Sinds enige tijd hebben wij er een bonus-kleinzoon bij.
Onze zoon heeft al een tijdje een nieuwe relatie en daar zat dan ook wat aanhang bij zo ook een mannetje van 6 jaar die treintjes erg leuk vind.
Hij was al een paar keer naar mijn baantje komen kijken en we hoorden hoe geweldig hij het vond.
Ik had hem beloofd om samen dan naar Miniworld te gaan en na heel veel nachtjes slapen was het zover.
Afgelopen zaterdag met de trein van uit Dordrecht-Stadspolder naar Rotterdam Centraal.
Onderweg honderden vragen waarom dit en waarom dat en waarom daar zoveel benzine treinen staan en wat dat voor een trein was die we voorbij reden.
Ik vertelde hem dat het een trein met containers was en terwijl ik dat vertelde realiseerde ik me dat de volgende vraag was, wat is een container.
Ik legde hem uit dat daar waarschijnlijk de Sinterklaas cadeautjes in zouden zitten. Hij keek me aan en zei,
serieus. Toen moest ik wel even de andere kant op kijken.
Het was weer een leuke belevenis, vanwege corona moet je reserveren en zodoende was het redelijk rustig, denk net 20 bezoekers.
Mannetje vloog als een raket langs alles en ik dacht ok, over 15 minuten staan we weer buiten.
Maar uiteindelijk ging het wat rustiger toen hij ontdekte dat er knopjes waren om iets aan te zetten en er ook Pokemon poppetjes waren te ontdekken.
Na 2½ uur weer terug naar de grote treinen en uiteindelijk weer moe maar voldaan mijn kleine vriend bij onze zoon weer afgeleverd en Opa thuis lekker een uurtje op de bank kon bijkomen.
Natuurlijk mijn diorama laten zien die daar nog steeds in de vitrine staat.

En toen naar de treintjes, of hij het leuk vond, zo te zien wel.

Thuis beloofd dat Hamburg er voorlopig nog niet in zit, misschien over 3 jaar als kleinzoon Wessel zijn rijbewijs heeft dan mag hij naar Hamburg rijden en zit Opa lekker op de achterbank een uiltje te knappen.
Komende week maar weer eens kijken of er weer energie is om verder te gaan met mijn eigen baantje want dat is er een beetje bij ingeschoten de laatste tijd.