@Trainhenk Ja ik heb nog wel een wagon die ik daar bij station Wassen kan stallen, maar misschien zorgt dat er juist voor dat het dan opvalt dat het eigenlijk wel heel krap bemeten is. We gaan het zien.
Voorlopig ben ik eerst nog onderweg met de bovenleiding masten en portalen. Na de intensieve voorbereiding gaat het plaatsen eigenlijk best vlot. Nu weet ik dat het zonder rijdraden ook niet zo moeilijk is. Rijdraden aanbrengen is altijd lastig en dan zie ook waar je niet mooi in het midden van het spoor zit met de positionering. Maar die rijdraden doe ik voorlopig nog niet want die zitten in de weg bij de verdere afbouw.
Na de noordkant dalen we nu de zuidhelling af van de Gotthard. Op de noordhelling was het zomer, bovenop de Gotthard is het winter, en richting het zuiden is het herfst om daarna uit te komen in Ticico waar het lente is. Het kan allemaal in model!
Na station Göschenen, de Gotthardtunnel en station Airolo gaat het traject over de Stalvedrobrücke. Zoals is te zien is daar nog wel wat modelbouwwerk nodig.

Halte Rodi Fiesso zit achter de rots

en gaan we door de Dazio Slucht.

En komen we aan de zuidkant van de Dazio tunnel met de spoorwissel.

Richting de keertunnel nog door de korte Artoito tunnel de Freggio Kehrtunnel in.

Uit de Freggio Kehrtunnel over de Ponte di Mezzo die het ravijn overbrugt.

Het traject vervolgt naar de Monte Piottino.

En door de Pardorea tunnel met een moderne betonnen tunnelbuis.

Richting de Prato Kehrtunnel. Achter de snelweg komt de Piottino Elektriciteitscentrale maar die is nog niet gebouwd.

Uit de Prato Kehrtunnel langs het enige stuk in het Gotthardtraject waar de sporen gescheiden worden en er eentje door de Broscerinatunnel in de enorme rots gaat.

Vervolgens over de Polmengobrug naar Faido. Dit was helaas niet goed uit te beelden. De brug loopt niet over het water, maar over een stuk spoor. De vrijheid van de maker zullen we maar zeggen.
Deze 10 locaties vragen nog de nodige detaillering maar het geeft al een aardig beeld. Het volgende stuk is de Biaschina waar de trein via keertunnels drie niveaus daalt om dan over de Ticino rivier langs Bellinzona naar Locarno te gaan.