@ Gerard,
Nu snap ik eindelijk wat bouwvak betekent: vakantie om te kunnen bouwen

. Mijn huis heb ik laten bouwen, maar dit station moet zelf wel lukken. Of ik er vandaag aan ga werken betwijfel ik want het wordt de warmste dag van de week.
@ Peter,
Ik prijs me gelukkig met de ruime zolder waardoor dit pronkstuk een plek kan krijgen. Voordat ik ga bouwen krijgen de onderdelen een eerste laagje (zwaar verdunde) verf zodat het plastiek effect weg is.
@ Koen,
Achterstevoren werken heeft ook zijn charme en ik denk dat dit station zelfs zonder baan al een blikvanger bij jou wordt. Veel succes met de verdere bouw! Het vooraf splitsen van de onderdelen per bouwdeel is een goede suggestie en ga ik zeker doen!
@ Dirk-Jan,
Zo simpel is het dus: bij 1 beginnen en de handleiding volgen. De bouw is ook niet heel complex, het is vooral heel veel van alles. De onderdelen zitten weer verdeeld in vier aparte dozen dus dat is inderdaad en puzzel op zich

.
@ Michel,
Dit is geen bergstationnetje en iets meer werk, maar staat straks denk ik wel mooi op de baan. Ik zal zeker wat Zwitserse attributen op het station plaatsen zodat het geheel past bij de rest. Albulamodell (www.alpenspoor.nl) heeft hele mooie spullen hiervoor

.
@ Tony,
Dat zal ik zeker nodig hebben. Ik werk altijd met Revell Contacta; door de naald kun je heel precies lijm doseren. Zal wat extra flesjes inslaan

. Bouwen doe ik op zolder; daar heb ik (nu nog) alle ruimte en kan ik de rommel lekker laten staan en dat is wel zo makkelijk. De lange kant blijft gereserveerd voor natuur en landschap; jouw clubbaan is mijn inspiratiebron

. De korte kant wordt meer thematisch met het grote stadstation en de historische treinen. In mijn hoofd zit het idee om een soort feestelijke open dag van SBB Historic weer te geven, waarbij heul veul preisertjes genieten van historisch materiaal op en rond de baan. Ook het station biedt volop mogelijkheden voor een levendig straatbeeld

.
@ Wim,
Bedankt voor de tip. Ik ken het niet, dus zal me er eens in verdiepen!
@ Frank,
Als jij hem ook hebt dan zijn het er dus zeker drie op het forum, want ook Koen (ks1985) is hem aan het bouwen. Dat vraagt misschien wel om een eigen scenery topic voor "Friedrichstadt" (wat bij mij wordt omgekat naar "SBB Bahnhof Donnerwetter"

).
Groeten,
Wico