Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat Dat is z'n vorige inzending. ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ga het morgen ff bewonderen Tom, ik ben benieuwd wat je er van gemaakt hebt  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
Ik heb een tijdje niet op het forum gekeken wegens andere prio's. Ik heb je filmpje met bewondering zitten kijken, je blijft mooi bouwen! Even als je diorama, die ik zondag in real-life ga zien, ziet er ook goed uit.

Ik neem aan dat de genoemde artrose een feit is, jammer om te lezen. Ik hoop dat het een beetje te behappen is, zodat je mooie dingen kan blijven maken en de grote groep volgers daarmee ook een plezier doet  :D :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Trainspotter op donderdag 28 oktober 2021, 18:09:28
Daar lijkt een sloot(je) te liggen, melkbussen klaar in te laden.
M.i. een prima dieptewerking :arrow:

Veel succes morgen.

Vrgr,
Wilko

PS met geduld gaar dat kraantje best goedkomen.

Er ligt inderdaad een slootje in, gemaakt met epoxy en ModPpodge. Melkbussen komen uit een 3D printer. Die heb ik niet dus een kennis heeft ze voor me geprint.
Was het diorama van 2019.

Citaat van: wimpietje op donderdag 28 oktober 2021, 18:19:56
Prima hoor, succes ermee Tom

Dank je wel.
Altijd leuk om mee te doen en om het op een A4 te krijgen is nog een heel gedoe.

Citaat van: nobody op donderdag 28 oktober 2021, 18:25:55
@citaat @citaat Dat is z'n vorige inzending. ;)

Klopt helemaal Wim, daar had jij in 2019 de eerste foto's van gemaakt.

Citaat van: robert39 op donderdag 28 oktober 2021, 19:14:45
Ga het morgen ff bewonderen Tom, ik ben benieuwd wat je er van gemaakt hebt  :thumbup:

Leuk om je misschien weer eens te spreken.
Weet niet of ik de hele dag bij de stand zal staan wil ook wat van de beurs mee beleven.
Mijn diorama heeft nummer 14 (misschien eindig ook op die plaats  :))

Citaat van: Silco_88 op donderdag 28 oktober 2021, 19:15:19
Hoi Tom,
Ik heb een tijdje niet op het forum gekeken wegens andere prio's. Ik heb je filmpje met bewondering zitten kijken, je blijft mooi bouwen! Even als je diorama, die ik zondag in real-life ga zien, ziet er ook goed uit.

Ik neem aan dat de genoemde artrose een feit is, jammer om te lezen. Ik hoop dat het een beetje te behappen is, zodat je mooie dingen kan blijven maken en de grote groep volgers daarmee ook een plezier doet  :D :thumbup:

Ja, soms gaan andere zaken voor en dat is ook geen enkel probleem natuurlijk.
Leuk dat mijn filmpje indruk heeft gemaakt.
De afbeelding was van 2019, het nieuwe mag nog niet getoond worden.
Maar ik denk dat bezoekers morgen vast wel wat foto's gaan posten van de diorama's en wie weet zit die van mij er ook bij.
Zondag kan je nummer 14 real-life gaan belijken en eventueel een oordeel over geven  :)

De artrose geeft wel beperkingen en dan doe ik niets, probeer zoveel mogelijk tijdens de betere momenten van de hobby te genieten.
Het duurt dan allemaal wel wat langer maar ik heb tijd genoeg.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Succes Tom!   :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op donderdag 28 oktober 2021, 21:59:59

Er ligt inderdaad een slootje in, gemaakt met epoxy en ModPpodge. Melkbussen komen uit een 3D printer. Die heb ik niet dus een kennis heeft ze voor me geprint.
Was het diorama van 2019.

Dat heb ik in de tussentijd begrepen.
Ach ben hier pas 1,5 jaar.

In ieder geval veel succes morgen.

Vrgr,
Wilko
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,
Succes toegewenst. :thumbup:

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, veel succes!
Nummer 14 is makkelijk te onthouden  :) dus zal zeker even komen kijken vandaag  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
'k Wens je veel succes met inzending 14 :exclaim:
Ben helaas niet aanwezig, heb geen vervoer meer en kan nauwelijks lopen. :(
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Succes gewenst, Tom !

Volgens mij was er ooit een talentvolle nummer 14 die vaak hoog scoorde........
Met jouw vaardigheden gaat dat hopelijk ook lukken  ;)

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Succes! Ik ben benieuwd naar het resultaat en de plaatjes. Je hebt ons nu lang genoeg in spanning gehouden ;).

Groeten,
Wico
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik ben vergeten foto's te maken en wist niet dat het om nummer 14 gaat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2018

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Vanochtend een leuk gesprek met je gehad over van alles en nog wat maar het meest over treinen. Je A4 diodrama zag er top uit en als hagenees heb ik even de andere kant opgekeken toen ik nummer 14 op de eerste plaats zetten maar ik had wel al het hele verhaal achter het diodrama gehoord. Succes met de eventuele prijsuitreiking, je hebt wel een paar concurrenten maar met het nummer 14 moet dat wel lukken.
En ja je hebt gelijk met iTrain, je moet het gewoon doen en als alles rijd en het staat ergens stil moet je dat gewoon even oplossen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vanmorgen vroeg uit de veren, tenminste voor mij is dat tegenwoordig vroeg.
Klokslag 8 uur vetrokken richting Utrecht. Verwachte heel wat verkeersopstoppingen vanwege de afsluiting hier van de brug en de N3.
Richting Rotterdam via de A16 en dat viel alles mee, voor Rotterdam de afslag richting A15 (Alblasserdam)  en uiteindelijk om 8:50 uur bij de Jaarbeurs Utrecht voor de deur 207 van Hal 3.
De meeste diorama's stonden al op hun plek en zo kon mijn nummer 14 er ook netjes tussen worden geplaatst.



De opening verliep redelijk rustig maar rond 11 uur zag je het wel steeds drukker worden, gewoon gezellig druk en je kon overal goed bij.
En zo kwam je regelmatig weer bekende mensen tegen en werd er wat afgepraat over dit en dat.
Er was ook redelijk wat belangstelling voor de diorama's op een A4tje en ook dit jaar stonden er weer juweeltjes tussen.



Rond 14:30 uur was het onderhand tijd om naar huis te gaan want ik moest natuurlijk wel voor het donker terug zijn.
Met wat bezoekers waaronder gelukkig de sterke Robert39 liepen we naar de parkeergarage.
Helaas wilde de knietjes bij mij niet meer voor en achteruit en terwijl ik dacht dat er een leuning was greep Robert39 mij bij de arm en trok me weer overeind zodat ik weer met beide voetjes op de aarde stond.
Merk je toch dat zo'n hele dag staan er behoorlijk kan inhakken.
Robert39 nog super bedankt voor je redding, nu ben ik weer heelhuids thuis gekomen.  :thumbup: :thumbup:

Volgende week zal ik wat meer informatie geven over de bouw van het diorama Drenkelingenhuisje Vlieland welk natuurlijk als basis het zand van Vlieland heeft en de duinen zijn voorzien van helm.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 29 oktober 2021, 18:00:28
Ik ben vergeten foto's te maken en wist niet dat het om nummer 14 gaat.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Als je maar genoten hebt van Eurospoor want daar gaat het toch uiteindelijk om.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: PeBe op vrijdag 29 oktober 2021, 18:13:16
Hallo Tom,

Vanochtend een leuk gesprek met je gehad over van alles en nog wat maar het meest over treinen. Je A4 diodrama zag er top uit en als hagenees heb ik even de andere kant opgekeken toen ik nummer 14 op de eerste plaats zetten maar ik had wel al het hele verhaal achter het diodrama gehoord. Succes met de eventuele prijsuitreiking, je hebt wel een paar concurrenten maar met het nummer 14 moet dat wel lukken.
En ja je hebt gelijk met iTrain, je moet het gewoon doen en als alles rijd en het staat ergens stil moet je dat gewoon even oplossen.

Met vriendelijke groet,
Peter

Peter, was zeker leuk om je gesproken te hebben en ach, nummer 14 was toch voor heel Nederland legendarisch dus ook voor een Hagenees.  :)

Inderdaad zijn er concurrenten maar gezonde concurrentie is niet erg en we wachten het wel af.

Klopt inderdaad, het is geen kwestie van kunnen maar van doen  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op vrijdag 29 oktober 2021, 19:30:57
Vanmorgen vroeg uit de veren, tenminste voor mij is dat tegenwoordig vroeg.
Met dat thuiswerken is half 9 al vroeg uit de veren voor mij :D

Je hebt een mooie diorama gemaakt. Daar mag je trots op zijn :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Het zand had ik goed geraden, voor de rest zat ik er helemaal naast. Fraai diorama is het weer geworden, maar dat zijn we van je gewend. Nu duimen voor een mooi resultaat.

Groeten,
Wico
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi A4 diorama, Tom. Ziet er heel reëel uit, ben benieuwd naar de overige inzendingen maar wat mij betreft val je nu al in de prijzen ;). Alhoewel het je daar niet echt om gaat -het is meer de lol van het bouwen- het zou toch een soort bekroning op je werk zijn. We gaan t zien!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik krijg zin in een zomers dagje strand bij het zien van je diorama, Tom  :P
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ook nu -in de herfst- is het strand mooi Tony ;)!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Ik weet dat jij enorm handig bent met modelbouw, maar dit is echt weer een topstuk! :thumbup:

Er schuilt echt een kunstenaar in jou... (roeping gemist?) nu maar afwachten of je weer op het podium mag plaats nemen! :D (maar voor mij ben jij sowieso een winnaar)

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 B) Erg leuk diorama. :thumbup:
Er mogen gerust nog wat meer foto's van geplaats worden, kunnen we het wat beter in detail aanschouwen. 8)

Dirk-Jan
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag niet naar Eurospoor, even beetje bijkomen.
Mooi om dan de bouw van mijn diorama beetje te laten zien, natuurlijk ben je soms lekker bezig en vergeet je foto's te maken.
Maar ja, ik hoop dan toch een beetje te laten zien hoe het is ontstaan.

Ten eerste de inspiratie, ergens kwam ik het een keer tegen, op TV, in de krant of waar dan ook maar het raakte mij en ik dacht dat is wel een leuk idee voor een diorama.

Dit plaatje gevonden, bron is offtheroadtrip.nl



Al zoekende kwam ik terecht bij de mensen die o.a. de rondtrippen e.d. verzorgen op Vlieland op hun site was echter niet veel te vinden over het huisje maar wellicht konden ze mij wel een beetje helpen met de afmetingen e.d. Althans dat dacht ik.
Mailtje gestuurd en paar dagen gewacht en jawel hoor 5 dagen later antwoord. Met een excuus want er was net een bevalling achter de rug van een dochter dus druk, druk, druk. Ze vonden het een super leuk idee en wilde overal mee helpen.

Inmiddels had ik a.d.h.v. foto's de maten een beetje kunnen herleiden.
Maar ik dacht dat het wel leuk zou zijn als ik het originele zand kon gebruiken en zo kreeg ik een paar dagen later 2 kilo zand van het strand van Vlieland opgestuurd. Natuurlijk had ik netjes voorgesteld om de kosten te voldoen maar ze wilde daar niets voor hebben. Kijk en dat schept gelijk al een band natuurlijk.

En toen maar aan de slag en rap een beetje want de tijd begon te dringen.
Eerst maar eens wat houtjes voor het onderstel hakken en kijken of de pen en gat verbindingen te doen waren.
Nadat de balkjes 2 dagen in een bad van verdunde Oost-Indische Inkt hadden gelegen en vervolgens nog een tijdje nodig hadden om te drogen de pen en gat verbindingen maken. Niet echte pen en gat want een meubelmaker zal wel weten hoe dat er uit ziet. Maar met een paar gaatjes en bitterbalprikkers wil dat ook wel lukken.









Dan de boel een beetje passen en o jee, de verhouding was niet helemaal goed maar wel een ervaring rijker.



Was het te groot, was het te klein, ik wist het even niet maar ergens klopte het niet en dus terug naar de tekentafel.

Nu even een bakkie koffie en dan weer verder. :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Post hiervoor ging niet helemaal goed, excuus.

Op naar het volgende deel.
Eerst maar eens de vlondervloer maken, latjes van 2x4mm voor de vloer en 4x4mm voor de draagbalken.





Als de lijm is uitgehard de vlonder netjes op maat snijden/zagen.
Dan blijft dit over.



Met deze hulpmiddelen werkt het allemaal wel een stuk makkelijker.



Vervolgens eens kijken hoe straks de boel er uit kan gaan zien terwijl de vlondervloer nog ligt te drogen.



Basis van het huisje is van karton. Daar worden later de latjes op gelijmd, rekening houdende met de uitsparingen voor de deur en ramen.
Tevens zijn van styreenprofiel de deur- en hoeklijsten pas gemaakt en met 10sec lijm vast gezet.

Nu eerst nog een bakkie en dan weer verder.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het is nu al een heerlijk verslag, Tom  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hier nog een genietende liefhebber van het tot stand komen van dit fraaie A4tje.

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
En we gaan weer vrolijk verder.

Volgende punt is bepalen waar het drenkelingenhuisje komt te staan.
Zag ergens op een foto van het echte huisje dat er wel wat zeewater onder was blijven staan, dat gaat dan ook de plaats worden waar het moet komen.
Met wat stukjes krimpkous en een enkele afval stukken van de poten in de bodem geprikt en dan maar vol gieten met epoxy waar een druppel Vallejo doorheen zit om het een beetje kleur te geven waardoor het op water moet gaan lijken.



Op de voorgrond het idee om daar een stukje Waddenzee te maken. Hadden jullie ook wel een beetje kunnen raden, een enkele keer schreef ik wad in plaats van wat.

Nu eens kijken hoe het er uit gaat zien met de vlondervloer.

   

En dan komt het leuke werk van hekjes maken aan de beurt.
Van wat verschillende styreenprofielen de boel op maat gesneden en met Tamiya Extra-Thin Cement zit het zo aan elkaar en blijft het niet aan je vingers plakken.

De eerste is klaar en dan kan de tweede op dezelfde manier genaakt worden. Nu kreeg ik wel het gevoel dat het werken op een wat grotere schaal toch wel makkelijker gaat maar ook om meer en betere details vraagt.





Volgende stap is de trap. Ik had wel wat besteld maar van de trappen in de handel werd ik niet vrolijk, zou wel als het zelf maken niet gaat lukken een oplossing zijn maar het werd nu wel een uitdaging om zelf een trap te gaan maken.
Het begin is er en dan maar dapper doorgaan dacht ik.



Ff passen  ;)









En dan nog eens passen en meten waar we dan de meeste tijd mee versleten.



Ik zeg niks mis mee en niets meer aan doen.
Nog even kijken of het matched met een hekje.



Gelijk ook even gekeken of er als dakbedekking golfplaten op mogelijk zijn maar bij nader inzien leek me dat geen goed idee, golfplaten met een zee in de buurt is vragen om kunststof golfplaten.

Zo weer een deel verder.
Nu even pakketje aannemen van DHL want die staan net voor de deur. Wat er inzit hou ik even voor later, ik wil het nog even spannend houden net zoals sommige hier op dit forum dat dikwijls doen.  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
En door.

In plaats van een dak met golfplaten komen er plaatjes hout die ik later ga verven en weatheren.
Zo kom ik eindelijk ook eens door mijn hout voorraad heen.
Met moed beleid en trouw de stukjes op maat gesneden en 1 voor 1 op het dak geplakt.





Nu gaat het er voor althans wel een beetje op lijken.



Dan de hekjes plaatsen en de trap. De trap kreeg ook nog een handreling welke was gemaakt van 0,6 mm messing. Voor de sfeer gelijk wat rommel er bij geplaatst.



Op de achtergrond is duidelijk een stukje duin te zien waar helm is geplaatst. Helm had ik het ook al eerder over gehad wat dan ook een kleine verwijzing was naar het diorama.

Met wat spul uit de rommelbak en afgebroken houtjes en roerhoutjes de rest aangekleed.



Hier had ik gedacht een klein hoekje Waddenzee te maken, hoekje opgevuld met epoxy en zag er na drogen strak uit. Maar na een dun laagje ModPodge leek het toch wel iets meer op een kabbelende vloedlijn, althans dat dacht ik.



Vervolgens bedacht om de vloedlijn wat te accentueren met lichte golfjes. Met AK8007 en een Acryl verdikking materiaal de dunne laag golfjes aangebracht en bewerkt met AK8007 vermengd met witte acryl.



Met de airbrush getracht het breken van de golfjes weer te geven.



Het bleek (althans voor mij) geen succes nummer te gaan worden en omdat ik toch zand genoeg heb (2 kilo Vlieland zand) de branding weg gemoffeld.



Met verder nog wat rommel en houten balletjes als fenders de heel zaak gedecoreerd en uiteindelijk op 29 oktober 2021 ingeleverd bij de A4 diorama stand op Eurospoor zodat iedereen mijn geknutsel, gepruts en geklungel kan bekijken.



Het was weer een leuke ervaring. Maar of ik volgend jaar weer mee ga doen staat voor mij nog niet vast. Enkele L.O. (lichamelijke ongemakken) spelen mee en het moet wel een beetje te  doen zijn voor mij.
Er is vast wel weer iemand die dan mijn plaats zal innemen want het is echt leuk om mee te doen en ook onderling dan de ervaringen uit te wisselen.

Ik heb diorama's gezien die op een bierviltje zijn gemaakt of op een hele oude Nokia.
Doe eens creatief en doe volgend jaar ook mee.

Dit was een korte samenvatting van een paar weken bouwlol aan een diorama wat niet groter, breder en hoger mag zijn dan een A4tje.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nog even vergeten te vertellen, links boven de deur dacht ik dat er een vaantje stond voor de windrichting.
Bleek echter bij navraag dat het een hand moet voorstellen met een wijzende wijsvinger.
Daarom heet die vinger ook wijsvinger niet omdat we wijs zijn.

Het was echter bedoeld voor de aangespoelde drenkelingen dat ze die kant op het dorp kunnen vinden waar ze een warme maaltijd, een glas rum en een zacht bed zouden vinden.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dank je wel voor deze leerzame bouwomschrijving.
Leuk om wat van jouw inspirerende gedachtenkronkels tijdens de bouw te lezen.

Vrgr,
Wilko
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op zaterdag 30 oktober 2021, 14:22:09
zodat iedereen mijn geknutsel, gepruts en geklungel kan bekijken.
8) Nou Tom, zo te zien is je geknutsel, gepruts en geklungel erg goed gelukt en erg leuk geworden. B) :thumbup:
En je water lijkt zo toch uiteindelijk ook goed gelukt te zijn, modelwater blijft toch een lastig iets om er realistisch uit te laten zien.

Dirk-Jan
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat is weer eens wat anders dan een bouwpakketje in elkaar frommelen. Alles vanaf de bodem zelf gebouwd, groot respect hiervoor  :thumbup:
Zeker de hoofdprijs waardig  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Pakketje wat ik heb ontvangen is nu open gemaakt.
Dit gebouw in gehavende toestand gaat natuurlijk ook bij de haven straks komen, maar nu nog even niet.
Er zijn nog genoeg andere pakketjes die gebouwd moeten worden zoals de havenkraan van Artitec waar ik nu aan bezig ben.

Het gehavende huis waarvan de plastiek balken wellicht vervangen gaan worden door echte houten balkwerk.



En waarom in hemelsnaam Horst Seehofer er bij, simpel omdat het dan gratis verzenden was.  :)



En ondertussen gepriegel aan het kraantje van Artitec.
Schijven voor de geleide wielen aan de top van de giek zitten er nu in.
Hoop doet leven als je er mee bezig bent maar als de schijven op hun plaats zitten dan is dat toch wel een fraai gezicht.
Wat je er ook later van terug zal zien is niet veel maar ze zitten er wel in.  :)





Voor vandaag is het weer mooi geweest, nu lekker rustig me voorbereiden om morgen weer naar Eurospoor te gaan.
Met het verkeer zal het wel redelijker gaan dan afgelopen vrijdag.
Heen binnen het uur en terug na 2 uur pas in Dordrecht maar nog niet thuis, bijna 70 minuten er over gedaan om vanaf de rand van Dordt naar huis te komen, normaal is dat 10 minuten.
Maar vanwege de afsluiting van de N3 in beide kanten moest al het verkeer dwars door Dordrecht en daar worden we niet blij van.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Prachtig weer Tom, ik heb het diorama vanmorgen bewonderd  :thumbup:

vr gr Arie.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
"Alle verkeer dwars door Dordrecht"
Zoals het bekende gezegde luidt: "Hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt"

Cees
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De grote ploeg mensen op Eurospoor van de MSG/Den Bosch heeft ook pech, de A2 is tussen Deil en Vianen afgesloten, wat nog erger is, is dat er één vrachtwagentje morgenavond 2 keer moet rijden....

Boodschap: je kunt het niet altijd voor zijn.

Groet, Anne W
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Bedankt voor je uitgebreide bouw en foto verslag. Het laat maar weer eens zien hoeveel vakmanschap, tijd en detail in zo'n diorama gaan zitten. Nogmaals complimenten voor het resultaat en dat de beste moge winnen!

Groeten,
Wico
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom dit is toch puur genot, om te lezen hoe de bouw tot stand is gekomen.
Ik heb weer genoten van je bouw kunsten en nu maar afwachten wat de uitslag wordt.
Mvg evert
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Leuk Evert om weer wat van je te lezen.
Zelf heb ik er ook van genoten en of ik volgend jaar weer mee zal dan weet ik nog niet.

Wat de uitslag ook mag worden, ik vind alles prima.
Meedoen is al leuk en de mensen op Vlieland die me het zand hebben opgestuurd hebben ons al uitgenodigd om volgend jaar naar Vlieland te komen.

De verkeersdrukte neem ik er maar voor lief bij, ik denk altijd hoe dichter bij Dordt, hoe creatiever men wordt.
En een tevreden knutselaar is zeker en vast een Dordtenaar.

En nu hoppa in de auto richting Utrecht voor de laatste dag Eurospoor 2021.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Geweldig mooie werkbeschrijving van jouw A4-tje!  :thumbup: Je hebt er zeker erg veel tijd ingestoken en dat zie je ook terug.

Leuk dat je er ook het waarschuwingsbord bij hebt staan van hetzelfde bedrijf waar je als dienstplichtige met raketten hebt lopen zeulen... >:-D

PS: en gewonnen?

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Heb hem vandaag mogen bewonderen, heel mooi gemaakt. Je hebt wel pittige concurrentie zag ik.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De concurrentie was zeker pittig.
Baantje wat links van mijn diorama stond is eerste geworden.

Helaas niet bij de eerste 10, volgend jaar gewoon weer meedoen.  :)
Iedereen die op nummer 14 heeft gestemd bedankt voor de waardering.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Kunnen we ergens de volledige uitslag zien?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Nee, nog niet, zal zodra ik het weet wel hier posten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom ik lees nog heel op het forum hoor en het kriebelt nog steeds, maar je weet hoe de situatie hier is.
Ik vermaak me prima met de fotografie alleen staan er twee staar operatie op stapel dus dit jaar ff geen foto's.
Ga lekker rustig veder met bouwen en ik geniet.
Mvg Evert
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Ik snap dat het blijft kriebelen maar ook jouw situatie.
Fotografie is ook een leuke hobby maar zal je straks wel een 4 tot 6 weken moeten missen.
Staar operatie heb ik een paar jaar geleden ondergaan, daar ben je wel een paar weekjes zoet mee en dan als de laatste test ok is moet je nog even een nieuwe bril laten aanmeten.
Maar als alles achter de rug is dan zie je de wereld weer een stuk beter aan. 8)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: MB73 op zondag 31 oktober 2021, 18:40:11
Tom,

Kunnen we ergens de volledige uitslag zien?

De Uitslag van de 7de editie van de A4 Diorama wedstrijd 2021 tijdens Eurospoor 2021 29, 30 en 31 oktober 2021:
In de categorie vanaf 18 jaar:
1e prijs Diorama 15 Krommelwatan 7 van Henk van Rhenen
2e prijs Diorama 21 Railway food market van Paul Eijkenaar
3e prijs Diorama 18 Wederopbouw van Jan kolkman
4e prijs Diorama 22 Dragon Bones van Dick Berns
5e prijs Diorama 05 Gelukkig 1.5 meter voorbij van Willen Jansen
6e prijs Diorama 12 Heijmans Bouwplaats van Alexander den Hollander
7e prijs Diorama 20 Boven water van Frank Wiegers
8e prijs Diorama 10 VSM Beekbergen van Jelmer Jepma
In de categorie bewegend element:
1e prijs Diorama 11 Hij-Hei van Ronald Visser
De aanmoedigingsprijs Diorama 8 van Tim Somers
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Jammer Tom. Volgende keer beter :exclaim:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Voor wie ze niet heeft gezien:

Alle deelnemers.