Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Modelspoorbaan België 1958

Gestart door caponordtraveller zaterdag 02 januari 2010, 21:25:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal voorontwerp)
Ziet er mooi uit. Ik mag dit graag zien, top onderbouw en lekker ruime opstelsporen.

en dat voor een Aprilia rijder... 8)



Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal voorontwerp)
hey,

dag  John : ik had gedacht om er met drie te geraken, maar ik vrees voor 4  :?
nu het materiaal is berekend en voorzien op vier ... 4 maal 4 meter is 16 meter, zal eventjes duren voor hij boven is zeker ???  Wat denk je ?

@ lucy : ex - aprillia rijder, was eigenlijk een pokkeding die caponord, ...maar ik was verkocht aan zijn hoekige kantjes  :lol: Leuk dat je het opmerkt want de meesten weten niet waar over het gaat  : ... de naam dan .  8)
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal voorontwerp)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal voorontwerp)
Hallo Steven,

Dat wordt een mooie spiraal, jij gaat Tilly zeker nadoen met lange trajecten :lol: :lol:

Gr Einte
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal voorontwerp)
Citaat van: caponordtraveller op vrijdag 09 april 2010, 23:40:18

dag  John : ik had gedacht om er met drie te geraken, maar ik vrees voor 4  :?
nu het materiaal is berekend en voorzien op vier ... 4 maal 4 meter is 16 meter, zal eventjes duren voor hij boven is zeker ???  Wat denk je ?


Hoi Steven,

3 of 4 wendingen kan ik niet voor je beoordelen maar het duurt inderdaad wel even voor een trein boven is. Daarom geef ik je het advies om gelijk van iedere wending een blok te maken. Stoppen en optrekken van treinen bij deze radius is geen probleem :D Zorg ook gelijk voor een goede voeding maar dat had je denk ik al begrepen :wink:

Groetjes, John
Klimspiraal opbouw van het basis frame.
Hallo,

vandaag leuk weertje om buiten te werken, aan mijn klimspiraal  :lol:

Het basisframe van het klimspiraal. ( 140/160cm - 10cm hoog)




:idea: De midden zeker vrij laten voor latere werken in en aan je klimspiraal.  ;)

Groeten,
Caponordtraveller - Steven.

Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal voorontwerp)
Citaat van: caponordtraveller op zaterdag 10 april 2010, 13:18:11


leuk weertje, kunnen eens buiten werken, aan jaja mijn klimspiraal 

Ziet er al een stuk beter uit dan dat papieren geval van gisteren.
Zelden zo'n fraai afgewerkte baan gezien. Dat ruikt naar meer.
Gr, Geert.
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal voorontwerp)
De basis ziet er al goed uit :lol:.

Gr.
Piwie.
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal voorontwerp)
@ Einte : misschien hebben John en ik dezelfde hersenkronkels  :lol: met nadruk op kronkels  :P
@ John : misschien inderdaad niet slecht om zo op te delen.  :)
@ Geert : eila mijn papieren geval, ...  :lol:  (ik weet het Geert je kan geen papier meer zien )  :lol:
@ Piwie : thx !!!

vanavond een korte update foto, nu andere helft van mijn trouwboekje tevree stellen  :wink:

tot dan,

Steven
Klimspiraal we zijn van start ... bekleden met kurk.
Hallo,

gisteren wat kunnen verder werken.
De multiplex 20 mm had ik nog liggen gebruikt en deze bevestigd op het frame.  
Het is terug de bedoeling dit ook weer aan te kleden met een laagje kurk van 4 mm ( het oog wil ook wat  :lol:)

Basis van het klimspiraal bekleden met kurk van 4mm.


Tot dan,

Steven
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
jeetje 20mm multiplex..... is dat ding nog te tillen???? Wordt zeker een ankerpunt van je baan, daar kun je nog een olifant op plaatsen :mrgreen: :mrgreen:
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
leuk spiraaltje, de mijne wordt toch ietsjes kleiner

Groeten
Martijn
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
Zo, nog wel met een plaat betonpplex, daar kun je een olifant op laten zitten  :lol: , mooi hoor met zo'n grote radius, kunnen de treinen rustig klimmen en zijn de ringen meteen als een schaduwstation te gebruiken in koploper, vr gr Arie
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )

Hallo,  :?

MTX-plaat toch eens na gemeten met de schuifmaat, is een 18 mm versie.  ( ik hou van olifanten  :lol:)

circus Knie of circus Krone kan passeren met hun convooi viervoeters  :D


Groeten
Caponordtraveller - Steven
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
Hallo,

ondertussen weer klaar voor de volgende stap  :)

Verlijmen van kurk op het klimspiraal :
Op deze foto zie je de Pattex lijm hoe deze verlijmt worden op de plaat.

:idea: Goed aandrukken met een stevige roller.




De eerste strook kurk is een feit ...




Na een uurtje ligt het geheel rustig nu te drogen, af en toe nog eens stevig aan drukken met een kleine verfrol.




Triplex boordjes rondom en aan de binnen rand.



:idea: Materiaal zoals lijmkam, cuttermes kan je gemakkelijk met warm water reinigen. Ook je boorden kan je met een natte doek mooi opkuisen.


Vanavond de test poten eronder en dan ... heel binnenkort een vervolgfoto.
Tot dan, Steven.
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
Hallo Steven,

Jij gaat ook hard en je bouwt voor de eeuwigheid volgens mij  :shock:

Heel mooi  :D

Gr Einte
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
Steven,

ziet er weer profi uit :D

Groetjes, John
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
hallo steven,

dat ziet er heel mooi uit,knap hoe jij alles maakt.



succes verder peter(ke33)
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
Hallo Steven,

Dat is een stevige ondergrond, laat de olifanten maar komen :lol:.

Gr.
Piwie.
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
dat zie t er goed uit
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
Dit ziet er allemaal fantastisch uit.........Ik ga die radius niet redden maar steek van de opbouw een hoop op..En ook hoe de benadering tot stand komen.

Super gedaan.....

Marcel
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
@ Marcel01 : tof dat je ook iets er uit leert, velen houden al hun ideën voor zichzelf en dat wil ik juist niet.
@minitreintje : thx mate  :)
@piwie : ook veel succes met jouw werken  :)
@peterke33 : hopelijk kan je weer snel van start met jouw werken  :lol:
@ Tilly : john, profi is mijn buddy  8)
@ einte : baah hard is relatief, het is vooraal de voorbereiding iedere keer  :shock:


tot dan en blijf jullie ook allemaal volgen, samen leren we iets van elkaar  :D

tot dan Steven .
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
Hallo Steven,

Grandioos deze spiraal(tje) ziet er professioneel uit kerel.
Heel mooi maar dan ook heel stevig gebouwd zeg.
Mijn complimenten!
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
Hallo,

gisteren toch een wat minder prettig moment, tijdens de testrun bleek dat ik op het verkeerde spoor rij.  
Als je Belgisch rijd dat is dit op het linker spoor.

Nu is alles opgebouwd volgens het duits principe. Rechts rijden dus... domme regeling trouwens...

Twee oplossingen :

* het inrijspoor over het uitrijspoor leggen in hoogte dan, dus de sporen moeten of zouden elkaar moeten kruisen ...   dit zou het gemakkelijkst zijn   8)

* de inrijstraat wijzigen naar de uitrijstraat en vice versa ... dan lopen de treinen anders,

IK GA DUS VOOR DE TWEEDE OPLOSSING, ... THE DIE HARD solution  8)

maar :shock: , er is altijd wel een maar . :?... dit betekent dat het werk van de laatste weken dient over gedaan te worden :x, bezetmelders anders configureren en terug toch over stappen op drie melders per blok, dan kan je altijd in twee richtingen rijden .  :lol:

Dus het zal een tijdje stil zijn met het klimspiraal, eerst dit in orde zetten :(

Het is geen erg, ... mezelf al wat rake klappen gegeven en het werk gewoon een maand laten doorschuiven...

tot dan,

Anno 2012 : dit idee om op de een dubbelsporig traject te rijden, heb ik laten varen ... te weinig realistisch...
Het word een enkelsporig hoofdtraject dat enkele leuke punten doorkruist.  ;)

Steven
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
Hallo Steven,

Wel jammer dat je alles moet ombouwen om aan je principe te blijven  :( :(

Bij mij zou ik niet eens weten of het goed loopt volgens Duits principe  :?

Succes er mee.

Gr Einte
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
Steven,
Gaat je spiraal niet naar boven?
of moet je dat nog doen?

Groeten
Martijn
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
@ einte : ach ik wil de extra werkzaamheden er graag bijnemen als het me dan het juiste resultaat op levert.
@ Marklin5 : spiraal gaat zeker naar boven, er dient een 40 cm overbrugd te worden dus klimmen die handel  :)

Morgen de juiste afbeelding erbij zetten.

Tot dan Steven.
Re:Caponordtravellers baan. (klimspiraal we zijn van start ... )
Hallo Steven,
Ik geef maar een schot voor de boeg hoor: Hou je er rekening mee dat om het kleinste stijgingspercentage te halen je de buitenkant van het klimspiraal best gebruikt? En kan je de rijrichting niet gewoon omkeren 1 maal in het zichtbare gedeelte van de baan? Indien dit lukt spaart je dat toch een hoop (sloop)werk of zie ik het verkeerd? Ik probeer gewoon mee te denken.
Prettig weekeinde nog.
Gr, Geert
Re:Caponordtravellers baan. (OEFF ze zijn voorbij de Belgische Verkiezingen ! )
Hallo,  :D

voldaan zit ik hier terug :P, zoals jullie de komende dagen ook zullen horen in de Nederlandse media, zijn er bij jullie zuider buren ook Federale Verkiezingen geweest.

Daar ik in een drukkerij werk, die hierin gespecialiseerd is, kan je al me horen komen, het was extreem druk, de laatste zes weken zijn volledig opgeslokt, geen tijd en als er dan eens wat tijd was, dan had ik geen zin...


Maar we zijn terug en met heel veel zin, even bij enkele mede forum leden komen spieken 8), hoe hun laatste weken verlopen zijn... wat ze gedaan hebben :P

De max ...  :D

Heel binnenkort meer met volgende topics :

* wijziging baanplan van schaduwstation compleet volbracht, zestien rijdende (opstel)treinen
* scheiding van terugmelders met wisseldecoders : een feit. (eerste foto's)
* koploper laat de alle treinen perfect rijden : eerste testruns. ( met filmkes)
* alles in wisselstroomwielen steken
* Beslissing nemen in keuze van koppeling ...

en de effectieve start van het klimspiraal, enkele maanden uitgesteld maar nu keihard er tegen aan....
 :wink: :idea:

Re:Caponordtravellers baan. (OEFF ze zijn voorbij de Belgische Verkiezingen ! )
Hallo Steven,

Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat worden!

Veel succes!

Groetjes Daniël
Re:Caponordtravellers baan. (OEFF ze zijn voorbij de Belgische Verkiezingen ! )
Hallo Steven,

Leuk dat je na al die drukte weer wat tijd kan vrij maken voor belanrijkre zaken  :mrgreen:  je trein.

Binnen kort kom ik richting Belgie om die wagons van je over nemen  :D

Gr Einte
Re:Caponordtravellers baan. (OEFF ze zijn voorbij de Belgische Verkiezingen ! )







* alles in wisselstroomwielen steken
* Beslissing nemen in keuze van koppeling ...
Hallo Steven,
Wat wisselstroomwielen en koppelingen betreft kan ik je dit ten zeerste aanbevelen om te doen. Zelfs met wagons op 1/87 en op krappe bogen R1 rijden ze perfect. Althans dat is mijn ervaring. IK gebruik de AC wielen van B-models en de Profi koppeling van Fleischmann(386515).
Tot gauw nog eens.
Gr, Geert



Kortkoppelingen plaatsen
caponordtraveller
gast

Kortkoppelingen plaatsen
Hallo,


Wat de koppelingen van al mijn wagons betreft werd een tijdje getwijfeld,
met welke kortkoppeling ik zou werken op al mijn modellen.


De Fleischmann haak koppeling, de Roco kortkoppeling of de Märklin kortkoppeling ?

Bij meerdere fabrikanten zoals Roco, Fleischman, Tillig, Brawa, Piko zijn alle koppelingen anders.


Probleem :

Eerst werd aan de Fleischmann koppeling gedacht daar deze wel gemakkelijk koppelt, de structuur is ook mooi opgebouwd en is eigenlijk redelijk waarheidsgetrouw.
Maar met enkele hoogte verschillen in Nem schacht hoogte,van enkele kleine wagonnetjes liep het toch niet zo goed, ze ontkoppelden meer dan zou mogen.  

Oplossing :

Alles werd nu al voorzien van de Märklin kort koppelingen.  
De originele koppelingen werden samen met de gelijkstroomwielen in de juiste doos van het wagonnetje gestoken. zo blijft alles bijéén....  


Gevolg :

alles is nu een plezier om te koppelingen en je kan alles doorheen zetten van trein samenstellingen ...  

Voor enkele wagons zal een kleine aanpassing gedaan moeten worden ... de koppeling zou durven blijven steken onder een buffer van de lokomotief of van de eerste wagon, namelijk bepaalde ketelwagons zijn een plaag.  

Op deze foto kan je het standaard model zien dan nu altijd op alle Märklin modellen zit : type 7205 kortkoppeling.
Het zwarte lepeltje is een ontkoppel lepel. Kan je altijd vragen bij Märklin handelaar.



Onderstaande foto toont de Märklin koppeling 7205 die dient gebruikt te worden op oudere types van Märklin-wagons.
Het zwarte lepeltje is een ontkoppel lepel.



tot binnenkort,

Steven.
Wisselstroomwielen plaatsen
caponordtraveller
gast

Wisselstroomwielen plaatsen
Hallo,

wat doe ik met de gelijkstroommodellen in mijn rijdende wagons ?  
Hier zal ik proberen uit te leggen waarom ik me deze vraag stel...  ;)

Wisselstroomwielen plaatsen.


Gelijkstroom modellen aanpassen :

Fleischmann, Roco, Piko, Klein Modellbahn, Sachsen Modelle, LS Models =  wat hebben ze gemeen?

* Allemaal hebben ze gelijkstroomwielen.  
Op zich is dit geen probleem om met deze op het Märklin 3-rail wisselstroomsysteem te rijden,
dit werkt perfect en goed.  :)


Waarom doen ?   :?:

Voor een volledige detectie van mijn schaduwstation is het dus noodzakelijk dat alles gedetecteerd wordt, ook dat éné achtergebleven wagonnetje.... want als er één blijft staan, dat kan dit voor nare gevolgen zorgen.  

Volledige detectie  :idea::

Ieder wagonnetje geeft dus massa signaal door via de wielen, dit wordt door de S88 terugmeldmodule ingelezen.
Deze stuurt dit door de PC en aan het programma Koploper.
Zo heb je een melding dat een blok ( stuk spoor) bezet is.
Dat éné of meerdere wagonnetje bezet dus het blok.
Wanneer het er te lang en ten onrechte staat dan krijg je melding en zo heb je weet van éné wagonntje.

Dus een dertig-tal wagonnetjes al aangepast, nog een twintig te gaan.  
Het was altijd al een uitgesteld werkje, maar eigenlijk houdt het werk op zich niets in.  

De gebruikte wielen zijn van B-models en kosten een 1?/st. Zelf vindt ik dit behoorlijk duur :shock:, maar dan krijg je ook een perfect product.  :D

Sommige wagonnetjes hebben een andere grotere asafstand, waardoor ze te klein uitvallen, dus moet gewerkt worden met het originele artikel van de fabrikant zelf, bijvoorbeeld Trix of Piko.

Originele wiel van Marklin is het artikel nummer 700150.



Voorbeeld van een wijziging van nieuw zomer 2010 model van Fleischman nmbs model TP3 van wielen en kortkoppelingen.  





Zo dat was het dan alweer voor vandaag,

Klimspiraal update :
Ondertussen kunnen we iedere avond twee trapezium triplex-elementen kleven van het klimspiraal.


Hoe de twee delen op elkaar gelijmd worden ...


Tot dan, steven
Re:Caponordtravellers baan. (koppelingen en wielen )
Citaat van: caponordtraveller op dinsdag 15 juni 2010, 22:04:15
Hallo,


Wat de koppelingen van al mijn wagons betreft :

Voor enkele wagons zal een kleine aanpassing gedaan moeten worden ... de koppeling zou durven blijven steken onder een buffer van de lokomotief of van de eerste wagon, namelijk ketelwagons zijn een plaag ( lees pest ).   

Steven.

Om deze reden ben ik overgestapt op de koppelingen van Roco. Omdat ik met materieel van diverse merken rijd, kreeg ik deze ervaring met de Roco wagens en Märklin kortkoppelingen. Bij mij dus alleen nog Roco koppelingen.
Is er geen schaargeleiding in het onderstel, bouw ik deze er eerst in. Ik gebruik meestal de vierkante versie van Symoba.

Groetjes

Harry
Re:Caponordtravellers baan. (verdacht stil ... )
Verdacht stil ...
Hey , inderdaad het is hier verdacht stil, ....  

Dit komt door verschillende factoren : GEEN TIJD is de grootste , door persoonlijke werken aan ons huis, terras, tuinpad, opfrissen van onze achterbouw, ... ook vragen de twee kleine jongens veel tijd en ik probeer dan nog ook een testbaantje in elkaar te flanzen voor onze modelspoorclub MSCP Pacific. http://antwerpen.msc-pacific.be/
Ze hebben in oktober Febelrail op bezoek en willen met wisselstroommateriaal kunnen rijden ...

Verder is de Marklin Central Station 1 verkocht aan Bert.
Bert is een bezoeker van dag 1 op mijn blog en stuurt nu ook zijn baan digitaal en dan nog ook met koploper aan !!!
TOP die jongen is 14 jaar, de max  BERT !!!

De Ecos 2 staat nu te poppelen om in gebruik genomen te worden ... geduld is toch een deugd   :lol:

De beloofde foto's en fimkes volgen zeker in het najaar en ik mis het ganse gebeuren wel al weer een beetje ....

Tot dan Steven ...  
Foto's aanpassing terugmelders kastje.
Hallo,

Door de wijziging van mijn spoorplan in het schaduwstation, werd de inrijstraat dus uitrijstraat en met enkele gevolgen van dien.

Het belangrijkste gevolg is dat ik de vertrekkende treinen niet zag vertrekken .... en dat is altijd een leuk gegeven ...  :lol:

Maar .. :(. na de eerste montage van de terugmelder kast was deze blijkbaar oversized gemaakt.
Dus de zaag erin . :evil:.. en dit deed ik deze avond .... het is bijna een opluchting te noemen, het geheel is goed aangepast en het concept blijft.

Enkele foto's van hoe het vroeger was :




Eerste concept van de terugmelder kast:




:idea: Beslissing genomen de wisseldecoders te scheiden van de terugmelddecoders.



De zaag erin ...


Huidige aangepaste situatie :  :D



Zoals je ziet is de uitrijstraat van het schaduwstation duidelijk zichtbaar geworden.

De Märklin transfo voor de stroom voor de Viessman wisseldecoders kreeg meteen ook onderaan zijn definitieve plaats.

Tot dan en aan allen een goede zomer vakantie toegewenst  :D !!!!
Re:Caponordtravellers baan. (wijziging kast terugmelders )
Hoi Steven,

ik denk dat je van deze aanpassing geen spijt krijgt. Niet alleen het zicht maar ook de bereikbaarheid van de wisselstraat is hiermee verbeterd.

Het ziet er verder allemaal perfect uit!

Groetjes, John
Re:Caponordtravellers baan. (wijziging kast terugmelders )
Hoi Steven,

Aanpassingen zijn soms nodig, maar je hebt er wel veel profijt van denk ik zo. Ziet er alemaal imposant en netjes afgewerkt uit.

Groeten,

Daan
Re:Caponordtravellers baan. (wijziging kast terugmelders )
Leuk foto verslag heb je er van gemaakt  8)
Re:Caponordtravellers baan. (wijziging kast terugmelders )
Ziet er goed uit  8)

Geniet elke keer weer van de update's

gr Jeroen
Re:Caponordtravellers baan. (opstelsporen en wisseldecoders kastje)
Hallo, bedankt voor jullie reacties.  :)

Daar ik in het verleden eens gesproken over de wijziging van rij richting heb ik enkele foto's van de wijzigingen.

Opstelsporen : oude situatie :

hier zie je enkele zaken die nu gewijzigd zijn.
De 4 korte opstelsporen werden uitgebreid naar 7.
Dit om losse locomotieven ook een slaapplaats te kunnen geven.   :D

Bemerk het ijkspoor dat volledig los ligt van de baan en de rijrichting.
Dit ijkspoor werd reeds verwijdert en vervangen door een extra opstelspoor - doorrijspoor.





Opstelsporen : gewijzigde situatie :

* Uitbreiding van de opstelsporen.
* Wijziging van rijrichting is hier ook al een feit.  
* Het ijkspoor werd verwijderd, grootste reden was de plaats dat het in beslag nam.
* Hierdoor kwam dus extra plaats vrij voor een extra lang opstel - doorrij spoor.

Er wordt nog getwijfeld over de wisselcombinatie van de wissels bij de vraagtekens ?????



Lijkt het jullie een goed idee om de wisselcombinaties te plaatsen zoals op de foto bij de vraagtekens ?

Tot dan,
Caponordtraveller - Steven.
Nieuw materiaal.
caponordtraveller
gast

Nieuw materiaal.
Hallo,

Vandaag mijn bestelde loc opgehaald ... het was het wachten meer dan waard !!!  :lol:


Model VB-2001 gefabriceerd door LS models in opdracht van Vanbiervliet.


Model Schraagwagen Lklp Set 31003 van fabrikant Goover Models.

en de Ecos 2(foto's volgen).

Tot dan,
Steven.
Re:Caponordtravellers baan. (spoorplan een idee gevraagd)
Citaat van: caponordtraveller op woensdag 18 augustus 2010, 22:51:57
Vandaag opgehaald ... het was het wachten meer dan waard !!!  :lol:


Model VB-2001 gefabriceerd door LS models in opdracht van Vanbiervliet.

Tot dan,
Steven.

Hoi Steven,
Knappe machine, Heb het voorrecht gehad van de ontwikkeling en het ganse project van vrij dicht te volgen en ik moet zeggen; hoedje af voor onze West-Vlaamse leverancier van dit model. Zeker in vergelijking met de eerder uitgekomen versie van Roco.
Veel plezier er mee.
Gr, Geert.
Re:Caponordtravellers baan. (spoorplan een idee gevraagd)
Hoi Steven,

kun je die bocht in het onderste spoor niet vervangen door een linkse wissel?

Groetjes en veel plezier met je nieuwe aanwinsten, John
Re:Caponordtravellers baan. (spoorplan een idee gevraagd)
Hoi John,

dat idee had ik ook al eens uitgelegd met een slanke linkse wissel er in.
Ik vrees gewoon door het trager lopen van de treinsamenstellingen in koploper doordat dit blok dan te klein is om een trein in te laten stoppen.

De rail lengte verkort behoorlijk met dergelijke plaatsing, al vindt ik het toch geen slecht idee.

Steven
Wissel decoders in een kastje.
caponordtraveller
gast

Wissel decoders in een kastje.
Hallo,

De kast met de wisseldecoders is ook stilaan een feit.
Staat volledig los gemonteerd van terugmelderdecoders.
een kleine induk.

Kastje van wisseldecoders op kop van de treinbaan.  :idea: gemakkelijk bereikbaar. 




Wisseldecoders van Viesmann.



bedankt voor de reacties per PB voor het sporenplan.

tot dan,
Caponordtraveller - Steven.

Re:Caponordtravellers baan. (wissel decoders nu ook in een kastje)
Steven,

dat ziet er weer heel netjes uit.

Groetjes, John
Re:Caponordtravellers baan. (wissel decoders nu ook in een kastje)
Hoi Steven.

Dat is heel mooi weggewerkt in dat kastje. 8)

Gr.
René
Re:Caponordtravellers baan. (wissel decoders nu ook in een kastje)
mooi! dit zal ik volgen!
ga je ook nog een powermodule plaatsen voor je viessmann wisseldecoders?
Re:Caponordtravellers baan. (wissel decoders nu ook in een kastje)
Hey John en Lokkie,  bedankt !!!  :lol:

Hallo tgv515, voorlopig niet, want de worden bij dit type al gevoed met een aparte Marklin 32VA voeding. Je moet dus een extra stroomdraadje aansluiten op het Viesmann kastje op de E klem.
De schakelstroom wordt dan genomen van de aparte voeding.

Voorlopig zullen we dus minimun een 20 a 25 wissels zo voorzien van stroom.

Tot binnenkort, Steven.