Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baanbouw ron21

Gestart door Ron21 zondag 03 januari 2010, 16:55:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanbouw ron21
Lid sinds: 2009

offline
Baanbouw ron21
Hallo allemaal,

Na al geruime tijd aanwezig te zijn op het forum is het nu wel eens tijd om mijn pruts en fruts werk aan de buitenwereld te tonen  :lol:

Wat is de bedoeling:

Marklin c-rails, cs1r, esu boosters, 6017 (voor wissels en seinen)

Een baan met een ruim schaduwstation, verschillende niveaus, Stoomloc depot, veel treinverkeer en alles met koploper besturen.

Tijdperk zal iets van 2/3/4 zijn. Eerst was het plan alleen stoom en diesel te rijden maar de eerste e-locs zijn binnen dus nu dus ook met bovenleiding.

De baan ligt op zolder tegen de kop gevel. De breedte is 4,2 meter en verder kan ik eigenlijk nog alle kanten op zolang ik maar zorg dat alles bereikbaar blijft. (en zorg dat de chef hier blijft glimlachen) Ik heb ook wat foto's gemaakt maar er zijn er een aantal verloren gegaan van de eerste periode van de bouw.

Momenteel ligt de hoofdbaan en rijden de treinen met koploper. Ook al wat scenery gedaan op plekken waar ik dadelijk bijna niet meer bij kan komen. Verder zie ik wel hoe alles zich verder ontwikkeld.

Foto's :

Screenshots van wintrack (Dit klopt 99% met de huidige situatie)





Overzicht van alle rommel  8)



Mijn eerste berg:



Ik zal proberen het maken van foto's een beetje bij te houden en verdere info volgt nog wel.

Groeten

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Ron,
Ziet er veelbelovend uit.
ik zie dat jij ook al rijdende meubeuls gebruikt om onder de tafel te schuiven, bevalt mij in ieder geval best.

Succes met de voortgang.

Gr. Fred.
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Hoi
ziet er goed uit,als u dit prutsen en frutsen noemt dan ben ik beniewd wat er allemaal uit uw handen komt wanneer u uw best gaat doen :D

Groet Manus
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Hallo Ron, hier alweer zo'n mooi baanplan! 8) Leuk dat je ook bovenleiding gebruikt.
En die berg met tunnelingang ziet er ook geweldig uit.
Ik ga dit volgen :D

Dirk-Jan
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Hoi Ron,

Leuk om weer een nieuwe baan te zien.

De berg is erg goed gelukt  :D  is dat echt je eerste berg :o.

Het zier er veelbelovend uit, ik hoop op meer info en foto's van jou baan.

Succes met de bouw.


Groeten van,

Peter / degeluidsman.
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Citaat van: Marklindak op zondag 03 januari 2010, 17:34:54
ik zie dat jij ook al rijdende meubeuls gebruikt om onder de tafel te schuiven, bevalt mij in ieder geval best.

Gr. Fred.

Fred,

Ze staan op vilt en niet op wieltjes.
Door het laminaat zijn ze nog wel makkelijk te verschuiven.

Gr.

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Ziet er goed uit Ron, schitterende berg ook, ik blijf dit ook volgen.

Suc6 met de verdere bouw.

Mvg Gert
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Citaat van: degeluidsman op zondag 03 januari 2010, 18:16:39

De berg is erg goed gelukt  :D  is dat echt je eerste berg :o.


Peter,

15 jaar geleden ook wel eens bergen gemaakt maar op een heel andere manier.

Dit is een frame van afval hout, Gamma volliere gaas, gipsverband op rol en daarna roodband. Alles bij elkaar denk ik een 6 uur werk inclusief schilderen en bomen planten.

Er moet nog meer berg gemaakt worden en hiervan zal ik zoveel mogelijk de stappen op de foto zetten.

Bedankt voor de leuke reacties.

Gr. Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Hoi Ron,

Dat ziet er al goed uit zeg.
Mooie bergen ook.
Ben benieuwd naar de verdere bouw en uiteraard het rollend materieel.

S6 met de rest. Blijf je volgen.

Maikel
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Prachtig om te zien al die bezige bijen hier op dit forum...ook dit weer een zeer veelbelovende baan.

Compliment !! en succes ;)

Groeten,

Hans.
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Dag Ron.
Wat een prachtige verzamel "rommel" heb jij op je treinzolder bij elkaar verzameld! 8)

Citaat van: Ron21 op zondag 03 januari 2010, 18:21:09
Dit is een frame van afval hout, Gamma volliere gaas, gipsverband op rol en daarna roodband. Alles bij elkaar denk ik een 6 uur werk inclusief schilderen en bomen planten.

Nou, als je dit prachtige resultaat in 6 uur voor elkaar hebt weten te krijgen, dan vraag ik mij af wat jij in enige weken dan wel niet voor elkaar krijgt! :o
(Railz, MiWuLa)

Veel succes en plezier met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Citaat van: Ron21 op zondag 03 januari 2010, 18:21:09
Citaat van: degeluidsman op zondag 03 januari 2010, 18:16:39

Dit is een frame van afval hout, Gamma volliere gaas, gipsverband op rol en daarna roodband. Alles bij elkaar denk ik een 6 uur werk inclusief schilderen en bomen planten.


Hallo Ron,

Ik wil wel een dag stage bij jou komen lopen  :D :D

Erg knap gedaan.

Peter / degeluidsman.
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Hoi Ron. mooi baanblan en inderdaad een superberg, de 6 uur zijn zeker Rotterdamse uren :mrgreen: , geintje blijf het volgen, vr gr Arie
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Ziet er prachtig uit Ron, ik zou graag tzt nog een detail foto zien van je burcht op de berg, lijkt me een erg mooi gelukt maar ik kan het nu niet zo goed zien,

:D
Groetjes,
Michel
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Hallo Ron,

Mooie ruimte en de berg ziet er goed uit.
Ik zie dat je een soort burcht boven op de berg hebt staan. Ik ben al een tijdje op zoek naar zo'n soort burcht of een soort ruĆÆne. Kun je mij vertellen welk bouwpakket dit is.
Vast bedankt en ga zo door.

Groet

Ronald
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Bedankt voor de leuke reacties.

Het kasteel is van Noch
Klik hier

Er stond eerst een faller kasteel maar dit was een achtergrond model en was meer geschikt voor in de kom van de goudvis. :mrgreen:

Zal morgen nog eens wat foto's plaatsen.

Groeten

Ron

edit wakkie: Link ingekort
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Dag Ron,

De baan ziet er erg mooi uit! Een mooie aanwinst op dit forum. Natuurlijk hopen we veel ervan te zien. Succes ermee.

Groetjes,

Erik
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Bedankt voor je tip Ron ik zal er eens over nadenken als ik aan mijn scenery ga beginnen ik bewaar in ieder geval het nummer van Noch.

Groet

Ronald
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
hallo ron,

wauw seg jij hebt ook een knappe baan,je berg ziet er heel mooi uit.kijk uit naar meer foto's van je baan.

groeten peter
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Citaat van: Ron21 op zondag 03 januari 2010, 16:55:25
Mijn eerste berg:
Voor een eerste berg ziet dat er heel behoorlijk uit: kleur, vorm, aankleding, het is allemaal prima. Ik ben benieuwd naar je vorderingen zodra je meer bergen gemaakt hebt, dat moet dan helemaal mooi worden!

Groet,
Ronald
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Hi Ron,

Errug mooi hoor! Maar ook leuk, omdat de manier waarop je schrijft al aangeeft dat je er veel plezier  in hebt. En daar gaat het tenslotte om!

Groet,
leendert
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Hi Ron

Als herintreder heb je de slag al weer goed te pakken.  :)
Ziet er prima uit .
Epoche 3, als ik kijk naar de auto's?
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder.
Citaat van: pab op maandag 04 januari 2010, 13:56:25
Hi Ron

Als herintreder heb je de slag al weer goed te pakken.  :)
Ziet er prima uit .
Epoche 3, als ik kijk naar de auto's?

Piet,

Epoche 3 heeft wel de voorkeur maar 2 en/of 4 zal ook wel voorkomen.


Gr.

Ron
Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. 9-1-2010
Hallo allemaal,

Deze week heb ik aan de bovenleiding gewerkt. Dit is wel veel meer werk dan dat ik had gedacht.
Ik werk met de oude m-rail bovenleiding dus er moet wel het Ć©Ć©n en ander worden aangepast.
Boven het station wil ik met portaalmasten werken met overspanning over de 4 sporen. De overspanning die
ik had liggen was te breed en de andere te smal dus dat werd doorslijpen, inkorten en weer solderen.







Verder is de linker en rechter wisselstraat voor het staion identiek dus ik kon bij de best bereikbare de bovenleding voorbereiden.
Ook hier weer het nodige knip, slijp en soldeerwerk om mooi uit te komen voor het eerste portaal.



Vanmiddag de bovenleiding op zijn plek gezet en gelijk nog wat aan de tunnel ingang geprutst, wat ballast geprobeerd en nog wat freubel dingen. Het maken van de pantograaf vangers in de tunnel was het meest vervelende werk maar dit zit er nu ook in. (dat krijg je als je achteraf toch bovenleiding wilt plaatsen  :? )



Verder zat ik de hele week al naar een andere tunnel ingang te kijken die me niet aanstond. Beetje eigenschuld want in mij ijver heb ik dat ding er gewoon tegen aangeplakt bij het maken van de berg. Zojuist met een hobbymes de boel een beetje ingesneden en weg gestoken. Daarna roodband er tegenaan gekwakt en morgen maar zien hoe het erbij staat.





Morgen maar eens kijken wat ik met de achterwand ga doen. Ik heb nog geen idee, maar wie weet wat er na een paar borrels gebeurd.  :mrgreen:

Groeten

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. 9-1-2010
Citaat van: Ron21 op zaterdag 09 januari 2010, 20:42:51
Morgen maar eens kijken wat ik met de achterwand ga doen. Ik heb nog geen idee, maar wie weet wat er na een paar borrels gebeurd.  :mrgreen:

Groeten

Ron

Beste Ron,

Ziet er allemaal heel mooi uit. Heb je creatief opgelost met de bovenleiding. Zie de foto's van je achterwand met veel plezier tegemoet, ben benieuwd hoe je de lege fles gaat verwerken :D

Groet,

Sander
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Ziet er weer top uit hoor.
De tunnelingang komt vast ook wel goed.
Ben benieuwd naar de achterwand.

Maikel
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
echt een leuke baan . het is top
Gr
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Hoi Ron,

Ziet er al geweldig uit...groot compliment hoor !!!!

Ga zo door :)

Groeten en succes met de verdere bouw !!

Hans ;)
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Ik kan maar 1 ding zeggen: goed bezig! :mrgreen:
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Bedankt allemaal voor de positieve reacties.  :P

Die achterwand is nog steeds een groot vraagteken. Er zit niet zoveel ruimte tussen de rails en de muur.
Een arcade muur met van die steunpilaren past net, althans als de pilaar maar niet samenvalt met een bovenleiding mast.

Ik heb al een tijd het idee om hem te laten airbrushen, via het werk heb ik regelmatig contact met iemand die dit heel goed kan.
Zelf kan ik ook wel wat op die muur knallen maar het probleem is om er wat diepte in te krijgen en daar heb je iemand voor nodig
die dagelijks met de airbrusch bezig is.

Een standaard achtergrond erop plakken is geen optie omdat ik dit niet echt mooi vind. Ik heb wel een cd liggen met allerlei achtergronden in een hele hoge resolutie en deze zou ik op folie kunnen laten printen op elk gewenst formaat.

oh, oh, oh..............wat moet ik doen. Nu kan ik er nog redelijk bij........ :?

We gaan maar weer eens wat doen aan de baan. Er zit een steunbalk van het frame vreselijk in de weg voor de bereikbaarheid van onderaf.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
dat ziet er goed uit, die bovenleiding ziet er ook mooi uit. Zo kan je op een betaalbare manier zelf je bovenleiding maken. Ga je de bovenleiding ook echt gebruiken voor de stroomtoevoer of alleen ter decoratie?

Groeten Jan Willem
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Citaat van: Janvis op zondag 10 januari 2010, 13:13:23
dat ziet er goed uit, die bovenleiding ziet er ook mooi uit. Zo kan je op een betaalbare manier zelf je bovenleiding maken. Ga je de bovenleiding ook echt gebruiken voor de stroomtoevoer of alleen ter decoratie?

Groeten Jan Willem

De bovenleiding staat er puur voor decoratie.

gr.

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Citaat van: Ron21 op zondag 10 januari 2010, 13:33:42
Citaat van: Janvis op zondag 10 januari 2010, 13:13:23
dat ziet er goed uit, die bovenleiding ziet er ook mooi uit. Zo kan je op een betaalbare manier zelf je bovenleiding maken. Ga je de bovenleiding ook echt gebruiken voor de stroomtoevoer of alleen ter decoratie?

Groeten Jan Willem

De bovenleiding staat er puur voor decoratie.

gr.

Ron

Mooie decoratie Ron.

Ik geloof je gelijk dat dit veel werk is maar maakt het plaatje wel kompleet.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Ik twijfel over bovenleiding momenteel rij ik alleen met stoom en diesel. Heeft iemand een tip hiervoor wat ik moet doen.

Mijn opties zijn of gewoon zo doorgaan en een eventuele E-lok laten rijden met de pantograaf naar beneden, of overal bovenleiding gaan aanleggen maar ja dat kost weer aardig wat en er moeten nog zoveel andere dingen aangeschaft worden zoals wissel ed.

Kan het eventueel later nog aangelegd worden en wat dan met de benedenbaan.

Vuur maar los jullie suggesties.

Voor een idee van mijn baan ik heb een draadje onder: van niets tot ?

Bedankt

Ronald

Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Ronald,

Plaatsen kan altijd later nog behalve op moeilijk bereikbare plekken zoals tunnel ingangen.

Ik rij nu ook nog met de pantograaf naar beneden omdat ik nog niet overal bovenleiding heb geplaatst omdat dit je belemmerd met de bouw en aankleding van de baan. Op de niet zichtbare sporen plaats ik geen bovenleiding om dat deze toch puur voor decoratie aanwezig is.

Omdat ik met de pc en koploper de baan bestuur hoef ik ook niet op elk spoor bovenleiding te plaatsen omdat koploper dit feilloos aanstuurd. Koploper weet op welk spoor bovenleiding aawezig is en of de loc elektrisch is.

Verder moet je misschien een apart topic hierover openen om een groter publiek te bereiken wat je meer en/of beter advies kan geven.

gr.

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Bedankt Ron ik denk dat ik dat misschien maar eens doe.
Sturen de nieuwe digitale decoders de pantograaf ook aan zodat die automatisch omhoog gaat en dan omschakeld naar stroomafname van boven ipv de rail.

Groet

Ronald

Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Citaat van: M.user op zondag 10 januari 2010, 20:42:20
Ik twijfel over bovenleiding momenteel rij ik alleen met stoom en diesel. Heeft iemand een tip hiervoor wat ik moet doen.

Mijn opties zijn of gewoon zo doorgaan en een eventuele E-lok laten rijden met de pantograaf naar beneden, of overal bovenleiding gaan aanleggen maar ja dat kost weer aardig wat en er moeten nog zoveel andere dingen aangeschaft worden zoals wissel ed.

Kan het eventueel later nog aangelegd worden en wat dan met de benedenbaan.

Vuur maar los jullie suggesties.

Voor een idee van mijn baan ik heb een draadje onder: van niets tot ?

Bedankt

Ronald



In de tijd van stoomlocs waren er nog veel hoofdlijnen zonder bovenleiding. En dan kwam het regelmatig voor dat een trein met e-loc op dat traject met de pantografen naar beneden reed, en er een stoom- of dieselloc voor gezet werk voor de tractie.
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 9-1-2010
Hoi Ron,

Ziet er indrukwekkend uit.
Veel plezier met de verdere bouw en ik blijf je draadje volgen.

Groet Jos
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Daar zijn we weer  :P

Deze week niet veel aan de baan gedaan.

Wel heb ik de brug die voor de berg langsloopt even een kleurtje gegeven.
Het zijn faller brugdelen waarvan de kunststof kleur onderling ook nogal afweek en de plastic look was ook niet zoals ik het voor ogen had.

Wat hebben we gedaan:

Brug op transport naar Ridderkerk en hem daar met de airbrusch en bekerspuit toegetakeld.

Onbehandeld



Eerste laag transparant zwart



Roest kleurtje gemaakt van transparant oxide rood en een geel mengkleurtje.



Nu met penseel nog wat dikker roest aanbracht op hekwerk.



Afgewerkt met een matte blanke lak omdat er toch nog een lichte glans op zat.



Close up van eind resultaat.



Voordat er vragen komen over de gebruikte verf.
Dit is zijn autolakken (oplosmiddel houdend). De blanke lak is een 2 componenten produkt.

Waarom ik deze lak gebruik ? Heb een magazijn vol ervan  8)

Groeten

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Citaat van: Ron21 op donderdag 14 januari 2010, 14:52:52
Daar zijn we weer  :P

Deze week niet veel aan de baan gedaan.

Wel heb ik de brug die voor de berg langsloopt even een kleurtje gegeven.
Het zijn faller brugdelen waarvan de kunststof kleur onderling ook nogal afweek en de plastic look was ook niet zoals ik het voor ogen had.

Wat hebben we gedaan:

Brug op transport naar Ridderkerk en hem daar met de airbrusch en bekerspuit toegetakeld.

Voordat er vragen komen over de gebruikte verf.
Dit is zijn autolakken (oplosmiddel houdend). De blanke lak is een 2 componenten produkt.

Waarom ik deze lak gebruik ? Heb een magazijn vol ervan  8)

Groeten

Ron

Foei Ron, oplosmiddelen ( arm ) dan toch zeker, maar wel heel mooi geworden, vr gr Arie
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Citaat van: dolphin op donderdag 14 januari 2010, 16:57:20
Citaat van: Ron21 op donderdag 14 januari 2010, 14:52:52
Voordat er vragen komen over de gebruikte verf.
Dit is zijn autolakken (oplosmiddel houdend). De blanke lak is een 2 componenten produkt.

Waarom ik deze lak gebruik ? Heb een magazijn vol ervan  8)

Groeten

Ron

Foei Ron, oplosmiddelen ( arm ) dan toch zeker, maar wel heel mooi geworden, vr gr Arie


Arie,

Omdat de watergedragen basislak een hogere glans heeft als de conventionele was het de bedoeling om alleen
basislak te gebruiken...................maar ja............er moest achteraf toch nog blank overheen.

sorry, ik zal het nooit meer doen  :oops:

Gr.

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Hallo Ron,

Mooi resultaat maar ja ik zie dat je in een spuitcabine aan het werk bent met de afzuiginstallatie op de achtergrond.
Doe je dit spuitwerk dan ook zelf of laat je het doen.


Groet

Ronald
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Citaat van: M.user op donderdag 14 januari 2010, 20:27:36
Hallo Ron,

Mooi resultaat maar ja ik zie dat je in een spuitcabine aan het werk bent met de afzuiginstallatie op de achtergrond.
Doe je dit spuitwerk dan ook zelf of laat je het doen.

Groet

Ronald

Ronald,

Het is geen cabine maar een afzuigwand bij mij op de zaak en het spuitwerk doe ik zelf.
Voor het airbrushen zet ik hem niet aan want dit geeft toch heel weinig nevel en is mij veel te koud  :lol:

Groeten

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Hallo Ron,

Misschien kun  je me dan eens een keer helpen ik werk ook in Ridderkerk dus vlakbij.

Groet

Ronald
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Citaat van: M.user op vrijdag 15 januari 2010, 21:17:04
Hallo Ron,

Misschien kun  je me dan eens een keer helpen ik werk ook in Ridderkerk dus vlakbij.

Groet

Ronald

Wat moet er gebeuren dan ?
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Ik heb een 3 tal boogbruggen en twijfel nog hoe ik die moet plaatsen in mijn nieuwe baan. Gezien jouw spuitwerk lijkt mij zo'n kleur een heel stuk mooier dan de grijze plastic kleur.

Groet

Ronald
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Ron,

heel mooi, ga je de bovenleidingmasten ook op die manier behandelen?

Groetjes, John
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Citaat van: Tilly op zondag 17 januari 2010, 02:44:04
Ron,

heel mooi, ga je de bovenleidingmasten ook op die manier behandelen?

Groetjes, John

John,

Geen idee. De brug is nu veel mooier geworden maar de rails zal ik nu ook moeten doen.
De masten op de brug zijn nu al een beetje "vuiler"geworden maar nog niet naar mijn zin.

Momenteel lig ik een beetje stil met bouwen aan de baan want mijn rug heeft het nu echt begeven.  :?
Veel verder dan wat bouwpakketjes in elkaar zetten kom ik niet.

Groeten

Ron
Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Citaat van: M.user op zaterdag 16 januari 2010, 21:17:03
Ik heb een 3 tal boogbruggen en twijfel nog hoe ik die moet plaatsen in mijn nieuwe baan. Gezien jouw spuitwerk lijkt mij zo'n kleur een heel stuk mooier dan de grijze plastic kleur.

Ronald,

Ik wil je uiteraard helpen maar ik ben geen wheater expert zoals andere hier op het forum.
Met de materialen die ik gebruik is het gelijk definitief en is er geen weg meer terug.
Dit was een probeersel omdat de brug er toch al niet uitzag met die verschillende kleuren.

Wat mij nu het meest opvalt is dat een hoop modelbouwers opzien tegen bepaalde klussen.
Gewoon doen !! Vaak lijkt het veel moeilijker dan het in werkelijkheid is.

Ik hoor wel of je een risico wilt nemen  :mrgreen: :mrgreen:

Ik ga weer verder met ruimen zodat ik de boel weer eens kan laten rijden.

Groeten

Ron

Re:Lekker prutsen en frutsen van een herintreder. update 14-1-2010
Ron,

Die brug is er echt van opgeknapt. Heel mooi geworden. Alleen moet je nu inderdaad ook de rails behandelen, anders is het hele effect bedorven. Maar als je de beschikking hebt over een goede plek om dat uit te voeren en jouw vaardigheden, moet dat geen probleem zijn.

CiteerWat mij nu het meest opvalt is dat een hoop modelbouwers opzien tegen bepaalde klussen.
Gewoon doen !! Vaak lijkt het veel moeilijker dan het in werkelijkheid is.
En daar ben ik het helemaal mee eens!