Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

De trein rijdt (10 / 10)

Gestart door erik01 zondag 19 oktober 2008, 20:02:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:de trein rijdt (update foto's schuurtjes)
Voor bergbouw is alu horrengaas erg geschikt daar dit in de vorm blijft staan waarin je het buigt. Kunsstof horrengaas springt steeds terug. Het gaas dat voor de bergbouw wordt aangeboden door modelbouwfirma's als Faller is gewoon alu horrengaas alleen betaal je er de hoofdprijs voor. Nadeel van kippengaas vind ik a/ dat je je handen er aan openhaalt en b/ dat de mazen in het gaas door het landschap heen zichtbaar blijven.  Alu kippengaas schijnt nogal lastig verkrijgbaar te zijn. Stom toevallig heeft de ijzerwinkel in het naburige dorp (Hazerswoude) het. En kost vrijwel niets.
Re:de trein rijdt (update foto's schuurtjes)
Citaat van: catzeiler op dinsdag 11 augustus 2009, 14:46:34
Voor bergbouw is alu horrengaas erg geschikt daar dit in de vorm blijft staan waarin je het buigt. Kunsstof horrengaas springt steeds terug. Het gaas dat voor de bergbouw wordt aangeboden door modelbouwfirma's als Faller is gewoon alu horrengaas alleen betaal je er de hoofdprijs voor. Nadeel van kippengaas vind ik a/ dat je je handen er aan openhaalt en b/ dat de mazen in het gaas door het landschap heen zichtbaar blijven.  Alu kippengaas schijnt nogal lastig verkrijgbaar te zijn. Stom toevallig heeft de ijzerwinkel in het naburige dorp (Hazerswoude) het. En kost vrijwel niets.

Ik gebruik aluminiumgaas met een maas van 1*1 cm. Vogelkooigaas heet dat geloof ik. Goed vast te zetten met een nietpistool.
Is net zo stabiel als of misschien zelfs beter dan kippengaas, maar is minder zichtbaar. Ik plak er eerst altijd een laag oude kranten. Daarna bewerken met gips of modelleerpoeder.
Re:de trein rijdt (update foto's schuurtjes)
Hoi Erik,

Als Zwitserland fan kan ik jouw modelbaan erg waarderen.
Erg mooi hoe je je baan opbouwd. Blijf je draadje volgen.

Veel succes met de verdere bouw van je baan.

Groet Jos
Re:de trein rijdt (update foto's schuurtjes)
Terwijl de zoek tocht naar alugaas , nog geen succes heeft gehad, maar heb nog niet alle tips kunnen afgaan, druk in de weer geweest met schaduwstation.

Tot mijn verbijstering valt een lok in de spiraal steeds stil, na oppoetsen van de rails, gaat het iets beter. Wordt het toch tijd voor een gum of id ?

Om ook weer iets te zien ,heb ik mijn bouwsel van het Faller Durer Huis afgemaakt. Waar ik altijd voor het in elkaar zetten de voegen ed wat inwas, ging dat met dit model helemaal fout. Het gaf een giga vlekkerig effect. Ondanks de waterverf van Revell liet deze zich niet meer verwijderen.
Gelukkig werd mijn noodkreet op het forum snel beantwoord en kon ik middels heet water met BIOTEX aan de slag.
Na het succesvol schoonmaken, ben ik toch nog wel tevreden met resultaat.


Re:de trein rijdt (update foto's Durer huis)
Guusjuhhh(zeg maar Guus)
gast

Re:de trein rijdt (update foto's Durer huis)
over het gaas
ik heb onder mijn bergen ook kippen gaas zitten
aleen hier zit een plastic laagje om heen en roest dus niet
erg makkelijk.
het enige nadeel is papier mache
dit blijft niet plakken
maar als je slierten gebruikt die je er steeds omheenvouwd krijg je een sterke laag en kun je later wel grotere stukken gebruiken
ik heb he zelf ook(slechte verkoop truc XD)en ik ben er erg over te spreken
Re:de trein rijdt (update foto's Belading)
Na afgelopen tijd wat weinig met de hobby bezig geweest te zijn, de ziekenboeg is hier bijna continue gevuld geweest, gisteravond weer even lekker geprutst.

Vrijdag was hier een nieuw bankstel afgeleverd. Naast de metamorfose van de huiskamer, bleek het verpakkingsmateriaal, oa uit schuim met harde rug te bestaan. Laat dit nu precies zijn wat ik in mijn hoofd had om belading van te maken. Ik heb een negental zelflossers, en het leek me leuk deze te voorzien van een lading met kolen. Ik weet het zijn eigenlijk cementwagens, maar vind dit leuk.
Het schuim laat zich makkelijk op maat snijden. Na een verflaag ziet het erg best leuk uit.
Voordeel van het schuim, het laat zich onder de randen duwen, waarna het weer uitzet.




Naast het schuim ook een set met (stations)naam platen gemaakt. 
Re:de trein rijdt (update foto's Belading)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:de trein rijdt (update foto's Belading)
Eric,

Mag ik een tip geven :D om het geheel nog iets mooier te maken heb ik ( ik gebruik dit soort schuim als ondergrond ) het schuim met houtlijm ingesmeerd en hier overheen kleine ( in mijn geval grijze ) steentjes gestrooid.

Dit geeft een zeer realisties beeld zonder dat de wagon erg zwaar wordt.

Ik maak er even een foto van en voeg deze nog even toe.



Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groet,

Peter / degeluidsman.

Re:de trein rijdt (update foto's Belading)
Peter,

Dank voor de tip. Ziet er goed uit.

Het gewicht kan id een issue worden.

De loc slipt nu op lage snelheid weg als hij van beneden naar boven gaat met zo'n lange sleep.
Re:de trein rijdt (update foto's Belading)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:de trein rijdt (update foto's Belading)
Citaat van: erik01 op zondag 04 oktober 2009, 14:47:42
Peter,

Dank voor de tip. Ziet er goed uit.

Het gewicht kan id een issue worden.

De loc slipt nu op lage snelheid weg als hij van beneden naar boven gaat met zo'n lange sleep.

Erik,

Als je het schuim net onder de rand laat stoppen is het gewicht te verwaarlozen.

Als je er iets mee gaat doen, dan hoop ik hiervan weer leuke foto,s te zien hier.

Groeten en succes.

peter / degeluidsman.
Re:de trein rijdt (update foto's Belading)
Werkzaam bij een Bank, en gek met treintjes vond ik het erg leuk en origineel treinaandeel te bezitten , en dat is gelukt!


Hiernaast kwam ik een Zwitsere boerderij tegen die ik al lang zocht, past mooi bij de schuurtjes.

Tot slot vandaag het lang verwachte kado, naast de schitterende tekeningen, een mooie sluitlantaarn.
Re:de trein rijdt (update aanwinsten)
Gisteren bij Harlaar, langs geweest. Naast een tijdelijke ruil MS, sleper en geleidende kortkoppelingen meegenomen.

's Avonds meteen aan de slag en heb m'n eerste wagon voorzien van minimensjes en verlichting. Ik had nog een paar proefstrips van AJ liggen dus kon gelijk zien wat het mooiste past.
Hoewel electronica en solderen niet mijn ding zijn, ben ik tevreden over het resultaat.


Natuurlijk heb ik kortssluiting gehad, maar dankzij duidelijke foto's op het forum smaakt dit naar meer. Op zondag door gegaan met de volgende 2 wagons uit de set. Helaas is het witte licht op maar de mensjes zijn geplaatst, maar in het restaurant niet zonder amputaties.


Re:de trein rijdt (update aanwinsten)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:de trein rijdt (update aanwinsten)
Hoi Erik.
Leuk om nu ook de foto's erbij te zien.
De "witte" ledstrips geven inderdaad meer een moderne verlichting! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:de trein rijdt (update minimensjes in het licht)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:de trein rijdt (update minimensjes in het licht)
Hoi Erik,

Ondanks dat je zelf niet van het solderen bent heb je het toch goed voor elkaar.

Met verlichting en mensen in de wagon wordt het een stuk mooier op je baan.

succes met de volgende wagons,

Peter / degeluidsman
Re:de trein rijdt (update minimensjes in het licht)
Mijn eerste grote droom loc was de Marklin 3050 een Ae 6/6.
Als kleine jongen zelf bij elkaar gespaard, geholpen door Wapstad die hem in de uitverkoop deed.
Al die jaren voorzichtig behandeld, maar sinds mijn nieuwe baan nog weinig gereden, want ja Analoog op een digitale baan.
Sinds gisterenavond is hij door Jan 1212 tijdens een privé workshop naar digitaal omgebouwd.


Na een vakkundige slooppartij ontstond er een weer iets moois.


Samen met de wagons met licht en bemensing een mooie set. Jan nogmaals dank voor je hulp bij de verbouwing
Re:de trein rijdt (update verbouwing)
Het recent Zwitsers boederijtje, was een mooi projectje tussen de surprises in.
Na het pleisterwerk onderhanden genomen hebben, ben ik erg content met het resultaat.


Bijgaande foto laat zien dat het ook goed past bij de hooischuurtjes die ik eerder in elkaar had gezet.
Re:de trein rijdt (update vakantie)
Deze kerstvakantie weer tijd en zin om weer lekker te rommelen.
Dit keer heel verschillende klusjes en natuurlijk tijd om te rijden.

Allereerst mijn eerste gipsmallen gevuld. Het resultaat ziet er goed uit. De 2e poging brak op een kwetsbaar punt. Dankszij de bewapening (met dank aan de tip op het forum) , was dit makkelijk te lijmen.

Ook nog een hotel variant van het Durer huis gebouwd. Heb besloten te wachten met de luifels ed tot dat het geplaatst gaat worden.

In de kerst-uitverkoop een lichtslang voor bij het schaduwstation gekocht. Alleen bij het plaatsen blijken de klemmetjes erg kwetsbaar.

In een nog te bouwen PCC car zijn door mij pa, een paar miniatuur gaatjes in de gegoten lichten geboord. Met een ruimertje deze gaatjes op maat gevijld.

Tot slot eindelijk een paar meter alugaas gehaald.










Re:de trein rijdt (update kerstvakantie)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:de trein rijdt (update kerstvakantie)
Hoi Erik.
Ik ben benieuwd wat voor moois je allemaal in elkaar hebt weten te zetten! :o
En om te wachten met de aankleding van het hotel Durer huis is zeker verstandig, mijn gebouwde modellen hebben het meeste te lijden van het heen en weer slepen! :?

Veel succes en op naar de volgende update!

Gezellig uiteinde en een gezond 2010.
AlbertJan. 
Re:de trein rijdt (update kerstvakantie)
Hoi Hoi!

Wat een prachtige boerderij. Hoe heb je dat gedaan met het pleisterwerk? Heb je er zowiezo wat aan gedaan of is het noge gewoon plastic?

Groetjes,

Erik
Re:de trein rijdt (update kerstvakantie)
Hallo Erik,

Het Kibrimodel heeft een erg plastic gele pleisterlaag.
Of dit orgineel is of door de tijd komt weet ik niet ( het is een model van meer dan 20 jaar geleden ) gekocht nieuw in doos op MP.
Door het aantippen met wite plakaat verf heb ik het pleisterwerk gesimuleerd.
het grijze muurje heb ik wit ingewassen.
Het hout en dak zijn met zwart/grijs ingewassen maar mi nog niet voldoende.

Voor alle lezers, een goed en gezond 2010 gewenst.

Groet.

Erik
Re:de trein rijdt (update kerstvakantie)
Hoi Erik,

Dat ziet er dan erg mooi uit! Hetzelfde zou je ook kunnen doen met de luiken. Die zien er hierdoor nog een beetje plasticachtig uit. Ik had eens een superinteressante website met uitleg over hoe je heel mooi een huisje kon weatheren, maar kan die nergens terug vinden.

Een goede jaarwisseling toegewenst.

Groetjes,

Erik
Re:de trein rijdt (update kerstvakantie)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:de trein rijdt (update kerstvakantie)
Hoi Erik,

Ben heel benieuwd naar je giet kunsten. Waarschijnlijk iets gemist wat voor wapening
gebruik je in het gips??


Groet bert :)
Re:de trein rijdt (foto update en gips bij kerstvakantie)
Als beloofd bijgaand de foto's

Het hotel, variant van het Durer huis zie hierboven




En de gispgietsels; onder de voorzijde, boven de achterkant.



@ Bert; ik heb als "bewapening"plastic horegaas gebruikt. Ik heb dit na een dun laagje gipsgieten in de mal gelegd. Om dat het gaas niet meer helemaal recht is, komt het er aan de achterkant doorheen. Bij verdere verwerking is dit niet erg.
Toen een van de boogjes bij drogen brak ,kon ik om dat de delen nog aan elkaar zaten deze gewoon weer vast lijmen.


Tot slot, bij het gipsen had ik nog wat over. Ik heb dit in een deksel van de afhaalchinees gegoten.
Het resultaat een dun plaatje gips. Vast later nog eens te gebruiken.


Re:de trein rijdt (kleitunnnel muur met foutje)
Afgelopen zondag geinspireerd door Wim lekker aan het kleien geslagen.
In mijn baan komen veel tunnels , waardoor er naast de ingang ook veel buizen moeten komen.
Mi een mooi oefen object.
Natuurlijk een vader aan het kleien vraagt om een paar helpende handen van mijn dochters.
Op een plakje de juiste breedte uitgezet, een paar plintlatjes voor de goede dikte, en maar rollen met de deegroller.
De plak klei liet zich goed vormen.
Voor de voegen bleek de metalen zaag, beter te werken dan de lineaal waarmee ik begon.
Voor de korte stukjes een mini plamuurmes. Tot slot met de tandenborstel nog wat veegeffect toevoegen. Het eindresultaat mijn eerste klei muur was ik trots op. Snel naar boven in de juiste breedte hol weg gezet.
Toen ik de volgende dag het gedroogde resultaat beter bekeek, zag ik dat het voegverband rond loopt; mi een niet te metselen variant.
Helaas de volgende keer beter.
Re:de trein rijdt (kleimuur met foutje )
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:de trein rijdt (kleimuur met foutje )
We wachten gespannen af :)



                                                         Arie
Re:de trein rijdt (kleimuur met foutje )
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:de trein rijdt (kleimuur met foutje )
Hallo,

Ik ben dus niet de enige die met klei werkt  :shock:

Succes er mee, ik heb ook fouten gemaakt, maar het kan er mee door  :D

Gr Einte
Re:de trein rijdt (kleimuur met foutje )
Hallo Erik,

Leuk dat ik je geinspireerd heb wat betrefd kleien, daarbij het maken van tunnelingangen.

Maar laat gerust ook de foto´s zien waarop het is mislukt want daar leren wij allen van, natuurlijk wens ik je veel succes, lukte bij mij ook niet de eerste keer.

Groet Wim.
Re:de trein rijdt (kleimuur met foutje )
Erik,

Persoonlijk ben ik niet zoeen fan van het zelf kleien van tunnel portalen.
De kwaliteit van de detailering is veel kleiner en het ziet er niet echt 'profi' uit.
Zou je niet eens kijken of je een gietmal kan kopen voor gips?

Gr Joost
Re:de trein rijdt (kleimuur met foutje en foto update)
Als beloofd wat foto's

Allereerst het gereedschap.


Het muurtje dat mijn dochters hebben gemaakt.


De Tunnel, met het metselwerk, verkeerd om.


Samen met een portaal valt het minder op.


Al met al toch lekker bezig geweest. Ook deze techniek vraagt om een vervolg.

@ Joost, Ik ben het met je eens dat de verfijnde profi portalen, nog even oefenen is. Aan de andere kant, samen met de meiden prutsen is ook leuk !
Re:de trein rijdt (kleimuur met foutje en foto update)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:de trein rijdt (kleimuur met foutje en foto update)
Hallo Erik,

Een grotere deegroller werkt wel makkelijker  :mrgreen:
Dan kun je over beide balkjes tegelijkertijd rollen.

Gr Einte
Re:de trein rijdt (kleimuur met foutje en foto update)
Hallo Einte,

Klopt, maar deze werd door de meiden uit de eigen verzameling ingebracht.
Dan kan je het toch niet maken om hem dan niet de gebruiken  toch ?

gr

Erik
Re:de trein rijdt (kleimuur met foutje en foto update)
Hoi Erik en zijn meiden.
Wat is er nu leuker dan zelf, met je dochters, lekker te gaan knutselen (kleien) voor je modelspoor! 8)
En natuurlijk kan het beter, mooier, perfecter of echter, maar het samen zelf doen is véél meer waard dan de allermooiste (gekochte) producten.
Bij Wim (Wim N) heb ik met stomme verbazing zitten kijken naar eind resultaten die je in het begin echt niet verwacht zou hebben.
Maar met veel plezier, geduld en een beetje talent worden vaak de mooiste resultaten behaald.

Dus, Erik en dochters, lekker doorkleien en het wordt ongetwijfeld steeds mooier! :lol:

Veel plezier en succes.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. (die vroeger ook uren met de meiden samen heeft zitten kleien! 8))
Re:de trein rijdt (politiebureau en foto update)
Op de beurs in Rijswijk werd ik verrast door mijn vrouw met passend huizenblok.
Het betrof uit de romantische serie het raadshuis cq politiebureau van Volmer.
Ik had nog nooit een huisje van Volmer in elkaar gezet , maar ik moet zeggen dit beviel goed.
Er is standaard zelfs een lampje en een Boris Boef mee geleverd.

Bijgaand de resultaten :




Tevens is binnengekomen bijgaande Fallerset . Door de sneeuw heeft deze even op zich laten wachten.


Voorlopig nog genoeg te plakken
Re:de trein rijdt (politiebureau en foto update)
Erik,

het zijn prachtige bouwpakketten, veel plezier met plakken.

Groetjes, John
Re:de trein rijdt (politiebureau en foto update)
Leuke set de "Am Marktplatz". 8)
Die wil ik ook wel. :mrgreen:

Gr.
René
Re:de trein rijdt (Houten update)
Gisteren sinds lang weer naar Houten geweest. Het was gezellig druk.
Van m'n lijstje het volgende kunnen afstrepen:
- Nieuwe Sleper voor m'n 3005
- Gereedschap
- set buffertjes voor mijn "sloopprojectje"
- Ombouwset zodat ik Jan zijn lessen nu echt in praktijk kan gaan brengen
- Set Pigment kleuren van Anita decor
- een bouwset van Revell van een DB 0001, de set met geluid lag nog boven m'n budget.

Ik had gehoopt het perron van Vollmer Baden Baden tegen te komen, maar helaas de sets van Vollmer waren erg dus gezaaid. Heb nu via het net maar een bestelling gedaan.

Tot slot op de geslaagde meet en greet van Albert Jan,  3 envelopes met lantarens, led strips en poppetjes in ontvangst genomen.


Groet Erik
Re:de trein rijdt (Houten update)
mooie startset die je hebt ik heb hem namelijk ook
de pantograven van de groene loc moet je mee oppassen ze zijn namelijk erg scherp en moeilijk omhoog te doen.
Re:de trein rijdt (Baal update)
Het was even stil maar hier weeer een stukje.

Het perron hierboven beschreven had ik snel te pakken op het net. tegen een mooi prijsje.
Om de ruimte tussen de rails helemaal te benutten, had ik bedacht het perron aan de zijkant aan te vullen met een strookklei.
Zo gezegd , zo gedaan; netjes een strook met latjes uitgezet (2* ruim een meter !) en met de deegroller de juiste dikte gerold. Tot slot en profiel er in gedrukt en de uitholling weggesneden.
Het zag er strak uit. Vervolgs de klei langzaam laten drogen en elke dag om keren.

Tot mijn grote verdriet bleek na een week alles onherstelbaar krom te staan. Zelfs zo krom dat toen ik enige druk op de punten zette hij spontaan brak.
Ik heb de brokstukken op geruimd en vervolgens lang niet terug geweest.

Maar dit gaat veranderen. Als het goed is kan ik morgen mijn eerste stomer met geluid ophalen ! :lol:
Re:de trein rijdt (nieuwe aanwinst update)
Zoals zaterdag aangekondigd, ging ik gisteren op pad.
Ik had via MP een BR 01 en bijbehorende rijtuigen uit set 29010 gereserveerd.
De set was als nieuw, met geluid en reeds ingebouwde rookgarnituur, een zeer welkome uitbreiding.
Thuis natuurlijk gelijk op de baan gezet en voorzien van vloeistof.
Al vinden de dochters dit stinken, ik geniet van het model, met geluid en de rook.
Re:de trein rijdt (nieuwe aanwinst update)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:de trein rijdt (nieuwe aanwinst update)
Citaat van: erik01 op maandag 12 april 2010, 20:47:46
Zoals zaterdag aangekondigd, ging ik gisteren op pad.
Ik had via MP een BR 01 en bijbehorende rijtuigen uit set 29010 gereserveerd.
De set was als nieuw, met geluid en reeds ingebouwde rookgarnituur, een zeer welkome uitbreiding.
Thuis natuurlijk gelijk op de baan gezet en voorzien van vloeistof.
Al vinden de dochters dit stinken, ik geniet van het model, met geluid en de rook.

(foto's volgen later)

Dat is zeker genieten.

Je hebt er een erg mooie loc bij.

Hier vinden mijn dochters het ook allemaal niets  :D maar ja hier moeten we mee leren leven.

Veel plezier met je aanwinst, en kom maar op met die foto's.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:de trein rijdt ((nieuwe aanwinst update)
even terugkomend op je tunnelwand, dit kwam ik vorig jaar in engeland tegen.......



diagonaal op de muur dus eigenlijk............
Re:de trein rijdt ((nieuwe aanwinst update)
Oei daar moet je niet te lang naar kijken..... daar word je gek van :shock: :shock:
Re:de trein rijdt ((nieuwe aanwinst foto update)
Zoals beloofd bijgaand de foto-update.
Ben erg blij met de BR 01. Kon het niet laten deze naast mijn eerste grote stomer te plaatsen, beide ook voor zien van een bijpassende D-wagon. Ook hierbij is goed te zien wat er in de tussenliggende 30 jaar bij M is veranderd.









@digi-jacques
Dank voor het mooie plaatje. Goed dat het probeersel nog niet weg is .
Re:de trein rijdt ((nieuwe aanwinst foto update)

mooie loc  8)
Re:de trein rijdt ((nieuwe aanwinst foto update)
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:de trein rijdt ((nieuwe aanwinst foto update)
mooi loc hoor!
veel plezier ermee! :P

Groetjes Daniël
Re:de trein rijdt ((nieuwe aanwinst foto update)
Ik gebruik alu gaas met een maas van 1* 1 cm
Lang niet gekocht, maar ooit kunnen krijgen bij een ijzerwaren winkel (nu een soort fix it)
Re:de trein rijdt (Perron strepen)
Afgelopen weken kleine stapjes met m'n perrons gemaakt.
Na het drama met het gips dan wel plastic perrons die niet aansluiten, ben ik toch weer terug bij hout bouw. Uiteindelijk heb ik stroken MDF als basis op maat gezaagd en grijs geschilderd.
Voordeel hiervan is dat je het precies als je baan kan zagen.
Uit de restjes perrons heb ik de trappetjes erin gefreesd. Dit alles in een mooi grijs kleurtje geverfd.
Vandaag stond de perronrand op de planning. Een lekker fietstochtje samen met dochter lief om de benodigde Edding witte marker te kopen ( de tip kwam van N-project).
Bij thuis komst gelijk proberen.
Op het proef stukje kwam een mooie strakke streep te voorschijn.
Dus op naar zolder voor het echte werk. Het eerste kleine stuk ging mooi strak, maar toen ik een groot stuk nam, begon de stift te stotteren, en kwam naar het pompen lelijke vlekken te voorschijn.
Zeer teleurstellend.


Links het stuk met de vlekken, rechts de strakke striping.
Ik ga het maar weer over schilderen.
Re:de trein rijdt (Perron strepen)
hallo erik,

je perons zien er mooi gemaakt uit,hoe dik heb jij het hout genomen.voor de rest wens ik je veel succes verder met je baan,en ga zo door ziet er allemaal heel mooi uit.


groeten peter(ke33)
Re:de trein rijdt (politiebureau en foto update)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:de trein rijdt (politiebureau en foto update)
Citaat van: erik01 op zondag 31 januari 2010, 09:58:50

OEI :shock: !!!! Erg leuke set. Heb je misschien ook een artikelnummer van deze prachtige Faller-set?

M.v.g.

RMW
Re:de trein rijdt (politiebureau en foto update)
Citaat van: RMW op donderdag 27 mei 2010, 19:13:38
Citaat van: erik01 op zondag 31 januari 2010, 09:58:50
<foto>

OEI :shock: !!!! Erg leuke set. Heb je misschien ook een artikelnummer van deze prachtige Faller-set?

M.v.g.

RMW

komt deze niet bij de aldi in duitseland vandaan


Edit Gerard: foto verwijderd, is hierboven ook al te zien
Re:de trein rijdt (Aldi set)
Lid sinds: 2008

offline
Re:de trein rijdt (Aldi set)
De "am marktplatz "set (zonder nummer) komt inderdaad van de Duitse Aldi en wordt speciaal door Faller voor Aldi geproduceerd.

Ondertussen zijn de huisjes allang gebouwd (foto volgt als ik ze weer uit de doos heb gehaald)

In december zijn diverse thema sets te koop voor onder de kerstboom samen met een Marklintrein set
Het betreft vaak kleurvarianten van staande modellen .
Zie hierboven en zoek de verschillen tussen het durerhaus en die uit de "romantische"set van kerst 2008.

groet.

Erik