Aangezien Gotham in aanbouw is vond ik het tijd worden voor een Amerikaanse lok.
(Ik heb tenslotte wel een hele serieuze modelspoorbaan waar alles heel natuurgetrouw is
)De keuze viel op deze, de Märklin diesellok GM EMD F7, 3-delig, in fabriekskleuren, art.nr.3649, digitaal, 2 motoren, uitgeven alleen in 1990.
Gisteren ergens in den lande deze machine opgehaald, werd geadverteerd met de tekst z.g.a.n.

Nou, zo goed als nieuw was geen leugen, ooit eens een proefrondje gereden en toen de vitrine in gegaan of weer in de doos.
Eén motor stond vast, de ander niet. Beide motortjes gereinigd en weer gesmeerd, en na 1 meter rijden nada, niks meer, jammer dan, decoder stuk.
Wel garantie, maar na wat studie alhier op het forum en het verdere www bedacht dat het repareren nog wel eens een tijdje kon gaan duren, geen zin in.
Ik had nog een setje 60760, die ingebouwd en de andere motor eruit gehaald en de lok rijdt als een trein.
En voor Dirk Jan een mooie "caravan" van Artitec (387.368) meegenomen, hij was toe aan wat tijd voor zichzelf.