Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in dit topic.

Modelspoorbaan België 1958

Gestart door caponordtraveller zaterdag 02 januari 2010, 21:25:25

Plan schaduwstation afgewerkte versie met blokindelingen.
Hallo,

yes een juiste tekening van het afgewerkte schaduwstation  :)

De tekening werd oorspronkelijk gemaakt met Wintrack7.0 en dan in Windows Paint aangevuld.

De blokken zijn goed te zien, inrit en uitrit, klimspiraal, omloopspoor , ...

vragen ?   vuur ze maar af   ;)

groeten
Caponordtraveller - Steven.
Re:Caponordtraveller baan....blok indeling van het schaduwstation, een plan.
Hoi Steven,

Mooi baanplan. :thumbup:

Gr.
René
waarom die opstelspoortjes die doodlopen ? Je moet nu terug over je inritspoor en houd zo je ganse inrit van je schaduwstation vast.Hebben eigenlijk alleen maar nut als je nog een verbinding zou leggen tussen blok 1 en 20.
Hoi Steven,

Mooi hoor! Vraag me af of je zo'n omloopspoor om je klimspiraal veel zal gebruiken. Ik rijd gewoon over het zichtbare niveau weer een ronde en dan weer terug  ;)

groet,
Michiel
Citaat van: bellejt op donderdag 19 januari 2012, 12:50:30
waarom die opstelspoortjes die doodlopen ? Je moet nu terug over je inritspoor en houd zo je ganse inrit van je schaduwstation vast.Hebben eigenlijk alleen maar nut als je nog een verbinding zou leggen tussen blok 1 en 20.

Nee hoor, ik denk dat die gewoon in blok 1 van richting veranderen en verder naar blok 2 gaan.
dan was het beter blok 1 in te korten tot ongeveer 1 meter voor de wisselstraat naar de opstelsporen en er een bijkomend blokje van te maken.Dan kan een trein alvast tot in blok 1 rijden terwijl er van richting wordt gewisseld in het nieuwe blokje.
Citaat van: Golfer op donderdag 19 januari 2012, 13:05:35
Hoi Steven,
Mooi hoor! Vraag me af of je zo'n omloopspoor om je klimspiraal veel zal gebruiken. Ik rijd gewoon over het zichtbare niveau weer een ronde en dan weer terug  ;)
groet,
Michiel

Hallo Michiel,
je hebt zeker een punt, maar tijdens de bouw van het onderste gedeelte was ik dikwijls blij met het omloopspoor, dan kan eens iets laten rijden.  :P
Maanden zonder eens een treintje te kunnen laten rijden, pffff dat ws lastig  ;)

Eigenlijk was de plaats er toch en zoveel spoor ( C-rails) waren dit nu ook weer niet  ;)

Michiel, ook goed gevorderd het laatste jaar hé !  :thumbup:

Groet Caponordtraveller - Steven
Citaat van: EgMaf op donderdag 19 januari 2012, 13:06:25
Nee hoor, ik denk dat die gewoon in blok 1 van richting veranderen en verder naar blok 2 gaan.

Inderdaad EgMaf, met Koploper gemakkelijk in te stellen  ;), deze opstelsporen zijn voor niet veel gebruikte treinstellen of loc's.

Hallo Bellejt,  je hebt een punt.  :)  
De aanpassing zal ik alleen maar doorvoeren mocht blijken dat ik in de toekomst teveel vertraging in het rijgedrag zou merken.  :O
Er liggen blokken voldoende voor Blok 1 ...
Hiermee bedoel ik de blokken in het klimspiraal, stuks of drie / vier ....
Maar een Engelse wissels ertussen zou inderdaad een goede mogelijkheid zijn !  :thumbup:
Ik zal er even over brainstormen ....  :D
Thx voor de tip ! :idea:

Groeten
Hehe, en dan hebben ze mij bijna voor zot verklaard met m'n schaduwstation.  Moest ik de plaats hebben zou ik ook voor zoiets gegaan zijn.  Hoe meer sporen hoe meer vreugde  :D

Ik vind persoonlijk dat die kopsporen er wel mogen zijn, geeft extra parking voor locs en veel tijd zal er niet verloren worden met het terug invoegen via blok 1.  Maar ja ieder z'n goesting zeker?  Ik vind het in elk geval een goede layout.
Citaat van: caponordtraveller op donderdag 19 januari 2012, 18:56:23
... maar tijdens de bouw van het onderste gedeelte was ik dikwijls blij met het omloopspoor, dan kan eens iets laten rijden.  :P
Maanden zonder eens een treintje te kunnen laten rijden, pffff dat ws lastig  ;)

Dat is inderdaad wel fijn. Niet aangedacht  :idea2:

en ja:  't schiet op  :)
Hoi Steven,

ziet er goed uit, je hebt in ieder geval de beschikbare ruimte maximaal benut :thumbup:

Groetjes, John
Hoi,

zopas een nieuwe terugmelder van Viessman de 5217, een 50-tal 24172 rechte rails en een dozijn 24912 sporen  gaan halen

Met deze 24912 kunnen we weer een lekkere grote radius uitleggen  :D

Jammer dat er geen grotere radius in het gamma van de Märklin C-rails zitten, hint hint ...  :idea:

Mocht Tilly er zijn bij verdienste willen van maken  :D >:-D :D

De nieuwe catalogus van Trix was weer een verlekkering om naar te kijken, veel heel veel K.Bay materiaal ...  :P :P :P

Morgen eens wat nieuwe spoortjes leggen ...

Maar eerst de familiale nieuwjaars verplichtingen ...  8)

greetings

Steven
Citaat van: caponordtraveller op zaterdag 21 januari 2012, 23:37:44
Hoi,

zopas een nieuwe terugmelder van Viessman 5217, een 50tal 24172 rechte rails gaan halen en een dozijn 24912 sporen, kunnen we weer een lekker grote radius uitleggen  :D

Jammer dat er geen grotere radius in het gamma van de Märklin C-rails zitten, hint hint ...  :idea:

greetings

Steven

Ik vind R6 al een hele ruime boog, maar goed ik rijd ook M-rail dus voor mij is R2 het grootste

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

Mooi plan Steven, we worden onderhand nieuwsgierig naar het zichtbare deel B), vr gr Arie
Citaat van: Sattrickske op donderdag 19 januari 2012, 20:06:11
Ik vind persoonlijk dat die kopsporen er wel mogen zijn, geeft extra parking voor locs en veel tijd zal er niet verloren worden met het terug invoegen via blok 1. 

Hoi Saattrickske,  ah inderdaad zoveel tijd zal dit niet extra vragen, we hebben tijd als we met de treintjes rijden, daarbij  het is nog leuk om naar te kijken.  ;)

Citaat van: Tilly op vrijdag 20 januari 2012, 00:27:31
Hoi Steven, ziet er goed uit, je hebt in ieder geval de beschikbare ruimte maximaal benut :thumbup:
Groetjes, John

Dag John, dat dacht ik nu ook eens ....  :D

Citaat van: Janvis op zondag 22 januari 2012, 09:26:27
Citaat van: caponordtraveller op zaterdag 21 januari 2012, 23:37:44
Jammer dat er geen grotere radius in het gamma van de Märklin C-rails zitten, hint hint ...  :idea:
greetings
Steven
Ik vind R6 al een hele ruime boog, maar goed ik rijd ook M-rail dus voor mij is R2 het grootste
Ai ik dacht dat er bij M-rails grotere waren, dan prijs ik me gelukkig  O:-D

Citaat van: dolphin op zondag 22 januari 2012, 09:36:44
Mooi plan Steven, we worden onderhand nieuwsgierig naar het zichtbare deel B), vr gr Arie
Hoi Arie, jah dat zal toch nog wat duren, eerst wat oefenen op wat losse maquettes  >:-D
Werken aan de uitrit en inrit van het klimspiraal.
Hoi,

aangezien we gaan opteren voor een druk bereden enkelsporige hoofdbaan, zal het geheel volledig in twee richtingen bereden worden.

Daarvoor werd de inrit / uitrit van het klimspiraal al gewijzigd.
Een slanke wissel werd aangepast en zal treinen vanuit de twee richtingen mogen ontvangen.  ;)

Het frame van het bovenste dek werd eraf gehaald en de eerste onderbouw is een feit  :thumbup:

vrijdag alles gelijmd, rustig een nachtje kunnen laten drogen en zaterdag dan de sporen met bijhorende wissels richting het Velux raam gepresenteerd.

Niets van sporen ligt al vast, spanningsdraden, terugmelddraden en stroom draden voor de wissels moeten er nog komen.... werk genoeg dus.

Best wel tevreden van dit kronkeld stukje ...  :o)

De uitrit of inrit naar het schaduwstation:

De voeding van de actuator ( lineaire wormwiel ) werd ook voorzien van een afgewerkte behuizing.
Testen met de voeding verliepen de laatste week dagelijks goed  :thumbup: yes. Weer een zorg minder !

Aan alleen een goeie werkweek  >:-D >:-D

Steven
Re:Caponordtraveller baan....Werken aan de uitrit en inrit van het klimspiraal.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Mooi vakwerk Steven.

Wat een lijmtangen, het lijkt wel een winkel  :)

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Citaat van: degeluidsman op zondag 22 januari 2012, 21:38:46
Mooi vakwerk Steven.
Wat een lijmtangen, het lijkt wel een winkel  :)
Mvg,
Peter / degeluidsman.

hehe, ja je heb er soms een aantal nodig  :D :D :D
Overzicht foto : Werken aan de uitrit en inrit van het klimspiraal.
Goedemiddag,

een foto met een duidelijker beeld zonder de lijmtangen  >:-D

greetings,

Caponordtraveller - Steven

Meerlingsbeek, nog steeds in aanbouw.

Ziet er goed uit. In plaats van 20 lijmklemmen, heb ik de vangrails gewoon vastgezet met om de 5cm een klein nageltje. Maar zo kan het ook natuurlijk.

Roy
Citaat van: RoWi op maandag 23 januari 2012, 12:48:38
Ziet er goed uit. In plaats van 20 lijmklemmen, heb ik de vangrails gewoon vastgezet met om de 5cm een klein nageltje. Maar zo kan het ook natuurlijk.
Roy

Hoi Roy, even een foto in detail genomen ....  ;)

Vangrails worden gelijmd met houtlijm en om de 10 cm genageld  :wink:

De lijmtangen zijn echt een must tijdens het drogen van de houtlijm.

Groeten,

Hallo Bellejt,

eigenlijk is jou idee ook niet echt waterdicht ...  :D :D :D ....

ik verklaar me nader : stel neem een lok en paar wagonnetjes erachter, lok dus op kop rijdt opstelspoor in..

en dan ... bij wegrijden naar blok / spoor 1 en vertrek terug naar blok 2 rijdt de lok nog altijd op kop.
Zo wil ik het .

in jou versie is dit niet zo ....  :?

Het addertje onder het gras  >:-D

Re:Caponordtraveller baan....Foto van de uitrit en inrit van het klimspiraal.

Meerlingsbeek, nog steeds in aanbouw.

Aha, ik denk dat ik zie, waarom jij lijmklemmen nodig hebt. Buigtriplex (ik ga ervanuit, dat je dat genomen hebt) moet je haaks op de houtnerf zagen. Dan is het veel buigbaarder als andersom. Ik vond het al vreemd, want bij mij waren de nageltjes al genoeg, om ze op de plek te houden, ook tijdens het drogen.)

Roy
Citaat van: RoWi op dinsdag 24 januari 2012, 07:15:34
.....waarom jij lijmklemmen nodig hebt. Buigtriplex moet je haaks op de houtnerf zagen. Dan is het veel buigbaarder als andersom.  Roy

hoy Roy,

gaan we dit weekend eens testen, de tip die je aanhaald zal kloppen, zover nog niet nagedacht, bedankt voor de tip !!!!  :thumbup:

alé vandaag weer al iets bijgeleerd, gebeurd niet meer elke dag  8o      :D

Groet , Steven
Wordt een fantastische bouwwerk.

Gr. Arno
Foto van een voorlopige lay-out aan het klimspiraal.
Hallo, een fijne avond alvast.

Kort kopstation nabij het klimspiraal:

Dit mini-kopstation eens uitgelegd nabij het klimspiraal, om wat gevoel te krijgen bij dit idee.  

Ik laat het een paar dagen liggen en bekijk het eens als ik er voorbij loop, ... meestal weet ik na een paar dagen of iets goed of fout zit    ;)

Dus sneller dan bij de vrouwen ....  :D
ik bekijk ze nog altijd na als ik er ééntje voorbij loop  :o) :o) :o)

Foto van bovenaf genomen:

Foto waar een tunnel portaal zou kunnen komen .... een idee ?

Foto op de wissels (straat):

Ondertussen het boven dek van het klimspiraal aangepast aan een comfortabel geheel ... weer meet en pas werk ...  8o

Een foto van het oude geheel :

Tot dan,

Re:Caponordtraveller baan..Klein kopstation eens uitgelegd nabij het klimspiraal.
Nog even een extra punte houtwerk.
Vindt het top als mensen zo met hout bezig zijn ziet er verzorgd en netjes uit,

Gr. Arno
Re:Caponordtraveller baan..Klein kopstation eens uitgelegd nabij het klimspiraal.
Hoi Steven,

wat ziet het er toch allemaal super netjes uit B)

Citaat van: caponordtraveller op dinsdag 24 januari 2012, 22:14:01

Ik laat het een paar dagen liggen en bekijk het eens als ik er voorbij loop, ... meestal weet ik na een paar dagen of iets goed of fout zit    ;)

Qua zichtbare gedeelte werk ik op dezelfde manier en dan nog. Ben blij begonnen te zijn aan het maken van een stuk scenery want als je geen ervaring hierin hebt dan is het moeilijk in te schatten hoeveel ruimte je nodig hebt voor bruggen, tunnelportalen, gebouwen en noem maar op.

Kun je inmiddels een plan van het zichtbare gedeelte laten zien?

Groetjes, John
Hoi Steven,

Je kunt van  je kopstation een brug maken. Dat ziet er denk ik wel leuk uit.

Met vriendelijke groet,

Leon
Hallo Steven,

Een kopstation op die plek lijkt me niet verkeerd. Je kunt toch niet doorgaand ergens naar toe  :D  Het ziet er allemaal zeer punctueel uit bij jou  :thumbup:

groet,
Michiel
*zal zijn eigen wel eens uitnodigen om eens een kijkje te komen nemen*

Want dit word echt een prachtige baan!

Doe zo verder Steven!

m,v,g
Dieter
Citaat van: Tilly op woensdag 25 januari 2012, 08:47:15
Hoi Steven,
Kun je inmiddels een plan van het zichtbare gedeelte laten zien?
Groetjes, John

Ik ga binnenkort een schets tekening maken hoe de basis zal zijn, ga deze dan inscannen en posten.

Het plan zit volledig in mijn hoofd, maar een printscreen hiervan kan ik je niet geven  :D

Een paar uur op Wintrack stoeien zie ik nu ook niet echt zitten, aangezien je zo afhankelijk bent van het programma ....  :?    ik heb dit opgegeven  8)

Citaat van: br_86_132 op woensdag 25 januari 2012, 08:48:27
Hoi Steven,
Je kunt van  je kopstation een brug maken. Dat ziet er denk ik wel leuk uit.
Met vriendelijke groet, Leon

Hoi Leon, een kopstation op een brug zal het niet worden. Er komt namelijk achter het station een monumentale brug !  :O

Citaat van: Golfer op woensdag 25 januari 2012, 09:34:43
Hallo Steven,
Een kopstation op die plek lijkt me niet verkeerd. Je kunt toch niet doorgaand ergens naar toe  :D  Het ziet er allemaal zeer punctueel uit bij jou  :thumbup:
groet, Michiel

ja ik zie dat wel zitten een kopstationetje  ;)

Citaat van: TGVke op woensdag 25 januari 2012, 10:15:36
Doe zo verder Steven!
m,v,g Dieter

Hoi Dieter, eerst wil ik jouw zien evolueren, waar blijft die update, niet teveel twijfelen en nadenken, bouwen maat op uw gevoel !!!  :D >:-D :D
hey

Je bent al flink opgeschoten  8o jadade!
Ben benieuwd naar je monumentale brug  :D

grtjs Dries

Citaat van: TGVke op woensdag 25 januari 2012, 10:15:36
Doe zo verder Steven!
m,v,g Dieter

CiteerHoi Dieter, eerst wil ik jouw zien evolueren, waar blijft die update, niet teveel twijfelen en nadenken, bouwen maat op uw gevoel !!!  :D >:-D :D

Ik zoek nog sponsors...  :D :P :P
Ik weet het hier gaat het bouwen niet echt vooruit...
Misschien heb je wel gelijk, denk ik er te veel en te lang over na.

m,v,g
Dieter
CiteerIk zoek nog sponsors...  :D :P :P
Ik weet het hier gaat het bouwen niet echt vooruit...
Misschien heb je wel gelijk, denk ik er te veel en te lang over na.
m,v,g
Dieter

Hoi Dieter, sponsors ... die zijn er niet zeker ook niet. ah je maakt het zo duur je zelf wilt, gewoon uitkijken waar je wat koopt en vooral weten wat je wilt bereiken over een bepaalde tijd.

Ik heb me voorgenomen geen tijd limiet op te leggen bi het bouwen van deze thuisbaan... duurt het tien jaar, dan is het er tien ...  ;)

Zo kan je veel beter inschatten dat je kost voor je structuur moet verdelen over het geheel van je bouw jaren.
Constructie kosten tot nu toe zijn ongeveer een 600 a 650? ruim berekend ... (houten poten, multiplex, schroeven, houtlijm, kurk, kurklijm, kabelgoten en heel veel recuperatie van materiaal dat me niets kostte.)

Weet één ding dat er niet blijvend kosten gaan in je constructie, maar dat je op een bepaald ogenblik kan beginnen aan de scenery en andere leukere dingen  :)

Natuurlijk kan je nog goedkoper gaan en bijvoorbeeld MDF platen nemen, maar na verloop van tijd hangt er dan in je ruimte een specifieke geur...  8o dus dan is de keuze snel gemaakt. Of materiaal nemen dat de eerste weken goed lijkt, maar dan gaat rafelen of afschilferen... dan is je goedkoop duurkoop he  :?
C-Rails kocht ik geregeld de laatste 8 jaar, wil je dan iets groots bouwen dan schrik je niet van de kosten.

Ah, komt wel goed !  ;)
Steven.

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

Hallo Steven,

Sinds de laatste keer dat ik naar je baan keek ben je weer een aardig eind opgeschoten!
ziet er allemaal weer knap gedaan uit :)!
Ik zou zeggen, ga zo door en ik blijf je volgen! :)

Mvg
Falco
hallo steven,

jij gaat ook heel zorgvuldig te werk,het word ook prachtig als ik jou update's bekijk.

groeten en succes verder;

peter(ke33)
Citaat van: caponordtraveller op donderdag 26 januari 2012, 13:18:29
Natuurlijk kan je nog goedkoper gaan en bijvoorbeeld MDF platen nemen, maar na verloop van tijd hangt er dan in je ruimte een specifieke geur...  8o dus dan is de keuze snel gemaakt. Of materiaal nemen dat de eerste weken goed lijkt, maar dan gaat rafelen of afschilferen... dan is je goedkoop duurkoop he  :?

kan je me dit uit leggen of toelichten, sta op het punt om aan mijn onderbouw te beginnen.
Citaat van: KdeB op donderdag 26 januari 2012, 19:03:56
Citaat van: caponordtraveller op donderdag 26 januari 2012, 13:18:29
Natuurlijk kan je nog goedkoper gaan en bijvoorbeeld MDF platen nemen, maar na verloop van tijd hangt er dan in je ruimte een specifieke geur...  8o dus dan is de keuze snel gemaakt. Of materiaal nemen dat de eerste weken goed lijkt, maar dan gaat rafelen of afschilferen... dan is je goedkoop duurkoop he  :?
kan je me dit uit leggen of toelichten, sta op het punt om aan mijn onderbouw te beginnen.

Beste KdeB,
wanneer MDF ( medium density board ) in een normale omgeving gebruikt wordt dan kan na verloop van tijd de geur van zijn grondstof : houtpulp en lijm een muffe geur afgeven in je ruimte. Zoals met alle niet natuurlijke hout materialen zijn ze kunstmatig gemaakt en voorzien van diversen basissen. Het is dan ook altijd aan te raden om dit tegen te gaan door middel van een verf of een vernis.
Belangrijk is dan ook dat je bij deze materialen alle twee de kanten schilderd of vernist.
Dit om krom trekken tegen te gaan. Eén kant twee keer vernissen, laten drogen en je hebt na een paar dagen een banaan ...  >:-D
OSB is een variant maar met echt zichtbare hout brokken, spaanderplaat is dan weer voorzien van een kleine gelijk korrel.

Sterkte op vlak van doorbuiging : geen enkele scoort hierin hoog, de beste structuur is nog altijd een multiplex plaat door zijn dwarse over elkaar liggende lagen houtfineer.

Ale hopelijk ben je wat wijzer  ;)

Steven
Tussentijds testje
caponordtraveller
gast

Tussentijds testje
Hallo,

Ik had al een tijd zin om die ballast eens te testen van Jeweha-Modelbouw.  :)
Op een paar beursen had ik eens wat materiaal bij deze handelaar gekocht.
Een klein testje om ballast en de lijm te testen drongen zich op.  :idea:

Vooral over het lijmen van ballast steentjes tussen je rails is al heel veel geschreven.
Het overgrote deel van de modelspoorbouwers zweren nog altijd bij de klassieke houtlijm, afgelengd met water en een druppel wasmiddel. De verhouding is dan 1 op 4 of  1 op 5. Dus één deel houtlijm en vier delen water.

Ballast Lijm Jeweha 0300 : is een blijvend elastisch lijm die aangelengd wordt met water, de verhouding kan je doen op 1 op 4.
Een druppeltje dreft erbij, voor de oppervlakte spanning.

Waarom nog een paar druppeltjes wasmiddel?  :idea:
De druppeltjes Dreft zorgen voor de oppervlakte spanning weg te nemen op het te lijmen oppervlak.
Dus concreet zit er een beter vloeing van de lijm op de steentjes en je ondergrond.
Je zal zien dat alles snel en vloeiend overal tussen loopt.

Test :

Als basis een triplex van 5mm genomen, laagje kurk erop van 2mm, de Piko A rails gefixeerd.
De gebruikte ballast is ook van Jeweha en is de Kalksteen ballast (0222) met een blauwgrijze kleur.
De ondergrond werd eerst ingelijmd met een laagje houtlijm en hierop gaat de ballast.
Met een kort borsteltje kan je alles mooi verdelen en invegen.
De lijm klaargemaakt volgens opgave en in een flacon met dosseerpunt gegoten.
Het druppelen gaat vlot en je kan correct werken.

De basis :

Het instrooien :

Het invegen :

Het kan drogen ...  O:-D

alle tips, welkom ...
Re:Caponordtraveller baan..Klein testje met ballast van Jeweha.
hallo steven,

dat ziet er toch mooi uit,als ik aan mijn k rails begin(draaischijf) ga ik ook houtlijm gebruiken kan je goed verdunnen.op andere plaatsen ga ik schoenmakerslijm gebruiken,lijmt ook goed op kurk en kan je ook goed uitsmeren.

groeten en succes verder;

peter(ke33)
Hallo Steven,

Je proef stukje ziet er goed uit, ballast lijkt er klein op de foto maar het geheel oogt heel mooi.

Gr.
Piwie.
Steven,

Toevallig vorige week in Houten dezelfde ballast meegenomen omdat de maat mij mooi leek.
Ik had geen zin om ook de lijm nog mee te slepen.
Als je ervaringen god zijn dat dan een volgende keer toch maar eens halen om te proberen.

Op jouw foto's wordt die eerste indruk ruim bevestigd.
Is de ballast al droog op de laatste foto of wordt het door de lijm een stuk donkerder?

Groeten Robin
Citaat van: Hero op zondag 29 januari 2012, 22:13:36
Steven,

Toevallig vorige week in Houten dezelfde ballast meegenomen omdat de maat mij mooi leek.
Ik had geen zin om ook de lijm nog mee te slepen.
Als je ervaringen god zijn dat dan een volgende keer toch maar eens halen om te proberen.

Op jouw foto's wordt die eerste indruk ruim bevestigd.
Is de ballast al droog op de laatste foto of wordt het door de lijm een stuk donkerder?

Groeten Robin

Hoi Robin,

de korrel van de ballast split is echt heel realistisch, mijn eerste indruk met de lijm zit heel goed,
de lijm is nog niet droog, pas gedaan.
Ik laat zeker een afgewerkte foto in detail hier na,  ;)

groeten
Goed gegokt dus ;)
Ik zal dan het geduld op brengen om te wachten tot de boel droog is.
Is nog altijd sneller dan nu zelf gaan lijmen.

Gr. Robin
Hoofdstation : c-rail sporen eens gepresenteerd
Hoofdstation :

ik had al een tijdje zin om de vorm van het hoofdstation eens fysiek te willen zien  8) en kijken of ik er een goed gevoel bij zou hebben  8o, ik heb het dan maar eens uitgelegd op enkele platen op het frame.  :thumbup:

Enkele platen, wat rails en de slanke wissels geven meteen een indruk :  :idea:

foto genomen aan de deur, brug locatie.

foto genomen vanuit de hoek, andere hoofdzijde.

bedenkingen of betere ideëen, vuur ze maar af  :P

groeten

Re:Caponordtraveller baan.. Sporen van station eens uitgelegd.
Hoi Steven,

Dat ziet er goed uit!! Echter zou ik persoonlijk proberen mijn doorgaande sporen in het station langer proberen te maken.
Ik heb het idee dat je straks heel beperkt bent met de lengte van de treinen die je in je station binnen kunt nemen.
Ik heb ook een poosje een vrij kort station gehad en liep daar constant tegenaan.

Groeten Martin

Leuke dag in het Spoorweg museum

Hoi Steven,

Ik had dat zelfde Steven, in het hoofd had een loc al tientallen keren het traject gereden, maar het uit leggen van rails, en het dan voor het eerst laten rijden van een treintje, dat is toch net even anders. ;) Bij mij kwamen er zo toch enige problemen aan het licht  8o, Maar die door opnieuw uit denken en leggen van rails weer opgelost werden ;) Zelf vind ik dat het leukst.

Ligt die knik in je station? is denk ik mooier als je die wat flauwer kunt maken?

Je baan en opbouw ziet er allemaal erg verzorgt uit. :thumbup:

Vooral doorgaaaaaaaaaaan Steven

Gr Ruud
Vind het helaas een iets te kort station. De wisselstraten zijn al langer dan het station, verder lijkt de knik zeer grof. Misschien iets met Tilly bogen proberen?