Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Re:De baan van Rick en Opa Ruud AFBRAAK

Gestart door nkeer3 zaterdag 26 december 2009, 23:34:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Heb een poging gedaan om in het plan de isolatie rails voor de bezet/blokken te plannen wat denken jullie?
Krijg wel een beetje een probleem op het station denk ivm de trein lengte die is relatief kort  :(

Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Je zou de wissels linksboven, verder naar links kunnen sturen. Dat scheelt anderhalve raillengte. Of je moet je wissels al voor de bocht leggen, maar dan kom je in de knoei met je draaischijf denk ik.

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hoi Roy

dan wordt het zo, heb er een vaste kruising onder bij gelegd omdat ik denk dat het toch mooier is ipv dat wagons zo een grote slinger moeten maken. De middelste rails door et station is voor een goederen trein die mag et station snel passeren :roll:


Geel: gaat naar onder de tafel (schaduw station)
Groen: stijgend spoor
Blauw op zeg 10cm?
Oranje: dalend spoor
Grijs: ligt op de tafel
Rood zijn isolatie rails voor blok/bezet melding
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
De link klopt niet....

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud 17jan bezetmelders
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud 17jan bezetmelders
nu wel  :wink:
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Nou Ruud, het ontwerp ziet er prima uit !
Onze treinen lijken klein, maar wat heb je er toch een forse ruimte voor nodig....
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
CiteerDe middelste rails door et station is voor een goederen trein die mag et station snel passeren Rolling Eyes

Tsja, niet mijn smaak. Ik vind een klassieke stationsopbouw meestal mooier. Dus spoor 1 aan het vaste perron. Spoor 2 en 3 aan een los perron, en dan diverse opstelsporen en je draaischijf. Maar ik heb je toegevoegd op msn. Kunnen we er wellicht eens over kletsen.

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Ziet er goed uit komt er van je schaduw station ook een sporenplan of heb ik daar overgezien?
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hallo Mannen,

Bedankt voor jullie opkikkers!

Citaat van: degeluidsman op zondag 17 januari 2010, 16:06:44
Dat is een leuke dag geweest in Nijkerk.

Top dat AJ je overtuigt heeft dat koploper super is om mee te werken.

Ook ik ben eens bij AJ wezen kijken en wat er allemaal al niet mogelijk is op deze kleine baan.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Peter ik ga et voorlopig vast allemaal voorbereiden omdat ik nog veel rails (wissels/aandrijvingen en passtukjes)  moet aanschaffen. Maar nu kun je overal nog bij later word dat een stuk moeilijkerderder.
Citaat van: huub op maandag 18 januari 2010, 01:46:58
Nou Ruud, het ontwerp ziet er prima uit !
Onze treinen lijken klein, maar wat heb je er toch een forse ruimte voor nodig....
Ja daar was ik al snel achter Huub heb al meer ruimte als dat oorspronkelijk de bedoeling was.het mooiste is treinen over een lang traject rechtdoor laten rijden helaas gaat dat op een 4mtr plaat niet.
Citaat van: RoWi op maandag 18 januari 2010, 07:42:20
CiteerDe middelste rails door et station is voor een goederen trein die mag et station snel passeren Rolling Eyes

Tsja, niet mijn smaak. Ik vind een klassieke stations opbouw meestal mooier. Dus spoor 1 aan het vaste perron. Spoor 2 en 3 aan een los perron, en dan diverse opstel sporen en je draaischijf. Maar ik heb je toegevoegd op msn. Kunnen we er wellicht eens over kletsen.

Roy
Roy MSN is een goed idee heb je toegevoegd.
wat jij voorsteld is mooi maar moeilijk te realieseren in mijn plan denk ik?ivm beperkte plaats wissels aan de in en uit rij kant van station.Alhoewel ik heb er aan gedacht om het station dan maar in de breedte onderop de plaat te leggen en dan geen draaischijf ( die staat er ook alleen maar als voor beeld ingetekend omdat dat kosten postje nog wel lang op zich zal laten wachten)Alleen dan word het weer dringen op andere plaatsen.We kunnen er graag eens over door kletsen Roy.
Citaat van: Johnnytrein op maandag 18 januari 2010, 07:49:42
Ziet er goed uit komt er van je schaduw station ook een sporenplan of heb ik daar overgezien?
Die staat in bericht #28 alleen zal die met C-rail worden aangelegd omdat het met M-rail een stuk moeilijker is om bezet melders te realiseren?

Ik doe mijn plan nog eens bij.In het station heb ik 077 stukjes voor de wissels gelegd zodat de lok niet in het wissel staat met de buffers hihi hij moet natuurlijk wel op tijd stil staan is dat zo een goede oplossing?


Geel: gaat naar onder de tafel (schaduw station)
Groen: stijgend spoor
Blauw op zeg 10cm?
Oranje: dalend spoor
Grijs: ligt op de tafel
Rood zijn isolatie rails voor blok/bezet melding

Ik hoor weer graag van jullie.

Gr Ruud 
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hoi,

Voor blauw + 10 cm kom je ruim boven de 3% stijging. In de huidige opbouw kom je maximaal op 8 cm.

Olaf
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Citaat van: Falcon op maandag 18 januari 2010, 14:35:56
Hoi,

Voor blauw + 10 cm kom je ruim boven de 3% stijging. In de huidige opbouw kom je maximaal op 8 cm.

Olaf
Hoi Olaf bedankt voor de opmerking.Maar helaas zal het bij mij dan wat minder volgens de M regeltjes moeten. :| heb niet meer ruimte.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hoi Mannen,

Even een update  :wink:

Er is de laatste dagen veel gebeurd hier.
Zo had Roy (RoWi) aangeboden om me te helpen met het baan plan. Nou dat heb ik geweten  :D
Met als gevolg dat de basis voor et baan plan nu zo ver is dat ik er mee aan de slag kan.Ik hield me veel teveel bezig met trein rijden Maar door Roy ben ik gaan inzien dat je ook ruimte moet laten voor Scenery :wink:
Er is dan ool behoorlijk veel aan mijn plan veranderd, het oogt nu allemaal veel rustiger. Iets wat Roy me ten zeerste heeft aangeraden.Ik kan me nu ook een beetje beter met het programma wintrack reden zodat tekenen nu ook wat makkelijker wordt. Leuk werk hoor bootjes en kraan in tekenen enzo!

Met de Loswal kan ik alle kanten op schroot/zand/of AKZO zout transport  :D De rest van de goederen spoortjes kan ik later nog aanpassen naar wens dus staat niet vast.

Ook ga ik mijn tafel rigoureus veranderen en er een open frame bouw van maken zodat oa het schaduw station makkelijker bereikbaar wordt en je makkelijker de diepte in kunt (rivier of viaduct)
Dus plaat er af en aan het zagen!!!

Ik ben erg blij met Roy zijn hulp en de les van AJ (bezet melders) zodat de basis waaruit je moet bouwen nu veel steviger is geworden.

Mannen bedankt! Jullie horen weer van me.




Gr Ruud


Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hey Ruud,

je moet nu eens voor de lol bovenaan beginnen in je topic, en dan eens kijken hoe je eerste plan eruitzag, en waar je nu op uitgekomen bent. Wat een verschil he?

Veel succes met bouwen!

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hallo Ruud,

Dit plan ziet er veel beter uit dan je eerste.

MVG Dewey
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hallo Mannen,

Omdat mijn financiële situatie op het moment niet toereikend is heb ik moeten besluiten om voorlopig even met de trein bouw te moeten stoppen tot betere tijden.
Dit wil absoluut niet zeggen dat ik stop. Maar et is even niet anders. :(   

Mvg Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hallo Ruud,

En dan hoor ik net op de radio dat de  crissis " over is ".

Nou begint het voor een hoop mensen moeilijk te worden.

Ik wacht wel op betere tijden van jou  :D :D

Succes gr Einte
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
O, dat is wel erg jammer. Heb ik uren voor je zitten tekenen, en nu dit. Wist je dit een paar weken eerder nog niet?

Roy
Re:Grensstation van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Grensstation van Rick en Opa Ruud
hallo even een kleine update

Et kriebelt me behoorlijk, en kan het niet laten om soms toch wat voor onze nieuwe baan te kopen.
kon dit mooie Nederlandse station niet laten lopen
en ben dan ook heel benieuwd hoe dit op onze nieuwe baan zal staan en zie een Plan D 1100 setje van Roco dan ook al binnen rijden  :mrgreen:.

Maar zoals gezegd ik moet een flinke pas op de plaats maken wat de financiën betreft dus et word nog afzien voorlopig :(


Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hallo mannen,

Even een kleine update van hoe het hier nu gaat...

Zoals ik al schreef, heb ik door een flinke financiële tegenslag begin van 2010 (een deel van mijn extra te besteden inkomsten is plotseling weggevallen) moeten besluiten om de treinbaan bouw stil te leggen.
Als je hier op het forum al die super mooie banen ziet, dan ga je heel snel ook denken, dan koop ik dit en dan koop ik dat....
Maar dat is er hier (voorlopig) echt niet meer bij. :( 

Maar zoals jullie misschien wel hebben gemerkt ben ik sinds kort weer op het forum te vinden.
Ik kan ook het treintjes rijden met mijn kleinzoon niet stoppen. hihi

We hebben nu een grote fantasie baan neergelegd met praktisch al ons rail materiaal wat we hadden, en zijn daar nu regelmatig mee aan het spelen. Ik heb hier geen baanplan van, maar veel van wat Roy (Rowi) eens voor me heeft bedacht, zit er wel in verwerkt, Dus Roy niet alles is voor niks geweest...
Het is dubbelspoor met 2 grote 1,9m lange stations en een grote tweesporige brug van 92cm met een dubbelsporige overweg die het doet... die glunderende ogen van Rick geven veel voldoening ;)Hij gaat helemaal op in zijn spelen met grote verhalen zoals thans komt binnen rijden op spoor 3b de intercity uit ........ en OV chipkaart gebruiker worden ..... ik kan mijn lachen soms niet verbergen en we hebben dan veel plezier zo samen...
Tafel grote is 410cm bij 300cm in een L het geheel is toch wat groter geworden als in het begin van mijn Topic,  en is ook niet meer verrijdbaar. maar kan overal nog net bij komen, en wanneer dit niet goed het geval is dan maar boven op de tafel klimmen :-). We hebben geen schaduwstation meer in ons plan opgenomen.
Dit om voorlopig de kosten te drukken. Het gaat nu vooral om het spelen  ;) :D
We rijden met 1 Delta BR81 met 4 kleine personen rijtuigen en een stuk of 12 goederen wagens waarvan 7 olie wagons, en een stoomlokje die analoog is en er als een sneltrein van doorgaat. Ik heb eens 3 Lima Hondekop treinstellen van een helaas overleden buurman gekregen. Die wil ik gaan op knappen ( er zijn wat koppelingen afgeknapt ) en een ESU decoder gaan in bouwen zodat er toch minimaal 1 op onze baan kan rijden. Ik schreef al dat het hier om het treinen rijden en het plezier gaat, en of er nu iets beschadigt is of niet hagel nieuw is, dat vind ik niet erg.
Om een indruk te geven van het plezier ff een fototje  ;)



Groetjes de kits en Opa Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Ha die Ruud.
Wat leuk om weer eens wat te horen en te zien van jouw modelspoor.
Nog leuker natuurlijk dat je toch weer, samen met Rick en Brett, het "spoor" hebt opgepakt! B)
Al is het dan (nog) niet geworden wat je voor ogen had, zo te zien geeft dit al veel speelplezier.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Ha Ruud,

Al is het een recht spoortje van links naar rechts, als die gassies het naar hun zin hebben maakt de rest van de wereld geen drol meer uit.

Ik hoop dat de situatie weer een beetje verbeterd en succes.

Gr. Peter
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hoi Peter,

Jij snapt het ;) het hoeft niet allemaal te blinken om plezier te hebben.

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert ;)

En nu heeft die arme jonge ook nog zijn pols gebroken :(
Dus moet nu extra rondjes rijden natuurlijk....


Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Vervelend dat hij zijn pols heeft gebroken, gelukkig heeft opa een mooie baan liggen waar hij de tijd een beetje kan vergeten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Jammer dat het gebroken is niet leuk ik heb ook eens mijn arm gebarsten (is nog niet gebroken maar een barst) ook 3 weken gips...

groeten minitreintje/Dylan
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hallo iedereen,

Na een lange tijd niet meer met de baanbouw bezig te zijn geweest ( treintje spelen deden we natuurlijk wel :P )
hebben we toch weer de draad een beetje opgepakt.
Door een flinke financiële aderlating, gaan we nu de baan zo bouwen, dat het voor ons betaalbaar blijft, ook al omdat het spelen meer de aandacht heeft, als al die technische dingen, zoals de meesten hier op het forum doen.
Dat neemt niet weg dat onze baan minder mooi gaat worden  :P :D

Zoals jullie misschien nog weten, had ik al wel een achterwand van MDF gemaakt, maar nog nooit beschilderd, en daar zijn we vanavond mee begonnen.
Mijn dochter had al zo vaak gezegd Pa als het zo ver is dan zeg het maar.....

Nu dacht ik dat mijn kleinzoon Rick me zou helpen, maar die was bezig met het avond eten klaarmaken o.a aardappeltjes bakken  :-)  en zodoende heeft kleindochter Brit me geholpen met de tafel afplakken anders word die vies Opa!!  :thumbup:





De man gaten komen dus nu mooi van pas, en de ondergrond zit er nu een keer op, nu de Hollandse wolken nog .......

Gr Ruud



 
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Ha Ruud,

Welkom terug. Als je voor weinig een leuke baan wilt maken (dacht ik zelf) zonder dure elektronica etc. Kijk dan is naar mijn baan. Het duurste wat ik gekocht heb in 1 aankoop was de onderplaat. De rest is allemaal 10-tjes werk. Neemt niet weg dat de totaalkosten in 3 jaar toch wel rond de 750, euro liggen incl rijdend materiaal. Veel succes met de bouw.

Gr. Peter
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
he Peter,

Leuk weer wat je te horen

Ja ik kijk alle topics meerdere keren per dag voor updates, en heb gezien dat jij bent de laatste tijd als een trein vooruit bent gegaan, pfuuuuuuuuuuu en dat allemaal tientjes werk  ;) ga zo door.

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Dag Ruud.

Dat gaat inderdaad bijzonder rap met zoveel hulp!  :thumbup:

Citaat van: nkeer3 op woensdag 02 november 2011, 22:03:14
De man gaten komen dus nu mooi van pas, .......
Zie anders een jongedame er gebruik van maken . . . :wink:

Groeten,

Erik.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hoi Ruud.
Erg leuk om te zien dat er weer aan de baan gewerkt wordt! B)
Wanneer kinderen en kleinkinderen enthousiast zijn is de grootste "winst" al binnen.

Veel succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hoi Eric en AlbertJan bedankt voor jullie berichtjes,

Ja hoor, vrouwgaten klinkt zo raar toch..... :P

Ik ben er ook erg blij mee AlbertJan, ik heb ze in ieder geval warm gehouden voor de trein hobby, die is ook te leuk om dat maar voor een paar weken of zo te doen. En ik laat Bianca zich uitleven op de wolken, ik zat al onder de verf zei Brit...  :-)
En jou indertijd gekochte lampjes en mensjes zitten al heel lang in een doosje, die willen ook mee doen  ;)
Maar we gaan het rustig aan doen, Al vind ik dat wel heel moeilijk, er staat nog genoeg op het verlanglijstje........ 8o

Gr Ruud
Re:Vorderingen van de baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Vorderingen van de baan van Rick en Opa Ruud
Hallo Mannen,

Vanmiddag eens verder gegaan met de ringleiding, was er al eens mee bezig geweest maar nu we toch weer serieus met de baanbouw bezig gaan, moet de ringleiding ook af komen, huhu leuk werk hoor onder de tafel ;).
Morgen avond komt mijn dochter weer schilderen :P. dan hoop ik ook weer wat foto's van de achtergrond te kunnen laten zien.

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
leuke baan krijg je.

dat worden dus 2 nieuwe marklin liefhebbers.

volgens mij gaat het een leuke, mooie baan worden. :thumbup:

gr john
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hoi John,

Bedankt voor je reactie, maar het onderstaand baanplan van Roy met schaduw station, kan ik voorlopig niet realiseren ivm de financiële situatie  :-( De baan die ik nu heb bedacht is een vrij ontwerp, ( er zitten wel trekjes van Roys ontwerp in verwekt   ;)  met het geen aan C rails en wissels die we al reeds hadden aangeschaft.
Zoals ik al eerder schreef, heeft het plezier van trein spelen met de kleinkinderen voorlopig meer de overhand, dan een dure technische digitale baan, zoals de meesten hier op het forum hebben. We moeten het voorlopig gewoon een beetje simpel houden. ;) Ik zie het ook een beetje als ervaring opdoen, een 2 jaar terug wist ik bijna niks van een Marklin baan zoals die hier beschreven worden. En kleinzoon Rick heb ik ook pas sinds een 2 jaar met het Trein virus besmet   >:-D Dus wie weet waar dit allemaal nog eens goed voor is  :D ;)

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Mannen, ik had gedacht dat ik foto's kon laten zien hoever we gevorderd zijn, MAAR het gaat niet zoals we gehoopt hadden, "der teufel steckt im detail" zegt de Duitser. Dus hier ook. >:-D
1e de ondergrond lucht blijkt behoorlijk TE licht te zijn opgedroogd
2e de vanavond nieuw aangebrachte donkerder laag droogt ook weer behoorlijk licht op en
3e om een mooie bloemkool wolk te maken is ook niet zooo makkelijk als dat we ons voorgesteld hadden.

We hadden nog wel veel wolken foto's bekeken en op internet gezocht hoe te werk te gaan, maar tis moeilijker als gehoopt ;)
Dus conclusie, morgen weer proberen  :D

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Succes met de tweede poging . .  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re:Voorlopig resultaat van de wolken op de baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Voorlopig resultaat van de wolken op de baan van Rick en Opa Ruud
Hallo mannen,

Vanmiddag ben ik weer opnieuw bezig geweest met de wolken lucht... En moet zeggen het begint er op te lijken.
De achterwand heb ik nu een stuk donkerder gemaakt, en heb op een stuk mdf wat proef wolkjes geschilderd en als ik niet flits maar alleen de lichtslang als verlichting gebruik dan ist net echt:P
Heb eerst een wolk met wit latex opgezet en nadat dat droog was een bakje wit met een likje zwart er in weer opnieuw een beetje schaduw aangebracht, straks of anders morgen nog een laagje maar dan met nog iets meer schaduw op sommige plaatsen, zodat het een drijgende bliemkool wolk gaat worden. Ik was van plan om niet allemaal de zelfde wolken op de achter kant te schilderen maar van kleine onschuldige wolkjes naar grote dreigende wolken.
Maar eens zien wat het word.
 
Hier het voorlopige resultaat...


Geflitst zonder lichtslang verlichting


Niet geflitst alleen de lichtslang verlichting aan (zoals het altijd zal zijn, omdat er geen daglicht in de kamer meer kan komen)
Ben benieuwd wat jullie er van vinden ;)

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hmm, ik zie toch werkelijk oer-Hollandse wolken zoals
die door de oude meesters ook geschilderd werden! :thumbup:
Ik zou er in ieder geval tevreden mee zijn . . . :wink:

Groeten,

Erik.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hallo mannen,

Ben nog steeds druk met de wolken luchten, Het is niet zo eenvoudig als dat ik gedacht had, maar zo langzamerhand begin ik ze wel mooi te vinden. ik zou het leuk vinden om jullie mening hier ook te lezen...

dit zijn de voorlopige resultaten   :P











De laatste foto is zoals het nu is, het is eenbeetje moeilijk om een totaal beeld te geven vandaar steeds de zelfde hoek, om het verschil steeds te laten zien.

Ik had het er van morgen ook met Roy (RoWi) ook over, en we zijn beide van mening dat er nog wat donkere accenten aan toegevoegd moeten worden.
Morgen maar weer wat proberen, Ik had gelukkig genoeg blauw aangemaakt dus er overheen klodderen is geen probleem

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud (update 30nov)
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud (update 30nov)
Bedankt voor de leuke reacties ;)

Zijn weer lekker bezig geweest ( en nog )
Hierbij wat foto's om de vorderingen te laten zien.

Wolken op 3 wanden nu klaar  (denk ik  ;) Als je de vorige Foto's bekijkt zie je dat de wolken groeien  :P
De wolken zijn hier wat donkerder als op de foto's snap niet hoe dat kan...

Ben begonnen met het aftimmeren en schilderen van een licht kap, de verf is nog nat.

En bedacht me dat omdat we geen schaduw station hebben, ik een paar opstel sporen aan de andere kant van de tafel kan maken  ;) dus een 2,3m x 50cm erbij gekregen...


dus een 2,3m x 50cm erbij gekregen...






Zo dat was een overzicht van de vier wanden.

We gaan gestaag verder.....

Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
zo Ruud,dat is weer een aardig stukje erbij.
Ga dit zeker allemaal volgen.
Wens je heel veel suc6 en uiteraard plezier bij de opbouw van de baan.

Mvg: Alex
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Mooie wolken Ruud, Volgens mij heb je zelfs condens strepen van een vliegtuig gemaakt. (foto 2 en 3) Dat beperkt wel gelijk je tijdperk. :D Lekker doorgaan zo en vooral je eigen plan trekken. Het hoeft allemaal niet 100 % echt te zijn als het maar een leuk geheel wordt. Bovendien hebben we allemaal al een treinbaan die 100 % echt is alleen mogen we daar niet (allemaal) mee mee spelen. :-)

Gr. Peter
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hey Ruud,

dat ziet er mooi uit zeg! Je zou amper zeggen, dat het zelf geschilderd is! Erg netjes dit. En een stukje extra voor opstelsporen is altijd mooi natuurlijk.

Ben benieuwd naar de volgende update.

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hoi Ruud.
De eerste 2 geschilderde wolken zijn bijzonder fraai geworden, de grote wolkenformaties vormen een bijzonder fraaie achtergrond voor je treinbaan.
Het geheel ziet er mooi uit en zal zeker, na het plaatsen van landschap en scenery, er mooi bijpassen.

Veel succes en plezier met de bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hallo Ruud,

Ik sluit me graag aan bij het eerdere commentaar. De wolkenformaties zijn zeer geslaagd.  :thumbup:
Succes met de verdere voorbereidingen.

groet,
Michiel
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hoi Ruud,

Complimenten voor de mooie wolkenluchten, het wordt een erg mooie baan zo te zien, leuk dat je dit samen met je kleinzoon doet.

Gr. Henk
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Alex, Peter, Roy, AlbertJan, Michiel, Henk   bedankt mannen voor de leuke reacties.

Citaat van: PH op donderdag 01 december 2011, 06:11:55
Mooie wolken Ruud, Volgens mij heb je zelfs condens strepen van een vliegtuig gemaakt. (foto 2 en 3) Dat beperkt wel gelijk je tijdperk. :D

Gr. Peter
Peter, hmmm ja  :D het plan is van af 70er jaren ( smaak van Opa) tot heden (smaak Rick  ;). Maar de 1200 en Hondekop  rijden nu ook nog wel eens  ;) Dus met die condens strepen kan het dan kloppen toch  :P



Gr Rick en Ruud

Re:De baan van Rick en Opa Ruud Update 8-12-2011
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud Update 8-12-2011
Hallo mannen,

We zijn weer druk geweest, en willen weer even een update laten zien ;)

Heb de licht kap rondom de baan afgemaakt en blauw geschilderd, zodat de meeste storende elementen weg gewerkt zijn.
We hebben een barkruk gekocht bij de kringloop winkel, die precies wat hoogte betreft past bij de tafel hoogte van onze baan :thumbup:
En omdat bij het wolken schilderen, toch de ondergrond zodanig onder de verf zat, heb ik een goed gesprek gehad met de mede baas Rick  :P, of het toch niet mooi zou zijn om er een nieuwe ondergrond overheen te leggen.Natuurlijk was hij het al snel met mij eens ;). En zodoende zijn we op zoek gegaan naar wat nieuws. En na een paar winkels te hebben bezocht waren we het allebei snel eens en hebben deze keus gemaakt de foto's spreken voor zich.







8o Dit was even een STAP die genomen moest worden het mes erin voor de mangaten  :O




Gelijk de vloer maar gedaan (lekker warm aan de voetjes :P)


En natuurlijk ook even een stukje rails erop gelegd om te zien hoe het staat.... nou wij vinden het MOOI!  :) En het geluid word ook nog eens weer meer gedempt.


En een overzicht foto, het is een dikke vloerbedekking, dus een gaatje erin maken voor de bedrading is geen probleem


Nu ga ik de vloerbedekking pas maken / vast leggen en de mangaten verder afwerken, het plan is om er later weer plaatjes MDF met vloerbedekking in te leggen, zodat er scenery op kan staan.

Zo dat was het voorlopig weer.

Gr Rick en Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hoi Ruud en Rick,

dat ziet er goed uit. Kun je straks ook verven enzo op die vloerbedekking?

Roy
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Hoi Roy, wat zou ik moeten verven op de vloerbedekking dan?


Ohja, Rick was avonds nog even wezen helpen om nog een verleng plaatje voor de opstel sporen te bevestigen, op maat zagen en gaatjes boren. Ik kan zeggen dat ik een handige kleinzoon heb :thumbup:





Gr Ruud
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De baan van Rick en Opa Ruud
wegen, etc?

Roy