Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen
:) INDEX allerlei per onderwerp in chronologische volgorde:

Batman, Wayne Mansion en de Batgrot:KLIK

Van RAm TEE naar Northlander ombouw:KLIK

Burg Falkenstein:KLIK
-Tribune en ridder festival:KLIK

REE Modeles Kangourou transport systeem:KLIK
-aanvulling met REE Camion Willème, Tracteur Kangourou en 2 opleggers:KLIK

Scratch-build Garage Ernest LeClerc:KLIK

Scratch-build Le Petite Boulangerie:KLIK

Scratch-build Hotel André Laroque:KLIK

Mini-cursus strooien met gras en zo voor Dummies:KLIK

Houtzagerij wel zo'n beetje klaar:KLIK

Bezoek Miniatur Wonderland Hamburg:KLIK

Start huidige modelbaan:KLIK

Sporen layout:KLIK

Het Luik The Complete Short Movie:KLIK

Piepschuim, houtlijm, boomschors en gips:KLIK

Skiën en altijd Kerst:KLIK

WOSA Herr inspector Otto en broer Hüne Federfuchser komen hier wonen:KLIK

Museum van de 20e eeuw:KLIK

Huiderdag in Heerhugowaard:KLIK

De Batmobile rijdt op de AMS baan:KLIK

Scratch-build Faller Sporthotel B-4921:KLIK

Scratch-build Faller Raststätte B-4916:KLIK

Off-topic: bouwdoos Tamiya Ebbro Matra MS 11:KLIK

Kleine pitstraat voor Circuit de la Vaillante:KLIK

Circuit de la Vaillante:KLIK

Scratch-build Faller seinhuis B-124:KLIK

"Allo Allo" Nouvion herbouwd en klaar:KLIK

Off-topic: Ford GT40 MKII:KLIK

WOSA gedeelte voorzien van groen: KLIK

Amsstadt verlicht:KLIK

Amsstadt der Film:KLIK

Scratch-build Faller station B-107 start KLIK en klaar KLIK











Re:Baanplan (zonder plan) Een nieuw begin
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baanplan (zonder plan) Een nieuw begin
Na een recente verhuizing gaat de hele spoorbaan opnieuw opgebouwd worden.
Om te beginnen de treinkamer voorzien van een ander kleurtje, en een tafel er in getimmerd. Dat oranje was wat pijnlijk aan de ogen. 8o
De kamer is 3,40 bij 2,85 meter, een meter korter  :? dan mijn vorige treinenzolder.
Als eerste vereiste een tafel gemaakt met een maximale breedte van 90 cm., in verband met de bereikbaarheid. De vorige tafel leerde mij dat dat gekruip onder de tafel naar het luik, of dat gewroet in de gaten onder de berg, toch soms redelijk irritant was. Inmiddels een halve eeuw oud, en de komende 40 jaar zal ik er niet leniger op worden. Hierbij doet zich wel het probleem voor hoe alles kwijt te kunnen op minder ruimte en als extra ook nog een vierkant metertje nodig te hebben voor een draaischijf met ringlooods. Ik zie het allemaal wel, het word vast wel wat. Ik heb gekozen voor een vlakke tafel als basis, en ga hier vanaf wel de hoogte in of zo. Een sporenplan met een computer programma heb ik niet, ik werk volgens het plan schuif maar wat heen en weer met wat ik heb.
Ik heb er de afgelopen tijd nog wel een metertje of tien aan c-rails bijgekocht, zou het liefst alles in c-rail opbouwen, maar dat word een te grote uitgave met alle wissels die ik heb in m-rails.
Dus, kortom, ik bedenk het allemaal wel. De komende tijd ga ik heen en weer schuiven met alle rails die ik heb en eens kijken of daar wat leuks uit voorkomt. Gisteren "even" een ringloods in elkaar gezet, kan ik beter uitmeten hoe de draaischijf komt te liggen. De loods is bijna klaar, alleen nog wat regengoot en enkele schoorsteentjes. Als redelijk doorgewinterde plakker vond ik dit een leuk plakklusje, wilde er niet teveel tijd aanbesteden, want ik "moet" rails heen en weer schuiven. De veroudering van de loods komt wel als de baan wat meer vorm heeft. Wel grappig hoe het mechanisme werkt met de zelfsluitende deuren. Als je een lok naar binnenrijd tegen de bufferbalk, sluiten de deuren door middel van een veermechaniek. Simpel, maar erg doeltreffend.
Ik heb geen idee met welke regelmaat er updates komen, aangezien ik nog wel even bezig ben met het railplan. 15 jaar terug bij de vorige baan schoof ik eens wat en keek er een paar dagen naar en zo verder en verder. Er komt ook overal weer werkende bovenleiding en hoogteverschillen met taluds en bruggen. Bij de ingang van de kamer komt een beweegbaar gedeelte wat kan neerklappen. Aangezien er daar misschien ook een verhoogd talud op komt, word het nog lastig om dat naar beneden te kunnen laten zakken aan één kant aan een scharnier. En ook nog met werkende bovenleiding. Het moet allemaal nog een beetje opborrelen :idea: in mijn gedachten.

Dirk-Jan
Re:Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Dirk - Jan,

Dat zijn weer wide plannen suc6 met de verdere bouw en zal het zeker blijven volgen.

gr. Arno ( HollandRail )
Re:Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Dirk Jan,

ik vond de details op je vorige baan al helemaal geweldig, dus misschien overtref jij jezelf dit keer,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Succes met de bouw. Ga ik zeker verder volgen
Re:Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
je heb al een mooie tafel zo te zien succes ik blijf je volgen :D

gr hans
Re:Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
zie ik hier een m railer. LEUK :D

ik ga dit zeker volgen.

gr john
Re:Baanplan (zonder plan) Het wordt vast wel wat.
Na een weekje nadenken besloten dat het echt niet gaat passen, dus op naar nivo 2. Anders kan ik al mijn scenery nooit kwijt. De tafel is 90 cm. hoog, en het deel daar boven 1.40 mtr. Het aanzicht op de draaischijf en loods en het Allo Allo dorpsplein is dan ook dat je er meer in kijkt in plaats van er boven op. Best wel geslaagd vind ik zelf. Alles staat even opgesteld, om het een beetje in passen. Eigenlijk vind ik de stoomloc BW nog te klein, maar ja, met nog en metertje er aan komt ik zo slecht uit bij het raam. Tussen de BW en het Dorpsplein komt een bos(je) Kan de resistance daar mooi haar snode plannen smeden. Vanaf nivo2 naar de tafel komt een hele lange helling met 2,5% a 3% stijging en aan het eind misschien 1 cirkel. Moet eerst eens gaan kijken naar een mooie brug voor langs het raam. Het hoge eerste deel van de helling word een bergwand, eventueel met een tunnel. Hoe het allemaal op nivo 1  gaat worden, moet nog worden bedacht, in ieder geval langs de wand het talud en verderop de berg voor  de helling.

Dirk-Jan

P.s. de staalkabel is tijdelijk  ;)
Re:Baanplan (zonder plan) Het wordt vast wel wat.
Vanmiddag de kratten met alle bouwpakketten en scenery materialen opgehaald. Stonden nog elders in opslag vanwege de verhuizing. Het word wat vol in mijn treinenhok. En ja, of het gaat passen op de tafel? Ik weet het nog niet. Redelijk groot station, Nederlands stadje, Duits dorp/stadje, kermis, huis van Batman, landschappie hier en daar, kabelbaan, riviertje en/of meertje en het liefst zo veel rails als er maar op kan. Het word vast wel wat.

Dirk-Jan
Re:Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
hey
ziet er goed uit ga zo door :thumbup:

gr hans
Re:Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Beste Dirk-Jan,

Het wordt alweer lekker vol op je tafel, goed teken.
Denk hier kan ik nog wel een kaveltje krijgen om een huisje te bouwen, maar blijkbaar is al je grond al verkocht. hahah.

Nee hoor man begint er al top uit te zien ga lekker door dan blijven wij je volgen.

Gr. Arno
Re:Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Het ziet er al aardig uit.
Nu nog een vervolg.

Tony
Re:Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Ziet er weer eens prachtig uit!


groeten Dylan
Re:Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
je hebt wel je de ruimte benut :D
Re:Baanplan (zonder plan) Het wordt vast wel wat.
Eindelijk weer tijd voor de baan.  :)
Na wat drukke werkzaamheden en andere bezigheden in en om het huis het BW loc depot ingericht.
Eerst de rails ondergevuld met enkele platen karton om de rails op gelijke hoogte te krijgen met de draaischijf. Een gat zagen was geen optie, dan komt het ook niet goed uit wat de hoogte betreft. En natuurlijk alle rails bereden om te kijken of er overal contact is. En de draaischijf uitvoerig getest.
Voor het aansturen gebruik ik een blauw kastje met de rode en groene knopjes.  :? Ik moest zelfs nog spieken hoe het ook alweer aangesloten moest worden. Gelukkig had ik een tijdje terug zelf in een topic bij "Analoge Besturing" daar een antwoord gegeven, kon ik mooi even teruglezen.  :D
Daarna de eerste laag strooisel opgebracht. Dit is ongeveer in de kleur van de bedding van de M-rails.
Ik heb dit ooit eens gekregen en word of werd gebruikt in garages om olie te absorberen. Ik heb nog enkele grote potten vol, dus genoeg voor de hele baan waar nodig. Toen met Busch gras en strooisel verder geprutst en aan het inkleuren geweest met zwarte en bruine sterk verdunde waterverf voor de vlekken naast de rails. Gewoon van die potjes uit de speelgoedwinkel. De loods een eerste veroudering gegeven met een mengsel van Cif (vroeger Jif) en zwarte verf. Een uurtje laten opdrogen en dan afnemen met een stevige doek. Zo krijg je mooie viesgrijze voegen en gebruikssporen op de muren. Er moet nog wat pastelkrijt aan te pas komen voor de finishing touch.
Er moeten nog waterkranen en andere kleine frutsels her en der worden geplaatst.
Tegen de muren komen bomen of misschien wel een foto-achtergrond, dat moet ik nog bedenken.
Op de derde foto zijn rechts nog wat witte lijmvlekken te zien, nog niet helemaal droog.
Ik gebruik papierblok lijm, komt overeen met houtlijm en droogt ook transparant op.
Heb nog een paar kilo van dat spul uit mijn drukkerij verleden. O:-D
Foto 4 in een goede impressie voor de kleuren, met de flitser vallen de kleuren toch heel anders uit en de camera is niet de beste die er te koop is.  :(
Dirk-Jan
Re:Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
ziet er leuk bewerkt uit  , en creatief gevonden van de gebruikte materialen .

en computer voor baan uitleggen alhier ook niet gebruikt , neer leggen en met het materiaal schuifen en rommelen vond ik het leukst.
Re: Baanplan (zonder plan) Het wordt vast wel wat.
 :) Even tijd gemaakt voor een update. Inmiddels is nivo 2 redelijk aangekleed met bomen, lantaarpaaltjes e.d en "rommel" bij de draaischijf. Ik moet nog meer bomen maken, maar aangezien mijn voorraad hortensia bloemen op is, is dat even in de wacht. Ik weet nog niet wat ik met de achtergrond doe, dus dat komt ook nog wel.
Aan de andere zijde van de baan op nivo 1 al een tijd bezig met de afdaling. Langs het raam komt een brug van Kibri, maar die is al een tijd in backorder bij de fabriek. Dus na wat meten (en gokken 8o) langs de muur begonnen met een strook van 5 cm en die naar beneden te maken met een daling van 3%. Daarna besloten om verder te gaan in een bocht  van 180* met pijlerbrug en dan weer verder naar beneden op een bergrug. En op meerdere plaatsen tunnels voor de sporen op het laagste nivo. Eerst natuurlijk getest met lange wagons vanwege de lastige bochten. Helemaal realistisch word de berg misschien niet , maar ik moet toch naar beneden zien te komen met de rails.
Bij de doe het zelf winkel kwam ik onderstaande matjes tegen in de rommelbak voor een eurootje per stuk. Ideaal om bergen mee te maken. In een bak roodband gips dopen en je hebt een berghelling. Inmiddels al zo een 15 kilo gips verwerkt. Ik weet ondertussen het sporenplan op dit stukje van de tafel, van de rest heb ik nog geen flauw idee :D. Momenteel nog bezig met de laatste tunnels dicht te maken. Ik doe iedere dag een stukje, laat het drogen en de volgende dag weer verder.
Re: Baanplan (zonder plan) Het wordt vast wel wat.
Volgende 5
Re: Baanplan (zonder plan) Het wordt vast wel wat.
En nog een paar
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Dag Dirk-Jan.

Aparte bouwwijze hou jij er op na 8o maar het leidt toch naar
een mooi stukje modelbaan! :thumbup:
Blijft het gips goed zitten op de rubber- of plastic matjes?

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
ziet er leuk uit

hou ons op de hoogte ;)

mvg danny
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Het gips plakt heel erg aan de matjes. Nou is roodband van zich zelf al wat "plakkend" en de matjes voelen stroef aan,
dus dat gaat prima.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
leuk idee die matjes

nooit aan gedacht

gr john
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Hoi Dirk Jan,

Ambitieus plan. Zonder plan eigenlijk. Intuïtief bouwen.
Het wordt een mooi fantasielandschap, daar hou ik wel van.

Gr. Leo
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Hoi Dirk-Jan.
Helemaal geweldig om je baan zo direct op je treintafel te zien ontstaan! B)
Voor de bergbouw zijn enorm veel verschillende materialen te vinden en jij hebt weer een nieuwe ontdekt.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Baanplan (zonder plan) Het wordt vast wel wat.
Hoog tijd voor een update, word wel eens tijd.
Inmiddels is het baanplan bijna compleet en is alle bedrading onder de baan aangelegd. Ringleiding, wissels en enkele stroomloze secties.
De bovenleiding is ook bijna klaar, maar gisteren nog maar weer even stoeien met een metertje rail, ben nog niet helemaal tevreden.
Wat al wel een tijdje klaar is, is het luik bij de deur. Ik had geen vooropgezet plan, ik ben er van uit gegaan dat het wel zou lukken. Met tijd en geduld kom je een heel eind. Er moest ook een deel van de helling op, dus was wel wat passen en meten. Onder het luik zitten twee schuifsluitingen, net zo iets als op een tuinpoort of zo. Werk goed en in enkele seconden open of dicht. De bovenleiding is gemaakt door wat soldeerwerk en uitvoerig getest met een lok met een dunne panto, het werkt prima. Optisch is het misschien iets minder mooi en realistisch, maar ja, de treinen kunnen nu wel rondjes rijden.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Hoi Dirk-Jan.
Ziet er helemaal niet gek uit en geeft tenminste een prachtige mogelijkheid om een groot traject af te leggen! :)
Je kunt waarschijnlijk best iets bedenken waardoor de naden wat minder opvallen (flex begroeiïng of i.d.) maar het totaalbeeld ziet er prima uit.

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Fijne en gezellige (helaas koude) Paasdagen.

Vriendelijke groeten,
AlberrrrtJan.
Re: Baanplan (zonder plan) Het wordt vast wel wat.
Het luik bij de deur was klaar...........  :) Niet dus, er moest toch nog een spoortje naast.  Dan kan ik weer een opstelspoortje maken aan de zijkant van de baan. Dat werd dus wat strookjes hout aan het luik plakken en wat passen en meten. Het kon allemaal net, ik wilde wel dat de deur nog er langs kan. Nauwelijks 1 milimetertje over  8o  De deur kan nog open of dicht als het luik gesloten is, wel zo prettig als er een van de gezinsleden binnen wil.
Re: Baanplan (zonder plan) Het wordt vast wel wat.
En dan nu eens aan de andere kant van de baan wat prutsen aan de nieuwe brug. Achter de brug zit een raam, dus wil ik het daar niet helemaal dicht bouwen. De brug maakt onderdeel uit van de helling naar het tweede nivo, dus hij zit een beetje schuin ingebouwd. Niet helemaal waarheidsgetrouw, maar het valt niet heel erg op. En ik moet toch naar boven, dus moet wat. Ondertussen is de eerste zak van 20 kg gips op  8o, ook natuurlijk op het al eerder gebouwde deel van de helling. De afwerking doe ik met modelgips gemengd met cement beton mortel voor vloeren (of hoe het ook heet). Er liggen een paar van die zakken op mijn werk, dus zodoende. En het heeft meteen een grijs kleurtje. De vormgeving is er nog niet helemaal, maar ik kijk er af en toe effe naar en dan smeer ik weer wat gipsmengsel zo her en der. Dus het geheel ontstaat in een aantal dagen.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Het wordt vast wel wat.
En zo af en toe rijd er natuurlijk wel een treintje rond, dus dan nu maar eens een leuk plaatje van een van mijn mooiste loks.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Ik las net dat je een zak van 20 kilo gips opgebruikt hebt
mag ik weten welke soort je hebt gebruikt?

ik heb hier alleen maar kleine hoeveelheden

Groetjes Ed
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Ik heb roodband gebruikt, circa 7 euro voor 20 kg. Het geeft wel een wat groffe structuur, zodoende de afwerking met modelgips.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Leuk draadje, ben benieuwd hoe je al die scenery thema's een plekkie gaat geven. Ik zie nl. een heleboel berg ontstaan....
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Eehh, ja dat zie ik ook  :D. Wist ik ook allemaal niet van te voren. Maar net als de baan groeien de ideeën min of meer van zelf. Soms in bed (nee, nee niet tijdens....) of soms op het werk of onderweg. Het gehele overzicht heb ik ook nog niet, maar het komt vast wel opborrelen. Het betekent wel dat het Nederlandse gedeelte, wat vlak is, dichtbij de berg komt. Maar op de gemiddelde modelspoorbaan kan alles, in ieder geval op de mijne. En ik heb ook al een nivo naar boven, zie je ook niet heel vaak in het echt.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Ik kan niet anders dan instemmen met je opmerking dat alles kan op de modelbaan! Uiteindelijk is het alleen maar belangrijk dat de rails op elkaar aansluit!
Re: Baanplan (zonder plan) Het wordt vast wel wat.
Hier een paar plaatjes van nivo 2, waar al die bergbouw en brugbouw om te doen is.
In het begin zei ik dat de staalkabel tijdelijk was, nou, dat is niet waar. Er zit er inmiddels nog eentje bij, ik durf het niet aan om het zonder deze extra steun te doen. Op het onderste nivo ben ik wat aan het schuiven met alle gebouwen, om er een leuk stadje van te maken.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
het levend bewijs dat je ook een leuke baan kan bouwen zonder computerplannen !

Eentje om fier op te zijn, D-J !
Re: Baanplan (zonder plan) Het wordt vast wel wat.
Ik ben laatst ook nog maar eens bezig geweest met de blauwe schakelkastjes. Bij de vorige baan had ik cijfertjes in de vakjes gezet, maar vond dat niet altijd even duidelijk. Dus maar eens aan het knoeien gegaan met het NS logo met het volgende resultaat.
Door met een simpel foto bewerking programaatje wat te knippen en plakken in het logo heb ik een redelijk duidelijk beeld van hoe de wissels te schakelen. En hier en daar een fotootje van een bepaald punt maakt het voor mij helemaal overzichtelijk.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Creatief!! Het zal voor jou duidelijk zijn, maar ik kan er geen peperkoek van maken..... Kan je ons enigszins inwijden in de diepere logica die gekoppeld is aan de pictogrammen bij de schakelaars?
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Dit kastje is 3 x aftakking naar links en 1 x aftakking rechts naar keerlus
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
En deze is 1x naar rechts op een spoor wat er schuin van weg gaat, 1 x aftakking links naar keerlus en 1 x aftakking naar links.
Ik hoop dat het een beetje te snappen is.  8o

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Aha, dat maakt het al wat duidelijker! En de locatie op de baan van de wissels? Of zijn daar de nummers voor?
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Die weet ik per kastje uit mijn hoofd, alleen als ik een tijdje niet rijd is het effe eeehhhh.... o ja, zo was het.  :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Ik heb het baanplan nagetekend in wintrack. Het klopt bijna allemaal, maar ik heb sommige rails doorgezaagd, want één van mijn motto's is: passen zal het. Dat is in wintrack niet aan te geven. Ik heb dus eerst alle rails gelegd en toen pas wintrack gebruikt. De meeste doen het andersom , geloof ik.  :D
Het tweede plaatje is de helling naar niveau 2 met de draaischijf en het "Allo Allo" dorpje en de Wayne Mansion. Het enkelspoor heeft de aansluiting naar niveau 1 aan de linkerkant. Beneden, in het eerste niveau, heb ik ook twee keerlussen weten in te bouwen, dan hoeven de treinen niet steeds dezelfde kant uit te rijden. Het grijze gedeelte in het midden is de loopruimte en bij de deur ook. Daar zit ook het luik.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
 :D Schitterend, baan "ontwerp" programma gebruiken om je bestaande baan na te tekenen!! Nu nog de Batcave naast Allo Allo en we zijn gelukkig!!  :D
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Citaat van: keeszondag op woensdag 01 mei 2013, 17:23:50
Nu nog de Batcave naast Allo Allo en we zijn gelukkig!!  :D
Een paar foto's terug is het tweede niveau te zien. Daar is van rechts naar links eerst "Allo Allo" , dan de draaischijf en vlak daarnaast de Wayne Mansion met daaronder de Batgrot. Oeps..... dat is eigenlijk geheim....
Nou ja, dit forum is alleen voor de intimi. :-)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
mooi baanplan. 'Luik' ligt dan tussen Aken en Namen. Ik mis Antwerpen nog  >:-D
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Ik heb nog een kabelbaan liggen van Brawa, dus er was nog was extra bergbouw nodig. Verkopen is geen optie, ik vind het een leuk item. Na wat passen, meten en denken maar bedacht dat de kabelbaan boven het stijgende spoor moet komen op een vers stukje berg. Ik word ondertussen een beetje kriegel van al dat gesmeer met gips, want er is best veel berg alles bij elkaar. 8o  En dan moet alles ook nog in de kleur en met gras, begroening en bomen en dergelijke.
Er begint me vaag iets te dagen dat ik bij de bouw van het gebergte op de vorige baan ook erg lang bezig was  :?, maar ja, toen was het eind resultaat ook erg mooi (naar mijn smaak).
Dus ik smeer nog wel een tijdje door en blijf lekker roeren in mijn gips en verfmengseltjes.
Bijgaande een paar plaatjes, maar klaar ben ik nog lang niet. 

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Leuk setje dat je daar hebt liggen :) Dit zal zeker mooi staan op je baan!!
Ik wensje nog veel succes met het gesmeer  :P
Groetjes Stephanie.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Het wordt vast wel wat?
Het begint ergens op te lijken. Het bovenstation van de kabelbaan staat op zijn plek. Ik ben nu bezig met de middenmast uit te meten en het grondstation. Al met al ben ik zelf wel tevreden over de berg, ik had er af en toe een hard hoofd in. Er moeten her en der nog wat bomen geplant, maar dat doe ik denk ik maar als laatste. 

Dirk-Jan