Vandaag eens wat stoeien met de verdere mogelijkheden van DCC next van ArcoMora.
Dat viel nog niet helemaal mee maar met hulp van de handleiding en wat missers kreeg ik toch eindelijk de boel zover dat er licht was in de duistere loods.
Het testen was al een feestje, om de verlichting te gebruiken en te kunnen faden komt er ook nog een MOSFET om de hoek kijken, tja dat is dan ook weer zoiets van hoe sluit je dat nu weer aan. Maar in de handleiding stond een mooi voorbeeld en zo kreeg ik het voor elkaar dat de verlichting opstart met steeds feller worden en met afsluiten net andersom.
Er waren al enkele reacties over kapotte TL verlichting, dat is er niet in de DCC next maar er kan wel een instelling gebruikt worden waarmee je een led kan laten flikkeren dus die maar eens er bij programmeren.
Moet de boel weer in de loods gebouwd worden en onder de bak aangesloten. Dat gaat natuurlijk weer met de nodige tegenslag, draadje aan een verkeerd pennetje wat betekent dat er geen licht is in de loods. Maar al snel gevonden, draadje aan de verkeerde poort aangesloten. Misschien handig dat ik de volgende keer het e.e.a. even ga opschrijven.
Uiteindelijk werkt alles maar vind ik de TL simulatie wat tegenvallen, die gaat er uit en alleen het licht aan en uit blijft met het in en uitfaden of hoe dat ook mag heten.

Zo ziet het nu aan de onderkant er uit.

en een filmpje:
www.youtube.com/watch?v=g1C0IrOGL-o