Hallo Roland, Alex en Harald,
het baanplan zal iets aangepast gaan worden echter wordt er inderdaad eerst een proefopstelling gemaakt.
Hoi Wim,
het heeft even geduurd maar nu is het dan zover, gisteravond heb ik de brug van een Duitse collega in ontvangst mogen nemen. De keuze is gevallen op Hack brug H60, een zogenaamde "Hochbogenbrücke" in enkelspoor. Hier eerst een foto:

De brug wordt geleverd in een (rode) kartonnen doos en is compleet klaar

Forumlid Michiel(Golfer) had mij er al op gewezen dat het een kwestie is van uitpakken en opzetten maar je geloofd het pas als je het ziet

De brug is volledig van metaal en behoorlijk stevig, ziet er ook netjes uit maar het is geen top. Van kortbij is te zien dat deze brug gemaakt is van hoekprofielen en niet van I- en of H-balken. Ook zie je geen klinknagels of zo maar kijk en oordeel zelf maar:

De K-rails die jullie zien worden er niet bijgeleverd maar zijn apart besteld. Twee railstukken 2209 en één railstuk 2206 vormen samen een lengte van 604.7mm. De brug zelf is 600mm dus dat gaat precies

Met behulp van overgangsrails 24922 zal dit straks gekoppeld gaan worden aan de rest van mijn baan.
Voor degene die toch C-rails willen inzetten zal ik dit afraden, het ziet er echt niet uit:

Het is nu een kwestie van inpassen in de baan en daarom eerst deze vraag: de voet van de brug komt op een soort van betonnen plaat te staan. Hoort tussen de brug en dit beton nog een soort van rollager of iets dergelijks te zitten of is dat bij dit soort bruggen niet nodig?
Voor de duidelijkheid hier nog een close-up van de voet:

Groetjes, John
PS: Wim, wat bedoel je hiermee? Geen beton?
Citaat van: wimdekker op vrijdag 02 maart 2012, 07:30:35
Is het misschien wat om voor een natuurlijke oplossing te kiezen voor het Brugge hoofd?