Hi,
Ik ben er weer, deze keer met een (achter de schermen) grote update, maar eerst nog even reactie op voorgaande.
@Ronald en Henk: bedankt voor de links. Ik laat het voorlopig nog even onverlicht, kan de keuze nog niet maken.
De vorige keer had ik al beloofd dat ik een nieuwe update zou plaatsen met wat zomerwerkzaamheden. Daar komt i dan.
1. Setje transportbanden van Auhagen gekocht, mooi spul, band is best flexibel en het geheel is in hoogte verstelbaar. Op de foto staat de groene. Enige minpuntje is dat de dissel niet scharniert. Bij de hoogste stand rust het begin dan op de koppeling.
2. Bij M&B wat aankopen gedaan, zie foto's. Het brandweerkorps is (over)compleet, deze andere hulpdiensten mogen dan ook niet ontbreken.
3. Opstelspoortje goederenloods aangepakt. Nu de loods klaar is, kan deze definitief worden geplaatst met wat druppies lijm. Via dit forum een 4tal ontkoppelrails gekocht. 2 worden nu ingezet bij de loods.
Daarmee was de weg vrij om de rails vast te lijmen en in te gipsen. Alleen nog geen oplossing voor de middenrail

. De rest zal een dezer dagen volgen, zeker tussen de perronbalken is het best priegelen.
4. Bij C* een MeanWell 12V DC voeding van 7A aangeschaft voor ontkoppelrails en de stationsklok. Deze aan de hand van
dit draadje aangesloten. Alles werkt weer perfect.
5. Er lagen nog 2 bouwpakketjes te wachten met seinen van Viessmann, deze in elkaar gezet. Viel uiteindelijk reuze mee, dus heb er nog een hele zwik besteld. Helaas zijn de Sh0/1 seinen als bouwpakket uitgevoerd met gele i.p.v. witte leds, dus die moet ik kant-en-klaar scoren voor de goede kleur.
6. Stationsklok van Viessmann gekocht en geplaatst en aangesloten op 12V. Mooi dingetje.
7. Alle perrons waren donkergrijs. Dit stond me tegen, dus gisteren alles los gehaald en opnieuw lichtgrijs geschilderd. In het daglicht keurig, maar ter plekke valt het wel heel licht uit... Weet niet of ik het kan opbrengen dit nog een keer te doen, want nadien moet ik alle perronranden met de hand bijschilderen. Hier nog een tegenvaller, zat een 'bel' in mn hout wat ik pas na het schilderen zag. Stuk eruit gejast en geplamuurd.
8. Een perron verzaagd (inham) voor een uitrijsein.
9. Ballast gekocht voor een proefstukje. Geheel bruin en een stuk grijs. Wordt toch de laatste met in de toekomst roestvorming d.m.v. poeders ofzo.
10. Bij Auhagen wat toebehoren afgenomen voor mechanische wissels. Stukje uitgelegd. Mooi spul, alleen in zit in mn maag met de aansluiting om M* wissels, omdat daar de wisselplaat met de denkbeeldige katrol op het bekende plateautje aan de zijkant van de wissel ligt. Hoe ik dat dan moet aansluiten op de rest van de leidingen die tussen de beddingen in liggen... I don't know.
... en dan zonder foto's
. Wil ze resizen, maar of een of andere manier worden ze niet kleiner dan 740kb... Geen idee waarom. Gelukt, gebruik nu een verklein app direct op mijn telefoon.