Nieuws:

Heb je ook al de Stichting 3rail Jaarkalender 2024 besteld? Doe dit dan snel in onze Stichting 3rail Webshop

Baanplan (zonder plan) Plaatsnaamborden

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

Re: Baanplan (zonder plan) ) Houten en Diorama

BLIJ dat ik analoog RIJ

Tovenaar :D  :thumbup: .
supersnelgebouwd dat Faller ding, pas gekocht en vijf seconden later staat het al op de baan >:-D

mvg,
Michel
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Superleuk Dirk-Jan, en leuke aanwinsten van de beurs in Houten.
Misschien heb ik er overheen gelezen maar komt hij in de huiskamer te hangen of mag dat niet  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman

BLIJ dat ik analoog RIJ

@citaat
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 26 augustus 2023, 18:04:06Voorlopig hangt het in het trappenhuis en ik vind het wel een geslaagd projectje. :)
 @citaat en  @citaat  @citaat

Alles mag hier, zolang ik het maar goed vind. :-)
Mijn hele huis is een Mancave, ik heb geen inwonende leidinggevende. >:-D

Swiss rail .. what else?

Je bent maar een geluksvogel en het dio prima geslaagd  :thumbup:.

Groeten,
Wico
Mooi diorama geworden Dirk Jan, zeer geslaagd!

Als het maar Zwitsers is.

Dirk-Jan,

Ik zag je prachtige update van je aanwinsten en schitterende muur diorama al in het mooie Zwitserland voorbij komen waar ik met 3 (forum) vrienden was voor een evenement met historische Zwitserse locomotieven.

De gemaakte muur diorama is er één om door een ringetje heen te halen mooi gemaakt mijn complimenten. :thumbup:  :thumbup:
De aanwinsten zijn prachtig en gaan je baan mooi opvrolijken mede door hun mooie kleuren en ja een tribune is nooit weg langs een racebaan en zeker zo een WOSA waardige tribune. :)

Groet Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

🎆 Gefeliciteerd met je TWEËENZESTIGSTE verjaardag D-J !!!

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Er is er één jarig hoera, hoera.
Maak er maar een mooie dag van Dirk-Jan, met veel taart.
En natuurlijk hartelijk gefeliciflapstaart.
flaptaart.png

Swiss rail .. what else?

Dirk-Jan,

Nou nou tweeenzestig dat is toch al een respectabele leeftijd! Van harte gefeliciteerd en nog vele gezonde jaren gewenst.

Groeten,
Wico

Fantasietjes op de baan

Een geweldige verjaardag , met taart en 62 kaarsjes, gewenst.
 :) Dank u wel allen. :thumbup:
En Hans, bedankt voor het grote lettertype, op mijn leeftijd leest dat toch wat makkelijker. :-)

gefeliciteerd Dirk-Jan,

geniet van deze dag en laat het smaken die taart!

Märklin fahren-ärger sparen

Wel warempel !
Vandaag is het de verjaardag van mijn BFF ( Best Forum Friend ) alhier !
Dan maar snel even feliciteren !

De beste wensen gewenst, Dirk-Jan en dat we nog maar lang van elkaar op deze aardkloot en op dit forum mogen genieten.
En dat het vandaag maar een extra fijne dag mag worden  :P

Grtz Tony
 @citaat

:) Dank je wel BFF, goed en leuk om weer wat van je te horen. :thumbup:
En vandaag geniet ik wel een beetje, de zon schijnt en tis lekker weer voor Oktober, toch mooi die klimaatveranderingen. >:-D
Straks nog wel naar het werk, maar daar ga ik het heel kalm aan doen, ben tenslotte de jongste niet meer. :-)
gelukkige verjaardag :o) :o) :o);

mvg,
Michel
Forum Moderator

Van Harte gefeliciteerd jongeman  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Dirk-Jan van Harte Gefeliciteerd en maak er maar een mooie dag van.
Gefeliciteerd DJ, op naar de 70!
Jongeman, van harte gefeliciteerd!
Re: Baanplan (zonder plan) ) Stoomlocomotieven festival
 :) De laatste tijd bezig geweest met de aankleding van het Dampflokomotive festival.
Er staan nu de laatste restanten van een ringlokloods, eens een grote locloods, nu vergane glorie en het gehele terrein inclusief draaischijf zullen worden gesloopt
voor de oprukkende villawijk van Amsstadt en het naastgelegen Saint-Fromage wil ook nog uitbreiden.
 :o) (word niks afgebroken, tis het verhaal van de scenery)
Er wordt nog één keer een stoomfestival gehouden met de mooiste loks die beschikbaar waren. B) 
De Preiservrijwilligers uit Amsstadt en  Saint-Fromage hebben hun best gedaan om het terrein vrij te maken van de ergste rommel en
de draaischijf weer gangbaar te maken zodat de Preiser Amsstadters en Saint-Fromagers kunnen genieten van al dat mooie stoomgeweld.
Als basis heb ik een enkelvoudige lokloods van Pola uit de rommeldoos en wat muurdelen van Vollmer gebruikt om de restanten van de ringloods te maken.
En ook nog wat kunststof profieldelen en wat groen.

0.jpg

Voor het neerzetten van de vervallen loods;

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg 

5.jpg

6.jpg

7.jpg 

8.jpg

9.jpg 
10.jpg

11.jpg

:o) In the sixties was er ook al afleiding in het verkeer. :P
12.jpg

Hier ook nog een paar foto's van Amsstadt met de flats die ik een tijdje terug gekocht heb.
Meer W.O.S.A. als dit wordt het niet.

13.jpg

14.jpg

15.jpg

En  Saint-Fromage aangekleed met wat bomen, alles staat nog los, misschien komt er nog wat bebouwing bij.

16.jpg

De Märklin Magazine wagon 2023 vandaag opgehaald, de mijne is er eerder dan die van Michel Miessie. :-)

17.jpg 

18.jpg

En sinds een week rijd ik mijn nieuwe aanwinst, een Opel Karl Rocks met nog maar 12000 km op de teller, ruikt van binnen nog als nieuw, kan ik weer wat jaartjes leuk in rondtuffen.

19.jpg

Erg fraai die vervallen lokloods! En heel wosa die flatgebouwen. Maar die Opel kan niet, die is te modern. Een Taunus, Ascona of vierkante Volvo is dan veel beter!  ;)

BLIJ dat ik analoog RIJ

Meer W.O.S.A. als dit wordt het niet.
Het blijft toch eeuwig zonder dat deze plaat niet op de enige echte kalender voor 2024 gaat pronken :-( .

Erg geinig hoe je met wat Pola-wandjes en profieltjes de illusie wekt van een geruïneerde ringloods :D !
Verzin het maar weer :thumbup: .

Zoals altijd weer met veel plezier naar je update gekeken Dirk-Jan. :thumbup:
Het stoomfestival is prachtig om naar te kijken het vervallen gebouw geeft net dat beetje extra aan het geheel wat het nostalgische gehalte verder omhoog brengt. :thumbup:
Jammer dat de W.O.S.A kalender er volgend jaar er niet meer is want foto 14 zou prima op de cover staan van het jaar 2024.

Gefeliciteerd met de zoveelste Märklin Magazin wagon hij is mooi en een prachtige toevoeging aan de andere Märklin Magazin wagons die van mij is onderweg van uit Duitsland naar de winkel van mijn vrouw waar alle pakketjes heen gestuurd worden.

Je aangeschafte Opel Karl Rocks is een fraaie en ik hoop dat je er veel veilige kilometers mee zal rijden al heeft Frank wel een puntje een te moderne auto want een prachtige oude Opel Ascona zou beter bij je staan zeker wat betreft je leeftijd. :P  ;)
Hierbij een foto (eigen werk) van de Opel Ascona waar ik op mijn 18de in rond reed net voor ik aan mijn Amerikanen periode begon mijn vader had trouwens een 2 deurs Ascona met brede banden sport uitlaat enz enz.

Groet Michel

hoge bergen, het liefst zwitsers

Wat een heerlijke nostalgische treinbaan is dit!

Wow, da's genieten!!

mvg Hans
De loods is erg leuk gedaan. Ik heb nog wel zo'n WOSA flatgebouw voor je als je wilt.
Citaat van: frank-103 op donderdag 09 november 2023, 21:58:16Een Taunus, Ascona of vierkante Volvo is dan veel beter!  ;)
:o) Ja, ja, leuk allemaal, heb vroeguh ook diverse Taunussen en een Ascona gehad,
maar om nou in een 50 jaar oude auto woon-werk verkeer te moeten rijden lijkt me niet zo praktisch. :D
En ik heb ook geen wegenkaarten en een stratenboek meer als ik er eens op uit wil.
En ik heb liever airco dan arko (Alle Ramen Kunnen Open) >:-D

Citaat van: Hanzi op donderdag 09 november 2023, 22:51:11Verzin het maar weer :thumbup: .
:) Dank je, gelukkig kent mijn fantasie weinig grenzen, de treinenkamer wel helaas. :D

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 10 november 2023, 06:39:10zou beter bij je staan zeker wat betreft je leeftijd. :P  ;)
:o) Nog een paar jaar en dan moet ik in een T-Ford gaan rijden zeker? >:-D

Citaat van: pinkf op vrijdag 10 november 2023, 09:51:57Wow, da's genieten!!
:) Dank je. O:-D

Citaat van: flyerman op vrijdag 10 november 2023, 09:57:37Ik heb nog wel zo'n WOSA flatgebouw voor je als je wilt.
O:-D Dank voor het aanbod maar dat gedeelte is vol, er kan niks meer bij.
Nou Dirk Jan daar heb je even mooi een bouwval van een locloods opgebouwd. Schitterend. Uiteraard mogen de stomers er ook zijn. Tja en dan die afleiding van het verkeer ............... ook wel een aardige fantasie.

En dan tot slot het vervoermiddel. Dat is dus geen WOSA en dat is dan wel weer te merken aan het commentaar. Een T-Ford is misschien wat overdreven, maar een Dafje 33 lijkt me niet onaardig. Lekker makkelijk te onderhouden.
Forum Moderator

Hoi Dirk-Jan,

Erg leuk gedaan met o.a. De loc loods :thumbup:
Die blauwe wagon mag gezien worden, een leuke serie om te verzamelen, maar je Opel is de kers op de taart, nu wil het toeval dat hier dezelfde auto al 7 jaar voor de deur staat en ook nog eens in die zelfde kleur  :)
Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan gaat beleven als ons, top auto en lekker zuinig.

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Swiss rail .. what else?

Weer met veel plezier genoten van je fantasie en uitwerking. De oude / afgebroken / half open locloods vind ik een geniale vondst en heel mooi uitgewerkt.

Nog minimaal zo'n 50 jaar wachten en dan kan je nieuwe Opel in de H.O.C.H. collectie te Donnerwetter :).

Groeten,
Wico 
Re: Baanplan (zonder plan) ) Paatsnaamborden
 :) Het Franse dorpje Saint-Fromage had nog plaatsnaamborden nodig dus maar even aan het knutselen gegaan.
Het tijdsbeeld is jaren zestig dus op dat WWW op zoek gegaan naar een betonnen/stenen plaatsnaambord.
Uit het juiste voorbeeld eerst de naam weggepoetst met het programma Irfanview, de nieuwe naam erop gezet,
overbodige delen van afbeelding weggepoetst, en dan op een Excel blad gezet.
In vind het handige van Excel dat je heel precies de grote kunt bepalen door de cel lijntjes.
En je kunt ook nog de afbeelding lichter/donkerder of scherper maken.
Printje gemaakt en die op karton geplakt, karton geverfd in lichtgrijs, uitsnijden en klaar is Kees Dirk.
 :o) Nu weten de Preisers welk dorp ze binnenrijden, wel zo handig voor ze. :D
Ik vind het leuk om ook met kleine details te werken, dat is vaak toch net weer de kers op de taart. :)

1.jpg
Bron originele bord: facebook.com-lepaysLensois

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Net voor de knipperlichten staat het bord.
5.jpg   

Lekker gefribelefruebeld DJ.

Vrgr,
Wilko

Prachtige plaatsnaamborden heb je in elkaar geflanst Dirk-Jan. :thumbup:
Misschien ook wat wegafsluitingsborden want de zwarte bolide rijd bijna het sinkhole in. ;)  :D

Groet Michel

Zwitserland fan

Helemaal mooi! Grafisch ontwerpen met Excel, Word, Paint en Irfanview gaat geweldig. Doe ik ook. Ik word met mijn methodes wel verafschuwd door de mensen die er echt verstand van hebben. Maar zie hier ook jouw resultaat. Ziet er goed uit. If it works it ain't stupid.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Inderdaad Henk, ik misbruik Excel daar ook vaak voor. Allerlei bewerkingen van afbeeldingen zeer eenvoudig mogelijk: kleur, felheid, contrast, voor of achter elkaar, afmeting, roteren, tot achtergrond verwijderen aan toe.

Maar wat ik eigenlijk zeggen wilde: mooie plaatsnaamborden Dirk-Jan :thumbup: !
Mooi gefreubelt Dirk Jan, ziet er schitterend uit. Het zijn dat soort dingen die het "doen".
Miessie heeft trouwens wel gelijk. Bovendien als je uit die winkel komt is het ook uitkijken geblazen anders val je ook in dat zinkgat. Enige overspanning van dat zinkgat lijkt me wenselijk .............. maar ja, wie ben ik?

Wat ik makkelijk vind van Excel is dat je "hem" prima kan schalen.
Re: Baanplan (zonder plan) Plaatsnaamborden
Speciale Gast

Citaat van: h0_miessie op donderdag 16 november 2023, 21:34:52want de zwarte bolide rijd bijna het sinkhole in.
:o) De weg loopt daar gewoon door, maar dat moet je willen zien, in de modeltreinwereld zijn dingen er wel, maar wij zien dat niet altijd. :P

8) En inderdaad is Excel best een handig programma, ook om plaatjes te bewerken.
Photoshop kan dat natuurlijk ook allemaal, maar dat heb ik niet en de meeste hier zullen dat niet hebben.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Dirk-Jan.

Prima plaatsnaambord :thumbup:
De methode is ook hier herkenbaar, zeker ook voor bijvoorbeeld nummerplaten, verkeersborden en reclame-uitingen, ook in spiegelbeeld voor de houtlijm-decal-truc :wink:
Waarbij er tig op één pagina worden geprint in meerdere series en formaten.
Hiervoor een A4-ladenkastje waar al dergelijke prints in worden bewaard  :idea:

Groeten,

Erik.

Fantasietjes op de baan

Mooi gedaan zeg... :thumbup:
U is ook nog eens een digitale wizzkid!

Met behulp van zachte waar voor de kompjoetert die hier nooit door Willem van het Hek voor bedoeld was.

Maar wat een resultaat... Chapeau voor St. Fromage!

Groet,

Peter
Speciale Gast

8) Effe aangepast, er stond paatsnaamborden, de "L" was verdwenen. :D
Dus de topictitel is Plaatsnaamborden.

Märklin fahren-ärger sparen

Mooie projecten gefröbeld, BFF  :thumbup:
De verganeglorielocloods mag er wezen en ook de plaatsnaamgrafstenen mogen er zijn  :thumbup:
Maar het mooist is toch je nieuwe bolide  :favorite: en dan ook nog die type-naam !
Met zo'n karretje wil je nog wel eens graag omrijden, of een extra boodschapje voor deze of gene doen...... O:-D

Grtz Tony