Leuk om te lezen dat jullie de Swiss express ook kunnen waarderen.
Zoals ik al kondigde tijd voor het nodige onderhoud.
Allereerst stopte de recent omgebouwde Re 6/6 ermee.

Tijd voor onderzoek, ik rook gesmolten plastic.
Bij bestudering van de decoder ontdekte ik dat een component gesmolten is.

Ik heb geen idee wat de oorzaak is geweest, de loc reed soepel rond, en ook na ontkoppeling met de batterij test reed hij soepel naar twee kanten.
Helaas had ik mn laatse decoder op voorraad voorzien voor een ander project, zodat ik moet wachten tot de post weer nieuwe heeft gebracht.
Dit ander project was het reactiveren van een Liliput Ae 4 /7.
Deze is hier vaker besproken maar na de laatste poging om hem goed rijdend te krijgen, stond hij conform gebruik van Frank103 op het straf bankje.
Met frisse moed, heb ik de bedrading vernieuwd en goed vast gelegd. Zowaar reed hij met decoder direct weg.
Ook met kap blijft hij rijden

Dan heb ik nog een Roco SBB 460 Thales. Helaas in de post nogal mishandeld door slechte verpakking.
Elders heb ik beschreven hoe ik deze met vervangende onderdelen weer op de baan kreeg.
Uit een andere aankoop had ik ook een gelijkstroom rde 460. In combinatie met IC2000 dubbeldekkers vind ik rode loc mooier, dus had ik de kap omgewisseld.
Helaas gaf deze loc recent sluiting op de baan.

Boosdoener bleek de een led te zijn die los lag en af en toe sluiting maakte.
Na verwijdering rijdt hij probleemloos met 1 lamp. Ik heb nog gekeken of ik de andere loc niet makkelijk kan ombouwen , maar zie nog niet hoe.
wordt vervolgd in nieuwe jaar