Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten ( foto's ).

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Henk, breng die kinderen van Peter nou niet op een idee... 😏
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Hoi Peter,
Precies hetzelfde gedaan als jij. Wij waren er ook om negen uur. Meteen naar esu gegaan voor de eventuele aanbiedingen. Ik heb overigens nog met iemand van esu gesproken. De kwaliteit is omhoog gegaan en daarom hebben ze geen of nauwelijks uitval of te wel tweede keus. Helaas. Bij de IMA friedrichshafen een e103 gekocht met fouten in de lak, ik heb ze niet gevonden.

Helaas had ik een kaartje teveel door uitval. Binnen 30 seconden verkocht  ;)
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Citaat van: Degeluidsman op zondag 23 april 2023, 15:06:13Helaas was Aad verhinderd door plezierige omstandigheden.

Ik heb voor jullie een aantal foto's gemaakt, als eerste gingen we naar de stand van Esu, die heeft normaal gesproken een aantal leuke aanbiedingen maar wat ik Aad zocht stond er dit keer niet tussen.

Peter Degeluidsman

Dat is wel weer een heel bijzonder bezoek geweest zonder Aad die er bij ESU niet tussen stond  :-)  :-)

Mooi verslag met mooie plaatjes, zo kunnen de thuisblijvers er weer van mee genieten. :thumbup:
Kreeg wel de indruk dat het bij sommige bezoekers wat was tegen gevallen.
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Hoi Peter,

Bedankt voor de fotoreportage.
Het zijn mooie foto's.

Henk
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Hoi Peter,
Leuk verslag. Bedankt voor het delen van de foto's.
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Ha die Peter.
Bijzonder leuk en interessant om deze Intermodellbau via jou mee te kunnen beleven!
Prachtig materieel en nog veel mooiere modelbouw kunnen bewonderen.

Bedankt voor jouw bezoek en het maken van de foto's.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Lid sinds: 2021

De koffie staat altijd klaar

offline
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
hoi peter

mooi al die foto's van de beurs

mvgr. gerard
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
 B) Erg mooie en leuke foto's van de beurs, van mijn kant ook bedankt voor de moeite en het plaatsen.:thumbup:
 :o) En ook bedankt voor de foto van de Koplopers, ga ik me toch weer zitten te verlekkeren aan die KLM uitvoering.
Al bij de eerste aankondigingen zei ik tegen mezelf: nee, die ga ik niet kopen, genoeg is genoeg. O:-D
En ik heb juist een tijdje terug mijn vierdelige verkocht, te lang voor op mijn baantje, tijd voor wat anders.
(Dat de zwarte omkasting van de motor er weer in komt is voor mij niet van belang, ik vind het gewoon een mooi ding. B))
Maar nou ben ik dus weer zwaar in dubio, ik kan niet beloven dat ik em niet koop, u wordt bedankt. :mrgreen:  :-)
Maar goed, dat is voor later.
De foto's van het stadje met de in de achtergrond overlopende bebouwing vind ik ook erg gaaf, dat is een knap stukje werk. B)
En zijn jullie nog geholpen door de lieftalige Susan, de traumazuster? >:-D
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Prachtige reportage Peter. Dank je wel.
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Citaat van: Dirk-Jan op maandag 24 april 2023, 21:04:27De foto's van het stadje met de in de achtergrond overlopende bebouwing vind ik ook erg gaaf, dat is een knap stukje werk. B)
Die geschilderde huizen zijn inderdaad kunstig gemaakt; de gebruikte felle kleuren groen voor het bos vind ik dan weer minder geslaagd...
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Dank voor het verslag Peter, mooie mooie plaatjes. dat was vast genieten  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Bedankt voor de reportage. Vooral deze foto:
Citaat van: Degeluidsman op zondag 23 april 2023, 15:06:13
Rechtsonder is een gedeelte met armseinen. Het valt daarbij op dat er net vóór het seinhuis een groepssein staat.
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Citaat van: iTom op zondag 23 april 2023, 19:41:46Kreeg wel de indruk dat het bij sommige bezoekers wat was tegen gevallen.
Het enige wat mij zwaar tegenviel was de N-baan van Fleischmann. Daarbij ging het om drie "missers" op de paradebaan:
a) de sluitlichten van een loc met een sleep brandde;
b) een licht-voorsein toonde slechts geel in plaats van dubbel geel;
c) het licht-hoofdsein ging pas op onveilig nadat het volgende blok was bereikt. Dat behoort al bij het bereiken van de wisselstraat te gebeuren. Wellicht is er een verouderd (?) besturingssysteem gebruikt.
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Beste Martin,

Lichthoofdsein: is dat zo in Duitsland in de tijden dat er nog seinhuiswachters waren?

Groet, Anne W
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Lichthoofdseinen worden automatisch op onveilig gesteld. Het veilig stellen gebeurt door "seinhuiswachters". Tegenwoordig hebben die beroepen (seinhuiswachters) een andere naam.
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Hallo allemaal,

Marcel, Frans, Henk, Olav, Tom, Henk, Albert, Albert-Jan, Gerard, Dirk-Jan, Marc, Hans, Wim, Martin en Anne, bedankt voor jullie reacties en alle mensen die het verslag waardeerde   :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 23 april 2023, 15:55:51Sluit mij geheel bij de vorige reaguurders aan. Wel erg jammer dat er niet bij staat bij welke baan die plaatjes horen, dat is net de jus, de kers op de taart, nou ja, je begrijpt het wel. Geintje dus.
Ja, het is ons bekend dat je kleinzoon Stef heet en dat jij daar ook een complete trein van hebt. Leuk man maar wees maar blij dat ze je kleindochter geen Eva genoemd hebben. Dan was het duur geworden.  :P
Ik heb ondertussen twee kleinzoons en een klein dochter Henk, Thijmen heeft ondertussen ook zijn eigen gespoten loc rondrijden en Femke krijgt straks een kroeg met haar naam erop.
We hopen op nog een 4e kleinkind en als dat een meisje zou zijn zou ik het leuk vinden als ze Eva heet.



Citaat van: iTom op zondag 23 april 2023, 19:41:46
Citaat van: Degeluidsman op zondag 23 april 2023, 15:06:13Helaas was Aad verhinderd door plezierige omstandigheden.

Ik heb voor jullie een aantal foto's gemaakt, als eerste gingen we naar de stand van Esu, die heeft normaal gesproken een aantal leuke aanbiedingen maar wat ik Aad zocht stond er dit keer niet tussen.

Peter Degeluidsman

Dat is wel weer een heel bijzonder bezoek geweest zonder Aad die er bij ESU niet tussen stond  :-)  :-)

Mooi verslag met mooie plaatjes, zo kunnen de thuisblijvers er weer van mee genieten. :thumbup:
Kreeg wel de indruk dat het bij sommige bezoekers wat was tegen gevallen.
Er mist nog een woord in die tekst Tom, er moest nog iets VOOR  :)
Ja het aanbod was minder dan voorgaande jaren, hoorde dat de stand huur behoorlijk omhoog was gegaan.
Toch hebben we een hele leuke dag gehad, als je met vrienden op pad bent ben je al snel tevreden.



Citaat van: Dirk-Jan op maandag 24 april 2023, 21:04:27B) Erg mooie en leuke foto's van de beurs, van mijn kant ook bedankt voor de moeite en het plaatsen.:thumbup:
 :o) En ook bedankt voor de foto van de Koplopers, ga ik me toch weer zitten te verlekkeren aan die KLM uitvoering.
Al bij de eerste aankondigingen zei ik tegen mezelf: nee, die ga ik niet kopen, genoeg is genoeg. O:-D
En ik heb juist een tijdje terug mijn vierdelige verkocht, te lang voor op mijn baantje, tijd voor wat anders.
(Dat de zwarte omkasting van de motor er weer in komt is voor mij niet van belang, ik vind het gewoon een mooi ding. B))
Maar nou ben ik dus weer zwaar in dubio, ik kan niet beloven dat ik em niet koop, u wordt bedankt. :mrgreen:  :-)
Maar goed, dat is voor later.
De foto's van het stadje met de in de achtergrond overlopende bebouwing vind ik ook erg gaaf, dat is een knap stukje werk. B)
En zijn jullie nog geholpen door de lieftalige Susan, de traumazuster? >:-D

Graag gedaan Dirk-Jan, koop die koploper nu maar deze is zo'n 25% korter dan je vorige dus deze past makkelijk  :)
Susan zijn we niet tegengekomen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
 :-) Heel goed dat je Susan niet bent tegengekomen, dan hebben jullie je netjes gedragen. :thumbup:  O:-D

      Peter.jpg
     
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
@citaat
Ik had geen flauw idee waar je het over had Dirk-Jan  >:-D >:-D
Maar we hebben ons keurig gedragen zoals het hoort, het was zo i zo lastig om bij deze baan te komen, de afzetting met touw stond een meter voor de baan dat maakte het ook wat lastig om foto's te maken.

Ik ben trouwens meer bekend met zuster Ursula  :P


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-Klein verslag Intermodellbau 2023
 @citaat

Dat idee kreeg ik al. >:-D
 8) Het is één van jouw foto's van de Intermodellbau, maar gelukkig weet je het nu weer. O:-D  :mrgreen:
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Hallo allemaal,

Vandaag stond de postbode voor de deur met een klein kostbaar doosje.
Veel onderdelen zoals slepers, een hoogvermogen motor, 4 polige koppelingen enz. maar ook een leuk setje van Noch wat ik lang geleden besteld had.

Sneeuwwitje en de zeven dwergen  :D ze hebben er echt werk van gemaakt bij Noch  :thumbup: :thumbup:
Het lijkt mij leuk om ze bv op het toekomstige perron te plaatsen of op het terras van een kroeg.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Wist niet eens dat het bestond, wel opvallend dat de dwergen even groot zijn als sneeuwwitje hahaha. Veel plezier ermee!!!
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Hebben zeker een overdosis aan spinazie of groeimodellen ingenomen 😂
Heiho heiho, en groeien doen wij zo...
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
 :) Peter, dat is een mooi setje, daar is een leuk stukje scenery mee te maken. :thumbup:
En nieuwsgierig als dat ik ben ging ik natuurlijk effe googelen naar aanleiding van die grappemakers over de grootte. :-)
 :o) Nou, Mark en Frans kijken niet goed want de verpakking vertekent het beeld. :P

Bron noch.de.jpg
Bron: Noch.de

Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
 @citaat
Frank? Frank? Who the ... (censuur!) is Frank? 😕
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties  :thumbup:
Er zit toch wel wat hoogte verschil tussen sneeuwwitje en de dwergen, als het straks op de baan komt te staan kan ik er altijd voor kiezen om de dwergen iets verder naar achteren te zetten dan lijken ze ook kleiner  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Misschien een leuk diorama van maken voor de kleinkinderen.
Dat kan je dan ook best later ergens op je baan kwijt.
Iets met wat bomen, groen, water en een leuke boshut.
Gelijk een goeie oefening voor de scenery.  :P

btw, waarom was het een kostbaar pakketje ?

thomas_kinkade_-_disney_-_sneeuwwitje_-_schmidt59485_-_legpuzzels.nl_.png
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
 @citaat Waarschijnlijk kostbaar door de hoeveelheid kleine dingen??

Veel onderdelen zoals slepers, een hoogvermogen motor, 4 polige koppelingen enz. maar ook een leuk setje van Noch wat ik lang geleden besteld had.
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
leuke spulletjes ¨Peter
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 13 mei 2023, 13:30:22Er zit toch wel wat hoogte verschil tussen sneeuwwitje en de dwergen, als het straks op de baan komt te staan kan ik er altijd voor kiezen om de dwergen iets verder naar achteren te zetten dan lijken ze ook kleiner  >:-D

En wieheeft de dwergen ooit in het echt gezien, maw wie weethoe groot ze in het echt zijn?
Daarnaast, Scneeuwwitje kan wel klein uitgevallen zijn.  :mrgreen:  :mrgreen:

Henk
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
@citaat
Tja daar zeg je wat Henk  :) ik ga ze binnenkort in de Efteling eens goed bekijken  :D

@citaat @citaat @citaat @citaat
Het klopt wat Mark schrijft Tom, vele kleine onderdelen zaten er in het doosje en dat tikt behoorlijk aan.

@citaat @citaat
Dankjewel Wim, ik ben er ook blij mee weer eens iets anders dan rollend materieel ( al is dat wel onderweg  :) )

@citaat @citaat @citaat
Bedankt voor de aanvulling Mark.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
 @citaat Een hobby kost u eenmaal tijd en geld.
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Of sneeuwwitje zo groot is of de dwergen zo klein zijn geen idee. Maar bij deze Smart (Busch 99091) welke exclusief bij Hünerbein is zijn de dwergen beter 'op schaal' ben benieuwd van welke fabrikant die poppetjes komen (lijkt meer op de tuinkabouters van Merten).
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Het is een sprookje.
@citaat @citaat 
Hobby mag geld kosten zeggen wij altijd en dat heb ik er graag voor over Tom, ik rook en drink niet dus hou lekker geld over voor deze mooie hobby  :)


@citaat
Ik denk dat het allemaal wel meevalt Johan, het gaat erom dat mijn kleinkinderen het herkennen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Hallo allemaal

Vandaag kwam deze koploper het rollend materiaal van mijn baan versterken, het is de bedoelong om hem als 3 delig treinstel te laten rijden.













Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Mooi treinstel maar het lijkt me dat de middenbak niet klopt vwb 1e/2de klas verdeling.
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Middenbak met bagage afdeling.  :D
Vervoer je nu loodblokken Peter?

Mvg Robin
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
 B) Dat is een mooie aanwinst. :thumbup:
En ik vind die verdeling wel mooi, het middenrijtuig voor de beter gesitueerde Preiser en de beide Koprijtuigen voor het gewone Preiservolk. :D
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Mooie aanwinst Peter.
En ik weet niet of het 1ste klas gedeelte in het midden hoort.
Er voor of er achter wordt volgens mij wel erg lastig.  >:-D  >:-D

Henk
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
@ Peter, mooie aanwinst. Voor de criticasters: ICM III heeft de volgende samenstelling: mBk-AB-sBk. ICM IV en dan de serie met 4221 heeft als samenstelling mBFk-mB-A-sBk.
Hoe het zo had kunnen komen: De mB bak van de 4221 is helaas door brand verwoest. Geen nood er werd nu een drietje geboren met mBDk-A-sBk vanwege materieel tekort. Daarmee wordt het een soort van 4444 (dus met extra 1st Kl.) Alleen die knuppels in de Hoofdwerkplaats zijn vergeten om het treinstel om te nummeren. Naar wat voor nummer laat ik aan de fantasie over.

Voor zover mijn geheugen strekt is het technisch gezien in het echt ook mogelijk.
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Dat is een flink stel zeg!!!!
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Wat een mooie zeg!! Ik had al jaren een 4-delige, maar deze nodigt ook zeker uit! Ik heb zowieso interesse in de KLM versie. Mooie foto's ook :thumbup:  :thumbup:

Groeten, Egidius
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Citaat van: Egidius op zaterdag 27 mei 2023, 12:28:06Wat een mooie zeg!! Ik had al jaren een 4-delige, maar deze nodigt ook zeker uit! Ik heb zowieso interesse in de KLM versie. Mooie foto's ook :thumbup:  :thumbup:

Groeten, Egidius
Dit is een 4 delige waarvan ik een ban niet op de baan gezet heb Egidius, zo uit mijn hoofd de 37421
fijn dat je het mooie foto's vind, die zijn uit de losse hand met een redelijk oude telefoon genomen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Beste volgers, er gaat hier even iets mis. Ik had meerdere reacties geplaatst maar nu staat alleen de laatste er  :(
Morgen even een nieuwe poging,


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Hallo allemaal, 
Hierbij een nieuwe poging.


Citaat van: marc-lin op vrijdag 26 mei 2023, 20:23:50Mooi treinstel maar het lijkt me dat de middenbak niet klopt vwb 1e/2de klas verdeling.
Hoi Marc,
je hebt gelijk dit is een van de twee bakken die bij een 4 delige set horen, ik had de keus uit de eerste of tweede klas.
Als ik bv naar de KLM versie kijk dan zie ik dat er in een bak zowel de eerste als tweede klas aanwezig is.


Citaat van: Hero op vrijdag 26 mei 2023, 20:41:12Middenbak met bagage afdeling.  :D
Vervoer je nu loodblokken Peter?

Mvg Robin
Hoi Robin,
Dat is het nieuwste van het nieuwste een bagage afdeling in het midden :) het tweede klas rijtuig heeft dit dan weer niet volgens mij.
Die loodblokken zag ik ook pas op de foto liggen, treinstel ligt wel lekker stabiel op de baan.


Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 26 mei 2023, 20:48:51B) Dat is een mooie aanwinst. :thumbup:
En ik vind die verdeling wel mooi, het middenrijtuig voor de beter gesitueerde Preiser en de beide Koprijtuigen voor het gewone Preiservolk. :D

Ik ben er ook erg blij mee Dirk-Jan, dat de middenbak niet overeenkomt met de werkelijkheid is jammer, misschien omnummeren?
 

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 26 mei 2023, 21:40:37Mooie aanwinst Peter.
En ik weet niet of het 1ste klas gedeelte in het midden hoort.
Er voor of er achter wordt volgens mij wel erg lastig.  >:-D  >:-D

Henk
Het is duidelijk geworden dat de middenbak niet klopt Henk, maar de tweede klas bak vond ik ook zo raar staan  >:-D


Citaat van: Freek op vrijdag 26 mei 2023, 22:55:26@ Peter, mooie aanwinst. Voor de criticasters: ICM III heeft de volgende samenstelling: mBk-AB-sBk. ICM IV en dan de serie met 4221 heeft als samenstelling mBFk-mB-A-sBk.
Hoe het zo had kunnen komen: De mB bak van de 4221 is helaas door brand verwoest. Geen nood er werd nu een drietje geboren met mBDk-A-sBk vanwege materieel tekort. Daarmee wordt het een soort van 4444 (dus met extra 1st Kl.) Alleen die knuppels in de Hoofdwerkplaats zijn vergeten om het treinstel om te nummeren. Naar wat voor nummer laat ik aan de fantasie over.

Voor zover mijn geheugen strekt is het technisch gezien in het echt ook mogelijk.
Die baknummers zeggen mij niet zoveel Freek, ik wist niet dat de 3tjes ontstaan waren door brand weer iets geleerd  :thumbup:
Als ik de reacties zo lees zou de beste optie zijn op de bak die nu volledig tweede klas is te veranderen naar een tweede en eerste klas versie.


Citaat van: wimpietje op zaterdag 27 mei 2023, 12:23:42Dat is een flink stel zeg!!!!
Dat valt op zich wel mee Wim, de gehele trein is rond de 88 cm. en past daardoor op een klein opstelspoor  :)


Citaat van: Egidius op zaterdag 27 mei 2023, 12:28:06Wat een mooie zeg!! Ik had al jaren een 4-delige, maar deze nodigt ook zeker uit! Ik heb zowieso interesse in de KLM versie. Mooie foto's ook :thumbup:  :thumbup:

Groeten, Egidius
Dit is een 4 delige waarvan ik een ban niet op de baan gezet heb Egidius, zo uit mijn hoofd de 37421
fijn dat je het mooie foto's vind, die zijn uit de losse hand met een redelijk oude telefoon genomen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Weer n mooie aanwinst
Je blijft lekker bezig.
Gazodoor
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
@ Peter, in realiteit is het nooit gebeurd, maar het had gekunt. Je kunt de A bak verbouwen naar AB bak om er een echt drietje van te maken. Ik weet niet of de raamindeling dan klopt. De mB bak ombouwen naar AB is denkelijk minder geslaagd omdat de apparaatkasten dan volgens mij niet kloppen, maar hier zou de raamindeling wel weer kunnen kloppen. Kwestie van tekeningen opscharrelen.

Maar je kunt het ook zo laten en bijvoorbeeld een deel van het A rijtuig declasseren. Of helemaal niets doen, anders dan een uniek nummer verzinnen. 
De 4444 was de opvolger van de 1970. Beiden hadden veel 1ste klas en reden in de spits van Den Haag naar Groningen v.v.
's Morgens van Groningen naar den Haag en 'smiddags van den Haag naar Groningen. Spottend werd het ook wel de "ambtenaren" trein genoemd.

Kortom laat je fantasie de loop Peter.
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Ha die Peter.
Dat is weer een hele mooie nieuwe aanwinst.
En gelijk ook al voorzien van passagiers! :thumbup:
En dat de samenstelling misschien niet helemaal juist is, mag de pret niet drukken, het blijft een prachtig treinstel voor op de baan.

Veel plezier en succes met de baanbouw en de verzameling.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Alweer 12 jaar geleden, zag ik, heeft Frank Oude Elferink als Beneluxspooractie een serie viertjes zo goed mogelijk veranderd in drietjes. In ieder geval een deel van de eerste klasse streep verwijderd, klasseborden aangepast en hernummerd in 40xx.
De eerste klassebak van een viertje heeft ook het juiste onderstel voor een drietje met alleen niet aangedreven draaistellen. Bij een viertje heeft de tweede klassebak één aangedreven draaistel en dat is wat langer dan een loopdraaistel. Kijk maar bij je Märklinmodel, want dat is goed nagebootst.

Het resultaat was niet 100 procent, bijvoorbeeld niets aangepast aan de apparaten onder de vloer, maar toch heel aardig.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=35504.msg538656#msg538656

Benieuwd of Märklin die apparaten wel gaat aanpassen.


Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Hallo allemaal,

Citaat van: Ton V100 op zondag 28 mei 2023, 10:54:32Weer n mooie aanwinst
Je blijft lekker bezig.
Gazodoor
Hoi Ton,
Dankjewel, ik ben er ook erg blij mee, op een Nederlandse baan horen veel van dit soort treinen te rijden  :)



Citaat van: Freek op zondag 28 mei 2023, 18:17:01@ Peter, in realiteit is het nooit gebeurd, maar het had gekunt. Je kunt de A bak verbouwen naar AB bak om er een echt drietje van te maken. Ik weet niet of de raamindeling dan klopt. De mB bak ombouwen naar AB is denkelijk minder geslaagd omdat de apparaatkasten dan volgens mij niet kloppen, maar hier zou de raamindeling wel weer kunnen kloppen. Kwestie van tekeningen opscharrelen.

Maar je kunt het ook zo laten en bijvoorbeeld een deel van het A rijtuig declasseren. Of helemaal niets doen, anders dan een uniek nummer verzinnen. 
De 4444 was de opvolger van de 1970. Beiden hadden veel 1ste klas en reden in de spits van Den Haag naar Groningen v.v.
's Morgens van Groningen naar den Haag en 'smiddags van den Haag naar Groningen. Spottend werd het ook wel de "ambtenaren" trein genoemd.

Kortom laat je fantasie de loop Peter.
Hoi Freek,
Ik denk er in eerste instantie niets aan te doen, later dit jaar komt de KLM versie uit en dan kan ik ze eens goed naast elkaar houden ( bestelling is de deur al uitgegaan  :) )
De trein kwam net voorbij rijden en mijn grijze massa zegt dan he een koploper  >:-D



Citaat van: AlbertJan op maandag 29 mei 2023, 11:07:49Ha die Peter.
Dat is weer een hele mooie nieuwe aanwinst.
En gelijk ook al voorzien van passagiers! :thumbup:
En dat de samenstelling misschien niet helemaal juist is, mag de pret niet drukken, het blijft een prachtig treinstel voor op de baan.

Veel plezier en succes met de baanbouw en de verzameling.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Hoi Albert-Jan,
Ja er moet gelijk geld verdient worden dus gaan er gelijk passagiers in  :)
De samenstelling klopt inderdaad niet, maar de pret is er niet minder om, ik kan hier heerlijk van genieten.
De baanbouw staat op een laag pitje, ik ben vooral veel aan het rijden en koploper aan het finetunen.



Citaat van: henkv op maandag 29 mei 2023, 12:34:19Alweer 12 jaar geleden, zag ik, heeft Frank Oude Elferink als Beneluxspooractie een serie viertjes zo goed mogelijk veranderd in drietjes. In ieder geval een deel van de eerste klasse streep verwijderd, klasseborden aangepast en hernummerd in 40xx.
De eerste klassebak van een viertje heeft ook het juiste onderstel voor een drietje met alleen niet aangedreven draaistellen. Bij een viertje heeft de tweede klassebak één aangedreven draaistel en dat is wat langer dan een loopdraaistel. Kijk maar bij je Märklinmodel, want dat is goed nagebootst.

Het resultaat was niet 100 procent, bijvoorbeeld niets aangepast aan de apparaten onder de vloer, maar toch heel aardig.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=35504.msg538656#msg538656

Benieuwd of Märklin die apparaten wel gaat aanpassen.



Hoi Henk,
Ik zal straks na het eten eens bij de buren gaan kijken, om van een 4tje een 3tje te maken is dus minder makkelijk dan het in eerste instantie lijkt.
Kijk een bak aan een kant omnummeren is voor mij als leek waarschijnlijk nog wel te doen maar strepen weghalen en degelijke sla ik maar even over  :)
Ik schreef het net al, de KLM versie komt deze kant op, als het goed is brengt Marklin hem het derde kwartaal uit.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Koploper 3tje
Hallo allemaal,

Naar aanleiding van Henk zijn bijdrage over de strepen die zich boven en onder het raam bevinden bij een eerste klas rijtuig ben ik er eens op gaan letten en eerlijk gezegd was het mij nog nooit opgevallen  :)

Als ik bv naar mijn eigen onderschrift / treinen plaatje kijk zie het het ook terug, toevallig is dat een koploper 3tje maar ook andere eerste klas rijtuigen hebben de streep erop zitten.

Dit zijn van die kleine maar leuke weetjes  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman