Zo, tijd voor een update over de berg. De afgelopen week bezig geweest met de top en de afwerking. Ik moet met de berg redelijk omhoog op een kleine ruimte, dus ik heb een berg gemaakt met steile wanden. Omdat ik de top afneembaar wil hebben, moet ik rekening houden met de schuine kap.
Omdat aan de voorkant enige centimeters omhoog getild moet worden voordat de top naar voren kan (het tunnelportaal steekt uit tov de top), kan de achterkant niet tot aan de kap, ook hier moeten de genoemde centimeters speling zijn.
Hier is het begin van de top. Naast het portaal staat mijn tweede poging de wand uit het zicht te krijgen bij het portaal, een klein Matterhorntje! Die is inmiddels al weer weg, dit was het niet. Ook heb ik op de vlakkere delen van de onderberg steentjes in diverse maten aangebracht om steenslag na te bootsen, zoals je dat vaak ziet in het hooggebergte.

Dit is een detail van de constructie van de "Eiger Nordwand":

De volgende fase: de grove opzet voor de vorm van de bergtop:

(ik zie trouwens dat mijn CCD wel erg stoffig is......)

Top aangesmeerd met eerste laag (muurvuller van de Action):

Tweede laag (klaar):

Op kleur brengen, 1e laag verdund zwart:

2e laag verdund donker roodbruin:

En na lichtgrijs (half verdund), licht terra (half verdund) en witte dry brush, klaar om gestoffeerd te worden. De aansluiting zal met het stofferen verder weggewerkt worden. Ook is nu de afwerking naast het portaal af. De voorste hoek is mijn volgende scenery project; ik denk dat hier een baanhuisje komt te staan met een oversteek over de sporen. Dat bepaalt dan hoe ik de hoek verder afwerk.