Citaat van: Wico op dinsdag 27 januari 2026, 20:08:58Michel,
Erg jammer want de loc zag er op het eerste oog erg mooi en gedetailleerd uit. Maar als de kwaliteit en degelijkheid zwaar tegenvallen, dan is terugsturen waarschijnlijk de beste optie.
Groeten,
Wico
Het is zeker jammer Wico want iderdaad de loc zag er schitterend uit maar daarhield het op het laatst echt mee op.
Ik heb weer mijn lesje geleerd gelukkig is de service van mijn Duitse hofleverancier erg goed en heb ik afgelopen nacht weer heerlijk geslapen.
Zojuist het pakket bij de pakketbezorger afgegeven zodat hij snel in de Heimat is.
Citaat van: Barry1972 op dinsdag 27 januari 2026, 20:11:41Zo maar een vraag,
Hoe heb je opgemerkt dat de decoder en de printplaat warm werden?
Ik kwam er achter Barry toen ik de loc van de baan wilde halen na weer te ver doorgereden te zijn en de plastiek kap warm aanvoelde toen open gemaakt wat trouwens makkelijk was en daar was alles ook aardig warm geworden.
Citaat van: Tony op dinsdag 27 januari 2026, 23:50:32Das mooi klote, Mies
Hopelijk gaat het vanaf februari steil bergop
Grtz Tony
Zeker klote Tony heb er toch slecht van geslapen je ligt maar te denken waarom rijd hij ineens slecht hoe kan de plastiek kap los laten aan de bovenkant enz enz gelukkig is het nu voorbij en staat er een andere Coop loc op de verlanglijst.
Citaat van: frank-103 op dinsdag 27 januari 2026, 23:53:33Jammer dat de Sudexpress zo matig beviel Michel! Het zijn geen goedkope locomotieven, dan mag je daar best iets van verwachten! Mijn RFO doet het tot op heden wel goed, maar ik houd hem scherp in de gaten!
Ik hoop en zal duimen voor je Frank dat jij meer geluk hebt met deze fraaie Sudexpress loc.
Mijn Sudexpress Coop loc had net 9 uurtjes gereden had op vele uurtjes meer gehoop maar helaas pindakaas.
Citaat van: AlbertG op woensdag 28 januari 2026, 08:32:52Dat is balen Michel.
Gelukkig bevat de Roco ook een Zimo decoder dus kun je die ervaring gebruiken om je Roco ook mooi te laten rijden.
Het was zeker een groot baalmomentje Albert gelukkig rijden de 2 Roco locs hier zeer naar behoren dus denk ik dat de 3 gereserveerde Roco locs het ook naar behoren zullen doen.
De Zimo decoders in die 2 locs reageren meteen op wijzigingen in Koploper zoals verder naar voren in een blok prima de lux.
Citaat van: lucdiels op woensdag 28 januari 2026, 09:14:10Dag Michel, na een weldoende trip naar het zuiden van Sri Lanka vind ik hier twee mooie filmpjes van jouw schitterende aanwinsten. Zo'n treinen zijn op elke hedendaagse modelbanen een lust voor het oog. Jammer dat de Sudexpress het begeven heeft maar ook weer goed dat je je geld teruggekregen hebt. Ik zweer sinds mijn slechte ervaringen met de toch wel mooie ESU-locs (ontsporen op wisselstraten) bij mijn huismerk Märklin. Geen vreemde eenden op mijn baan.
Geniet verder van de overige aanwinsten,
Luc
Ik hoop dat je/jullie een prachtige vakantie hebben gehad Luc in het mooie Sri Lanka.
Ja nu maak ik weer eens een filmpje moet de loc meteen weer terug.
Nee serieus je hebt gelijk Luc ook ik ben voorlopig weer genezenn van andere merken Roco rijd geweldig op de baan mijn BLS 4/4 heeft al 196 uur gereden en nog steeds geruisloos enn geen 1 keer ergens stil gestaan zodat koloper een seintje gaf hij rijd niet due wil ik best wel weer overwegen de Roco locs maar de rest nu even niet meer en ik vrees in de toekomst ook niet meer.
De RABe geeft heel veel geniet momentjes hoor dat maakt een hoop goed Luc.
Citaat van: Hanzi op woensdag 28 januari 2026, 10:28:57Jammer Michel, de Roco 7520175 is ook mooi maar toch wel wat minder indrukwekkend en hij mist bovendien 2 assen t.o.v. de SudExpress.
Anyway, beter een locfabrikaat waar je wél vertrouwen in hebt, en als het dak dan ook nog loslaat
...
Het blijft een Coop loc en als hij hard rijdt zie je het verschil toch niet
.
Klopt Hans minder indrukwekkend maar hopelijk wel goed rijdend waar ik wel vanuit ga.
Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat Marklin met een Coop variant zou komen maar helaas en aangezien ik mijn zinnen op een Coop loc ngezet heb voor de sleep met Coop containers is deze Roco een prachtig alternatief Hans.
Zo is het Hans maar helaas wordt er niet heel erg hard gereden hier in Michelstadt wel veel greden maar niet hard.
Citaat van: Trainhenk op woensdag 28 januari 2026, 11:31:41Michel,
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 27 januari 2026, 19:57:56Heren, Michel, Henk, Laurent, misschien een drukwerk foutje wat betreft 1/3e of 1/4e ?
Zou kunnen maar maakt voor mij verder niet uit.
Ik had bij de reactie van Ramdani ook zoiets van
! zou zomaar kunnen.
Belangrijkste is dat Laurent jou heeft kunnen helpen om het probleem op te lossen.
En wij hebben er ook weer van geleerd.
Dan de Sudexpress lok.
In één woord balen.
Je geeft een hoop geld uit en dan toch blijft de ellende.
Doordat het van dat fijne spul is kan ik nog wel begrijpen dat het aan- en afkoppelen voorzichtig moet gebeuren.
Maar dat de printplaat en decoder warm worden zou niet mogen gebeuren.
Nu maar hopen dat de Roco Coop snel bij jou op de baan staat zodat je de Sudexpress ellende snel kunt vergeten.
Henk
Ja Laurant is een topper en die wist het zo uit zijn bolletje op te lossen waarvoor mijn dank Henk en waardering voor Laurant.
Ja helaas kan het gebeuren met de Sudexpress loc Henk het blijft electra in die locjes maar dat warm worden beviel mij helemaal niet eerlijk gezegd dat beloofde niet veel goeds voor de toekomst.
Na het belletje naar Duitsland en de kwestie was opgelost viel er meteen een last van mijn schouders en was ik meteen mijn droevenis kwijt en kort daarna reserveerde ik de Roco Coop loc wat mij toch wel een kleine glimlach opleverde iets wat ik de dagen ervoor echt niet had die glimlach Henk.
Afwachten wanneer hij uitgeleverd gaat worden maar ik wacht ook al op 2 soorten ketelwagons van Roco en die zijn vorig jaar april besteld hopelijk geen voorbode ?
Groet Michel