Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baanbouw Rehausen

Gestart door Lobomotion69 donderdag 23 mei 2019, 03:52:16

Re: Baanbouw Rehausen

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat STC, standaard test conditie.
Dat is vaak de crux, als dat er niet bij staat, dan laat maar zitten! :wink:

Groeten,

Erik

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Meestal gaat het om Chinese panelen en die zijn allemaal vergezeld van een "Certificate of Compliance". Dat is in het Engels opgesteld. Punt is dat die thais geen Engels kennen. Nog geen 10$ van de bevolking spreekt Engels. Dus die snappen niets van zo een certificaat maar het staat wel erg interessant om daar mee te pronken. En dan pakken ze de hoogste waardes om het vermogen te bepalen. Dus V-open en I-short circuit. Dan kom je wel in de buurt van het door hun opgegeven vermogen. Maar het is verre van correct, eigenlijk puur stommiteit.

En inderdaad als er helemaal geen gegevens bij staan, vergeet het maar.

Gaat niet goed beste collegaforummers. Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor onderzoek. kan al twee dagen mijn rechterarm niet gebruiken. Het voelt alsof het schouderbeen is gebroken. Zou ook niet weten hoe dat dan gebeurt zou moeten zijn. Het is een soort ontsteking en ik heb medicatie daarvoor gekregen plus het advies drie weken lang de schouder en arm te ontzien. Dat betekent drie weken lang niets aan de baan kunnen doen. Hoe ga ik die tijd doorkomen? Geen idee, zal wel een boek worden.

Als het maar Zwitsers is.

Jammer om te lezen Henk.
Een spoedig herstel toegewenst.

Groet Michel

Märklin fahren-ärger sparen

Beterschap, Henk !

En de komende weken met links je toetsenbord en muis voor het forum gebruiken  O:-D

Grtz Tony

voorspoedig herstel Henk;
dat je vlug weer de oude jonge bent;

mvg,
Michel

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Sterkte met jouw schouder, Henk!
Laat je niet verleiden om geen rust te nemen  :eek:

Groeten,

Erik.

Fantasietjes op de baan

Spoedig herstel Henk
spoedig herstel Henk,

Swiss rail .. what else?

Henk,

Dat zijn natuurlijk zeer vervelende berichten. Kwestie van veel rust, zal nog lastig worden denk ik. Een spoedig herstel toegewenst :thumbup:.

Groeten,
Wico

Henk dat is niet mooi, beterschap toegewenst. Is het je schrijfkant? Want dan ben je helemaal de aap gelogeerd.

Gelukkig komt de stoom uit de DR 18 201 (NVBS 60)

Dat is mooi balen Henk. Sterkte met het herstel.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Pijnlijk en vervelend, Henk. Sterkte en spoedig en vooral goed herstel. Dat laatste is natuurlijk het belangrijkst dus rustâgh an O:-D !

Geen brug is te ver.

Henk, Beterschap en denk om jezelf.

M.vr.gr. Erwin

zonder fantasie ook geen creativiteit

Grote malheur, Henk!  :O  Beterschap en doe rustig aan, je hebt maar 1 lichaam en daar zal je het mee moeten doen. Maar jou 'kennend' zal dat 'rustig aan doen' niet geheel van harte zijn. Sterkte in ieder geval!
Speciale Gast

8o Dat is heel vervelend Henk, sterke dan maar en hopelijk is het na die drie weken weer hersteld. O:-D
Dan maar een beetje lezen, hier op het forum je overal tegenaan bemoeien, je vrouw aansturen, beetje praten tegen de honden,
achterover leunen in je goeie stoel, tv kijken en toegeven aan de rust, effe niks moeten want het kan toch niet. O:-D

Dirk-Jan

Rustig aan en beterschap Henk

Groeten,
Jelmer

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Shit Happens Henk.
Beterschap met de schouder en neem de weken rust serieus.
Ook al denk je het gaat wel dan nog moet je de tijd nemen.
Helaas beetje ervaring mee.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Beterschap Henk.

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Beterschap gewenst, hopelijk hersteld de schouder spoedig

Allemaal heel hartelijk dank voor de goede wensen en raad. Dat helpt in ieder geval bij de psychologische verwerking van deze tegenslag want inderdaad is stilzitten een gruwel voor mij.
Helaas gaat het met de schouder nog niet veel beter en ik kan er ook helemaal niks mee doen, ook al zou ik willen. Eén gelukje heb ik er echter wel bij, vandaag zijn de dakdekkers (4) begonnen met het dak vernieuwen. En dat wordt grondig en voortvarend aangepakt. Bij het demonteren van de oude dakplaten wees hij al op diverse fouten en misstanden. Meer dan ik er gevonden had, dus dat geeft moed voor de opbouw straks.
Na één dag werken hebben ze al 1/6de van de oppervlakte vernieuwd. Daar moet dan nog wel het één en ander aan afgewerkt worden. Maar ik vermoed dat het werk ruim binnen de afgesproken tijd geklaard wordt.

Dakrep1.jpg
Dakrep2.jpg

Mochten die mannen in dit tempo doorgaan dan heb ik nauwelijks tijd om straks de kabels voor de solarinstallatie er in te leggen.   
Speciale Gast

:) Toch leuk, ook eens een beetje goed nieuws en het is een mooi optrekje. :thumbup:
Ik zie twee schotels, ongetwijfeld gericht op Nederland. :D
 :o) Is die kleinere zwarte om het 3rail forum signaal op te pikken?

Dirk-Jan

Haha, leuk gedach Dirk-Jan maar helaas zit je er iets naast. De satelieten die in NL te ontvangen zijn kun je hier vergeten. Ver buiten bereik. Zoals al eerder gezegd is hier op het platteland geen kabelTV, dus zijn we aangewezen op sateliet.

De kleine zwarte schotel is alleen voor vrij te ontvangen Thai zenders, waar mijn huisgenoten graag naar kijken. Mijn interesse daarin is niet zo groot omdat er nauwelijks iets van buiten Thailand wordt getoond. De andere schotel is voor de betaalTV waar hoofdzakelijk buitenlandse programma's op te volgen zijn. Programma's van over de hele wereld worden daar vertoond en een enkele keer ook Nederlands.

Waar ik voornamelijk naar kijk is sport en zenders als NatGeo, History, Films en enkele series. History heeft veel interssante docu's die je allemaal met een flinke korrel zout moet nemen en in ieder geval je eigen onderzoek moet doen naar het waarheidsgehalte. Het is allemaal erg pro USA. Vaak wordt er volkomen voorbijgegaan aan bijdragen van andere landen hierin.

Henk,
heel veel sterkte met je schouder. Forceer jezelf niet daar komt alleen maar extra ellende van! Beterschap, Gr. Peter

Afgelopen week geen update geplaatst. Er was ook niet veel te melden. Met de schouder gaat het iets beter maar veel is dat nog niet. De dakwerkers zijn inmiddels wel vertrokken. Zaterdag was het dak op het huis klaar en ruimden ze hun gereedschap op. Er lag noggenoeg nieuw materiaal voor het terras of voor de carport, niet voor beide. Hun argumentatie was dat op het terras grotere platen liggen. En dat klopt, daar liggen twee rijen van 150cm, die ik niet nieuw had gekocht. De rest is allemaal 120cm. Ook op de carport. In het dak van de carport zit een knik omdat daar later een stuk is aangezet.  Dat vond hij niet mooi, en dan doe je daar niet aan werken? Wel vond hij het raar dat ik niet het volle bedrag wilde betalen voor het halve werk. En dat vind ik dan weer raar.

Märklin fahren-ärger sparen

Hoe klinken die dakplaten in huis en op het terras als het regent, Henk ?

Grtz Tony
Speciale Gast

Klembord01.jpg
                                (bron geocaching.com)

Fantasietjes op de baan

@citaat 😂😂😂

Citaat van: Tony op donderdag 23 maart 2023, 12:58:55Hoe klinken die dakplaten in huis en op het terras als het regent, Henk ?

Grtz Tony

Hoe deze dakplaten klinken weet ik eerlijk gezegd nog niet, het heeft nog niet geregend. Aangezien de nieuwe dakplaten een mm dikker zijn dan de oude verwacht ik minder geluid. Met de oude platen hoorde je in huis helemaal niets van regen, nooit. Gewoon goed geïsoleerd. Op het terras hoorde je het zachtjes roffelen. Daar zit (nog steeds) niets onder, geen plafond, geen isolatie. Als daar ook de nieuwe bedekking op ligt wil ik er wel een (systeem)plafond inhangen.

@Dirk-Jan Leuke collage. Ja de gedachtengang in andere culturen is soms heel afwijkend van wat wij gewoon zijn.