Uche uche uche wat een stof op dit draadje en idem op de treinbaan.
Voorlopig nog wel even bezig met schoonmaken.

Uche uche.
Ik heb binnen de familiesfeer een zeer turbulent anderhalf jaar achter de rug en de rust lijkt nu een beetje terug te keren.
Het gevolg is wel dat de hobby steeds verder naar de achtergrond gedreven werd en ik zit sinds vandaag weer eens op zolder.
Eind augustus had ik mijn servo's werkend en sindsdien niet meer aan de baan gewerkt.
Het zijn barre tijden, ik zit nu ook met een week vakantie om mijn uren op te maken en mijn werkgever te steunen.
Met de 1ste lockdown heb ik 8 weken thuis gezeten en heb ik op verzoek van mijn werkgever ook drie weken vakantie opgenomen om mijn werkgever het anders niet gaat redden.
Ik ben taxichauffeur op een rolstoelbusje.
Met deze lockdown zie ik ook langzaam mijn rooster weer leeg raken.
Sowieso heb ik tot 19 januari geen schoolrit en het aanvullend openbaar vervoer (vraagafhankelijk) moet ik ook nog maar zien.
Wel blijven mijn twee ritten groepsvervoer staan dus dat betekent in de ochtend een rit van 1,5 uur en aan het eind van de middag een rit van 1,5 uur.
Vanochtend was op het nieuws dat vlieg- en treinreizen van en naar Engeland verboden zijn omdat daar een nieuwe variant van hert virus is opgedoken.
Hij is niet gevaarlijker maar wordt wel sneller overgedragen en dat verklaart wellicht het hogere aantal besmettingen waar we nu mee te maken hebben.
Ik moet nog maar zien of de lockdown op 19 januari volgend jaar weer opgeheven wordt.
Mijn zwager meldde vanmorgen zich met de mededeling dat hij corona heeft en hij was afgelopen donderdagochtend nog bij mijn schoonmoeder in het zorgcentrum geweest.
Sonja, mijn vrouw, donderdagmiddag....
Wel allebei een mondkapje op maar toch, als het die variant uit Engeland is.....
In het zorgcentrum meteen alarmfase 1 en mijn schoonmoeder in isolatie op haar kamer en het personeel ziet er weer uit als ruimtereizigers.
Ze heeft Alzheimer, zit op een gesloten afdeling en ze begrijpt het allemaal niet zo goed waardoor ze agressief wordt.
Maar even terug naar de hobby:
Vandaag begonnen met het vervangen van een Engelse wissel door twee gewone wissels in het schaduwstation.
Op de Engelse wissel bleven treinen ontsporen dus die moet eruit.
Uiteraard zit hij op een lastige plek en eruit halen is niet zo moeilijk maar de nieuwe wissels erin is een ander verhaal.
Morgen maar weer verder.