Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baanplan (zonder plan) Pakketje uit Limbabwe.

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

Re: Baanplan (zonder plan) Marklin diesellok GM EMD F7
Mooie passende loc opgedaan Dirk-Jan. Dat tiny house op wielen lijkt me geen onaardig verblijf tijdens de vakantie.
De vraag is nu: Wanneer ga je?
 @citaat

Ik ga niet, zou wel willen, het is Dirk Jan zonder streepje die op pad is, Dirk-Jan met streepje heeft andere verplichtingen. :roll:
En in zo'n tiny house op wielen heb je slechte wifi, kan ik niet op het forum. :o)

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Citaat van: Wico op zaterdag 11 mei 2024, 23:01:29koren op de molen van een zekere Henk in Verwegistan >:-D
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 11 mei 2024, 23:11:17Daar kan zelfs Henk toch niks negatiefs van denken? >:-D

Henk uit Verweggistan heeft een baalweek genomen. Dus die denkt effe helemaal niets. Geluk bij een ongelukje?

Die trein geloof ik wel, ben tegenwoordig niet zo pro Joenaaithetsteeds. en die Batman kar vindt ik iets over de top. Maar Dirk-Jan met streepje vind dat he-le-maal geweldig, prima toch.

Maar die pipowagen is een pareltje, die mag gezien worden.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Mooie lok Dirk-Jan(met streepje).
Ik vind de kleur wel een stoere uitstraling hebben.
In Amerika is toch alles groot(s) dus Dirk Jan(zonder streepje) kan er makkelijk bij staan.  :-)

Henk
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Mooie aanwinst Dirk-Jan, ja een decoder van 34 jaar is ook niet meer van deze tijd  :)
Maar hij is bij jou in de juiste handen gekomen en is weer helemaal up to date  :thumbup: :thumbup:
Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter Degeluidsman

zonder fantasie ook geen creativiteit

Deze GM heeft een mooie, brute, krachtige uitstraling. Heel veel rijplezier gewenst met deze 'zware jongen'.  :thumbup:

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Dirk-Jan.

Van harte proficiat met deze prachtige aanwinst  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Ik kende deze uitvoering niet, maar wat een schoonheid  :cool:
Wel jammer dat de cabine-ramen geblindeerd zijn,
alhoewel dat dan wel weer bij Gotham past!
Waar staan de letters in het logo voor?
De Pipowagen is trouwens ook een leuke aanwinst  :thumbup:

Groeten,

Erik.
 @citaat

De letters GM staat voor General Motors en EMD staat voor Electro-Motive Division (van General Motors)
En de cabine ramen zijn vrij eenvoudig te vervangen voor doorzichtig plastic, maar dit heeft inderdaad wel wat, voorlopig laat ik het zo. B)

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

EMD is tegenwoordig van Progress Rail, die op zijn beurt weer eigendom is van Caterpillar Inc.

Groet, Anne W
@Dirk-Jan

Hoi Dirk-Jan,
Ik heb onlangs 2 van deze verkeerstoren met agent kunnen kopen ;-).
Heel tof om te gebruiken op de modelbaan.
Is tijdloos zoiets vind ik.

:roll:  Eeehhh... Railman, ik begrijp niet wat je bedoelt.
Of mis ik iets? Zou kunnen natuurlijk, dan gebruik ik mijn leeftijd wel als excuus. :D
Ik denk dat je daarvoor terug moet naar 26 december 2020 in dit topic.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Zou kunnen (hoewel, tijdloos?), fotootje zou leuk zijn :o) .
 @citaat  @citaat
 :thumbup: Dank je voor de verwijzing. O:-D

@citaat
 8) Fotootje zou inderdaad leuk zijn, ik ben wel benieuwd hoe ze eruit zien.
@Dirk-Jan
@NL-modelspoor
Inderdaad : ik had er beter de referentie bij geplaatst maar ik dacht dat dit automatisch gebeurde gezien ik rechtstreeks reageerde op jouw post van in 2020.
Sorry voor de verwarring.

@Hanzi Hiermee bedoelde ik eigenlijk dat je zulke figuren wel steeds op een modelbaan ergens kan inpassen. Al is het als carnavalesk of vintage of realistisch ... ja men vindt wel steeds een term ... bedoeld :D

Hierbij vinden jullie de twee agenten in hun toren.
PS Hopelijk is het toevoegen gelukt want is 1ste x hier en was even zoeken  ;)
 :) Die zien er nog prima uit voor toch zo'n 50 a 55 jaar oud. B)
Dat is toch wel een zeldzame aanwinst lijkt me.

En nu het fotoplaatsen gelukt is is het misschien ook een idee om je eigen baanbouwtopic te openen.
Anders raakt iedereen maar in de war, ikzelf ook. :-)

BLIJ dat ik analoog RIJ

Fantastisch :thumbup: :mrgreen: !

hoge bergen, het liefst zwitsers

Dat ziet er allemaal heel gezond uit‼️

Mvg Hans
@Dirk-Jan :
Ja, vind ik ook. Ze zaten wel niet meer in de OVP.
Dus ik veronderstel dat de figs origineel zijn.
Ook is het onderstel (trapje) al eens gekleefd denk ik en de kap ook al wel eens ... maar soit ik ben er blij mee.

Momenteel nog niet veel te publiceren van mijn modelbaan.
Enkel de onderbouw is klaar en de baan is voor 95% naar mijn zin.
Nu ben ik aan het testen met rudimentair mat (hout en isomo) om wat ideëen te creëeren wat mogelijk gaat zijn als scenery.
Van zodra in die fase van scenery, wil ik best wel een eigen baanbouwtopic openen maar kan je me zeggen waar en hoe hier op het forum ?

@Hanzi
@pinkf :
Bedankt :-)

:) Zie bijgaand plaatje, we zitten hier in het board "modelbaanbouw" en dan kan je een nieuw topic beginnen, zie rode cirkeltje, en er een passende naam aan geven.

voorbeeld.jpg

@citaat  @citaat
Hej Railman, nog een voornaam?

Zou leuk zijn indien je alvast laat zien hoever je bent, krijg je ongetwijfeld nog goed advies ;)
@Dirk-Jan
Bedankt voor de info.
Ik start zeker op als het de moeite wordt.

@Bert1955
Als ik jouw foto's zie ga ik nog eventjes wachten  :O  :D maar ik kom zeker terug.
Nu de zomer in aantocht, heb ik nog een andere hobby : motorhome. Te kostelijk om niet te gebruiken hé  ;)
Dus het modelbouwen zal in een slow movie komen momenteel maar als ik vordering maak ... start ik zeker op

Grtz
Dim

Märklin fahren-ärger sparen

Tjeempie, ik dacht effe bijlezen wat die Dekselse Dirk-Jan laatstelijk allemaal gebakken heeft........blijkt een compleet buffet te zijn  :O !
Teveel om af te noemen !
Het een nog mooier en/of leuker dan het andere  :thumbup:
Maar na flink wat keuzestress ga ik toch voor het droomhoekje van Gotham City  :favorite:
Daar kan zowat de hele rest ook een (tijdelijk) plekje scoren  :o)

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Nieuw speeltje, een 3D printer
 :) Gisteren mijn nieuwe speeltje binnen gekregen, een 3D printer, een Bambu Lab A1 Mini + AMS (4 kleuren unit)
Alles een beetje aan het uitproberen en de diverse programma's eigen maken.
En na wat testprintjes die er standaard inzitten, een bootje en een speeltje, serieus aan het printen gegaan.
Een Batman badeend en een groter versie van het Dirk Jan poppetje wat ik al had. :-)
Nu bezig aan een nog grotere versie, 18 cm hoog. B)
En aangezien dit een treintjesforum is, ook een stootblok uitgeprint.
Daar ben ik niet helemaal tevreden over, is niet zo netjes,  maar dat kan ook in het bestandje zitten, ik ben nog lerende.
Ik ben voorlopig zoet met de nieuwe hobby, heb nu ook vakantie, dus mooi de tijd om er mee te knutselfrutselen.

1.jpg

2.jpg 

NB: dit is een filament printer en voor de treintjeshobby zou een resin printer beter zijn, die maakt mooiere kleine printjes met veel meer detail.
Maar dat is met vloeistof, handschoenen, een goede afzuiging en een mond/neus masker noodzakelijk, dat zie ik voorlopig niet zitten.
Een printer met filament, een plastic draad die gesmolten word en dan de print vormt, sprak me meer aan.

Zooooooo Dirk-Jan !!!

Ik zie hier ongekende mogelijkheden, maar ga ze niet noemen hiero.
Je moet het - zoals je zelf al zegt - nog leren en al doende komen de ideeën vanzelf wel  O:-D
Oja, in het handboek van de WOSA is niks over 3D-printers te vinden, dus feel you free, zegt Herbert.
Die Bateend heeft wel wat, trouwens  :thumbup:

Grtz Tony

Mooie aanwinst Dirk-Jan.

Heel vbeel plezier er mee.

Henk

Als het maar Zwitsers is.

Leuk hebbedingetje Dirk-Jan. :thumbup:
Als je het 3d printen eenmaal onder de knie hebt dan ga jij daar zeker voor de hobby veel plezier van beleven.
En ja Batman eend heeft zeker wat. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel
Goed bezig Dirk-Jan, volgende stap is zelf materieel printen, iemand op beneluxspoor heeft zo al een hele verzameling NS materieel op schaal Z geprint.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Dat type AMS gaf zeker de doorslag om voor dit model te kiezen :mrgreen: !

Fantasietjes op de baan

Weer een uitbreiding van de hobby's, veel plezier er mee
Citaat van: Hanzi op maandag 29 juli 2024, 08:02:52Dat type AMS gaf zeker de doorslag om voor dit model te kiezen :mrgreen: !
:D Yep, de aanduiding AMS maakt dat het toch een soort van Old Skool is, hoewel het ook heel modern is. :o)
(voor de niet ingewijde; AMS staat voor Auto Motor Sport van Faller, in de jaren zestig een auto/racebaan voor op de spoorbaan)
Al met al ben ik dus Old Skool maar ook heel erg hip bezig en dat op mijn leeftijd. :-)

@citaat

Ohh, ik dacht AMSterdam.  >:-D  >:-D  >:-D
 @citaat

:o) Nee, ik ben een AlkMaarSe kaaskop. :P

Swiss rail .. what else?

Dirk-Jan,

Leuke uitbreiding van de hobby en nog eens nuttig ook, das twee vliegen in één klap :thumbup:. Veel leerzame uren en plezier toegewenst.

Groeten,
Wico

Daarmee kun je fantastisch je creativiteit kwijt. En straks hebben alle forumvrienden dan een DirkJan en een bateend in huis in de meest frivole kleurstellingen. Heeft dat ook mut dan? Afgezien van de goodwill natuurlijk.  ;)

Hoi Dirk-Jan,

Kep nog wel een slim ideetje voor je printert; als je nou één kroonsteentje nodig hebt, kun je dat fijn 3d-printen  :idea:
Want die krengen zitten altijd met zen zessen aan elkaar ( of twaalven zo je wilt ) en die andere vijf gebruik je niet en raken uiteindelijk zoek. Wat weer zonde van het materiaal is en slecht voor het milieu  :? Maar wel goedkoop !
Dus 2 vliegen in één klap geschoten  :thumbup:
En zo zullen er nog wel meer slimmigheden te bedenken zijn  O:-D

Grtz Tony
 @citaat

:-) Leuk idee, maar dan moet ik ook plastic schroefjes printen. 8o
Of dat nou zo goed idee is betwijfel ik, en ik heb nog wel wat kroonsteentjes in voorraad.
En ik gebruik ze eigenlijk nauwelijks, ik verbind veel met krimpkous.
 :o) Misschien moet ik die dan maar printen, het print plastic smelt lekker, dat is ook een soort van krimpen. :mrgreen:
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Dat is een prachtige uitbreiding van het hobby plezier Dirk-Jan, daar gaan mooie dingen uitkomen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Aan het gereedschap herkent men de vakman. Mooie aanwinst Dirk-Jan wat allerlei mogelijkheden bied. Ik vraag me af of je nu je "eigen" preisers kunt printen, kortom een Dirk-Jan en dan in 1:87 formaat, maar ik ben bang dat dat iets teveel gevraagd is voor de printer.
 @citaat

Ja, dat moet in principe kunnen maar dan moet er een kleiner spuitkopje (nozzle) op, die heb ik nog niet.
Ik print nu met 0,4 mm, en dat moet dan met 0,2 mm, dus hele dunne sliertjes gesmolten plastic die dan de print vormen.
Maar deze printer is niet de meest ideale printer voor hele kleine dingetjes, dat moet met een resin printer, dat werkt heel anders.
Voorlopig blijf ik hiermee knutselfrutselen, zo'n andere printer staat nog niet op mijn verlanglijstje.
En ik heb wel een grote Dirk Jan geprint van 18 cm hoog, ben ik nu aan het schilderen. :)
 :o) En nee, die komt niet op de spoorbaan te staan als een soort van Dirkgodzilla  :P
Ziet er niet verkeerd uit hoor die 3d prints. En meestal is er bij 3d geprinte objecten wel iets van nabewerking nodig. Maar als ik het goed begrijp kan je met deze printer dus een object met maximaal 4 kleuren in het object tegelijk printen? Dus geen losse onderdelen meer printen als de delen een andere kleur nodig hebben?
 @citaat

Ja, inderdaad met de 4 kleuren kan je een object uitprinten, gesteld dat het in het printbestand is opgenomen zoals te zien is op de 1e foto.
Het ene testprint bootje is wit, het andere is geel/blauw rood, had dus ook nog wit in kunnen zitten.
Maar de print is ook heel makkelijk te verven met acrylverf, dus mogelijkheden genoeg.
Ik heb de 4 kleuren unit erbij gekocht om wat meer opties te hebben, en leek me een leuke toevoeging.
Welkom in deze wondere wereld, Dirk-Jan.
Mooi om te zien wat dit ding allemaal kan en nog lijkt te kunnen. Ik heb (onder andere) een kleine veel oudere filament printer van een merk dat intussen ter ziele is. Uiterlijk een vergelijkbaar concept, met slechts met een kleu en helaas veel minder gedetailleerde prints. Ik gebruik hem nog wel voor het maken van servohouders, simpele 'gereedschappen' en andere zaken waarbij het uiterlijk niet zo belangrijk is en de precisie iets minder mag zijn. Dan werkt het best leuk. Voor scenery zijn de prints minder geschikt.

Groet,

Peter
Re: Baanplan (zonder plan) Beurs Houten
Speciale Gast

:) Vandaag naar de beurs geweest in Houten.
Dit keer met een grote boog om Utrecht heen en wel langer onderweg maar zonder files stond ik om 10.05 uur binnen, goed gegaan dus.
Het was weer een leuke beurs en best redelijk veel publiek maar niet te druk.
Zoals te zien diverse aankopen gedaan; een Märklin Sante Fe voor een projectje (wat ik nog moet bedenken, maar lok was een koopje).
En een Diamond T vrachtwagen met aanhanger van Artitec, een VW bus met minimodelbaan in de bak van Schuco, twee punttangetjes,
een Messerschmitt ME 263 die de inwoners van Allo Allo Nouvion gaat wakker schudden, was maar 7 eurootjes, merk onbekend,
en een setje Pro kwastjes van Vallejo. Eens kijken of ik daar mee kan schilderen als een Pro. :D
Het enigste wat op mijn wensenlijstje stond waren de tangetjes, al het andere heb ik mezelf mee verrast, best leuk voor mezelf dus. :-) 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg   

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 24 augustus 2024, 16:45:28best leuk voor mezelf dus. :-)
En aardig voor jezelf van jezelf.

Die kreet PRO is natuurlijk een geweldig verkoopargument wat helemaal nergens op slaat. Alleen een Pro schildert als een pro. Ieder ander modert maar wat aan ongeacht het gereedschap dat bij het modderen gebruikt wordt. Als u begrijpt wat ik bedoel. (Vrij naar OBB)  >:-D

Als het maar Zwitsers is.

Dat zijn fraaie aanwinsten die er mee naar huis zijn genomen Dirk-Jan. :thumbup:
Vooral de Messerschmitt is erg leuk zal een leuke scenery opleveren bij het Allo Allo dorpje. :thumbup:
Veel knutselplezier toegewenst.

Groet Michel
Speciale Gast

Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 24 augustus 2024, 16:55:19Alleen een Pro schildert als een pro.

:-)  :-)
Nou, lekker dan, heb ik me daar weer mooi mee bekocht. :o)
Er staat op de verpakking "High quality natural hair brushes for painting models en miniatures".
 :o) Klinkt wel heel Pro, misschien lijkt me aanmodderen dan toch ergens op als ik er mee aan de slag ga. :mrgreen:

Gewoon lekker je ding doen Dirk-Jan. Dan bepalen wij later wel hoe hoog het Pro gehalte is van je knutselfrutselarij. Alvast succes er mee.

Swiss rail .. what else?

Dirk-Jan,

Jezelf af en toe verwennen is best leuk toch :P. En dat zijn weer mooie en diverse aankopen, die ons al weer nieuwsgierig maken naar je volgende projectjes.

Die Messerschmidt lijkt me wat te heet gewassen, maar je gaat er vast wel weer iets fraais van maken!

Groeten,
Wico
Oef, die Messerschmitt was bedoeld een gevaarlijk ding te worden, maar heeft het nooit gedaan. De enige testvlucht van het ding was als zweefvliegtuig.

Het moest een opvolger zijn voor de Me163, een raketaangedreven geval dat werd afgeschoten als de geallieerde bommenwerpers dichtbij waren. Dan had de piloot een paar seconden tijd om ergens op te schieten, terwijl de motor uitviel (brandstof op) en een duizelingwekkende duikvlucht naar huis moest worden ingezet.

Hoe wanhopig zijn ze geweest?

Anyway... Voor ze Germans in la France is het wonderwapen misschien wel een welkome aanvulling op het arsenaal (met name lieutenant Grubers little tank).

Groet,

Peter