Hoi allemaal,
Poging 2, klikte een cntrl+link aan, maar dat werkte niet lekker, dus hopla, weg was dit verhaal. Zucht, gaan we weer
@Frans, je had er al een PB over gehad, maar voor de meelezers: nee, ze worden enkel in 0.14 gemaakt.
@Erik, dank je, een foto zegt zeker in deze hobby meer dan duizend woorden.
@Laurent, je tip heb ik in de twee daaropvolgende servo's meegenomen (Y).
@Jorg, Tony, Peter, ook bedankt
@Ben, Had (en heb) geen broodclips hier... Maar dit bevalt prima: pro's van jouw oplossing in mijn ogen zijn dat je minder ruimte nodig hebt, cons zijn dat je bij monteren het boorgat niet meer ziet en je iets minder speling hebt.
Dan de update: alle bezetmelders zijn aangesloten, bedrading daarvan en voeding is eveneens klaar. Onder de tafel is het meeste gebeurd dus. In het bericht hieropvolgend zal ik wat meer over de huidige to-do's vertellen. Verder heb ik iTrain werkend, mede met dank aan Barry, die het bestand voor me heeft willen controleren (Y). Op de CS2 dezelfde layout, (oudere foto btw) met wat rijwegen erbij. Ook een linkje naar een tweede layout waar ik alle BZ's per module weergeef + nummer, zodat ik eenvoudig storingen kan opsporen.
Nu heb ik af en toe behoefte aan een camera, wanneer ik met iTrain bezig ben, maar dat kost weer nodeloos veel geld. Nu speelt er een idee om met Raspberry Pi + camera module aan de slag te gaan, maar dat kost veel tijd voor mij om uit te vogelen, dus dat wordt even op de lange baan geschoven (die steeds voller wordt (6) ). Overigens is dit ook prima geschikt voor een camera-loc, wanneer je de kleinste Pi module neemt, deze draadloos maakt en dan de Pi camera (van ca een 1cm²) in de loc stopt... Iemand zin om uit te proberen?

Maar goed, nog steeds geen oplossing. Wat ik nu doe is het volgende: ik heb AirDroid op mijn telefoon gedownload. Als ik ergens een camera nodig heb, leg/zet ik mijn telefoon aan, scan ik de QR-code op de AirDroid website (
klik) via de app en open dan in de browser de camera op mijn telefoon. Gaat lang niet slecht (heb een 13MP camera, dus dat geeft redelijk beeld, afhankelijk van de wifi)...
Gr Simon