Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

"Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III

Gestart door basjuh1981 zaterdag 11 augustus 2018, 20:12:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hallo Bas,

Ik rijd zelf, tot nu toe, alleen met een CS2 in combinatie met LDT terugmelders en decoders. Dat bevalt eigenlijk best goed, daar is meer mee mogelijk dan je zo zou denken. Voor het "speel" deel van de nieuwste CS3 zie ik voor mij absoluut geen meerwaarde. Dat vindt ik persoonlijk een zinloze toevoeging.

Automatisch rijden gaat heel erg goed. Als je echter handmatig meerdere treinen wilt aansturen is een CS2 wat minder handig: "snel" een locomotief oproepen uit jouw lijst duurt even. (eigenlijk altijd te lang) Mijn idee is, om als de baan helemaal klaar is met i-train te gaan besturen maar ik wil ook computer onafhankelijk kunnen rijden. Ik kan hier prima mee uit de voeten.

Succes met nadenken!

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
allen,

Achteraf kijk je altijd een koe in z?n reet?..
oke een MS2 was destijds genoeg voor mijn testbaantje met een paar loks en toen dat evolueerde in de uiteindelijk spoorbaan was voor mij de CS2 de logische oplossing,
meer mogelijkheden, zoals automatisch rijden.
Voor mij jammer dat ik geen affiniteit komen verkrijgen met de ? memory?  en zodoende iTrain  de uitkomst was.
Ja een CS2 is een duur apparaat in relatie met een PC besturing, maar ook verdomd handig om snel en overzichtelijk handmatig te rijden. ;)
Zou ik het anders doen in een ander leven , waarschijnlijk wel?   >:-D

ergo....ga ervoor  :P
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: narwal op dinsdag 21 augustus 2018, 09:46:38

Als je echter handmatig meerdere treinen wilt aansturen is een CS2 wat minder handig: "snel" een locomotief oproepen uit jouw lijst duurt even.


Het is leuk als je aan een ovaaltje zit maar bij een wat grotere baan is dat met elke centrale zeer onhandig, ook met mijn oude Intellibox.

Ga maar eens rangeren op twee, drie of meer meter afstand van het tafereel waar het gebeurt: wisseltje omzetten, treintje rijden, draaischijf bedienen enz.. Of erger: treinen in het juiste blok zetten in de megastallen als er weer eens een wisseltje hapert of een bezetmelder gemist wordt. Je moet er met je snufferd op zitten dus een handheld regelaar is al snel nodig en daarmee is de uitgebreide dure centrale nog meer overbodig geworden dan het al was bij automatisch bedrijf. Je hoort daar niemand over. :D
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Ben

als je er niemand over hoort, is het dan wel een probleem? Of is het alleen jouw probleem? :P
De CS2/3 zoals Märklin bedoeld heeft laat toe automatisch of manueel te rijden. Als je manueel wil gaan rijden en je wil er dichter bijstaan kan je altijd een MS2 op aansluiten. Dit is de architectuur die Märklin hiervoor bedacht heeft.
Manueel rijden met een programma als WDP of I-train is ook niet alles, want dan laat je nog steeds een rijweg automatisch aflopen zij het één voor één opgeroepen op de PC. Wil je daar echt manueel rijden dan moet je dat met de centrale doen, maar dan verliest WDP of I-train de positie van de trein. Dus ook niet optimaal. M.a.w je moet een configuratie kiezen op basis van hoe jij wil gaan rijden.

Luc
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Oplossing: Appje downloaden, CS aan het netwerk en draaien maar met je telefoon.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 14 augustus 2018, 22:02:28
Met de goede hulp van zoontje was de verstoring zo verholpen. Gelukkig is het geen grote baan ;)
Analoog geldt hier de wet van de segmentatie. Als je een grote baan opbouwt uit aparte segmenten, zet je ze om beurten aan of uit om een storing op te sporen. Denk dat dit digitaal ook soelaas biedt.

:offtopic:
Grappig draadje leek dit even te worden; men heeft zich weer eens uitgeleefd.   :favorite: :thumbup: 
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Laurent op dinsdag 21 augustus 2018, 21:42:01

Oplossing: Appje downloaden, CS aan het netwerk en draaien maar met je telefoon.


Kan natuurlijk. Echter hebben velen (waaronder ook jijzelf gezien je Daisy) graag een knop in de handen. Ik heb een tijdje de Z21 app geprobeerd maar het is onhandig gepiel.

Op beurzen en tentoonstellingen zie je niet veel smartphones meer als rijregelaar voor de demobanen, juist de handheld regelaars zijn populair. Zie bijvoorbeeld de nieuwe PIKO SmartControl Light, een complete LocoNet centrale met handregelaar en verder uit te breiden. Voor ?135 ben je klaar. Geen MFX natuurlijk en ook geen MM.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Jan22 op dinsdag 21 augustus 2018, 22:07:56
Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 14 augustus 2018, 22:02:28
Met de goede hulp van zoontje was de verstoring zo verholpen. Gelukkig is het geen grote baan ;)
Analoog geldt hier de wet van de segmentatie. Als je een grote baan opbouwt uit aparte segmenten, zet je ze om beurten aan of uit om een storing op te sporen. Denk dat dit digitaal ook soelaas biedt.
Dat is ook precies wat wij gedaan hadden. Het 'rangeerterrein' in het midden losgekoppeld en vervolgens reed het weer. De locatie van de storing was zodoende vrij vlot gevonden.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 22 augustus 2018, 07:45:44
Kan natuurlijk. Echter hebben velen (waaronder ook jijzelf gezien je Daisy) graag een knop in de handen. Ik heb een tijdje de Z21 app geprobeerd maar het is onhandig gepiel.
De OEM Märklin app heb ik nog niet geprobeerd, de gratis remote CS3 app wel. Daarmee kan ik met mijn volumeknoppen de snelheid regelen. Op rijstap 0 en bij omschakelen krijg ik een tril als signaal. Werkt verdraaide handig. Nadeel is dat het geen origineel Märklin appje is en daardoor wat minder goed wordt opgepakt door het CS als je er meerdere van deze app hebt draaien.

Die Daisy heeft natuurlijk ook, of liever, vooral, te maken met het feit dat ik anders bij Tischbahning afhankelijk ben van andere deelnemers.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Laurent op woensdag 22 augustus 2018, 17:10:38

Die Daisy heeft natuurlijk ook, of liever, vooral, te maken met het feit dat ik anders bij Tischbahning afhankelijk ben van andere deelnemers.


Dat is me bekend getuige jouw onderstaande foto. Die Duitsers zijn slim en weten dat je helemaal niet met Marklin CS2/3 uit de voeten kunt met dat soort banen en zijn wars van MFX.

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Ben, volgens mij zijn het bij Märklin ook Duitsers en die zijn niet wars van mfx. Ik vraag mij af wat het marktaandeel van Märklin is in Duitsland?

m.a.w jouw opmerking dat de Duitsers slim zijn en daarom Mârklin mijden gaat dan niet op voor alle Duitsers. :P (Volgens jouw theorie maak ik met een emoticon alles goed...)

Luc
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Luc,

Als je Tischbahning volgt en wat Laurent er over schrijft weet je dat zij met handregelaars en LocoNet i.c.m. Uhlenbrock IB en IB Control werken om de treinen te kunnen volgen OP DE WAT GROTERE BANEN. Zie ook het plaatje en zoek even het betreffend topic van Laurent op. Zij zijn zo slim om IN DEZE TOEPASSING niet met Marklin spullen te gaan werken.

Dat geldt natuurlijk voor betrokken TISCHBAHING RIJDERS en NIET VOOR ALLE DUITSERS maar dat snap je wel.

Het marktaandeel van Marklin in Duitsland weet ik echt niet maar als thuisland is dat best substanteel zo niet errug hoog.

Gr, Ben.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Bas,

Dit topic raakt vertroebeld. Zo je wilt vraag je een moderator even op te schonen.

Gr, Ben.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Ik ben van een ander forum gewend dat het wel eens off-topic gaat. Ik heb daar geen probleem mee. Het gaat vanzelf wel weer on-topic.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
hoi,

Citaat van: lucdiels op donderdag 23 augustus 2018, 02:51:13
Ben, volgens mij zijn het bij Märklin ook Duitsers en die zijn niet wars van mfx. Ik vraag mij af wat het marktaandeel van Märklin is in Duitsland?

Kijk hier eens: Modellbahn Umfrage. Het is al weer van een paar jaar terug (2011). Helaas geen antwoord kunnen vinden op hoeveel procent "3rail" en "2rail" systemen. Anders deze Marktanteile der spuren, ook wat ouder.

Groet Ronald.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Volgens dit artikel
KLIK HIER
bedraagt de jaaromzet van Marklin in 2015 96 mln. Euro en die van Modelleisenbahn-Holding (Roco en Fleischmann) 47,5 mln. Euro. Daaruit zou je ongeveer kunnen afleiden dat Marklin (3-rail) twee keer zo groot is als Roco en Fleischmann (2-rail).
Uiteraard moet je daarbij bedenken dat de omzet Marklin ook uit Trix en LGB bestaat en tevens uit meerdere schalen (Z, H0 en 1), de genoemde omzet van MH bestaat ook uit schaal N en 3-rail modellen van Roco en Fleischmann.

Piko is volgens eigen zeggen
https://www.piko.de/DE/index.php/de/news/760-pressekonferenz-2017.html
de 3e grote modelspoor fabrikant.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
And on that bombshell...
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: frank-103 op donderdag 23 augustus 2018, 12:52:07
Daaruit zou je ongeveer kunnen afleiden dat Marklin (3-rail) twee keer zo groot is als Roco en Fleischmann (2-rail).

Omzet zegt niets over het percentage marktaandeel op de markt alleen hoeveel geld er uit de markt getrokken is. Als alle kleintjes 70% van de markt hebben dan is het aandeel van de "grote 3" niet veel naar verhouding en dan nog niet van het railsysteem en schaalverhouding. En dat zegt jouw informatie niet. Dus omzet zegt niet veel. Je moet kijken naar gebruikers en dan kan je er vraagtekens bij stellen hoe representatief het onderzoek is.

Citaat van: basjuh1981 op donderdag 23 augustus 2018, 13:34:34
And on that bombshell...

Bij deze  :D

Groet Ronald.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hey basjuh1981, ben je ook van plan scenery te maken (heuvels, bossen, tunnels, etc?)
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
 @citaat ???  ;)
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Meeus op donderdag 23 augustus 2018, 21:33:32
Hey basjuh1981, ben je ook van plan scenery te maken (heuvels, bossen, tunnels, etc?)
Ja, maar niet op deze baan. Dit is mijn testbaan. Ik heb nog een ander draadje (zie mijn handtekening hieronder) waar ik tot mijn "definitieve" baan probeer te komen. Ik vermoed en verwacht dat dat nog wat tijd in beslag gaat nemen :D

Daarom ben ik inmiddels begonnen met een testbaan, waar ik tot mijn uiteindelijke doel het automatisch rijden middels iTrain probeer te komen. Een andere reden is dat ik nu mijn loks kan rijden. Ze hebben de afgelopen jaren iets te lang in dozen gelegen.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Dag BasJuh,

Ik ben destijds begonnen met een digitaal startset van M* op basis van de MS.  Ik heb dan snel een CS2 (uit een startset) aangeschaft omdat dat toch zo veel maal praktischer is.  Dus die staa voorlopig op mijn testbaan.  Voor mijn definitieve baan zou ik willen opteren voor de lintmodule van LDT, maar die ondersteunt (voorlopig??) geen Apple toestanden dus dat zal mij niet lukken. Het voordeel is dat ik dan de CS2 op mijn testbaan kon laten staan.

Ik vind persoonlijk ook wel dat indien je toch via iTrain wil gaan rijden je eigenlijk aan een dure CS niets hebt, dus kan je inderdaad net zoals reeds eerder gemeld best een tweedehands kopen, je hebt de nieuwste snufjes dan toch niet nodig.

Maar ... het belangrijkste is dat je zelf een keuze maakt waar je je goed bij voelt en de maning van andere doet er dan niet toe.  Weet immers 1000 personen 1000 meningen waarvan de volgende altijd beter is dan de vorige  :D

Veel plezier met je zoektocht.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Ach ja, wat dat betreft is het net als met het NL-Elftal. 17 miljoen mensen, 17 miljoen bondscoaches ;)

Wat er komt, weet ik nog niet. Maar er komt wel wat :-)
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
De kogel is door de kerk. Ik heb een CS3+ aangeschaft. Gisteren heb ik em direct aan het internet gehangen om de laatste update(s) te installeren. Dat ging zeer eenvoudig. Ook heb ik mijn MS2 een update gegeven.



Nu heb ik ook een Rosoft WDD. Hiermee wil ik mijn wissels gaan bedienen. De handleiding is van Rosoft is vrij eenvoudig. De draden aansluiten en dan kan de decoder aangemeld worden. Zo gezegd zo gedaan. Op het seintableau van de CS3 heb ik een wissel gezet. Deze heb ik een enkelvoudige decoder op het DCC protocol en adres 1 gegeven (op het 2e tabje kan nog gekozen worden tussen oude en nieuwe decoder), vervolgens op het knopje van de WDD gedrukt waardoor het gele ledje gaat branden en daarna de wissel in de stand buigen gezet. Zoals beschreven gaat vervolgens het gele ledje uit.

Dan zou volgens de beschrijving de wissel te bedienen zijn. Alleen bij mij geeft de wissel geen sjoege. Ik heb de WDD als volgt aangesloten:



Eerste blauwe is stand afbuigend, tweede blauwe is stand rechtdoor. De gele draad zit in de plus.

Ik heb alleen de knop bij de linker rode led ingedrukt gehad.

Ik heb ook geprobeerd met de optie meervoudige decoder. Echter ging hierbij het gele ledje helemaal niet uit.

Voordat ik contact opneem met Rosoft, hoop ik dat hier iemand nog een goed idee heeft wat tot de oplossing kan leiden.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Gefeliciteerd met de aanschaf.

Doet de WDD het wel op het MS2?
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Daar heb ik niet naar gekeken. Als ik vandaag tijd heb, zal ik eens kijken.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop Bas, volgens mij programmeer je de wissel decoder goed.
Er zitten 4 uitgangen per print op je decoder ( per behuizing zitten er weer twee printen in zodat je in totaal 8 wissels kunt aansturen ).

Probeer het zelfde nog eens maar dan de wissel recht zetten i.p.v. afbuigend.

Als je adres 1 stuurt zal de print gaan werken op adres 1 t/m 4


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Dag Bas,

Ik lees dat je intussen een beslissing hebt genomen. Goed gedaan je zal er geen spijt van krijgen.  Nu verder met de rest. :thumbup:
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 12 september 2018, 07:32:19
Doet de WDD het wel op het MS2?
Nee, ook niet. Als ik op de MS2 de wissel schakel dan zie ik wel op de CS3 de wissel verspringen naar rechtdoor of afbuigend. Het feit dat ik de standaard K-wisselaandrijvingen gebruik, lijkt mij dat daar het issue niet in zit. Ik heb de eindafschakeling van mijn wisselaandrijvingen niet ongedaan gemaakt.

Ik ga Rosoft een mail versturen met mijn configuratie. Wellicht dat ze het daar weten.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: basjuh1981 op zondag 28 oktober 2018, 16:30:13
Ik ga Rosoft een mail versturen met mijn configuratie. Wellicht dat ze het daar weten.
Ik heb mailcontact gehad met Rosoft. De aansluitingen waren goed. Vervolgens diverse settings geprobeerd op de CS3, echter met hetzelfde resultaat. Geen wissel die omging.

Gisteren naar Houten geweest, waar Wim (Rosoft) de decoders getest heeft. Ook hier geen resultaat. Uiteindelijk heb ik 2 nieuwe decoders meegekregen, na getest te zijn. Bij thuiskomst gelijk een decoder aangesloten, geprogrammeerd en het werkte!!

Volgende stap is het netjes wegwerken van de bedrading en de wisseldecoders onder de baan bevestigen.

Voor het nageslacht nog de werkwijze van het programmeren van een Rosoft WDD:

  • Zet de aansluiting op de programmeeraansluiting van de CS3;
  • Maak een wissel aan op het seintableau van de CS3;
  • Zet het protocol op DCC;
  • Selecteer nieuwe meervoudige decoder;
  • Adres op 1, klik op OK;
  • Zet de wissel in de rechtdoorstand (via bewerken > artikel) en de fysieke wissel ook;
  • Druk op het knopje van de WDD; het gele lampje brandt nu;
  • Zet de wissel nu in een afbuigende stand. Het gele lampje gaat nu uit, de wissel is geprogrammeerd plus de opvolgende 3 adressen;
  • Zet de aansluiting weer op de normale aansluiting van de CS.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
De afgelopen paar weken bezig geweest onder de tafel. Ik heb 2 plankjes op maat gezaagd, hierop komt een wisseldecoder en een S88-bezetmelder.

Voorlopig heb ik alleen nog een wisseldecoder gemonteerd. Deze is aangesloten en geconfigureerd.


Om de decoders van voldoende stroom te voorzien heb ik zelf verdeelplaatjes gemaakt:


De draadjes van de wissels worden op dezelfde plaatjes gesoldeerd. En vervolgens verbonden met een wisseldecoder.


De gele draad wordt eerst nog verbonden naar een ander verdeelplaatje en gaat vervolgens naar een wisseldecoder.


Het solderen kan wellicht wat netter, maar het zit vast en alle wissels werken. De plaatjes maakte ik in beginsel vast met schroefjes voor M-rails. Nu lijm ik ze vast. Dit is wat makkelijker.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hoi Bas,

Ik lees net pas dat je wisseldecoders nu werken  :thumbup: :thumbup:
Er was dus duidelijk iets mis met de decoders, fijn dat Wim ze omgeruild heeft en jij weer verder kunt.

Solderen is een kwestie van veel doen dan gaat het steeds beter, ook jij krijgt dit onder de knie let maar op.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
 @citaat De laatste keer dat ik serieus gesoldeerd hebt, toen zat ik in de 2e klas van de middelbare school :D

Het komt wel goed. Voor nu geldt dat het werkt.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Ha Bas,
Wat zijn dat voor stripjes waar je op soldeert?
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Gert-Jan,

Dat zijn soldeerstrips of soldeerlijsten. Die heb ik bij Conrad besteld. Ik heb alleen met 3 en 10 polen besteld. Maar ze zijn er ook met 5 polen.
Die moet ik nog eens bestellen. Die zijn handig om de gele draden van 4 wissels op aan te sluiten, zodat deze door de WDD gevoed kan worden.

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Ik gebruik ze o.a. Als spanningsdistributiepunt. Ik verbind de contactpunten met een dikke (gestripte) koperdraad 2.5 mm diameter. Werkt prima.

Mvrgr
Robert
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
 @citaat ;)
Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 28 december 2018, 20:54:44
Om de decoders van voldoende stroom te voorzien heb ik zelf verdeelplaatjes gemaakt:

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Als je de volgende keer een stuk draad compleet stript en vertind, kan je die over de contacten heen leggen. Even vastzetten op de eerste en laatste pin en dan soldeer je de rest snel erachteraan.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Dat bedoel ik
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
 @citaat @citaat en @citaat
Dat is ook een optie :thumbup:
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Na alle activiteiten omtrent de elektra ben ik sinds deze week begonnen met iTrain. Tot op heden gebruik ik de trial-versie. Hierdoor kan ik maar met 3 loks rijden. De eerste 3 loks die in mijn CS staan, heb ik daardoor tot mijn beschikking. Om iTrain een beetje te ontdekken is dat geen enkel probleem. Nadat ik het baanplan, blokken en bezetmelding ingevoerd had, was het tijd om de snelheid van de 3 lokjes te meten. Best leuk om te doen en om naar te kijken.

Een belangrijke tip is toch wel het lezen van de handleiding van iTrain. Daarin kwam ik trouwens een leuk item tegen: Multitractie. Deze heb ik vanavond geconfigureerd. Van het resultaat heb ik 3 filmpjes gemaakt. Tevens een primeur. Het zijn mijn eerste filmpjes op YT O:-D

Kwaliteit kan beter, het is maar gefilmd met mijn telefoon.

Deel 1:
https://www.youtube.com/watch?v=2vZwjaF1d50

Deel 2:
https://www.youtube.com/watch?v=-p7um838fOo

Deel 3:
https://www.youtube.com/watch?v=vsDRnRdBigw
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Bas,

Gefeliciteerd met het plaatsen van je eerste filmpjes op YouTube. :) :thumbup:
Leuke filmpjes en ja in tractierijden is leuk ik heb zelf 2V80 locs in tractie rijden met een aantal wagons met hout erachter en bij de rollende lande strasse wagons rijden een Re 6/6 en een 4/4 in tractie ervoor.
Ook ik mag graag kijken naar locs die geijkt worden vooral als ze lekker langzaam de laatste stappen afleggen.
Succes met het ontdekken van Itrain maar dat gaat zeker goedkomen bij jouw en vooral doorgaan met filmpjes plaatsen. :P

Groet Michel
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hoi Bas,

Leuk man je eerste filmpjes en gelijk een dubbeltractie, je bent lekker aan het stoeien met iTrain, pas maar op dat smaakt naar meer  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 15 februari 2019, 20:47:46
Succes met het ontdekken van Itrain maar dat gaat zeker goedkomen bij jouw en vooral doorgaan met filmpjes plaatsen. :P
Ik denk ook wel dat het goed gaat komen. Ik heb nu ook een tijdelijke licentie, dus de komende 2 maanden kan ik lekker los.

Als ik weer wat leks heb, zal ik er een filmpje van maken :D

Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 15 februari 2019, 21:10:54
Leuk man je eerste filmpjes en gelijk een dubbeltractie, je bent lekker aan het stoeien met iTrain, pas maar op dat smaakt naar meer  :D
Daarom heb ik ook de tijdelijke licentie aangevraagd. Dan kan ik met meer dan 3 lokjes rijden in iTrain.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Leuk! Gebruik jij ook de L88 tussen je CS3+ en de baan of heb jij ze direct in je CS3+ hangen, de bezetmelders?
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Laurent,

Ik heb geen L88. Dus mijn S88's hangen direct aan mijn CS.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hey Bas,

mooie filmpjes,
iTrain is iets geweldig, eenmaal als je er meer mee bezig bent geweest krijg er er meer en meer plezier in
veel suc6 gewenst

grts Freddy
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Zoals in het "Show je nieuwst modelspooraanwinsten"-topic te zien was, ben ik de trotse eigenaar van de V320 001. Hier nog wat extra foto's van deze gigantische lok.

Met de lampjes uit:


Zijaanzicht:


Bovenaanzicht met de ventilatoren uit:


Bovenaanzicht met draaiende ventilatoren:
[/url]

Frontaanzicht met sluitseinen:


Frontaanzicht met frontseinen:


Overzicht met interieurverlichting aan:


Overzicht:


Detail:




Detail front:
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Bedankt voor de foto's Bas,

Die staat bij mij thuis ook te wachten, maar nu heb ik hem al gezien.  :)

groetjes

Luc
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Bas,

Mooie fotosessie van deze fraaie loc. :) :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst maar dat gaat zeker goedkomen denk ik. :P

Groet Michel