Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Michelstadt } aanwinsten uit Olten Zwitserland.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Michel

Mooie aanwinst voor Michelstad  :thumbup:

Nu kan je lekker rangeren met je locs, en ja die herrie van de rolbrug dat word je vlug gewend.
Het gaat helemaal goed komen bij jou, en wens je er veel plezier mee.
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Mooie aankoop Michel,

Had ze vroeger op mijn baan ook liggen, kan je een heleboel loc's op kwijt.
Ik had de opstelsporen elektrisch in twee delen opgesplitst zodat ik 2 loc's per opstelspoor kon plaatsen. (was analoog)


Mvg, Luc
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.

Gefeliciteerd, Mies !

Dat ding is echt iets voor jou  :P
Het lawaai zou je simpel kunnen reduceren, door aan de onderkant op alle plekken waar dat kan dikke tape te plakken. Liefst een paar lagen op elkaar.
Iets soortgelijks doen ze in auto's ook.

Geniet ze  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2012

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Hoi Michel,

Een gaaf ding, ik ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien wanneer deze rolbrug operationeel is! :thumbup:
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
 :) Dat is een hele mooie aanvulling, daar kan je lekker mee rangeren en zo. B) :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op zondag 30 september 2018, 10:23:09
Wel maakt deze rolbrug een aardige herrie
:o) Dat is maar tijdelijk, met de jaren zal je gehoor achteruit gaan, dan word de herrie al minder. :-)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Citaat van: h0_miessie op zondag 30 september 2018, 10:23:09
Wel maakt deze rolbrug een aardige herrie maar ik heb eens bij Hans Biere gelezen dat hij een andere motor erin heeft gedaan

Je hebt een goed geheugen, Michel! Ik vind het achteraf een niet te onderschatten klusje maar het is de moeite meer dan waard. In ieder geval veel plezier met deze nieuwe aanwinst. Weer een mooie blikvanger op je baan!
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
-Michel,
"Tsjonge, tsjonge", wat een prachtig mooie constructie hebt jij ervan gemaakt. Ach, wat betreft 'die draadjes', die kunt altijd in de toekomst wat gaan wegwerken! Denk en wat figuurtjes en allerhand materiaal, wat die 'figuurtjes' allemaal moeten meedragen. Op zo'n moment valt dat helemaal niet meer op. Ik verwacht, dat jij trouwens nog heel wat rangeer en baanpersoneel nodig moet hebben op dat enorme emplacement en opstelsporen. Dat gaat een geweldige trekpleister worden op jouw 'baan'! De te creëren scenery aldaar zal nog heel wat 'denkwerk' opleveren.
Het levert sowieso veel rangeerwerk en daardoor plezier in het rijden op! Mooie vooruitzichten en jouw toekomst op "Michelstadt" is gewaarborgd! :-)
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Hij zal net zo'n herrie maken als de M-draaischijf verwacht ik. Inderdaad nogal aanwezig, aan de andere kant wel prettig dat je kan horen dat hij het doet ;).
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Mooie aanwinst Mies, die wilde je al zolang hebben en nu staat hij daar te pronken.

Wat doet die overgangsrails eigenlijk, het blijft uiterlijk toch c rails.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Mooi die rolbrug Michel, ga je deze ook nog van bovenleiding voorzien?

Groet, Eric-Paul
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Citaat van: degeluidsman op zondag 30 september 2018, 16:06:48
Wat doet die overgangsrails eigenlijk, het blijft uiterlijk toch c rails.

Oorspronkelijk is deze rolbrug bedoeld voor metalen M-rails. Märkllin heeft dat nooit veranderd :? en dus heb je verlooprails nodig.
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Citaat van: peterke33 op zondag 30 september 2018, 10:29:19
Michel
Mooie aanwinst voor Michelstad  :thumbup:
Nu kan je lekker rangeren met je locs, en ja die herrie van de rolbrug dat word je vlug gewend.
Het gaat helemaal goed komen bij jou, en wens je er veel plezier mee.

Het is zeker een mooie aanwinst voor Michelstadt Peter en ja ik heb giseren lekker zitten rangeren met de locs en daarom heen reden lekker wat treinen hun rondjes van boven naar beneden en weer terug.
Met het plezier komt het zeker goed. :P :thumbup:

Citaat van: VC op zondag 30 september 2018, 10:38:29
Mooie aankoop Michel,
Had ze vroeger op mijn baan ook liggen, kan je een heleboel loc's op kwijt.
Ik had de opstelsporen elektrisch in twee delen opgesplitst zodat ik 2 loc's per opstelspoor kon plaatsen. (was analoog)
Mvg, Luc

Bedankt voor de tip Luc van de twee locs per opstelspoor helaas lukt het aan één kant niet maar aan de andere kant moet er ruimte genoeg zijn om het te doen. :)
Maar je schreef vroeger had je er ook één leggen nu niet meer ?

Citaat van: Tony op zondag 30 september 2018, 10:44:50
Gefeliciteerd, Mies !
Dat ding is echt iets voor jou  :P
Het lawaai zou je simpel kunnen reduceren, door aan de onderkant op alle plekken waar dat kan dikke tape te plakken. Liefst een paar lagen op elkaar.
Iets soortgelijks doen ze in auto's ook.
Geniet ze  ;)
Grtz Tony

Dank je wel Tony voor je felicitatie. :thumbup:
Ja het is zeker iets voor mij het maakt het rangeergedeelte helemaal af en geeft veel speelplezier terwijl de andere treinen lekker hun rondje rijden over baan heen.
Ik ga hem open maken en kijken of ik je tip van het reduceren kan toepassen.
Ik genoot al maar nu net eventjes meer. :D

Citaat van: apjefferson op zondag 30 september 2018, 11:07:46
Hoi Michel,
Een gaaf ding, ik ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien wanneer deze rolbrug operationeel is! :thumbup:

Het is zeker een gaaf ding Jeffrey kom maar gauw weer eens langs kan je het zelf zien. :)
Helaas de komende tijd weer weinig tijd anders had ik de draden van de rolbrug en rails netjes weggewerkt onder de groene platen nu maar wachten op het aankomende weekend zodat ik weer wat kan doen aan de baan.
Althans dat wilde ik vandaag ook maar ben toch lekker gaan rijden met wat locs waaronder de nieuwste aanwinst de rangeerkrokodil. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 30 september 2018, 11:20:44
:) Dat is een hele mooie aanvulling, daar kan je lekker mee rangeren en zo. B) :thumbup:
Citaat van: h0_miessie op zondag 30 september 2018, 10:23:09
Wel maakt deze rolbrug een aardige herrie
:o) Dat is maar tijdelijk, met de jaren zal je gehoor achteruit gaan, dan word de herrie al minder. :-)
Dirk-Jan

Vele locs zullen van deze prachtige rolbrug gebruik gaan maken Dirk-Jan. :P
Blij om te lezen dat het lawaai met de tijd minder wordt. :D :D

Citaat van: Hans Biere op zondag 30 september 2018, 11:31:59
Citaat van: h0_miessie op zondag 30 september 2018, 10:23:09
Wel maakt deze rolbrug een aardige herrie maar ik heb eens bij Hans Biere gelezen dat hij een andere motor erin heeft gedaan

Je hebt een goed geheugen, Michel! Ik vind het achteraf een niet te onderschatten klusje maar het is de moeite meer dan waard. In ieder geval veel plezier met deze nieuwe aanwinst. Weer een mooie blikvanger op je baan!

Ja Hans soms laat mijn geheugen mij niet in de steek zoals met jouw rolbrug moet alleen het draadje eens opzoeken zodat ik mij kan inlezen en vertrouwen geven om het misschien zelf te gaan doen.
Dank je wel ik ben zeer zeer blij met mijn blikvanger op de baan. :)

Citaat van: GWS op zondag 30 september 2018, 12:07:50
-Michel,
"Tsjonge, tsjonge", wat een prachtig mooie constructie hebt jij ervan gemaakt. Ach, wat betreft 'die draadjes', die kunt altijd in de toekomst wat gaan wegwerken! Denk en wat figuurtjes en allerhand materiaal, wat die 'figuurtjes' allemaal moeten meedragen. Op zo'n moment valt dat helemaal niet meer op. Ik verwacht, dat jij trouwens nog heel wat rangeer en baanpersoneel nodig moet hebben op dat enorme emplacement en opstelsporen. Dat gaat een geweldige trekpleister worden op jouw 'baan'! De te creëren scenery aldaar zal nog heel wat 'denkwerk' opleveren.
Het levert sowieso veel rangeerwerk en daardoor plezier in het rijden op! Mooie vooruitzichten en jouw toekomst op "Michelstadt" is gewaarborgd! :-)

De draadjes zullen zeker weggewerkt worden onder de groene platen en dan zie je er niks meer van. :P
Ik zal inderdaad wat personeel moeten kopen mede omdat het mooi staat op en rond de rolbrug maar ook op andere delen van het rangeerterrein eerst het hoognodige doen dan gaan we preisertjes kopen. ;)
Het speelplezier is enorm toegenomen door het in gebruik nemen van de rolbrug en daar ben ik zeel blij mee.

Citaat van: Hanzi op zondag 30 september 2018, 15:57:09
Hij zal net zo'n herrie maken als de M-draaischijf verwacht ik. Inderdaad nogal aanwezig, aan de andere kant wel prettig dat je kan horen dat hij het doet ;).

Ieder nadeel heeft ook een voordeel zei een grootmeester uit Amsterdam ooit en daar hoort het geluid van de rolbrug ook bij zodat ik kan horen dat hij het doet Hans. :D :D

Citaat van: degeluidsman op zondag 30 september 2018, 16:06:48
Mooie aanwinst Mies, die wilde je al zolang hebben en nu staat hij daar te pronken.
Wat doet die overgangsrails eigenlijk, het blijft uiterlijk toch c rails.
Veel plezier ermee.
Mvg,
Peter Degeluidsman

Het was zeker een lange wens en nu is hij daar en staat hij te stralen in het middelpunt van het rangeerterrein. :)
De rolbrug heeft aansluitingen voor m-rails zodat je een overgangsrails van m-rails naar c-rails moet hebben zie foto.
Dank je wel gaat helemaal goed komen Peter. :) :thumbup:

Citaat van: Eric-Paul op zondag 30 september 2018, 17:18:00
Mooi die rolbrug Michel, ga je deze ook nog van bovenleiding voorzien?
Groet, Eric-Paul

Fraai gezicht he Eric-Paul. ;)
De bedoeling is wel dat er bovenleiding op de rolbrug komt maar hoe dat bevestigd moet worden moet ik nog niet maar dat ga ik met mijn vriend Jeffrey overleggen want dat is mijn bovenleiding goeroe. :) :P

Citaat van: Hanzi op zondag 30 september 2018, 18:29:17
Citaat van: degeluidsman op zondag 30 september 2018, 16:06:48
Wat doet die overgangsrails eigenlijk, het blijft uiterlijk toch c rails.
Oorspronkelijk is deze rolbrug bedoeld voor metalen M-rails. Märkllin heeft dat nooit veranderd :? en dus heb je verlooprails nodig.

Hans, bedankt voor je antwoord aan Peter. :) :thumbup:
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Die rolbrug ziet eruit als een oude matrixprinter. Als hij evenveel herrie maakt bij het heen en weer rollen, dan wacht een schone ombouwklus.  :D
Mooi ding.
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Citaat van: h0_miessie op maandag 01 oktober 2018, 05:04:57
Citaat van: Eric-Paul op zondag 30 september 2018, 17:18:00
Mooi die rolbrug Michel, ga je deze ook nog van bovenleiding voorzien?
Fraai gezicht he Eric-Paul. ;)
De bedoeling is wel dat er bovenleiding op de rolbrug komt maar hoe dat bevestigd moet worden moet ik nog niet maar dat ga ik met mijn vriend Jeffrey overleggen want dat is mijn bovenleiding goeroe. :) :P
Dat geheugen hè..., volgens mij hebben we het er wel eens over gehad dat Brima Modellanlagenbau (kwartiertje rijden bij mij vandaan) daar een setje voor heeft ontwikkeld.
Prijzig weliswaar, maar toch: Brima Bovenleidingsgarnituur voor rolbrug











Filmpje wat er bij staat:   

Levertijd 1-3 dagen, buitenland afwijkend.
Zeker wanneer ik het een keer voor je meeneem, maar dan spaar je in ieder geval wel de verzendkosten (reken geen benzinegeld :D :D).

Ze hebben eventueel ook nog een dwarsdraagconstructie voor de aansluiting naar de sporen.

Trouwens, deze rolbrug maakt helemaal geen herrie, zit mooi muziekje bij.
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
 @citaat Panto's, met minder breed sleepstuk, krijgen problemen met de (grote) opening tussen de rijdraden.
Bron afbeelding: Screenshot van boven vertoonde video.
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Klopt, maar dat is natuurlijk een kwestie van alles goed plaatsen en uitlijnen.
En Michel was volgens mij niet van plan om met de pantografen geheel omhoog te rijden.
Neemt niet weg dat je het voor de zekerheid wel zo goed mogelijk moet laten aansluiten.
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Citaat van: h0_miessie op maandag 01 oktober 2018, 05:04:57
Citaat van: Hans Biere op zondag 30 september 2018, 11:31:59
Citaat van: h0_miessie op zondag 30 september 2018, 10:23:09
Wel maakt deze rolbrug een aardige herrie maar ik heb eens bij Hans Biere gelezen dat hij een andere motor erin heeft gedaan

Je hebt een goed geheugen, Michel! Ik vind het achteraf een niet te onderschatten klusje maar het is de moeite meer dan waard. In ieder geval veel plezier met deze nieuwe aanwinst. Weer een mooie blikvanger op je baan!

Ja Hans soms laat mijn geheugen mij niet in de steek zoals met jouw rolbrug moet alleen het draadje eens opzoeken zodat ik mij kan inlezen en vertrouwen geven om het misschien zelf te gaan doen.
Dank je wel ik ben zeer zeer blij met mijn blikvanger op de baan. :)

Hoi Michel,

Van de ombouw van mijn rolbrug heb ik nog wat documentatie die jou eventueel van nut kan zijn. Ik zal daar een kopietje van maken en op de eerst volgende Stamtafel aan je overhandigen. Wellicht helpt het jou bij het maken van de keuze wel of niet ombouwen.
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Michel,

een rolbrug of draaibrug zijn dikwijls de blikvangers van een modelspoorbaan. Als je de werking kan automatiseren zul je er veel plezier aan beleven als de loc's op en af rijden en van spoor wisselen. Ik wens je veel succes met het inbouwen, aansluiten en eventueel programeren.

mvrgr

Luc
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Citaat van: Hans Biere op maandag 01 oktober 2018, 10:21:10

Van de ombouw van mijn rolbrug heb ik nog wat documentatie die jou eventueel van nut kan zijn. Ik zal daar een kopietje van maken en op de eerst volgende Stamtafel aan je overhandigen. Wellicht helpt het jou bij het maken van de keuze wel of niet ombouwen.

Oh ja. Vergat ik nog. Het filmpje (geeft alleen geluidsindrukken) vind je hier.
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Citaat van: Jan22 op maandag 01 oktober 2018, 07:57:46
Die rolbrug ziet eruit als een oude matrixprinter. Als hij evenveel herrie maakt bij het heen en weer rollen, dan wacht een schone ombouwklus.  :D
Mooi ding.

Jan Willem, helaas weet ik niet hoe een matrixprinter er uit ziet maar ik geloof je meteen als hij daar op lijkt.
Ik vrees van wel dat hij in de toekomst omgebouwd gaat worden want je hoort hem wel ietsjes.
En ja het is zeker een mooi ding die de baan helemaal afmaakt. :)

@Helaas kan ik geen antwoord geven op dit bericht omdat ik het niet kan lezen omdat deze persoon op mijn negeerlijst staat.

Citaat van: Eric-Paul op maandag 01 oktober 2018, 09:00:41
Citaat van: h0_miessie op maandag 01 oktober 2018, 05:04:57
Citaat van: Eric-Paul op zondag 30 september 2018, 17:18:00
Mooi die rolbrug Michel, ga je deze ook nog van bovenleiding voorzien?
Fraai gezicht he Eric-Paul. ;)
De bedoeling is wel dat er bovenleiding op de rolbrug komt maar hoe dat bevestigd moet worden moet ik nog niet maar dat ga ik met mijn vriend Jeffrey overleggen want dat is mijn bovenleiding goeroe. :) :P
Dat geheugen hè..., volgens mij hebben we het er wel eens over gehad dat Brima Modellanlagenbau (kwartiertje rijden bij mij vandaan) daar een setje voor heeft ontwikkeld.
Prijzig weliswaar, maar toch: Brima Bovenleidingsgarnituur voor rolbrug
Filmpje wat er bij staat:
Levertijd 1-3 dagen, buitenland afwijkend.
Zeker wanneer ik het een keer voor je meeneem, maar dan spaar je in ieder geval wel de verzendkosten (reken geen benzinegeld :D :D).
Ze hebben eventueel ook nog een dwarsdraagconstructie voor de aansluiting naar de sporen.
Trouwens, deze rolbrug maakt helemaal geen herrie, zit mooi muziekje bij.

Eric-Paul bedankt voor het plaatsen van het filmpje van Brima. :) :thumbup:
De prijs van de rolbrug bovenleidingsconstructie vindt ik nog wel meevallen eerlijk gezegd zeker op de prijs wat de hele bovenleiding van de bovenbaan gaat kosten. :P
Ik zal het donderdag als k mijn vriend Jeffrey zie overleggen wat hij ervan zegt en mocht ik hem gaan nemen dan houden wij contact zodat jij hem mag halen voor mij maar daar hebben wij het nog wel over via de prive kanalen.
En ja het muziekje doet het geluid verdwijnen. :D

@Helaas kan ik geen antwoord geven op dit bericht omdat ik het niet kan lezen omdat de persoon op mijn negeerlijst staat.

Citaat van: Eric-Paul op maandag 01 oktober 2018, 09:59:43
Klopt, maar dat is natuurlijk een kwestie van alles goed plaatsen en uitlijnen.
En Michel was volgens mij niet van plan om met de pantografen geheel omhoog te rijden.
Neemt niet weg dat je het voor de zekerheid wel zo goed mogelijk moet laten aansluiten.

Mijn vriend Jeffrey heeft veel ervaring met het aanleggen van bovenleidingen dus dat zit wel goed. :)
Ik ga trouwens Eric-Paul met de pantografen tegen de rijdraad aanrijden vindt ik persoonlijk mooier als er iets onder nadeel is dat de bovenleidingen goed moeten aansluiten anders vliegen de pantografen over de baan heen. ;)

Citaat van: Hans Biere op maandag 01 oktober 2018, 10:21:10
Citaat van: h0_miessie op maandag 01 oktober 2018, 05:04:57
Citaat van: Hans Biere op zondag 30 september 2018, 11:31:59
Citaat van: h0_miessie op zondag 30 september 2018, 10:23:09
Wel maakt deze rolbrug een aardige herrie maar ik heb eens bij Hans Biere gelezen dat hij een andere motor erin heeft gedaan

Je hebt een goed geheugen, Michel! Ik vind het achteraf een niet te onderschatten klusje maar het is de moeite meer dan waard. In ieder geval veel plezier met deze nieuwe aanwinst. Weer een mooie blikvanger op je baan!

Ja Hans soms laat mijn geheugen mij niet in de steek zoals met jouw rolbrug moet alleen het draadje eens opzoeken zodat ik mij kan inlezen en vertrouwen geven om het misschien zelf te gaan doen.
Dank je wel ik ben zeer zeer blij met mijn blikvanger op de baan. :)

Hoi Michel,
Van de ombouw van mijn rolbrug heb ik nog wat documentatie die jou eventueel van nut kan zijn. Ik zal daar een kopietje van maken en op de eerst volgende Stamtafel aan je overhandigen. Wellicht helpt het jou bij het maken van de keuze wel of niet ombouwen.

Hans, bedankt dat je de documentatie voor mij mee wilt nemen naar de eerst volgende stamtafelavond. :) :thumbup:
Informatie inwinnen en inlezen kan nooit kwaad lijkt mij.

Citaat van: lucdiels op maandag 01 oktober 2018, 20:15:31
Michel,
een rolbrug of draaibrug zijn dikwijls de blikvangers van een modelspoorbaan. Als je de werking kan automatiseren zul je er veel plezier aan beleven als de loc's op en af rijden en van spoor wisselen. Ik wens je veel succes met het inbouwen, aansluiten en eventueel programeren.
mvrgr
Luc

Luc, het is zeker een blikvanger in mijn rangeerterrein en als je boven komt lopen valt hij meteen op.
Ik ga hem niet automatiseren omdat ik met de "hand" ga rijden in het rangeergedeelte koploper stuurt alles aan straks behalve het rangeerterrein dat doe ik zelf vindt ik leuk lekker rangeren met de losse locs terwijl de rest lekker doorrijd langs mij heen. :)

Citaat van: Hans Biere op maandag 01 oktober 2018, 21:21:36
Citaat van: Hans Biere op maandag 01 oktober 2018, 10:21:10

Van de ombouw van mijn rolbrug heb ik nog wat documentatie die jou eventueel van nut kan zijn. Ik zal daar een kopietje van maken en op de eerst volgende Stamtafel aan je overhandigen. Wellicht helpt het jou bij het maken van de keuze wel of niet ombouwen.

Oh ja. Vergat ik nog. Het filmpje (geeft alleen geluidsindrukken) vind je hier.

Hans, bedankt voor de link van het de omgebouwde rolbrug. :thumbup:
Je hoort inderdaad helemaal niks van het motortje mooi gedaan hoor het ombouwen. :) :thumbup: :thumbup:


Groet Michel
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Mooie toevoeging aan je baan, heb het filmpje bekeken van Hans Biere maar ik hoor niks.
Kan ook aan mij liggen, pas een hoortest gedaan, uitslag was OID daar doe ik het dan maar mee. :)
Geluid van jouw rolbrug zal best wel goed komen denk ik, voorlopig heb je hem en kan je lekker aan de rol met de locs.
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Hallo Tom, dat filmpje van Hans was na de ombouw met een Faulhabermotor.
Dat je niets hoorde is dus een compliment voor zijn ombouw ;)
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
 
Hoi Mies,

Op zich niks mis met wat geluid en je weet het van te voren.
Bij mijn bescheiden weten, is de rolbrug wel erg betrouwbaar  ;)
Als er in het motorhuisje nog plaats is, zou je daar wat schuim/tape en/of stukjes tochtband kunnen plakken.
Zo'n huisje werkt ook als speakerkast.

Als ik er de plaats voor had, zou ik er graag een op mijn baan hebben  :P
Draaischijf heb ik ooit gehad, maar kostte erg veel ruimte ( met loods en toebehoren ) en gaf vaak problemen  :?

Voor iemand zoals jij, die graag met losse loc's rijdt, moet dit een feest zijn !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Hoi Michel,

Mooie rolbrug is er gearriveerd in Michelstad. :thumbup: :thumbup:

En het geluid zou ik me niet zo druk over maken. En anders een paar loks met sound laten rijden en je hoor je rolbrug bijna niet meer.  >:-D
Moet er eigenlijk wel om lachen alles moet stiller, maar er zijn wel steeds meer loks met sound. >:-D

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Citaat van: iTom op dinsdag 02 oktober 2018, 09:54:06
Mooie toevoeging aan je baan, heb het filmpje bekeken van Hans Biere maar ik hoor niks.
Kan ook aan mij liggen, pas een hoortest gedaan, uitslag was OID daar doe ik het dan maar mee. :)
Geluid van jouw rolbrug zal best wel goed komen denk ik, voorlopig heb je hem en kan je lekker aan de rol met de locs.

Met je oren is niks mis Tom want ik hoor ook niks van de ombouw motor die Hans heeft ingebouwd. :P
Voorlopig blijf ik lekker de rolbrug gebruiken zoals hij is en als ik alle moed en documentatie van Hans heb doorgelezen ga ik misschien de rolbrug onderhanden nemen.

Citaat van: Eric-Paul op dinsdag 02 oktober 2018, 10:32:28
Hallo Tom, dat filmpje van Hans was na de ombouw met een Faulhabermotor.
Dat je niets hoorde is dus een compliment voor zijn ombouw ;)

Zeker een compliment waard Eric-Paul. :)

Citaat van: Tony op dinsdag 02 oktober 2018, 11:24:40
 
Hoi Mies,
Op zich niks mis met wat geluid en je weet het van te voren.
Bij mijn bescheiden weten, is de rolbrug wel erg betrouwbaar  ;)
Als er in het motorhuisje nog plaats is, zou je daar wat schuim/tape en/of stukjes tochtband kunnen plakken.
Zo'n huisje werkt ook als speakerkast.

Als ik er de plaats voor had, zou ik er graag een op mijn baan hebben  :P
Draaischijf heb ik ooit gehad, maar kostte erg veel ruimte ( met loods en toebehoren ) en gaf vaak problemen  :?

Voor iemand zoals jij, die graag met losse loc's rijdt, moet dit een feest zijn !
Grtz Tony

Ik ga zeker je tip met de schuim/tape in het huisje proberen baat het niet dan schaad het niet. ;)
Hoe mooi een draaibrug ook is het nooit in mijn gedachten geweest om er één te nemen want een rolbrug vond ik persoonlijk beter bij mijn nieuwere materiaal passen.
En ja het rijden met losse locs wordt zo nog leuker in Michelstadt. :P

Citaat van: ikke650 op dinsdag 02 oktober 2018, 18:10:14
Hoi Michel,

Mooie rolbrug is er gearriveerd in Michelstad. :thumbup: :thumbup:

En het geluid zou ik me niet zo druk over maken. En anders een paar loks met sound laten rijden en je hoor je rolbrug bijna niet meer.  >:-D
Moet er eigenlijk wel om lachen alles moet stiller, maar er zijn wel steeds meer loks met sound. >:-D
M.vr.gr. Erwin

Hij is zeker mooi Erwin een prachtige aanwinst een verrijking voor de baan.
Heb ook vele locs met sound maar die worden eigenlijk nooit gebruikt alleen de claxons en conducteursfluitje en al ben ik niet zo van de stoomlocs maar bij mijn stoomloc gaat het geluid wel altijd aan. :P :thumbup:
Al moet trouwens van mijn kleinzoon alles altijd aan bij iedere trein die rijd hij vindt dat prachtig dus ik ook. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Hi Michel,

Mooie rolbrug, maar zou er zeker neopreen band onder doen tegen het lawaai en dan niet vastschroeven.
Veel plezier ermee.

groet
Harald
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Mooi maar helaas veel kabaal, ook het filmpje van Hans kan mij niet bekoren.
Het vreemde van deze is dat bijvoorbeeld de roco kraan schitterend draait zonder enig geluid.
En op de juiste snelheid  :|

Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Citaat van: Barry1972 op woensdag 03 oktober 2018, 17:46:31
Het vreemde van deze is dat bijvoorbeeld de roco kraan schitterend draait zonder enig geluid.
Hier ook ... tot ik de luidspreker aan zette  ;)
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Citaat van: Haradigi op woensdag 03 oktober 2018, 11:15:40
Hi Michel,

Mooie rolbrug, maar zou er zeker neopreen band onder doen tegen het lawaai en dan niet vastschroeven.
Veel plezier ermee.
groet
Harald

Ik ga het zeker in gedachten nemen Harald en ja met het plezier komt het zeker goed. :P

Citaat van: Barry1972 op woensdag 03 oktober 2018, 17:46:31
Mooi maar helaas veel kabaal, ook het filmpje van Hans kan mij niet bekoren.
Het vreemde van deze is dat bijvoorbeeld de roco kraan schitterend draait zonder enig geluid.
En op de juiste snelheid  :|

Ik vindt het filmpje van Hans wel mooi en ik vindt het geluid netjes zijn geworden na de ombouw door Hans.
De Roco kraan loopt soepeltjes ook het geluid is minimaal wat je hoort maar de camera staat wel meer naar achteren dan Hans zijn camera dus hoor je iets meer van het geluid van de film van Hans.

Citaat van: Eric-Paul op woensdag 03 oktober 2018, 19:16:31
Citaat van: Barry1972 op woensdag 03 oktober 2018, 17:46:31
Het vreemde van deze is dat bijvoorbeeld de roco kraan schitterend draait zonder enig geluid.
Hier ook ... tot ik de luidspreker aan zette  ;)

Jij ook al ? :D
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Altijd maar die discussies over geluid.
Dat hoort nou eenmaal bij de degelijke motoren en metalen modellen van Märklin!
En áls men ze dan uiteindelijk stil heeft dankzij een hoop plastic en Chinese wegwerpmotortjes, dan gaat men ze vervolgens volstoppen met geluidselectronica en een prutsspeakertje: hebben ze tóch weer een blikkerig geluid terug  >:-D >:-D >:-D

Er gaat niets boven het geluid van een V-200 met stalen rijtuigen die over een metalen M-brug dendert!
Straks gaan ze die bruggen ook nog van plastic maken, brrr, moet er niet aan denken!
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
 @citaat Dat denk ik niet, Ben.

Het laat alleen de andere kant van het spectrum zien en stemt tot nadenken; moet alles fluisterstil zijn ?
Je koopt geen lelijk eendje om er een elektromotor in te bouwen, maar om de 2 cilinders te horen  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
 @citaat En ook onder de eendenbezitters heb je andersdenkenden  ;)

Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
 @citaat @citaat Elektrische eend:
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
 @citaat en  @citaat @citaat

En zo hoort het ook  :-)

Vooral doen waar je zin in hebt; als je maar weet, wat je wil en een bewuste keuze maakt  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.

Klopt ook helemaal, Ben !

En het is inderdaad ook allang de hoogste tijd, dat Märklin een rolbrug uitbrengt, die niet zo'n lawaai produceert,
Feit blijft wel, dat wanneer je er nu een koopt, dat je vooraf weet dat je er een fiftees-sound bij krijgt.
De een stoort het , de ander niet ( en alle vormen daartussen ).

Grtz Tony
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Wat voor de rolbrug geldt, geldt mijn inziens ook voor de draaischijf. Een draaischijf waaropdirect c-rail past, ontbreekt gewoon in het portfolio. Werken met overgangsrails vind ik sukkelen. Met een beetje nette adapterstukken op de draaischijfrand zou dit oplosbaar moeten zijn!

Mvrgr
Robert
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Nog 2 à 3 maanden wachten. Het jaar is nog kort, de bal is rond :D
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Hans, Tony, Dick, Robert, Bas,

In verband met drukke maar vooral lange werkdagen en buitenhuise activiteiten kon ik niet toe aan antwoord geven zoals ik het zou willen dus misschien vanavond laat of morgen kan ik pas antwoord geven op jullie reacties.

Groet Michel
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Rustâgh Michel. Als je nog zo jeugdig bent als wij gaat werk nou eenmaal vóór de treintjes.

Ik dacht, ik gooi er ook eens een zienswijze over geluid in. En vervolgens wordt er -ook zonder jou antwoorden- gewoon heftig door gereageerd hier.
En het leuke is: iedereen heeft gelijk!   
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Citaat van: Hanzi op donderdag 04 oktober 2018, 06:40:50
Altijd maar die discussies over geluid.
Dat hoort nou eenmaal bij de degelijke motoren en metalen modellen van Märklin!
En áls men ze dan uiteindelijk stil heeft dankzij een hoop plastic en Chinese wegwerpmotortjes, dan gaat men ze vervolgens volstoppen met geluidselectronica en een prutsspeakertje: hebben ze tóch weer een blikkerig geluid terug  >:-D >:-D >:-D

Er gaat niets boven het geluid van een V-200 met stalen rijtuigen die over een metalen M-brug dendert!
Straks gaan ze die bruggen ook nog van plastic maken, brrr, moet er niet aan denken!


Hans, op zich maak ik mij niet zo druk over het geluid zeker van de locs niet omdat ik dat kan regelen via mijn MS2 en in mijn spiraal maken de locs/treinen ook herrie omdat ik daar geen groene platen heb gelegd en daardoor lekker de locs/treinen over de MDF platen heen denderen.
Maar omdat ik de rolbrug met grote regelmaat ga gebruiken zal ik het eerst zo doen met het zoals sommige zeggen/schrijven koffiemolen geluid en kan ik altijd mocht het mij gaan irriteren altijd zo een motortje als Hans (Biere) inbouwen.
En ja een V200 over een stalenbrug en dan genieten van het aanzicht maar ook van het geluid daar kan je mij ook voor wakker maken hoor. :P

@Helaas kan ik geen antwoord geven op dit bericht omdat ik het niet kan lezen omdat de persoon in kwestie op mijn negeerlijst staat.

Citaat van: Tony op donderdag 04 oktober 2018, 08:51:53
@citaat Dat denk ik niet, Ben.

Het laat alleen de andere kant van het spectrum zien en stemt tot nadenken; moet alles fluisterstil zijn ?
Je koopt geen lelijk eendje om er een elektromotor in te bouwen, maar om de 2 cilinders te horen  ;)

Grtz Tony

Nee hoor Tony niet alles hoeft in dit geval in Michelstadt fluisterzacht te zijn.
En wat het lelijk eendje betreft ik heb wel eens bij een dragrace wedstrijd een lelijke eend gezien met een andere grotere en snellere motor erin dan de oorspronkelijke 2 cilinders. :D

Citaat van: brund55 op donderdag 04 oktober 2018, 09:37:37
@citaat En ook onder de eendenbezitters heb je andersdenkenden  ;)

Bedankt voor het plaatsen van dit leuke filmpje Dick. :) :thumbup:

@Helaas kan ik geen antwoord geven op dit bericht omdat ik het niet kan lezen omdat de persoon in kwestie op mijn negeerlijst staat.

Citaat van: Tony op donderdag 04 oktober 2018, 10:27:35
@citaat en  @citaat @citaat

En zo hoort het ook  :-)

Vooral doen waar je zin in hebt; als je maar weet, wat je wil en een bewuste keuze maakt  ;)

Grtz Tony

Daar heb je helemaal gelijk in. :) :thumbup: :thumbup:

@Helaas kan ik geen antwoord geven op dit bericht omdat ik het niet kan lezen omdat de persoon in kwestie op mijn negeerlijst staat.

Citaat van: Tony op donderdag 04 oktober 2018, 12:49:29

Klopt ook helemaal, Ben !

En het is inderdaad ook allang de hoogste tijd, dat Märklin een rolbrug uitbrengt, die niet zo'n lawaai produceert,
Feit blijft wel, dat wanneer je er nu een koopt, dat je vooraf weet dat je er een fiftees-sound bij krijgt.
De een stoort het , de ander niet ( en alle vormen daartussen ).

Grtz Tony

Volgens mij favoriete treinenwinkel handelaar is Märklin bezig om een rolbrug voor c-rails te maken misschien komt het geluid dan ook wel aan de orde maar dat heb ik van horen zeggen hé.
Ik ben van na de fiftees dus dat zou ik niet weten hoe het klinkt. :D

Citaat van: Robert op donderdag 04 oktober 2018, 13:21:47
Wat voor de rolbrug geldt, geldt mijn inziens ook voor de draaischijf. Een draaischijf waaropdirect c-rail past, ontbreekt gewoon in het portfolio. Werken met overgangsrails vind ik sukkelen. Met een beetje nette adapterstukken op de draaischijfrand zou dit oplosbaar moeten zijn!

Mvrgr
Robert

Ik heb geen ervaring met een draaischijf Robert maar mijn bovenleidingsexpert Jeffrey wel hij heeft er twee op zijn baan leggen en ééntje heeft hij aangepast en dat klinkt toch beter als de andere orginele draaischijf.
Persoonlijk vindt ik de overgangsrails naar de rolbrug niet verkeerd en vindt het er goed uit zien maarja smaken verschillen. ;)

@Helaas kan ik geen antwoord geven op dit bericht omdat ik het niet kan lezen omdat de persoon in kwestie op mijn negeerlijst staat.

Citaat van: basjuh1981 op donderdag 04 oktober 2018, 14:20:40
Nog 2 à 3 maanden wachten. Het jaar is nog kort, de bal is rond :D

Ja Bas het jaar vliegt weer om voor je het weet zitten we weer aan de kerstmaaltijd. :P
Een rubybal is niet rond hoor. :D

Citaat van: Hanzi op vrijdag 05 oktober 2018, 06:22:39
Rustâgh Michel. Als je nog zo jeugdig bent als wij gaat werk nou eenmaal vóór de treintjes.

Ik dacht, ik gooi er ook eens een zienswijze over geluid in. En vervolgens wordt er -ook zonder jou antwoorden- gewoon heftig door gereageerd hier.
En het leuke is: iedereen heeft gelijk!   

Helaas komt het werk inderdaad voor de treintjes Hans ik zie het liever anders dat de treintjes voor het werk komt maar helaas.
En jij mag van mij altijd er iets ingooien hoor. :P :thumbup:
En ja iedereen heeft gelijk in deze kwestie. :) :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Hoi Michel,

Ik heb weer een paar pagina's gelezen en je hebt een zeer mooie rolbrug aangeschaft. Een aanwinst zou ik zeggen. Veel succes ermee en ook met het maken van evt. bovenleiding erop.

Groet Ronald  :)
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Hey Mies,

De rolbrug staat leuk op je baan.  Voor het geluid is isolatie misschien een oplossing.  Nu (denk ik) fungeert het ondergelegen schaduwstation als een soort klankkast.  Mogelijks indien de de rolbrug een beetje kan inpakken in je groene platen dat het geluid ook al naar een aanvaardbaar niveau daalt.

't is maar een idee.
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
 @citaat @citaat

Het is zeker een aanwinst Ronald vooral nu ik in het rangeergebied met de hand ga rijden maakt hij het speelplezier veel groter. :)
Ik overweeg de bovenleidinginstalatie erop te nemen van het filmpje wat Eric-Paul liet zien ziet er goed uit namelijk.

@citaat

Het staat zeker leuk. :)
Ik ga jouw tip Ivan met het "inbouwen" van de rolbrug eens uitproberen zeker voordat ik met ballast ga beginnen anders legt hij vast ;) misschien zal het geluid hier iets door minder worden bedankt voor de tip. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Hoi Michel.
Zo'n rolbrug is een prachtige aanwinst voor op de baan! :thumbup:
Bijzonder leuk om deze in bedrijf te zien en hopelijk valt het geluid nog wat mee.

Veel plezier van deze nieuwe aanwinst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
 @citaat

AlbertJan, het is zeker een prachtige aanwinst voor de baan die als je bovenkomt lopen meteen opvalt. :)
Het blijft een leuk gezicht om een loc heen en weer te zien gaan om daarna ergens geparkeerd te worden.
We gaan het zien met het geluid maandag krijg ik van Hans (Biere) documentatie voor het ombouwen van een eventuele andere motor eerst maar eens genieten van de rolbrug.

Groet Michel

Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Het verwondert mij dat Märklin wel een nieuwe versie uitbracht van de draaischijf maar nooit iets deed voor de lawaaiige rolbrug :?
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 11 oktober 2018, 07:21:23
Het verwondert mij dat Märklin wel een nieuwe versie uitbracht van de draaischijf maar nooit iets deed voor de lawaaiige rolbrug :?

Volgens mijn favoriete handelaar is Märklin wel bezig met een nieuwe rolbrug dus misschien gaan zo ook wat aan het geluid doen afwachten maar tot dat hij uitkomt zullen we maar zeggen.

@Helaas kan ik geen antwoord geven op dit bericht omdat ik het niet kan lezen omdat de persoon in kwestie op mijn negeerlijst staat.
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 12 oktober 2018, 04:57:21
@Helaas kan ik geen antwoord geven op dit bericht omdat ik het niet kan lezen omdat de persoon in kwestie op mijn negeerlijst staat.
Wordt dit antwoord automatisch gegeven of doe jij dit?
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
 @citaat Michel krijgt te zien dat het bericht niet getoond wordt, omdat Ben den Hollander in z'n negeerlijst staat.
Zo'n zelfde bericht krijgt hij straks te zien over deze mededeling... :D
Re: Michelstadt } rolbrug is gearriveerd.
 @citaat Dat snap ik :D

Maar ik vind het een beetje nutteloos om elke keer dat zinnetje te lezen, vandaar mijn vraag ;)