Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

De baan van een geluidsman- Ik moet er toch aan geloven Scenery in test fase.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman- Opa trein, krijgt leuk nieuws.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

@citaat
Dankjewel Henk, het is prachtig nieuws daar kan geen trein tegenop  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat

Weet je dat zeker?  >:-D  >:-D
Forum Moderator

@citaat
Ja dat weet ik heel zeker, als ik iets anders zeg ga ik bij Saskia over de knie  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Aha, de zekerheid van jezelf indekken. Ja, dat is heel zeker.
Re: De baan van een geluidsman- wordt het dan toch Eva.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Op treinengebied is er weinig te melden ( komt er wel aan hoor  :) ) maar ik wilde via deze weg even laten weten dat ons 4e kleinkind een meisje wordt  :favorite:
Ik hoop dat ze Eva gaat heten, niet alleen een mooie naam maar hier zijn ook wagons van te koop  >:-D

Beiden kleinzoons hebben nu een eigen om gespoten loc rond rijden, de kleindochters krijgen een mooi gebouw op de baan met hun eigen naam erop.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Fantasietjes op de baan

Prachtig idee Peter 👌

zonder fantasie ook geen creativiteit

Leuk Peter, zou inderdaad wat zijn als zij echt Eva gaat heten. Zouden wij Engelsen zijn, dan zouden we gelijk naar een bookmaker stappen om een wedje te maken. Veel belangrijker is dat straks je kleindochter gezond ter wereld komt en later gelukkig wordt. Wanneer wordt zij verwacht?

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Peter,

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 26 juli 2023, 10:12:58Ik hoop dat ze Eva gaat heten, niet alleen een mooie naam maar hier zijn ook wagons van te koop  >:-D

Dat maakt toch niet uit Peter?
Je geeft haar gewoon als koosnaampje EVA.
Heb jij eengoed excuus om KLIK: die wagonnetjes te kopen.  >:-D  >:-D
Ga maar vast sparen. 

Henk

doe maar een treintje

en als ze (zoals het hoort) lekker ondeugend is, dan roept Opa ..."Eveline..nu luisteren"   ;) 
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 26 juli 2023, 10:12:58Hallo allemaal,

Op treinengebied is er weinig te melden ( komt er wel aan hoor  :) ) maar ik wilde via deze weg even laten weten dat ons 4e kleinkind een meisje wordt  :favorite:
Ik hoop dat ze Eva gaat heten, niet alleen een mooie naam maar hier zijn ook wagons van te koop  >:-D

Beiden kleinzoons hebben nu een eigen om gespoten loc rond rijden, de kleindochters krijgen een mooi gebouw op de baan met hun eigen naam erop.

Gefeliciteerd Peter! Dat zijn mooie vooruitzichten voor jou en Saskia maar willen kleindochters dan niet met een omgespoten lok rondrijden?

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Wat een mooi nieuws, vruchtbare grond daar haha
4e kleinkind op komst, proficiat 🎉
gefeliciteerd
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: wimpietje op woensdag 26 juli 2023, 12:06:09Prachtig idee Peter 👌
Hoi Wim,
Het idee om de meiden een eigen gebouw op de baan te geven komt van Tom af, we gaan in ieder geval een oude kroeg bouwen die de naam van onze eerste klein dochter krijgt.
Wat voor gebouw de tweede klein dochter krijgt weten we nog niet maar we hebben nog even de tijd hiervoor  :)

Citaat van: FransW op woensdag 26 juli 2023, 12:12:00Leuk Peter, zou inderdaad wat zijn als zij echt Eva gaat heten. Zouden wij Engelsen zijn, dan zouden we gelijk naar een bookmaker stappen om een wedje te maken. Veel belangrijker is dat straks je kleindochter gezond ter wereld komt en later gelukkig wordt. Wanneer wordt zij verwacht?
Hoi Frans,
We moeten tot eind december wachten voordat we weten hoe ze gaat heten  :)
Ik roep daar steeds dat Eva een mooie naam is, maar of ze ook naar mijn luisteren?

Citaat van: Trainhenk op woensdag 26 juli 2023, 14:08:08Dag Peter,

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 26 juli 2023, 10:12:58Ik hoop dat ze Eva gaat heten, niet alleen een mooie naam maar hier zijn ook wagons van te koop  >:-D

Dat maakt toch niet uit Peter?
Je geeft haar gewoon als koosnaampje EVA.
Heb jij een goed excuus om KLIK: die wagonnetjes te kopen.  >:-D  >:-D
Ga maar vast sparen. 

Henk

Hoi Henk,
We gaan het zien t.z.t., rond de kerst wordt ze verwacht en dan is Eva wel een toepasselijke naam  >:-D >:-D
Die wagonnetjes zijn wel leuk, misschien alvast een paar stuks bestellen  :)

Citaat van: Rudibeer op woensdag 26 juli 2023, 14:47:21en als ze (zoals het hoort) lekker ondeugend is, dan roept Opa ..."Eveline..nu luisteren"  ;) 
Hoi Ruud,
Eveline? zo heette mijn eerste meisje  :)

Citaat van: Golfer op woensdag 26 juli 2023, 15:17:19
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 26 juli 2023, 10:12:58Hallo allemaal,

Op treinengebied is er weinig te melden ( komt er wel aan hoor  :) ) maar ik wilde via deze weg even laten weten dat ons 4e kleinkind een meisje wordt  :favorite:

Gefeliciteerd Peter! Dat zijn mooie vooruitzichten voor jou en Saskia maar willen kleindochters dan niet met een omgespoten lok rondrijden?

Hoi Michiel,
Onze klein dochter heeft niets te vertellen, sterker nog ze begint net een beetje te praten  :)
Ik denk dat jongens zo'n eigen loc wel stoer vinden, zeker die van Stef want daar hangen ook nog eens wagons achter met zijn eigen naam.
Thijmen heeft nog een mooi omgebouwde Taurus rond rijden en ik wil t.z.t. een paar wagons met zijn naam laten maken.
De meiden krijgen een gebouw, en als ze straks kunnen praten en ze wilen ook een eigen loc dan gaat die er wel komen  >:-D

Citaat van: Barry1972 op woensdag 26 juli 2023, 19:50:36Wat een mooi nieuws, vruchtbare grond daar haha
4e kleinkind op komst, proficiat 🎉

Hoi Barry,
Of het aan de grond ligt weet ik niet  :D we zijn erg blij met ons 4e klein kind, onze beide dochters hebben dan zowel een zoon als dochter en is de cirkel mooi rond lijkt mij.

Citaat van: pab op donderdag 27 juli 2023, 16:18:16gefeliciteerd

Hoi Piet,
Bedankt voor de felicitaties.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 27 juli 2023, 21:08:30we gaan in ieder geval een oude kroeg bouwen die de naam van onze eerste klein dochter krijgt.
8o  Een oude kroeg vernoemen naar je kleindochter?
Zo'n drankinstelling met allemaal lallende Preisers en ander vage Preisertypes en dan vernoemen. :O
Nou Opa, lekker bezig. >:-D
Maak dan van het volgende gebouwtje maar een breiwinkeltje of bloemenkiosk, komt toch wat vriendelijker over voor je nieuwe kleindochter. :-)

zonder fantasie ook geen creativiteit

Ach ja, het is natuurlijk de vraag of (klein-)kinderen naar hun (groot-)ouders wensen te luisteren. Gevalletje 'generatiekloof' zullen we maar denken... 😏
Ha die Peter.
Wat bij ons ruim 20 jaar heeft geduurd dat heb jij in een paar jaar al voor elkaar! 8o
En ja, bij jou gaat alles dan ook echt in "sneltrein" vaart! :thumbup:

Veel plezier met deze mooie uitbreiding en op de baan zien wij het resultaat dan wel.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Hoi Peter, van harte gefeliciteerd met de nieuwe kleindochter!!!

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Leuk om nog een kleindochter er bij te krijgen.
Straks gezellig met zijn allen naar Disneyland Parijs, de Efteling en de Apenheul.

Die naam hebben de grootouders niet veel over te vertellen, wel te wensen.
Maar afwachten dus en hopen dat ze haar niet Ina gaan noemen.  :-)  ;)  :)
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Sorry voor de late reactie, maar daar is i dan  :)

@ Dirk-Jan,
We hadden natuurlijk ook een snackbar kunnen nemen, maar dat is weer niet goed voor de kilo's van de preisertjes  >:-D
Een brei winkel zou een optie zijn, de bloemenkiosk is al gereserveerd voor mijn ouders, die hebben hun hele leven in de bloemen gezeten :) 

@  Frans,
Ik denk dat onze kinder zich geen bal aantrekken wat wij een leuke naam vinden en gelijk hebben ze  :D

@ AlbertJan,
Dat zijn van die dingen die je zelf niet in de hand hebt, maar uiteindelijk is het bij jullie dus toch goed gekomen  :thumbup:
Ja hier ging het best rap, Stef word binnenkort alweer 4  dus in iets van vierenhalf jaar hebben we 4 kleinkinderen.
Ik geniet daar iedere dag van, wist niet dat het zo leuk zou zijn.

@ Peter en Alex,
Dank jullie wel, onze ( 2e ) kleindochter is onderweg en als ze op de aan gegeven datum ter wereld komt staat de kerstboom alweer  :D

@ Tom,
Zeker leuk om er nog een klein dochter bij te krijgen, onze beiden dochters hebben dan van ieder soort een exemplaar  :)
De Efteling is een jaarlijks uitje wat we in ere houden, de andere parken kan ook maar dan moeten ze zelf wel een donatie doen, opa heeft treintjes en daar mot ook iets voor in de spaarpot blijven zitten  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- Marklin Senator heeft een upgrade gehad.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Ik had al een tijd de Marklin Senator rondrijden, een schitterend treinstel en nog volledig van metaal  :favorite:
Echter viel de opbrengst van de verlichting tegen, in overleg met John heb ik het treinstel ( en nog wat meer maar dat komt later ) bij hem langsgebracht om te kijken of hier wat aan te doen was.

De binnen verlichting en de tafel lampjes zag je wel maar je moest goed kijken, en in vergelijking met andere treinen gewoon te zwak, John heeft dit aangepast en dat bleek een behoorlijke klus te zijn.
Ieder tafellampje had zijn eigen weerstand en de zitten er nog wel een paar in  :)

Ik heb geprobeerd om dit goed op de gevoelige plaat vast te leggen, de foto camera had ik blijkbaar al zeer lang niet meer gebruikt alle instellingen waren eruit en ik moest als het ware de camera als nieuw apparaat instellen.
Nu ben ik geen fotograaf en heb geprobeerd om er iets van te maken, op naar de foto's de eerste serie is gemaakt met daglicht.

Het treinstel in zijn volledige glorie.

Zonder verlichting

Met binnenverlichting

Tafellampjes erbij aan

Alleen de tafellampjes

Nu een serie foto's zonder daglicht.

Nu met alleen de binnenverlichting

De tafellampjes staan nu ook aan

En tot slot alleen de tafellampjes aan voor een romantische rit  :)

Het treinstel straal duidelijk meer, vanavond gaat hij mee rijden en kan ik extra genieten van dit prachtige treinstel.
Nu eerst naar de 4e verjaardag van mijn kleinzoon Stef ( man wat gaat de tijd hard ).

Mvg,

Peter Degeluidsman

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Peter, gefeliciteerd met kleinzoon Stef.

Ik zeg "aan tafel met die gezellige lampjes" maar hoe staat het met de scenery eigenlijk.
Is daar al iets meer van te zien.
 @citaat  @citaat

Mooie upgrade Peter,
Ik heb ook een set rijtuigen waar lampjes inzitten die je niet of nauwelijks ziet als ze branden.
Ik zal ook eens contact met John opnemen.

Henk
Ha Peter,

Geslaagde upgrade van je mooie Senator.
Mooi dat John je hierbij kon helpen.

Veel plezier op het feestje.
 B) Erg mooie upgrade hebben jullie gedaan. :thumbup:
Het treinstel is het ook wel waard, het is een mooie verschijning. B)
en deze rijdt ook gewoon lekker  :)
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Hoi Tom,
Dankjewel voor de felicitaties  :thumbup:

Met de scenery is nog niets gebeurt, ik was begonnen aan de perrons en had het advies gekregen om dit van XPS te maken, zoals je weet liggen de kale perrons er nu maar ineens was XPS toch niet het juiste materiaal en zou hout een betere oplossing zijn.
Ook kwamen de perron randen niet van de grond, het was me een aantal keren beloofd maar het bleef stil aan de overkant.
Toen heb ik het maar in de koelkast gezet.

Maar het kriebelt wel en ik denk binnenkort toch weer een start te maken met de perrons, ondertussen heb ik van de week een proefstukje van een perronrand binnen gekregen en dat moet ik nog gaan testen.

Hoi Henk,
Ja wat een verschil heeft dit opgeleverd, helaas heb ik geen foto's van de oude situatie maar het is een wereld van verschil  :)

Hoi Erik,
Ik ben erg blij dat John deze upgrade heeft uitgevoerd, het treinstel is voor mij ook een erfstuk dus hecht ik er zeer veel waarde aan.
Het feestje was leuk, wij komen er net pas vandaan, dit keer geen trein gerelateerde kano's maar alles stond zo'n beetje in het teken van een knikkerbaan  :)
Gelukkig vind hij de treinen van opa ook nog steeds leuk.

Hoi Dirk-Jan,
Het treinstel ( ik schreef het net al even ) is voor mij een erfstuk dus de gevoelswaarde is zeer hoog, door deze upgrade komt hij nog beter tot zijn recht.
Ik ga er ook nog Chinese preisers in zetten om het geheel af te maken.
De originele Marklin decoder had ik een tijd geleden al vervangen voor een loksound V5 en hij wordt nu op DCC aangestuurd.

Hoi Ruud,
Jij hebt hem ook?

Mvg,

Peter Degeluidsman 

@citaat yep  :)
Peter,

Citaat van: Degeluidsman op zondag 13 augustus 2023, 20:21:01Ik ga er ook nog Chinese preisers in zetten om het geheel af te maken.

Ik zit ook al bij de Chinees te kijken maar ben niet altijd onder de indruk van de kwaliteit.
Sommigen vind ik ronduit slecht.
Te slecht om zelfs in rijtuigen te plaatsen.

Mocht je wat acceptabels tegen komen dan ontvang ik graag de link van je.

Henk

Ik heb ook een Senator, maar meer dan een korte testrit bij de aankoop destijds heeft hij nog niet gereden...
Maar het was mij niet opgevallen dat de verlichting te zwak zou zijn, ik heb meestal het gevoel dat de binnenverlichtingen te fel zijn, soms wel de hele omgeving verlichten, het moet nu ook geen straatverlichting zijn.
Maar dat is een kwestie van smaak.
Los daarvan, is het in dit geval met de vele leds en serieweerstanden niet eenvoudiger om enkel de voedingsspanning van de binnenverlichting te verhogen en de weerstanden te laten wat ze zijn?
Fraaie upgrade Peter. Met die verlichting mag je inderdaad wel kritisch zijn voor wat betreft de preisers.
en zo "hep ieder voordeel ze nadeel" :-)
Forum Moderator

Hallo allemaal,

@citaat @citaat @citaat @citaat @citaat

Hoi Ruud,
Jij hebt smaak  :)

Hoi Henk,
De kwaliteit van de Chinese preisers is zeker niet echt mooi, ik heb er ooit eens een paar zakken van gekocht en dat stop ik toch wel in mijn treinen want je zier er niet zoveel van.
Maar mocht iemand een alternatief weten tussen de Chinese en de originele preisers dan hoor ik dat ook graag.

Hoi Patrick,
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven, er zal vast een reden zijn waarom ervoor gekozen is de weerstanden op deze manier aan te passen.

Hoi Freek,
Ik schreef het net hierboven al, ik zou best een hogere kwaliteit preisers willen plaatsen maar ook voor een reële prijs, heb jij alternatieven?

Hoi Hans,
Zo is het maar net, nu maar hopen dat een een betaalbaar alternatief is.

Mvg,

Peter Degeluidsman  

Citaat van: Degeluidsman op maandag 14 augustus 2023, 18:01:50ik zou best een hogere kwaliteit preisers willen plaatsen maar ook voor een reële prijs, heb jij alternatieven?
Met datzelfde dilemma zit ik ook. Ondertussen heb ik gemerkt dat er in China zeker wel een betere kwaliteit te verkrijgen is maar daar is de prijs dan ook naar. En dan kun je net zo goed de originele ongeschilderde sets kopen. Helaas is de leverbaarheid daarvan momenteel heel slecht. Ik heb verscheidene sets al jaren in bestelling staan. Dus het blijft behelpen.
Je kunt eventueel ook kijken bij NOCH figuren; KLIK  of toch een Preiser set, beide nog geen euro per poppetje; KLIK
 :roll: Misschien nog niet heel goedkoop maar dat is de treinhobby nou eenmaal niet. :D

Nee Peter ik heb geen beter alternatief. Dirk Jan wel! Ik had al eens naar Artitec gekeken maar die weten ook wel prijzen te vragen.

@citaat  @citaat
Dan zou ik eerder gaan voor de Preiser sets 16349 (30 figuren voor 12,-, leverbaar), 16328 (120 figuren voor 30,-, niet leverbaar en heb ik al minstens twee jaar in bestelling) en de Preiser set 16358 (72 figuren voor 28,- , zie vorig artikelnr.)

Vooral met de set 16328 heb je een trein vol met passagiers voor 30 Eurie, dat is slechts 25 cent per poppetje. En in goede kwaliteit, Je moet er wel geduld voor hebben. :-)
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Lobomotion69 op maandag 14 augustus 2023, 18:10:22
Citaat van: Degeluidsman op maandag 14 augustus 2023, 18:01:50ik zou best een hogere kwaliteit preisers willen plaatsen maar ook voor een reële prijs, heb jij alternatieven?
Met datzelfde dilemma zit ik ook. Ondertussen heb ik gemerkt dat er in China zeker wel een betere kwaliteit te verkrijgen is maar daar is de prijs dan ook naar. En dan kun je net zo goed de originele ongeschilderde sets kopen. Helaas is de leverbaarheid daarvan momenteel heel slecht. Ik heb verscheidene sets al jaren in bestelling staan. Dus het blijft behelpen.
Hoi Henk,
Ik heb de laatste tijd niet bij de Chinese websites gekeken, daar ik nog een paar honderd van de niet al te mooie versie heb.
De onbeschilderde sets heb ik wel eens gehad, maar Saskia was er op een gegeven moment wel klaar mee om met een haar deze poppetjes van kleur te voorzien  :)

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 14 augustus 2023, 19:41:28Je kunt eventueel ook kijken bij NOCH figuren; KLIK  of toch een Preiser set, beide nog geen euro per poppetje; KLIK
 :roll: Misschien nog niet heel goedkoop maar dat is de treinhobby nou eenmaal niet. :D

Hoi Dirk-Jan,
Daar zitten wel mooie exemplaren tussen, ik ga deze nummer op mijn Houten verlanglijstje zetten.
Wat is er nog goedkoop tegenwoordig, bijna alles lijkt wel in goud veranderd  :(

Citaat van: Freek op maandag 14 augustus 2023, 21:20:02Nee Peter ik heb geen beter alternatief. Dirk Jan wel! Ik had al eens naar Artitec gekeken maar die weten ook wel prijzen te vragen.
Hoi Freek, 
Gelukkig zijn er alternatieven ,die van DJ zijn zeker een optie.

Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 15 augustus 2023, 04:04:59@citaat  @citaat
Dan zou ik eerder gaan voor de Preiser sets 16349 (30 figuren voor 12,-, leverbaar), 16328 (120 figuren voor 30,-, niet leverbaar en heb ik al minstens twee jaar in bestelling) en de Preiser set 16358 (72 figuren voor 28,- , zie vorig artikelnr.)

Vooral met de set 16328 heb je een trein vol met passagiers voor 30 Eurie, dat is slechts 25 cent per poppetje. En in goede kwaliteit, Je moet er wel geduld voor hebben. :-)
Hoi Henk ( deel 2 ),
Die prijzen voor preisers zijn nog aantrekkelijker, maar als ze dan niet geleverd worden blijft het toch lastig.
Ik ga op onderzoek uit.

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Vanmorgen even gezocht op de door Henk genoemde nummers, dat zijn allemaal poppetjes zonder kleren aan, en daar kan ik natuurlijk niet aan begingen in Duurstede  :)

Toch even verder gezocht en toen kwam ik dit tegen, is er hier iemand mee bekend?
Het ziet er naar mijn gevoel beter uit als de Chinese versies en voor een redelijke prijs.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Ik heb volgens mij de zittende eens besteld, kreeg een hele rare mengelmoes van lelijke poppetjes.

Oubollige figuren.
Forum Moderator

@citaat
Dankjewel voor de info Martin, ze zien er best geinig uit zo op de foto maar in de praktijk valt het dus tegen.
Jammer, maar het is niet anders.

Mvg,

Peter Degeluidsman

De link van jou ga ik niet verder volgen. Te veel cookies die niet te beheren zijn. Reclame in China (e.a Aziatische landen) dient niet om jou het product te laten zien maar om te verkopen. Het is doodnormaal om iets heel moois te laten zien om daarna rommel te verkopen. Wanneer er een niet goed geld terug garantie wordt gegeven door de site kun je het proberen, anders niet doen.
Maar wat bedoel je die hebben geen kleren aan? Je moet ze schilderen ja, het zijn spierwitte Preisers. Zelf doen spaart een hoop geld. Als ik er goed voor ga zitten doe ik er wel 60 op een dag. Met een 000 penseel. Dat is mijn kleinste. Hele kleine details doe ik met een scherpe cocktailprikker aanstippen of strepen.
Forum Moderator

@citaat

Hoi Henk,

Jij vind de link te link  :)
Jammer dat ze iets laten zien wat eigenlijk niet de werkelijkheid is en dat er rommel komt.

Met geen kleren aan bedoelde in de onbeschilderde preisers, ik heb wel eens een of twee doosjes hiervan gehad en Saskia heeft ze toen geschilderd.
Ze gaf me toen te kennen dat ze het monniken werk vond en dat ik voortaan maar geschilderde moest kopen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Dan moet je zelf aan de slag Peter.  >:-D

Ik gebruik altijd ongeschilderde Chinese exemplaren. Ze zitten achter plastic dus je ziet ze toch amper.
Eerst de huidskleur erop.
Dan sorteren en de haren in vijf verschillende kleuren erop.Tot zover het seriewerk.
Vanaf dat moment smeer ik alle restjes verf van andere projecten op deze nep Preisers. En leg langzaam een voorraad aan.
Verspil niet te veel / geen energie aan aparte broeken of schoenen die knip je toch weg bij het plaatsen.

Mvg Robin
Forum Moderator

@citaat
Hoi Robin,

Dat schilderen van poppetjes hebben we in het verleden al eens gedaan, dat wil zeggen Saskia heeft dat gedaan  :D
Die heeft toen aangegeven dat ik voortaan maar geschilderde moest komen omdat het monniken werk was.

Knip jij bij het plaatsen de voeten er vanaf  8o
Dat kun je toch niet maken  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dat zeg ik Je moet ZELF aan de bak.  >:-D

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Samen aan tafel met De Kleinkinderen?
Gewoon laten beginnen met water verf , vele handen maken ligt werk haha

Forum Moderator

@citaat @citaat

Dat zie ik niet zo 1 2 3 gebeuren Robin, te veel gepriegel voor mijn ogen  :)

@citaat
:D  Daar zijn ze nog veel te klein voor Barry, ik heb ze gisteren met stiften in de weer gezien en er moet nog wel even geoefend worden voordat ze zoveel zijn.
Aanstaande zaterdag is er weer een beurs in Houten en de kans is groot dat ik daar even rond ga kijken naar een leuke set preisers.

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- Piko hondekop 2.0
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Een aantal hondekoppen is voorzien van nieuwe printen en decoders.

Nu er verlichting in zit is het de hoogste tijd om er ook poppetjes in te zetten, hier gaan de Chinese modelletjes in.
Omdat het niet altijd goed past zijn bij sommige de benen wat ingekort  8o :D

In deze coupé is het gezellig druk  :)

De treinen staan de komende 24 uur nog zonder kap om de lijm dampen te laten vervliegen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Die drukke coupé dat zal de familie Lee wel zijn. Die opereren altijd in grote groepen. Anders zijn ze te schuchter.

Maar had je die bankjes niet wat meer kleur kunnen geven? Nu is alles zo donkergroen.
Om je te helpen Peter, de 2de klas rood skai, de 1ste klas rood gestreepte stof, althans zo kwam ik ze vanaf 1974 tegen.

Overigens had ik een haat liefde verhouding in schaal 1 op 1 met die dingen. De techniek was lekker grondstoffelijk dus je kon er fijn aan sleutelen, helaas wel grote stofvreters. De verwarming van de Bnl bestond uit elementen, i.p.v. een verwarmingskoffer met ventilator. Er waren vier groepen en over elke groep stond 1500 Volt. Bij 3000 Volt werden 2 groepen in serie gezet. Er zat een motor-generator-compressor set in wat ook al geen sterk punt was. Vaak moest de hogedrukzijde uit elkaar vanwege allerlei lekkages, en het ergste dan pompte hij weer redelijk maar 24 uur later knalde de zuiger door de cilinder. De Jeumont-Heidmann wals was ook een avontuur op zich. Er was nog wel eens wat overslag. In het ergste geval hadden de motoren gegenereerd en was het gedaan met de wals.
Ook de motor van de set had t.b.v. 1500/3000 volt een parallel/serie schakeling. Zo ook de motoren.
Je hoort regelmatig geklaag over de kwaliteit van het materieel, maar de hondekop Bnl kon er ook wat van. Er waren hoogtijdagen dat er van de 12 stuks er 6 defect bij de Zaanstraat stonden.