Een paar weken geleden is
dit boekje binnengekomen. Er staan mooie voorbeelden in. Er zijn twee voorbeelden die uitgevoerd kunnen worden zonder het gebruik van de airbrush. Alleen penselen en acrylverf is nodig. De verven die gebruikt worden bij deze voorbeelden zijn van Lifecolor. Uiteraard had ik die niet in huis. Dus gezocht op het internet en uiteindelijk en prima adresje gevonden die ook losse potjes verkoopt in plaats van alleen sets. Voor een eerste aanschaf zijn setjes ideaal, maar als er ooit een potje verf op gaat vind ik het een beetje zonde om een complete set aan te schaffen.
Als eerste "slachtoffer" had ik nog een hoge bakwagen uit mijn Märklin startset 2915. Hier het resultaat na een dag noeste arbeid:
Ik moet zeggen dat de verven van Lifecolor wel bevallen. Ze zijn vrij makkelijk te verwerken en hebben mooie diepe kleuren. Als je na het opbrengen van de verf nog met water wilt nabehandelen is het handig om kleine stukken te doen. De verf droogt vrij snel, dus wel iets om mee rekening te houden.
Mijn volgende verouderingsproject was de BR 58. Hier ben ik wel wat langer mee bezig geweest. Maar met goede muziek is het lekker ontspannend werk om te doen. Hier de foto's van het resultaat:
Aangezien mijn baan zich in de jaren '60 afspeelt en de BR 58 rond 1953 uit dienst is gehaald, kon dit exemplaar wel roest- en gebruikssporen krijgen. In ieder geval net genoeg om niet direct op de sloop te eindigen
De kolen zijn zwarte aquariumsteentjes.