Helaas als ik dit schrijf zit mn vakantie er weer op.
In de eerste week van mn vakantie had ik me voor genomen om me verder te verdiepen in digitaal rijden.
Voordat ik begon hebben Michel en Rene me nogmaalsverteld en laten zien wat ik hiervoor nodig had.
Om dit goed in de vingers te krijgen heb ik hiervoor een test baantje gemaakt.
Elk railstuk netjes geknipt en voor neerleggen doorgemeten. De wissels van motor en decoder voorzien.
Voor de eerste test gebruikte ik een MS2 maar ik wil rijden met m'n CS2 en een pc pakket (ik denk Rocrail). Voor de blokken een Rosoft module die snel geleverd werd

.
Het aansturen van de wissels ging vlot met de MS2, maar na overstap naar de CS2 kon ik de geprogrammeerde adressen niet kiezen.
Uit eindelijk bleek er een demotraject in de CS te staan waarvoor de adressen gereserveerd waren. Toen ik deze verwijderd had kon ik wel de adressen selecteren.

Een ander probleem dat ik had was dat ik bij de overgang van MS naar CS (alleen stekker vervangen) sluiting had!. Door stuk voor stuk loskoppelen en weer vast te maken, het probleem isoleren. Van betreffende rails, nog meer weg geknipt en probleem was verdwenen.
Tijd om blokken te definieren, aan te sluiten op de Rosoftmodule en me verder te verdiepen in Rocrail (met dank aan de handige filmpjes die je stap voor stap wijzer maken).
Helaas kon ik niet snel een crosskabel bemachtigen dus heb slechts virtueel gereden.
Ik moet nog veel leren bv hoe ik spooktreinen kan vangen/verwijderen.

Hierna werd het tijd om de koffer te pakken en richting Duitsland af te reizen (zie een volgende post).
Bij thuiskomst lag de kabel op me te wachten. Snel aangesloten en...... weer sluiting.
ik heb mn plank opgetilt en weggezet.