Sommige van jullie hebben natuurlijk al een tijdje gemerkt dat ik niet meer zo actief ben op het forum.
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met mijn spoorbaan waarvan de bouw startte op 17 september 2017
KLIKKIEEn ben "druk" met allerlei andere hobby's naast mijn werk en "te korte" vakanties, bijvoorbeeld dit, de Pocher Lotus 72 D
KLIKKIE en dan even een stukje naar beneden scrollen.
Als ik me nog twee maanden kwaad maak met de spoorbaan is het af tot in de kleine details maar het is te vol, veel te vol en te veel treintjes en dergelijke, en her en daar toch weer iewat onbereikbaar. Ik geef mezelf nog tot 1 januari 2027 om erover na te denken en naar te kijken maar dan gaat de boel waarschijnlijk helemaal leeg, kamertje weer netjes maken en dan kleine scratch build modules bouwen en het overzichtelijk te houden voor mezelf. Of zoiets in die richting, in ieder geval een stuk minder dan als wat het nu is.
En wat dan tot die tijd?
Nou, ik ga per 1 augustus met vervroegd pensioen. Dat is dan precies twee maanden voordat ik 65 word. Eigenlijk zou ik door moeten werken tot aan mijn 67e en 3 maanden maar dat leek me al helemaal niets en tot mijn 65e vond ik al te lang. In zeer goed overleg met mijn werkgever heb ik deze stap kunnen maken. En mijn normale 5 ½ week vakantie was al in aantocht, inmiddels nog maar 5 dagen werken verdeeld over de komende 2 weken en dan eind juli met mijn meest naaste collega's een mooi afscheidsfeestje. (ik heb ze niet allemaal uitgenodigd, ik heb 750 collega's.

)
Hiermee realiseer ik me natuurlijk donders goed dat deze stap voor velen hier niet is weggelegd en ik voel me een gezegend mens.
En dan komt dat zwarte gat? Nou, echt niet.
Vervelen ken ik niet of nauwelijks en zelfs vervelen is af en toe heel erg gezond.
Mijn eerste stap als pensionado is een mooi cadeau geven aan mezelf, een nieuwe laptop.
Een gangbare laptop is zeg maar 100 PK, die hier nu staat is 250 PK en het wordt een 500 PK met een 18 inch beeldscherm.

(Sorry Adriaan, dat van die PKs snappen alleen ouwe mensen

)
Een ander koopt 8 a 10 mooie loks, ik doe dit, vind ik gewoon leuk.
Kan ik mooi de komende (na)zomer lekker binnen met de plafondventilator op bonken de hitte ontwijken, die zon buiten is echt niet meer zo gezond. (af en toe natuurlijk wel een beetje)
Dan ben ik voorlopig zoet. En tegelijkertijd overal (proberen) nee tegen zeggen, ik wil voorlopig niks moeten, ook al is het heel erg nuttig vrijwilligers werk of weet ik veel wat. Anders word ik ook zo'n drukke pensionado die hier inmiddels op het forum al best veel voorkomen.
Dan ontstaat later vanzelf wel, dan sluit ik me ook aan bij het clubje vol overgave.
De treintjes waren er al vanaf mijn 6e jaar en die blijven er tot aan mijn laatste moment, hopelijk duurt dat nog vele jaren want ik wil nog heel veel leuke scratch building dingen maken en dat met jullie delen.

(En nee, niet maken met mijn 3 D printer, dat is te makkelijk)