Om iets meer duidelijkheid te verkrijgen over wat een Thermohaube nu is, zie bijgaande foto uit het echte leven, geleend van Stummi-forum en nog een andere van Drehscheibe Online.
Er blijken wel meer mensen te zijn geweest die aan het tekenen zijn gegaan om 3D-prints te maken. Ik heb de afmetingen geschat tot ik ook ergens op sites stuitte waar er enkele in 1:160 en 1:32 werden aangeboden. Een beetje terugrekenend, zat ik best aardig. LxBxH is grofweg: 70x30x40 mm. Voor de oplettende kijkers: de mijne hebben een ribje te weinig. Die van Krupp hebben er 11. Ik had fout geteld in de software. 10 keer vermenigvuldigen is ook echt 10 x 1 en niet nog 10 dezelfde erbij; ik meende dat het programma het anders deed en vergat dus na te tellen. Het aanpassen ging niet meer heel gemakkelijk, om niet te zeggen: ronduit slecht, zodat ik het er maar bij laat. Mijn hele industriecomplex is immers uit de duim gezogen en ze zien er echt genoeg uit, vond ik in al mijn onbescheidenheid zelf toch wel.
Een ander plannetje dat ik heb, is bezien of ik blokvormwagens kan maken. Het derde plaatje is Amerikaans, maar geeft een indruk. Er zijn ook van deze wagentjes met slechts een blokvorm erop. Ze zijn te koop, Rix products (?) maar niet altijd op voorraad. Dus: zelf maken zou toch ook moeten lukken? Een klein frame waar twee standaard assen met wielen in te klikken zijn, zou printbaar moeten zijn. Mooi iets voor de komende lockdown! Ik vrees wel eindeloos meten en prutsen, want er moeten ook nog koppelingen aan (met enige vering) en het moet goed rollen. Misschien is het te hoog gegrepen, maar mijn zelfvertrouwen gaat sky high
een prima recept dus voor dikke teleurstelling en frustratie! Deze hobby is leuk zolang het lukt en dat gaat het beste door steeds kleine stapjes verder te zetten, niet ineens te verwachten dat je alles ineens kunt. Tot op heden gaat dat.
Oh, en die grote platte wagen met 3 blokvormen erop uit het M-assortiment, heb ik al. Ik vind ze mooi, maar juist die buggy's lijken mij zo leuk voor op het industriespoor.
Groet,
Peter