Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Spoorbaan "Plan 341"

Gestart door Trainman vrijdag 01 november 2019, 18:27:23

Re: Spoorbaan "Plan 341"

Marklinrijder sinds 1967

@Pt2/3,

Heeft niets met teleurstellen te maken. Ik zit niet 24 uur per dag achter de PC. Zeker niet na mijn meerdere infarcten. Dus mijn reacties zijn altijd later.
Daarnaast is het mij gelukt om R1 t/m R5 toe te passen. Maar toch nog bedankt voor je reactie hierover.
Ik heb het schaduwstation bijna compleet uitgetekend in C-rail. Zonder daarbij qua ontwerp concessies aan te hoeven doen. Wel qua maatvoering.
Wanneer ik er de energie voor heb zal ik een dezer dagen daar een screendump van posten.
Het plan van 400x90 cm in drie lagen heb ik al laten varen. Mede door de opmerking/suggestie Blikken Tinus. Voor mij zouden er dan links en rechts van de baan
de helixen komen die de baan daar verdiepen. Wat mijn idee dan deels zou vernietigen.

Met groet,

Guus

Marklinrijder sinds 1967

Beste Cees, en andere leden natuurlijk,

Dit is mijn versie van het schaduwstation in C-rail. Ik vind dat er redelijk uitgekomen ben. Maar voor tips of veranderingen sta ik natuurlijk altijd open.

Groet,

Guus

Echte 3-rail rijder

Wat ik jammer vind is dat voor zo een groot schaduwstation geen enkel traject zonder R1 te berijden is, dat beperkt je keuze in toekomstig materiaal vrees ik.

Marklinrijder sinds 1967

@Lapjeskat,

Wat is daar dan precies het probleem van.

Met groet,

Guus

Echte 3-rail rijder

@citaat Ik dacht dat dat nu toch onderhand algemeen bekend was, meer en meer nieuw materiaal heeft moeite met R1, daarom is het bij de bouw van een baan altijd interessant trajecten zonder R1 te voorzien die kunnen gebruikt worden met materiaal dat R1 niet lust, al was het maar 1 spoor. R1 gebruiken waar alle treinen moeten passeren beperkt je tot materiaal dat R1 aan kan.

Marklinrijder sinds 1967

Weer wat geleerd, bedankt  :thumbup:

Marklinrijder sinds 1967

@cees,

Ik heb je een PB gestuurd. Hoe krijg ik mijn WT bestand bij jou ?

Met groet,

Guus

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

@citaat WT bestand kan via bijlage als tra mee sturen.

Marklinrijder sinds 1967

@cees,

Ik heb al een kleine aanpassing gedaan in het ontwerp. Een aantal wissels vervangen door Engelsmannen. De maximale maat van het totale frame is 380 x 180 cm.

Met groet,

Guus

@iTom,
Bedankt voor je reactie.

Marklinrijder sinds 1967

Ik zou graag weer in contact komen met Dirk S die ik het verleden mij heeft geholpen met het opzetten van mijn oude plan. Graag ontvang ik van hem een PB.

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Dirk S kan je zoeken door eerst een apenstaartje (att) te typen en dan zijn forumnaam.
Ik heb gekeken onder @DirkS maar daar komt de naam niet in voor.
Citaat van: iTom op donderdag 30 januari 2025, 20:11:30Ik heb gekeken onder @DirkS maar daar komt de naam niet in voor.
Zal wel gedetineerd zijn :)

Marklinrijder sinds 1967

Contact gegevens gevonden  B)

Marklinrijder sinds 1967

Dit wordt mijn laatste reactie op deze topic. Ik heb mijn modelspoorbaan (het frame) verkocht aan een medeforumlid.
Ik heb alle rails netjes gedemonteerd net als de elektrische componenten. En het frame in overleg met de nieuwe eigenaar
in twee delen gezaagd. Deze delen staan nu op de kant en de poten zijn er onder weg geschroefd. En de gezaagde delen
komen tijdelijk in een slaapkamer bij mij te staan. De zolder is dan leeg. En ik ga daar wat aanpassingen doen.
Schilderwerk, misschien een nieuwe vloer. De lichamelijke klachten blijven, maar worden gelukkig niet erger.
Stop ik dan met mijn hobby ? Nee zeker niet. Ik heb al weer een nieuw plan uitgewerkt. Zodra ik daar weer tijd en energie
voor heb  ga ik daar mee verder. Maar wanneer dat gaat gebeuren weet ik niet. Zodra ik een begin maak met mijn nieuwe
baan laat ik dat hier zeker weten. Ik ben vrijwilliger geworden bij het DorpsLab in de Lutte. Daar geeft ik sinds vorige
week workshops in Autodesk Fusion360 for Personal Use. 

Met groet uit een zonnig De Lutte,
Guus

Beste stap om opnieuw te beginnen Guus, ben benieuwd!
Leuk dat je workshops F360 geeft. Ben er zelf aardig los op. Had een betaalde versie maar kon die helaas niet overzetten.
De gratis versie is iets beperkter maar wel ok.
Waar ik wel van baal: De sw mijn macbook kan niet geüpgraded worden, een vereiste volgens F360 :(
Speciale Gast

:) Nou Guus, heb je dat ook weer gehad, kan je afstrepen. :thumbup:
Hopelijk blijft het met de gezondheid een beetje acceptabel gaan en we zien de nieuwe baanbouw wel weer tegemoet als de tijd en energie er weer is. O:-D
Veel plezier met de workshops. :)

Als het maar Zwitsers is.

Guus,

Jammer dat de boel opgedoekt is vond het altijd leuk om je topic te volgen.
Maar wie weet ga je in de toekomst wel een leuke module of klein baantje maken dan ga ik je gewoon weer volgen. :)
Succes met de workshops geven. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Nooit leuk om een baan af te breken Guus, maar gelukkig worden de lichamelijke klachten niet erger en zit je alweer aan een andere baan te denken.
Succes met de workshops.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Guus,

Hoop dat het verder goed met je gaat en eventueel weer met deze mooie hobby kan verder gaan.

groet
Harald