Hallo allemaal,
Ook dit jaar zijn Sander, Aad en ik naar de Marklin dagen en IMA in Göppingen geweest, een tweejaarlijks tripje waar we weer met plezier op terugkijken.
Ik heb de nodige foto's gemaakt waarvan ik een groot deel hier zal laten zien, omdat het nogal veel werk is zal ik onze reis in meerdere delen plaatsen.
Donderdagnacht rond 4 uur zijn we vertrokken, voor de eerste keer reden we elektrisch en Sander had goed uitgezocht waar we onze auto even aan de stekker moesten hangen.
Onze eerste stop was bij een broodjes zaak waar we heerlijk ontbeten hebben.
De stop erna was bij een winkelcentrum waar we weer even de benen konden trekken terwijl de auto weer geladen werd.
Hier kwam de eerste trein in beeld
Deze treinbaan had ik graag meegenomen voor mijn kleinkinderen, leuk voor in de tuin.
Hierna kwamen we bij Aad zijn favoriete winkel met bijpassende naam
De auto was weer volgeladen en wij konden onze reis vervolgen naar Göppingen, we zijn eerst naar het hotel gereden om in te checken en daarna door naar de fabriek.
Het pand is geweldig opgeknapt en wij stapten eerst de winkel binnen die volstaan met treinen, de koploper waar wel het een en ander om te doen is.
Ook dit model was niet helemaal strak.
Nadat we een tijdje in de winkel rondgekeken hadden zijn we naar het binnen terrein gegaan, hier staat een tent opgesteld waar de aanbiedingen verkocht worden, dit zijn modellen waar iets aan kan markeren.
Aan de linkerkant is een LGB baan gebouwd.
Zoals gezegd ziet het pand er fris uit.
De BR44 is niet te missen, wat een beauty.
In Duitsland rijd deze prachtige combinatie rond, ik ben benieuwd of deze vrachtwagen ook in Nederland al gezien is.
Op een bankje kwamen we Kees en Harald tegen die even zaten uit te rusten van alle indrukken, hierna zijn we de fabriek ingegaan, er stond totaal geen rij en we konden zo doorlopen.
De foto's spreken voor zich.
Toen kwamen we langs een grote ruimte waar we helaas niet naar binnen mochten.
iets met 3D
In de kratten zitten metalen kappen, bizar om te zien hoeveel er alleen op deze afdeling al staan.
Hier staat voor een klein kapitaal.
Mijn reisgenoten zwaar onder de indruk.
Hier de Gouden zuurflessen, deze wagon komt binnenkort uit.
In deze ruimte worden de metalen kappen in diverse baden gehangen, ook hier weer kratten vol met toekomstige loc's.
De volgende afdeling was het persen van kunststof delen.
Ook werden er kunststof glazen met het Marklin logo uitgedeeld, hier professioneel gepresenteerd door Sander
Tot zover het eerste deel van onze trip, ik hoop dat jullie het leuk vinden en naar meer smaakt.
Wanneer deel 2 online komt? mijn tijd is erg schaars op dit moment maar wordt zeker vervolgd.
Mvg,
Peter Degeluidsman