Nieuws:

Meer dan 250 wagons verkocht!!. Bestel hem ook in de Stichting 3rail Shop nu onze 20 jaar Stichting 3rail wagon! Lees de aankondiging en praat mee!!

Michelstadt } aanwinsten uit Koblenz.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } het zal toch niet ?

BLIJ dat ik analoog RIJ

@citaat tuurlijk; die treinen rijden immers volledig automagisch hun rondjes!

The meaning of life is to give life meaning!

Ha Mies,

Dus je gaat toch aan de scenery! 8o

Geweldig, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Er is in het verleden ook al wat scenery verrezen rond het station en het voetbalstadion, dus dat gaat vast goedkomen!
De wil is belangrijker dan het kunnen om maar eens wat filosofisch te roepen :biggrin: .
Het gaat gaan gebeuren in Michelstadt, de stad wordt groener dan ooit. Ze hebben daar een groene burgemeester aan de macht...

Luc

Swiss rail .. what else?

Michel,

Leuke plannen allemaal :thumbup:. Ik geniet nu al met de gedachte aan de aankomende updates :P.

Groeten,
Wico
Citaat van: h0_miessie op zondag 02 maart 2025, 10:16:58Wel laat ik bij de gevangenis diverse elektrische onderdelen weg zoals de gevangenen die om het basketbalveld lopen en de zwaailichten en sirene doe ik ook niet omdat de gevangenis te ver weg staat van mijn commandocentrumstoel en hij staat wat hoger dus zie er helemaal niks van.

Gewoon goed bewaren die onderdelen. Als je ze later alsnog wil toevoegen kan dat altijd nog. Mocht je de zwaailichten wel willen gebruiken zou je die nog kunnen aansluiten op zo'n knipperlicht kastje van Busch al mocht je die nog hebben liggen.

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Ben erg benieuwd Michel. Mooie plannen. Ik zag er ook een doosje van een bratwurst tent. Altijd goed voor een paar mooie scenes eromheen!!

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: wimpietje op zondag 02 maart 2025, 10:24:22Nog flink wat voor de boeg Miche 🤭🤗

Ik heb zeker nog wat knutselplezier voor de boog Wim. :P

Citaat van: Bulletje op zondag 02 maart 2025, 11:10:57:idea: Je kan nog wel een tubetje lijm bij gaan halen zo te zien  :-)

Als er eentje op is koop is weer reserve zodat ik altijd genoeg in huis heb Bulletje. :)
Zal best hard gaan met de vele bouwdozen die nog liggen te wachten om gebouwd te worden.

Citaat van: Trainhenk op zondag 02 maart 2025, 11:11:21Dat zijn flinke bouwplannen Michel.

Dat houd je voorlopig wel van de straat.

Blijft er genoeg tijd over om af en toe nog met de treinen te rijden?

Henk

Ik kan voorlopig voort bouwen Henk. ;)
Het houd mij zeker van de straat zeker met de lijm voorraad die ik aangeschaft heb. :)
Ja die rijden lekker door als ik bezig ben met de gevangenis het quotum wordt nog steeds iedere dag behaald Henk. ;)

Citaat van: Hanzi op zondag 02 maart 2025, 13:39:18@citaat tuurlijk; die treinen rijden immers volledig automagisch hun rondjes!

Jij snapt het Hans. :)  :thumbup:

Citaat van: Narwal op zondag 02 maart 2025, 13:40:44Ha Mies,
Dus je gaat toch aan de scenery! 8o
Geweldig, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.

Ja Marcel het begon te kribbelen tja en dan moet je jezelf eraan toegeven hé. :P
Ik ben net zo benieuwd als jij wat het gaat worden de plannen zitten in mijn hoofd nu de uitvoering nog.

Citaat van: Hanzi op zondag 02 maart 2025, 15:00:52Er is in het verleden ook al wat scenery verrezen rond het station en het voetbalstadion, dus dat gaat vast goedkomen!
De wil is belangrijker dan het kunnen om maar eens wat filosofisch te roepen :biggrin: .

Met die scenery kunstjes ben ik nog steeds dik en dik tevreden Hans hopelijk ben ik het straks ook met de in aanbouw zijn de gevangenis.
De wil is er zeker en de motivatie ook dus wat kan er nog mis gaan ?  >:-D

Citaat van: lucdiels op zondag 02 maart 2025, 17:30:39Het gaat gaan gebeuren in Michelstadt, de stad wordt groener dan ooit. Ze hebben daar een groene burgemeester aan de macht...
Luc

Het gaat zeker gebeuren Luc maar een groene burgemeester in Michelstadt gaat zeker niet gebeuren. >:-D

Citaat van: Wico op zondag 02 maart 2025, 17:39:50Michel,
Leuke plannen allemaal :thumbup:. Ik geniet nu al met de gedachte aan de aankomende updates :P.
Groeten,
Wico

Dank voor het vertrouwen Wico ik voel de last al op mijn schouders. ;)  :D
Ja zelf het plannen van waar alles nu moet komen vindt ik al leuk dus het bouwen al helemaal we gaan zien of de plannen realiteit kan gaan worden.

Citaat van: NL-modelspoor op zondag 02 maart 2025, 18:27:51
Citaat van: h0_miessie op zondag 02 maart 2025, 10:16:58Wel laat ik bij de gevangenis diverse elektrische onderdelen weg zoals de gevangenen die om het basketbalveld lopen en de zwaailichten en sirene doe ik ook niet omdat de gevangenis te ver weg staat van mijn commandocentrumstoel en hij staat wat hoger dus zie er helemaal niks van.

Gewoon goed bewaren die onderdelen. Als je ze later alsnog wil toevoegen kan dat altijd nog. Mocht je de zwaailichten wel willen gebruiken zou je die nog kunnen aansluiten op zo'n knipperlicht kastje van Busch al mocht je die nog hebben liggen.

Ja Johan ik bewaar (altijd) alles van bouwdozen die ik gebouwd heb in vele grote dozen liggen diverse onderdelen.
Bedankt voor je tip van het later toevoegen en ik weet niet of ik een busch kastje heb liggen wel heb ik nog het Faller kastje wat in de doos erbij zat zal die ook wel kunnen gebruiken denk ik ervoor.

Citaat van: ernstcramer op zondag 02 maart 2025, 20:30:43Ben erg benieuwd Michel. Mooie plannen. Ik zag er ook een doosje van een bratwurst tent. Altijd goed voor een paar mooie scenes eromheen!!

Zeker mooie plannen Ernst maar vooral leuke plannen zo wordt Michelstadt toch weer meer een treinbaan ipv alleen maar rails. :D
Ja die bratwurst huisje moet ook nog eens ergens komen te staan misschien bij de taxistandplaats bij het station in de toekomst.

Groet Michel

samen staan we sterker

Lekker plakken, maar...
ook lekker blijven wandelen, he ?

Zeker Wim plakken en blijven wandelen. :)

Groet Michel
Zo Michel je hebt nog genoeg te bouwen zo te zien. Die gevangenis wordt flinke jongen. Zou mooi zijn met een bewegend zoeklicht langs de muur. Bij mij ligt het beetje stil. Mooie weer komt eraan.

Veel bouwplezier.

Märklin fahren-ärger sparen

Mooie aankopen, Mies  :thumbup:
Maare, hád jij niet al een gevangenis, of vergis ik me zo ?

Grtz Tony
Citaat van: Tony op donderdag 06 maart 2025, 12:50:47hád jij niet al een gevangenis
Bij toenemende criminaliteit kan het geen kwaad wat extra gevangenissen te hebben  ;)

Citaat van: ÖBB op donderdag 06 maart 2025, 07:15:35Zo Michel je hebt nog genoeg te bouwen zo te zien. Die gevangenis wordt flinke jongen. Zou mooi zijn met een bewegend zoeklicht langs de muur. Bij mij ligt het beetje stil. Mooie weer komt eraan.
Veel bouwplezier.

Ik kan voorlopig vooruit met plakken bouwen Henk.
Ja zeker is hij een flinke jongen morgen maar eens kijken hoe en waar hij het best op de heuvel kan staan met de schuine wand.
Leuk idee dat van het zoeklicht wie weet wie weet.
Gelijk heb je Henk lekker genieten van het weer als het kan ik blijf gewoon lekker op zolder rommelen met de airco althans iets wat koude lucht geeft aan want de treinen / locs moeten wel in beweging blijven. ;)  :P

Citaat van: Tony op donderdag 06 maart 2025, 12:50:47Mooie aankopen, Mies  :thumbup:
Maare, hád jij niet al een gevangenis, of vergis ik me zo ?
Grtz Tony

Dank je wel Tony. :thumbup:
Nee jij vergist je niet deze had ik al jaren geleden gekocht en nu had ik pas de motivatie en inspiratie om er aan te beginnen.

Citaat van: ermindewinkel op donderdag 06 maart 2025, 13:38:01
Citaat van: Tony op donderdag 06 maart 2025, 12:50:47hád jij niet al een gevangenis
Bij toenemende criminaliteit kan het geen kwaad wat extra gevangenissen te hebben  ;)

Gelukkig valt het met de crimininaliteit mee in Michelstadt Ermin de meeste gevangenen komen van een buurgemeente. ;)  :D

Groet Michel
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 07 maart 2025, 15:58:05de meeste gevangenen komen van een buurgemeente.
Dat is hier op Zwartsluis ook zo.....

Zeker die Genemuidenaren Ermin ?  :D

Groet Michel
 :offtopic:
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 08 maart 2025, 10:58:47Zeker die Genemuidenaren
Gællemunigers heet dat  ;)

Daar was ik niet opgekomen Ermin.
Weer wat geleerd. :)

Groet Michel
Michelstadt } Zwitserse grootspoor aanwinsten

Michelstadt } Zwitserse grootspoor aanwinsten
Een aantal weken belde Erik(01) mij op dat er op 12 april bij de museumwerkplaats van TransitOost een markt was met Zwitsers grootspoor artikelen die men uit een nalatenschap had gekregen en die verkocht werden voor een goed doel namelijk voor de restauratie van de DE186 "Blauwe Engel" die bij hun wordt restaureerd.
Dus gisterenochtend om 9 uur Erik opgehaald en gezellig samen richting Winterswijk gereden waar we even voor 11 uur aankwamen.

Nadat we binnen waren zagen we een 10tal kraampjes met veel Zwitsers materiaal van speldjes tot stuurwielen en aankondigingsborden enz enz.
Mijn buit was wat hebbedingetjes zoals 2 oranjehesjes voor in de auto voor mijn vrouw 1 van de BLS en ikzelf heb er 1 van de SBB verder een SBB ehbo doos ( die gebruikt gaat worden om modelspullen in op te bergen) met als in houd wat SBB papieren handdoekjes en een pacht van de SBB die op een Märklin polo gemaakt gaat worden en als pronkstuk een sluitbordje voor op de laatste wagon van de SBB-RB Basel die ondertussen al een plekje op zolder heeft gevonden aan een van de volle muren.

Kortom een heerlijk ochtend en middag met Erik zitten kletsen over alles en nog wat en beide kwamen voldaan weer thuis met een leuke buit Erik zal zelf wel zijn gekochte spullen laten zien.

Verder wordt er veel gereden in Michelstadt wacht ik nog steeds totdat mijn Piko Cargo Vectron klaar is van de decoder ombouw en gebeurt er helaas niks met de scenery zoals de gevangenis ik kan namelijk niet echt een plekje vinden op de heuvel waarvan ik zeg dit heeft het wauw-gehalte dus dan maar even in de "ijkast" dit projectje.

Groet Michel

Re: Michelstadt } Zwitserse grootspoor aanwinsten

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Goeiemorgen Michel.

Wat een prachtige, maar vooral bijzondere
aanwinsten heb je gescoord  :cool:
Werd er geen modelbouw geëxploiteerd?
Gefeliciteerd met de buit uit Winterswijk!

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

Hoi Michel,

Wat een leuke en bijzondere SBB/BLS spullen. En dat gewoon te koop in Winterswijk :). Beetje jaloers ben ik wel, de hesjes komen mooi van pas bij het treinspotten ;).

Groeten,
Wico
Zo Michel dat zijn mooie aanwinsten. Mooi wandje op je treinkamer met deze spullen? Gr henk
Dat zijn leuke spullen voor een Zwitserlandfan

Luc
Leuk om hier je mooie aanwinsten te zien.

Het was een geslaagde trip naar het zonnige Winterswijk.

Mijn aanwinsten heb ik geplaatst in mijn eigen draadje: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=11580.msg1579164#msg1579164

BLIJ dat ik analoog RIJ

Jullie hebben De Blauwe Engel goed gesponsord :thumbup: , met als voordeel dat jullie ook nog errug leuke spullen mee naar huis hebben genomen :) !
Mooie aankopen Michel! Dat ehbo kistje is wel handig als die fraaie Piko lok vervelend blijft doen en je hem uit het raam wil gooien maar vergeten bent het raam open te doen!
 :thumbup:  Mooie en leuke spulletjes heb je gekocht, en ik heb eigenlijk wel een mieters idee waar het kwijt te kunnen; :o)
Gooi al die tierelantijtjes van :favorite: Karin uit de wc en je hebt een leuke ruimte om het te etaleren. B)

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 13 april 2025, 09:53:14Goeiemorgen Michel.

Wat een prachtige, maar vooral bijzondere
aanwinsten heb je gescoord  :cool:
Werd er geen modelbouw geëxploiteerd?
Gefeliciteerd met de buit uit Winterswijk!

Groeten,

Erik.

Dank je wel Erik. :thumbup:
Ja ik ben zeer verheugd met deze Zwitserse grootspoorspulletjes. :thumbup:
Er was heel erg weinig modelbouw wat er was was geen Zwitsers maar Nederlands materiaal maar de aantallen kon je net niet eens op 2 handen tellen.
Wel had men een prachtige modelbaan hoe het rangeerterrein van Winterswijk erbij lag in de vorige eeuw vele sporen en af en toe reden er 2 stoomlocjes een rondje baan zag er goed verzorgd uit en de treinen reden netjes langzaam over het grote rangeerterrein heen. :thumbup:

Citaat van: Wico op zondag 13 april 2025, 10:22:25Hoi Michel,

Wat een leuke en bijzondere SBB/BLS spullen. En dat gewoon te koop in Winterswijk :). Beetje jaloers ben ik wel, de hesjes komen mooi van pas bij het treinspotten ;).

Groeten,
Wico

Mijn liefde voor het Zwitserse materiaal wordt steeds uitgebreider zeker het grootspoor kan mijn waardering en liefde krijgen en hebbedingetjes zijn dan ook altijd welkom hier in huize h0_miessie gelukkig vindt mijn vrouw Zwitserland ook steeds leuker worden. :favorite:
De hesjes hebben al een plekje gekregen achter onze stoelen in de Beemer zodat ieder zijn eigen hesje heeft bij eventuele pechgeval(len) maar je tip van het treinenspotten ga ik zeker onthouden. :idea:

Citaat van: ÖBB op zondag 13 april 2025, 17:16:58Zo Michel dat zijn mooie aanwinsten. Mooi wandje op je treinkamer met deze spullen? Gr henk

Dank je Henk. :thumbup:
Het zijn zeker mooie spullen de ehbo doos gaat ik het weekend vullen met denk losse Preisertjes leggen nu in diverse bakjes her en der en het sluitbordjes hangt al op zolder waar ik vanuit mijn stoel er zo op kan kijken. :)

Citaat van: lucdiels op zondag 13 april 2025, 17:51:55Dat zijn leuke spullen voor een Zwitserlandfan

Luc

Dat zijn ze zeer zeer zeker Luc. :P

Citaat van: erik01 op zondag 13 april 2025, 20:47:30Leuk om hier je mooie aanwinsten te zien.

Het was een geslaagde trip naar het zonnige Winterswijk.

Mijn aanwinsten heb ik geplaatst in mijn eigen draadje: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=11580.msg1579164#msg1579164

Het was zeer zeker een geslaagde trip Erik voor herhaling vatbaar zullen we maar zeggen en gelukkig heb ik een stationwagen met al die spullen die mee richting Almere gingen. :D
Ik heb ondertussen al je topicje bekeken en bewonderd zeker de stofvrije wisselsein is een eye-catcher. :favorite:

Citaat van: Hanzi op zondag 13 april 2025, 22:02:15Jullie hebben De Blauwe Engel goed gesponsord :thumbup: , met als voordeel dat jullie ook nog errug leuke spullen mee naar huis hebben genomen :) !

Ja wij waren erg goed bezig met het sponseren van De Blauwe Engel wat we graag deden natuurlijk voor deze leuke spulletjes die wij weer in de plaats kregen Hans. :)  :thumbup:

Citaat van: frank-103 op zondag 13 april 2025, 22:57:52Mooie aankopen Michel! Dat ehbo kistje is wel handig als die fraaie Piko lok vervelend blijft doen en je hem uit het raam wil gooien maar vergeten bent het raam open te doen!

Dank je wel Frank. :thumbup:
Je denkt ook aan alles he nee deze mooie ehbo doos die wordt niet gebruikt voor de Piko loc zal morgen meteen eens bellen wanneer hij klaar is van de ombouw.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 13 april 2025, 23:03:22:thumbup:  Mooie en leuke spulletjes heb je gekocht, en ik heb eigenlijk wel een mieters idee waar het kwijt te kunnen; :o)
Gooi al die tierelantijtjes van :favorite: Karin uit de wc en je hebt een leuke ruimte om het te etaleren. B)

Ja ik ben zeer tevreden met de grootspoor aanwinsten en jouw idee is zeker geen slecht idee Dirk-Jan. :idea:  :thumbup:
Al lijkt dat sluitbordje mij te erg op een mattenklopper dus zal ik dat plan maar niet aan mijn vrouw presenteren want als het niet goed valt dan heebt ze dat sluitbordje zo in haar hand nee laat die maar lekker op zolder hangen waar hij goed hangt en ik mij veilig waan wetende dat hij niet in haar bereik is. ;)  :)

Groet Michel

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Michel,

Mooie aankopen weer!
Ook al is het grootspoor.  :mrgreen:  :mrgreen:

Henk

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Dat zijn van die leuke hebbedingen waar je de treinkamer weer mee kan opfleuren.
Leuk om ook zo van de hobby de genieten.

Fantasietjes op de baan

leuke accessoirtjes miche

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Wat een leuke spullen Michel! en nu maar hopen dat als je in deze hesjes langs de weg staat, je niet een WegenWachter krijgt die denkt "ik zal mijn beste duits eens gaan gebruiken"...  :D

zonder fantasie ook geen creativiteit

@citaat zal wel niet als Michel met zijn auto met NL-kenteken op de vluchtstrook staat.

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 15 april 2025, 12:19:07Michel,

Mooie aankopen weer!
Ook al is het grootspoor.  :mrgreen:  :mrgreen:

Henk

Dank je wel henk. :thumbup:
Het blijft wel Zwitsers hé. :P

Citaat van: iTom op dinsdag 15 april 2025, 12:44:31Dat zijn van die leuke hebbedingen waar je de treinkamer weer mee kan opfleuren.
Leuk om ook zo van de hobby de genieten.

Het zijn zeker leuke hebbedingetjes Tom waar ik heel vrolijk van wordt als ik naar de muur kijk waar het sluitbord hangt. :)
Zeker Tom een hobby in een hobby. :P

Citaat van: wimpietje op woensdag 16 april 2025, 13:10:53leuke accessoirtjes miche

Dank je wel Wim. :thumbup:

Citaat van: ernstcramer op woensdag 16 april 2025, 13:21:09Wat een leuke spullen Michel! en nu maar hopen dat als je in deze hesjes langs de weg staat, je niet een WegenWachter krijgt die denkt "ik zal mijn beste duits eens gaan gebruiken"...  :D

Dank je wel Ernst en ja ze zijn zeker leuk. :thumbup:
Maakt niks uit Ernst ik kan ook een beetje steenkolen Duits praten. :D
Ben al 40 jaar lid van de wegenwacht bijna nooit gebruik van gemaakt dat wil ik graag zo houden en de Beemer rijd heerlijk komt moeiteloos door de apk heen dus de wegenwachter wil ik even niet zien. >:-D

Citaat van: FransW op woensdag 16 april 2025, 14:23:59@citaat zal wel niet als Michel met zijn auto met NL-kenteken op de vluchtstrook staat.

De voertaal is tegenwoordig bijna (helaas) overal Engels dus zal de wegenwachtmeneer ook wel in het Engels gaan beginnen Frans ipc Duits vanwege mijn SBB hesje. ;)

Verder zit echt de nieges in de Piko loc had de winkel gebeld die de decoder gaat ombouwen en na een maand in de werkplaats te verblijven is men er nog niet aan begonnen en men vreest dat het door de drukte nog wel eens maanden kan gaan duren voordat men er aan gaat beginnen pffff.

Groet Michel

Big Boy 4014

Mooie verzameling Michel. :thumbup:
Nvgr,

Theo.

@citaat

Dank je wel Theo.  :thumbup:
Ja denk dat dit de 2de hobby gaat worden het verzamelen van Zwitsers grootspoor artikelen.

Groet Michel

Je liefde voor Zwitserland zit steeds dieper en gaat steeds verder, Mies !
Maar zolang je het spoor niet bijster raakt en er niet van gaat schweizen kan het geen kwaad, heb ik me laten vertellen  ;)

Mooi spul gescoord, trouwens ! Vooral die verbandtrommel  :thumbup:

Grtz Tony

@citaat

Nee hoor Tony het spoor raak ik niet gauw kwijt hoor. ;)
Ja de verbandtrommel heeft ook lichtelijk mijn voorkeur en er gaan een heleboel preisertjes en nochjes en fallertjes in. :P

Groet Michel
Michelstadt } nieuwe Liliput Holcim wagons.

Michelstadt } nieuwe Liliput Holcim wagons.
Afgelopen vrijdag kreeg ik een tip dat er in het verkoophoekje op het Beneluxforum 2 Liliput L235542 Holcim zelflossers te koop stonden probleem was alleen ik kijk daar nooit en heb daar dus ook geen account maar ik hoorde dat de verkoper ook op ons forum zat.
Na wat zoekwerk stuurde ik de verkoper een PBtje en was de deal gauw gesloten.
Gisteren in mijn leenauto een BMW Z4 naar de afgesproken plaats gereden en kon ik de 2 in nieuwstaat zelfs de ovp zijn nog in nieuwstaat in ontvangst nemen.

Deze schitterende Holcim zelflossers komen in de betstaande sleep rijden waar er al 12 Holcim zelflossers in zitten deze 2 die ietsjes afwijken van de andere 12 krijgen een plekje op diverse plaatjes in de sleep en dat afwijken van de Lilliput wagons vindt ik wel leuk zo is er wat variatie in de sleep ook is de kleur van de Liliput wagons iets donderder dan die van de andere wagons.

Deze 2 Liliput zijn de laatste die in de sleep passen anders past deze schitterende sleep niet meer in het langste stationsblok en gaat hij anders wissel bezet houden wat de doorstroom belemmert in mijn ogen want de boel moet blijven rijden. :P

Meteen blokken anders indelen en zijn er weer 2 niet Zwitserse treinen uit het bovenste schaduwstation gehaald zodat deze Holcim sleep nu 2 kleinere blokken bezet houd.

Deze week ga ik weer met treinen schuiven in de schaduwstations zodat iedere cm in de blokken goed benut gaat worden.

Groet Michel
Re: Michelstadt } nieuwe Liliput Holcim wagons.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Kijk dat zijn nog eens mooie deals en je bent weer twee fraaie wagons rijker :thumbup:. En die complete sleep met Holcim wagons mag er natuurlijk ook zijn!

Groeten,
Wico

doe maar een treintje

CiteerDeze week ga ik weer met treinen schuiven in de schaduwstations zodat iedere cm in de blokken goed benut gaat worden.
heel erg herkenbaar  ;)
Mooie aankoop Michel!
 :) Nou, dat was een mazzeltje dat je de tip kreeg. :thumbup:
Ik vind de lange sleep wagons wel mooi maar zo'n BMW Z4 vind ik mooier. :P

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten  :thumbup:  :thumbup:
Fraaie karren hoor met een lekker kleurtje:
past goed bij vandaag  :cool:

Groeten,

Erik.
Wat een leuke wagons inderdaad, ik moest zelf ook maar eens zo'n trein samenstellen :P.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Gefeliciteerd met deze mooie uitbreiding.
Samen vormen ze een schitterende stam.
Leuk die onderlinge verschillen.
Mooie uitbreiding Michel die voor een zwitserland-liefhebber uitstekend van pas komen in die sleep. Geniet ervan.

Luc

Buitenkansje, Mies  :thumbup:
De afwijkende vorm maakt het geheel gelijk leuker  :P

Grtz Tony

Citaat van: Wico op zondag 27 april 2025, 19:46:37Michel,

Kijk dat zijn nog eens mooie deals en je bent weer twee fraaie wagons rijker :thumbup:. En die complete sleep met Holcim wagons mag er natuurlijk ook zijn!

Groeten,
Wico

Ja soms heb ik wel eens geluk Wico. :P
De wagons zijn zeker fraai die de sleep af maken. :thumbup:
De Zwitserse firma Holcim is goed vertegenwoordigd in Michelstadt maar na het zien van jouw prachtige week film zou een groene sleep(je) zelflossers van de firma Makies ook niet misstaan in Michelstadt. :)
Bedankt voor de inspiratie. :thumbup:  :thumbup:

Citaat van: Rudibeer op zondag 27 april 2025, 19:52:32
CiteerDeze week ga ik weer met treinen schuiven in de schaduwstations zodat iedere cm in de blokken goed benut gaat worden.
heel erg herkenbaar  ;)

Gelukkig Ruud ik dacht dat ik de enigste was. ;)  :P

Citaat van: frank-103 op zondag 27 april 2025, 20:19:04Mooie aankoop Michel!

Dank je wel Frank. :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 27 april 2025, 20:26:19:) Nou, dat was een mazzeltje dat je de tip kreeg. :thumbup:
Ik vind de lange sleep wagons wel mooi maar zo'n BMW Z4 vind ik mooier. :P

Soms zit het mee (Liliput) soms zit het tegen (Piko) Dirk-Jan. ;)  :P
Ik ga toch voor de Holcim sleep kom bijna niet uit deze sportauto rij liever comfortabel in mijn 5 serie station maar iemand had mijn auto een weekje nodig dus dan maar behelpen. >:-D

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 27 april 2025, 21:20:07Dag Michel.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten  :thumbup:  :thumbup:
Fraaie karren hoor met een lekker kleurtje:
past goed bij vandaag  :cool:

Groeten,

Erik.

Dank voor je felicitatie Erik. :thumbup:
Het afwisselende kleurtje en de iets andere opbouw van de zelflosser maken de sleep net wat mooier meer kijkplezier. :P
Ja met de heerlijke temperaturen op zolder komen ze nog beter toto hun recht Erik. :favorite:

Citaat van: Dennis1984 op zondag 27 april 2025, 21:20:26Wat een leuke wagons inderdaad, ik moest zelf ook maar eens zo'n trein samenstellen :P.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Ze zijn zeker leuk Dennis en ja gewoon doen zo een sleep(je) samenstellen geloof me je krijgt er geen spijt van. :)  :thumbup:

Citaat van: erik01 op maandag 28 april 2025, 07:05:56Gefeliciteerd met deze mooie uitbreiding.
Samen vormen ze een schitterende stam.
Leuk die onderlinge verschillen.

Ook je bedankt voor je felicitatie Erik. :thumbup:
Ja inderdaad het vormt zo samen een schitterende sleep deze Märklin en Liliput wagons. :thumbup:
Ja een diversiteit van de verschillende wagons kan geen kwaad op de baan Erik. :)

Citaat van: lucdiels op maandag 28 april 2025, 11:04:13Mooie uitbreiding Michel die voor een zwitserland-liefhebber uitstekend van pas komen in die sleep. Geniet ervan.

Luc

Genieten die ik zeker Luc van deze kleine maar mooie uitbreiding. :thumbup:
De rode sleep van 14 wagonnetjes is een plezier om naar te kijken als hij de bovenbaan op en af rijd. :favorite:

Citaat van: Tony op maandag 28 april 2025, 13:43:10Buitenkansje, Mies  :thumbup:
De afwijkende vorm maakt het geheel gelijk leuker  :P

Grtz Tony

Een buitenkansje wat ik met 2 handen aanpakte Tony. :P
Ja dat is zeker leuker om naar te kijken deze toch net wat anders zelflossers in het echt zitten er ook vaak diverse wagons bij elkaar in een sleep(je.

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Dat moet leuk geweest zijn Miche, even met de Z4 knallen en tegelijk zo'n mooi set ophalen... >:-D

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.