Zo onderhand is het wel weer eens tijd voor een update. Ik word me er steeds meer van bewust wat een enorm project het eigenlijk is, want voor ieder dingetje dat af is komen er weer drie nieuwe bij. Maar goed, het vordert.

Dit was ongeveer de situatie bij de laatste update:

De "grond" rond de loods heb ik bruin geverfd om straks de scenery op te plaatsen.
Daarna was het tijd om het eerste muurdeel aan de plaat vast te lijmen. Uiteraard moest dat precies loodrecht en bovendien mogen de cilinders van m'n breedste loc (een oude BR 23) de muur niet raken. Erg veel speling is er niet, maar het past!

Daarna heb ik direct nog wat muurdelen er aan vast gelijmd, zodat ook de 2e ingang er nu staat.

Ik heb de helft van de muurdelen geplaatst. De rest komt pas als de vloer ver genoeg af is (en dat is gelukkig bijna zo ver...).
Ook de draaibrug mocht er nog wel wat beter uit gaan zien. Daarvoor heb ik de dunste latjes gekocht die ik kon vinden en die heb ik over de lengte in tweeën gesneden. Vervolgens heb ik ze afgeknipt om voor de schaal enigszins realistische plankjes te krijgen.

De draaibrug is hier voorzien van alle planken.

Voor de mooiere afwerking heb ik nog latjes aan de rand geplaatst:

De motorruimte (nog op schaal N

) wordt voor een deel met een dichte plaat afgedekt waarop een bedieningspaaltje staat.

Zo wordt het toch al best een aardig draaibruggetje. Kijk voor de gein nog maar eens een paar pagina's terug hoe de brug er eerst uit zag...

Dit is niet het enige dat op het programma stond. Ik heb voor de verlichting ook al een aantal gaten geboord in de "hoekjes" van de loods. Daar komt later nog wat voor (net als bij het origineel).

Verder moesten de helft van de sporen nog afdekstrips krijgen, zodat je de C-rails niet meer ziet. Iedere strip is uiteraard voorzien van gaatjes voor de puco's.
Is dat dan niet veel werk, al die gaatjes boren? JA DAT IS $@# VEEL WERK JA !!!!!

En helemaal geverfd:

De vloer vóór het plaatsen van de strips:

Tussen de driehoekige vloerdelen moet de vloer uiteraard ook nog doorlopen, dus ook daarvoor het ik stukjes op maat gemaakt:

En hier zijn dan alle strips geplaatst:

De binnenrand van de draaischijfkuil was nog wat slordig, dus ook die is geverfd:

Tot slot heeft het 2e deel van de motorruimte nog een "glazen" afdekplaat gekregen. De brug is nu bijna af; er komen alleen nog hekjes op de rand.

En dit is dan voor nu even de laatste tussenstand. De vloer is in principe helemaal af.

Mooi hè? Ja, dat kan natuurlijk niet zo blijven. Ook de vloer wordt geweatherd. Ergens vind ik dat best jammer, maar het is natuurlijk niet realistisch om het zo schoon te houden.
De volgende stappen gaan nu zijn:
- hekjes op de draaibrug maken
- overige gaten voor de verlichting boren
- de 12 overgebleven muurdelen plaatsen
- de vloer en de brug weatheren
- hoekstukjes voor de muren maken om de verlichtingskabels achter weg te werken
- beginnen met de volgende bouwlaag (eindelijk

)
Wordt dus zeker weer vervolgd!
Groetjes,
Rutger