al dat je weer geen tijd heb om langs te komen? :D
Dirk-Jan

Ik bel altijd handsfree via zo een oordingetje Dirk-Jan geef mij geld liever aan treinen uit dan aan de overheid. :P
Het is zeker niet leuk steeds dat ontsporen vooral omdat ik dan weer op moet staan uit mijn luie stoel. ;)
Het is zeer een leuk wagonnetje wat ik weer van Märklin kreeg ja voor de niet Märklin liefhebbers op het forum ik heb hem zelf betaald met mijn jaarlijkse insider contributie geld. :D
Ik denk het niet dat hij het weet Dirk-Jan ik heb de brave man mijn hele leven al niet gezien/gekend en dat wil ik zo houden eigenlijk. :)

Citaat van: Tony op woensdag 26 september 2018, 16:43:03
Wagens voor in de vitrine tellen eigenlijk niet, Mies  :D

Dus die rolbrug is een goed alternatief  :thumbup:
Daar ga je vet veel plezier aan beleven  ;)

Grtz Tony

Jammer dat de wagon die in de vitrine komt niet mee telt Tony. :-(
Ja die rolbrug gaat mij zeker veel plezier opleveren daar zal menig locje overheen rijden vrees ik. :P


Groet Michel
Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Zaterdag na het klussen aan vrienden hun huis ben ik naar mijn favoriete treinenwinkel gereden om mijn bestelde rolbrug (72941) op te halen samen met de overgangsrails (24951) helaas had hij maar drie doosjes (6 stuks) dus de andere moest hij bestellen en krijg ik in Houten als de beurs er is.
Wauw wat staat het mooi en maakt het rangeerterrein helemaal af. :P
Denk wel dat ik hem zo laat staan met de rolbrug achteraan dan zie je de aansluitingen ook niet van de bedrading die ik vanaf daar onder de groene platen door laat lopen naar de ringleiding en het kastje om de rolbrug te verplaatsen komt vooraan te hangen zodat ik er makkelijk bij kan.
Wel maakt deze rolbrug een aardige herrie maar ik heb eens bij Hans Biere gelezen dat hij een andere motor erin heeft gedaan misschien dat ook maar eens doen in de toekomst maar eerst lekker spelen nu ik weer wat locs kwijt kan in het rangeerterrein.

Later komt er ook personeel in het gebouwtje op de brug en op de brug zelf en uiteraard verlichting ook altijd leuk om het personeel van Michelstadt in het licht te zetten. :D

Even snel een foto genomen hoe hij komt te leggen.

Groet Michel