Het zou best wel eens kunnen dat de relais over de drukknoppen of de relais op de boosters reageren op het wisselend magnetisch veld van de batterij trafo's bij het in en uitschakelen... onderschat dat veld niet.
Ik heb nu ook eens je krachtcentrale bekeken en lees dat dat voor menige niet elektricien zeer imposant overkomt, maar voor mij is dat eigenlijk wel wat schrikken, de opstelling van de trafo's zo dicht op elkaar en zo ingesloten doet mij huiveren... Er wordt voorgeschreven trafo's minstens 5cm van elkaar op te stellen, zelfs liefst 10cm bij vollast en dat dan nog op een goed, liefst geforceerd geventileerde plaats. Je moet beseffen dat daar 1,2 kW aan trafo's op elkaar gestouwd zitten waar afkoeling nauwelijks mogelijk is, dat is een tijdbom.
Je bent in mijn ogen niet goed bezig, die opstelling is echt niet OK.
Als dat al geen waarschuwing was...
Citaat van: Tilly op zaterdag 05 februari 2011, 17:42:03Zoals eerder aangegeven in dit topic had ik problemen met het in- en uitschakelen van de boosters. Tot en met 8 stuks ging het goed maar daarboven kwamen er weer problemen. Toen ik ze laatst allemaal aangesloten had (18 stuks) was het een ramp
Boosters schakelden zelfs helemaal niet meer uit. Daarnaast ontstond er ook een behoorlijke piekspanning bij het inschakelen van de trafo's. Het is zelfs één maal gebeurd dat de automaat in de meterkast uit sloeg toen ik wat te snel alle 20 trafo's uit- en weer inschakelde. De afgelopen week zijn deze problemen getackeld en opgelost 
Opgelost of omzeild?
Je haalt spaning en stroom zo maar door elkaar, automaten in de meterkast reageren op overstroom, niet op spannng, tot daar, maar als je dergelijke fenomenen tegenkomt moet je toch beseffen dat wat je doet niet meer volgens de regels van goed vakmanschap is?
Ik heb het gevoel dat je kennis van elektriciteit ferm te kort schiet, toch voor waar je mee bezig bent.
En er zullen hier weeral beginnnen roepen dat ik te negatief ben, dat is hiet zowat traditie als je de vinger op de zere plek durft te leggen, maar daar zullen weinig of geen mensen bij zitten met kennis van zaken.
Ik wil de eerste elektricien nog horen die mij tegenspreekt.
Jammer dat je juist denkt wel goed bezig te zijn maar ik vind het mijn plicht als elektricien je er op te wijzen dat het tegendeel waar is, sorry.
Ik zie dat je heel netjes en precies werk, daar doe ik mij hoed voor af, zo werken er weinig, maar bij elektronica en in in dit geval elektriciteit maakt dat het mooi is nog niet dat het goed is.
En nog eens over de blusdiodes, ik denk dat er echte blusmiddelen nodig zijn voor dergelijke installatie...
Als je hier koppig mee voort gaat zullen de problemen je blijven achtervolgen.
Bon, ik heb gezegd wat ik diende te zeggen en neem verder afscheid van de geboden oplossingen voor je laatste probleem, nu ik je draadje nader bekeken heb weet ik dat het echte probleem veel dieper zit, in 't Vlaams: trop is teveel hé.